Jammer genoeg wordt ze nog steeds ieder jaar witter, 1,5 jaar geleden was ze nog zo: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0ae2e42bfb Krijgt wel steeds meer kleine zwarte en bruine sproetjes ervoor terug. Echt een vliegenschimmel zal t' niet worden denk ik, maar wel leuk om met poetsen te zien als ze er weer iets bij heeft.
Meneer heeft besloten deze winter zijn snor te laten staan..... Ik vind het geen gezicht, maar hij vindt dat het mannelijkheid uitstraalt. Sjah, mannen....
Hij heeft het nu echt voor het eerst. Voorheen een volledig grijs/zwarte neus. Hij is 5 jaar nu. Ik ben benieuwd hoe lang die snor gaat worden. Ik heb een tijd geleden op Terschelling een Fries gezien met echt een snor van bijna 10 cm.
kate kreeg in de winter ook een snor en als ze het gras weer op gingen was i zo weer weg . vind het ook geen porum (zeker bij een merrie ) maar wel grappig soms .
Mocht je voor een Frans trekpaard willen gaan helpen we je graag
Mag ik van dit aanbod gebruik maken
Het topic is er niet voor maar wij zijn op zoek naar een Frans trekpaard (niet al te zwaar gebouwd, bijv. Comtois) ong 1.60m, bereden, betuigd en super nuchter
lizy29
Hebben jullie je trekpaarden nog op de wei staan? Ik heb die van ons nu 's nachts in de paddock staan en overdag staan ze op de wei. Heb een stuk hoog gras afgezet (wat ze niet opaten) van bijna een halve hectare omdat we in de klei zitten en ze anders het korte gras wel kapot lopen. Nu weigert meneer om te eten! Haha Hij is echt veel te verwend, hij weet dat hij vanavond weer hooi krijgt, dus hij staat nu te suffen in de wei. Eikeltje Onze andere pony is minder kieskeurig en die staat wel gewoon te eten.
Hier staan ze nog altijd op de wei. Maar dat zijn dan ook gigantische weides met nog altijd veel en lang gras. Pas als ze dat op hebben gaan ze de paddock in.
Hier gaan ze t' hele jaar door overdag op de wei en 's nachts op stal. Ze worden wel bijgevoerd overdag in de winter.
Jaan81
Geplaatst: 27-10-14 14:30
De mijne stond nog heerlijk op de grote wei 24/7. Helaas nu ivm ziekte 24/7 op stal... Anders stond ie zo lang mogelijk 24/7 op de wei Merkte vorige week wel dat ik hooi erbij moest gaan voeren. Niet omdat er te weinig eten was, helemaal niet zelfs, maar voor de darmen. Hij had dunne mest en werd niet dikker, dus gras te veel vocht.
Hier ook nog buiten hoor.6 hectare koeienweide, dus meer dan genoeg eten. Ik voer nu wel min 3X per week bietenpulp bij, mijn oudste zou wat durven invallen, en ik kan daar lekker haar mokthee, en lijnzaad door geven
Wij hebben maar zo'n 3000m2 wei, dus hier moeten ze 's nachts de paddock in, maar overdag lopen ze wel nog lekker op wei. Als ik voer dan gaan de 's morgens om 7 uur erop en 's avonds na het donker pas eraf