[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:24

Saida, dank je wel!

Wel grappig. Zowel zaterdag als gisteren mensen die Frío zijn hoofd zo mooi vonden.
Gisteren zei iemand dat tegen Jessica die met mij mee was. Lieve uitdrukking, was vast een lief paard.
Jessica is degene die mij op weg heeft geholpen met het los longeren op nh manier. Dus die reageerde dat het zeker een lief paard was maar ook met een flinke sterke eigen wil. Helemaal niet altijd meewerkend.
Het lijkt ook dat hoe beter Frío fysiek wordt, des te sterker zijn karakter ook wordt.
Ben benieuwd of anderen dat ook ervaren.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:08

BrankaZ schreef:
Saida, dank je wel!

Wel grappig. Zowel zaterdag als gisteren mensen die Frío zijn hoofd zo mooi vonden.
Gisteren zei iemand dat tegen Jessica die met mij mee was. Lieve uitdrukking, was vast een lief paard.
Jessica is degene die mij op weg heeft geholpen met het los longeren op nh manier. Dus die reageerde dat het zeker een lief paard was maar ook met een flinke sterke eigen wil. Helemaal niet altijd meewerkend.
Het lijkt ook dat hoe beter Frío fysiek wordt, des te sterker zijn karakter ook wordt.
Ben benieuwd of anderen dat ook ervaren.

Dat is eigenlijk ook wel logisch.
Des te beter hij in z'n vel zit, en des te sterker hij wordt, des te beter kan hij eventuele 'concurrenten' aan.
Ze zullen het dan niet laten om steeds weer hun grens proberen te verleggen, ook bij de mensen om hen heen.
Ik merk het bij Rints precies hetzelfde, al speelt haar leeftijd ook zeker mee.
Ze wordt bijna 6, en is heerlijk aan het puberen. :D
Ik mag het wel, zo'n karakterpaardje! <3

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:23

[quote="lakshmi"]Alicia: oeh 25 kilo! Netjes dat je dat er zo snel weer hebt afgekregen! Ik ben nu wel wat aangekomen denk ik, maar nog niet echt veel.. Maarja het meeste moet natuurlijk ook nog komen := oei haha daar zie ik ook wel tegenop, die eerste keer weer opstijgen :')
Ah joh, een Canadese dus! Welk deel? Ga je ook nog regelmatig terug? Ik heb een paar Frans-Tunesische kennissen in Quebec en Montreal.
Wel lastig om mee om te gaan soms misschien zo'n heet paardje? Maar wel lekker als hij tenminste vooruit wilt, haha dat probleem heb ik dus met Flavio, in de bak is hij niet vooruit te branden.. Buiten daarentegen dus wel erg voorwaarts. Hij vind er gewoon niks aan, in de bak.. :S nu moet ik toegeven dat ik zelf ook liever buiten rijd :o quote]

Ben ik weer...beetje een late reactie... :o
Yep, Canadees. Ben geboren in London, Ontario. Dus niet franstalig. Zo nu en dan ga ik terug, familie opzoeken, van de omgeving en eten genieten! 2 jaar geleden voor het laatst geweest met mn dochter en mn moeder. Ticket Canada kost veel geld, dus ik ga niet met regelmaat.

Ach dat hete van Dable, gewoon rustig mee omgaan. Is een fantastisch dier om mee te werken, zet je aan het denken. Wanneer je een "grof" persoon bent, kom je bij hem er niet mee weg. Raakt dan in paniek. Hij heeft een vriendin van mij al een paar keer duidelijk gemaakt dat het anders kan, zij denkt nu veel meer na over hoe ze hem moet benaderen. :Y) :D Zij vind hem een watje, terwijl hij in werkelijkheid laat zien hoe je met een dier om moet gaan.

Wat een ongelofelijke mooie aanwinst heb je! Wow, weer een paard waarop ik verliefd ben!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:40

Anouk: Een beetje laat, maar welkom hier! Mooi paardje hoor. Zo te lezen idd niet zo een makkelijke start, maar goed, geef het de tijd want de barokkies zijn kanjers!

Ellis: Wat een hoge dosis kwijl foto's weer!

Denise: Hoe was de cursus BHV gegaan?

Ilona: Yep, Dable is goed bezig. Blijft idd een uitdaging, hahaha ja, schaduw is idd eng. Ook mensen die de bak in komen lopen met koffie voor je instructeur, te eng! Donderdag weer les gehad, was van hand aan het veranderen in draf, in de hoek aangekomen deden we weer even een pirouette vanwege zeil dat 3 cm bewoog...riep ik nog naar mn instructeur: dit deed ik met opzet! :Y) :D
Hier alles ok met hubbie en kid, over een paar dagen naar Eurodisney!
En hoe is het met jou en met je grappenmaker?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:41

tja, met zulke paarden moet je om kunnen gaan en een lange adem en vooral heel veel geduld hebben, ik ken het... :D

branka, echt super dat Frio het zo goed doet, kun je trots op zijn!

martine, gefeliciteerd met je aanwinst, prachtig zeg!

debby, xantha is echt een supermerrie, ook een paard om enorm trots op te zijn! :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:43

Bedankt Ellis.
Zag trouwens weer mooie bloembollenveld-foto's. Prachtige achtergrond voor jouw spookje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:46

dank je!

meestal zijn de bloemen weer weg voor we aan foto's toe zijn gekomen, dus nu moest het er maar weer eens van komen! :D

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:21

Hier een aantal pics van zondag.

Lekker schaduw kijken, nu Dable een keer niet, maar ik!
Afbeelding

Hard op weg om de verzameling er goed in te krijgen....
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:21

dat ziet er wel super uit zeg!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:58

Saida dank je :) hihi we missen nog een schimmel en een bruine, van de basiskleuren dan, maar nu zijn alle boxen vol :+ de foto's zijn inderdaad bij ons thuis gemaakt, er wordt nog steeds wat gewerkt (er moet nog wat geverfd worden, zoals dat muurtje, die nieuwe carport en de zadelkamer), en we gaan nog een longeerring maken, maar het begint er nu echt op te lijken :D ik moet, als alles af is, eens een foto van vorig jaar plaatsen, toen er nog niks gebouwd was. Best snel gegaan nog! Hoe gaat het met jou?

Branka dus Frio begint zich echt een machootje te voelen? Ik zie het bij ons enkel bij Mabrouk, nu hij beter in zijn vel zit is hij veel speelser geworden. Toen hij nog in pension stond, stond hij samen met Dari buiten en was er niks aan de hand. Toen hij echt flink aan begon te komen hier thuis werd hij erg dominant tegenover de andere paarden, maar bij hem kan het natuurlijk ook de leeftijd zijn. De rest zijn enkel rustiger geworden sinds ze thuis staan, en ze zitten nu allemaal wel een stuk beter in hun vel..

Alicia nee het is natuurlijk niet bepaald naast de deur.. Best een lange vlucht ook zeker? Vanaf hier zit ik met 3 uur in Nederland, dat is dus goed te doen. Ja en zo'n heet paardje laat het je wel gelijk weten als je wat fout doet natuurlijk. Haha vertrouwen moet je verdienen :D En wat een knapperd is het he, ik kan ook echt uren naar hem staan kijken. Op de foto's lijkt het nog wel mee te vallen, maar in dat topic wat ik had gemaakt heb ik nog een foto van z'n kont geplaatst.. kan je een beetje zien hoe erg die er aan toe is. Tsja daar zal wel wat tijd overheen gaan voor hij in wat betere vorm is, maar dat krijgt hij ook lekker. He en wat lees ik, lekker naar eurodisney? Gezellig! En mooie foto's, hij ziet er goed uit!

Ellis dank je :)

Lekker weer de hele dag bij de paarden geweest gisteren. Het begint flink warm te worden al, dik 25 graden en geen zuchtje wind, dus we hebben alle paarden gisteren lekker gedoucht. Verder hebben ze hun wormenspuit gekregen, Kalife zal best wel vol zitten gezien zijn geschuurde staartje.. Voor de anderen was het ook net weer tijd. Verder heb ik weer een hele berg foto's gemaakt, kreeg ze niet allemaal op de computer maar zitten wel een paar hele mooie tussen... Van Dari (die nu trouwens door iedereen Ifriqi wordt genoemd), Mabrouk en Mouza vooral :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:08

lakshmi schreef:
Branka dus Frio begint zich echt een machootje te voelen? Ik zie het bij ons enkel bij Mabrouk, nu hij beter in zijn vel zit is hij veel speelser geworden. Toen hij nog in pension stond, stond hij samen met Dari buiten en was er niks aan de hand. Toen hij echt flink aan begon te komen hier thuis werd hij erg dominant tegenover de andere paarden, maar bij hem kan het natuurlijk ook de leeftijd zijn. De rest zijn enkel rustiger geworden sinds ze thuis staan, en ze zitten nu allemaal wel een stuk beter in hun vel..

Hij voelt zich zelfverzekerder. Stoerder, maar niet in de zin van patserig. Hij gaat zich niet staan opblazen bij andere paarden. Veel rustiger, dat drukke heeft hij niet nodig.
Naar andere paarden toe is hij heel tolerant, maar zag gisteren een voorbeeldje. Zijn merriegroepje was behoorlijk uitgedund. Nog maar 1 van de 4 over. Anderen zijn verhuisd, verkocht of in een andere groep gezet. Omdat hij al ruim 2 jaar met alleen merries staat en ik heb gezien dat hij zijn dames beschermd naar andere ruinen toe, heb ik aangegeven het onverstandig te vinden om ruinen bij zijn groep te zetten i.v.m. risico op vechten voor de merries.
Dus staan er nu 2 nieuwe merries bij die elkaar al langer bij elkaar stonden. Het gaat ook goed. Maar gisteren vloog 1 van de 2 nieuwen het land door om de merrie waar Frío al mee stond uit te dagen (vermoed dat zij onderaan komt te staan). Frío stond in het midden te grazen en werd in de route bijna geraakt. Meneer bleef rustig doorgrazen maar draaide wat met zijn oren en zwiepte even met zijn staart en kreeg maximaal resultaat. Merrie ging vol in de remmen om ruimer om hem heen te gaan.
Hij is ook heel beleefd naar merries toe. Springt eigenlijk niet op ze. Staat bijna altijd op een afstandje ‘te waken’.
Maar in de omgang met mij begon hij de grenzen ook wat te verleggen. Wat drammeriger, als hij de stal kwam mij opzij duwen als het hem niet snel genoeg ging. Als ik voor hem stond met zijn hoofd steeds harder tegen mij duwen om aandacht op te eisen. En als ik aandacht gaf mij negeren. Zelf bepalen wat en wanneer. Niet gemeen, maar wel grens van beleefdheid verleggen. En daar moet hij dus even bij op de plaats worden gezet.
Eerste resultaten zijn positief. Trailerladen ging nog niet eerder zo makkelijk. En toen hij afgelopen weekend schrok van het tikken van een schrikdraad trok hij zich niet los om weg te rennen maar bleef hij een metertje achteruit gestapt braaf stilstaan terwijl ik het op kon lossen.
Hij hoeft van mij niet slaafs te worden, maar wil wel graag dat de beleefdheidsnormen weer duidelijk zijn ;)

Zitouna

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:21

Branka ah juist helemaal positief! Had het even niet goed begrepen. Dit klinkt goed :D fijn dat hij nu juist rustiger is in zijn koppie. Snap dat je ook geen slaafs paard wilt inderdaad, maar eentje die je gewoon rustig volgt en respecteert is wel zo prettig. Haha maar een mega ego waarmee hij denkt dat hij altijd gelijk heeft en jij er voor puur voor de bediening staat is ook weer niet zo prettig nee. Onze paarden zijn nu allemaal erg rustig, enkel Mabrouk dan die wel eens wat probeert - hapje hier, duwtje daar.. Hij is ook een beetje nerveus vaak en errrrg sensibel. Alle andere zijn vooral heel makkelijk en relaxt. Zelfs toen we vorige week Kalife brachten, hebben ze allemaal een of twee keer gehinnikt, Flaaf heeft toen ze elkaar voor het eerst roken twee keer met z'n voorhoeven op de grond gestampt en zich een beetje groot gemaakt, maar daarna stonden ze al rustig aan elkaar te schurken en kriebelen <3

Oh en had al weer een nieuw topic gemaakt met foto's, hij staat in m'n onderschrift :D haha heb ook het zomergevoel te pakken :') het is hier HEET vandaag trouwens, nog weer warmer dan gisteren...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:24

aah, stuur ff wat zon en warmte hier heen.. Hier is het koud en regent het ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:25

Aah nee! Ik dacht dat het wel aardig weer was? Hmm ik ben al helemaal verbrand, moet echt beginnen te smeren :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:26

Dat zal wel ja!
Nee, stom weer hier..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:28

Heey

Ellis: Wat een prachtige foto <3. En je rijfoto ziet er netjes uit :D.

Alicia: Dat ziet er echt super uit joh :D. Knappe Dable <3.

Branka: Wat fijn dat Frio in positieve zin veranderd zeg :D.

Cloris: Jammer dat hij zo liep te muiten maar wel nette punten hoor :D.

Gisteren is de hoefsmid weer geweest. Shaddy was ontzettend braaf <3.
Daarna Nouchka ook weer gedaan want die stond/staat scheef op der achtervoetjes.
Ze was echt super braaf <3. Ze gaf braaf voetjes en trok ze bijna niet terug <3.
Over 4 weken komt de hoefsmid weer om Nouchka weer bij te werken zodat ze netjes recht op der voeten komt te staan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:40

cloris schreef:
Ola, Branka gefeliciteerd *\o/* leuk!

PI deed vandaag helaas weer dat waar hij goed in is in de ring, en dat is muiten :+ Geen staken dit keer maar gewoon die dingen doen die het zo lastig maken om met hem te blijven starten, hij zet zich op een of andere manier vast, halthouden? echt niet haha en als we al staan dan maar met 4 benen op een andere plaats maar niet naast elkaar... halthouden vanuit de galop? neee dan doen we stap want het is toch een e.wissel? stap van uit galop (voor de e.wissel) nee dan doen we halthouden want dat moet toch? hij valt dan echt helemaal dood en dan is hij ook nog in staat een spaanse pas eruit te gooien... zucht..
Zaten wel wat nette dingen in hoor! hij liet zeker niet de uitgestrekte draf zien die hij kan laten zien en bij uitgestrekte galop vond hij het zeer nodig bijna in travers te gaan want de hoek was ineens eng, daar zat een merel tegen een spiegel aan te fladderen :+
Ach we gaan dit seizoen nog even aankijken, het zal er toch ooit eens uitkomen :j echt erop trainen doet het niet want tijdens de training doet hij alles prima, wat moet je dan trainen? ik kan naar elke lokatie gaan die ik wil en daar doet hij alles, denk dat ik maar een soort van nep-jury gaan inhuren :')
We hadden 193 (geloof ik) en 189, zeer terechte punten voor wat wij hebben laten zien (of niet hebben laten zien hihi)

Heel veel starten.. de wedstrijden moeten ook gewoon eigen worden.
Met 1x in de zoveel tijd lukt dat vaak niet..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:20

Kan best hoor Kelly, ik ben ook niet meer zo fanatiek aan het starten moet ik eerlijk zeggen, maar je zou toch zeggen dat het niet nieuw meer is voor hem :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:09

Het lijkt mij dat het 'voorgeprogrammeerde' er wat uit slijt als je een tijdje minder bent gestart?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:14

Cloor, hoe ging dat met PI hiervoor dan? Je hebt toch netjes tm M2 uitgereden?

Branka, wat een heerlijke wedstrijden zeg! Gefeliciteerd met je punten, knappe Frío. Nog foto's?

Martine, jeej, mooi berbertopic! En lekker weer daar 8-) jaloers hoor hihi.

Alicia, met die guppekop van mij gaat ie goed. Hij doet zn best met rijden, door omstandigheden al weken niet gelest, maar verder doet ie het top. *klopt hard af* maar rare acties zijn alweer ff geleden, hij voelt zich op t moment ook wel goed. Rijtechnisch gaat het steeds beter, dus kan de gekke dingen ook van te voren al opvangen. Zelfs laatst een stukkie (paar 100m maar hoor haha) weer alleen de weg op. We hadden van te voren wel flink dressuur gedaan, dus hij was al lekker wat moe. Toen kwam er een groep van 15 wielrenners aan. Ik kneep hem wel ff :+ . Hij vond het ook eng, maar gaf hem duidelijk de hulpen. Tussen twee teugels, twee benen en vooruit! ;) En na paar gekkige moves liep die zo door. Kanjer :D . Onwijs leuke foto's van jou en Dable! Wat is hij nog mooi donker :9 .

Angela, leuke foto's van de kleine. En wat is die al braaf, goed karakter hoor!

Ellis, wat een ontzettend mooie plaatjes van Fifi weer.. super gaaf met al die kleurtjes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:24

Ilona: Dankjewel :D. Ben ook erg blij met haar karakter :D. Ze zal eerder op onderzoek uitgaan als dat ze weg rent voor iets.
Wat lekker dat het rijden met je vent lekker gaat :D.

[KS-ITP] Nouchka heeft de lente in der bol

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:56

druk druk druk hier, t is volle bak op mn werk.

Ik blijf wel meelezen, reageren is even wat minder.

Tweety heeft zn jaarlijkse voorjaarsdip. Hij is dan wat traag voor zijn doen en heeft niet zo veel zin.
Dat is ieder jaar, net zo rond de heftigste rui. duurt een week of 3
Hij krijgt wat extra voer nu, en voor de rest lekker rustig in beweging.

Hij is ook stijf in zn rug, en dat ken ik niet typisch voor deze tijd van het jaar. Misschien wat lomp gedaan in de wei of iets dergelijks, dat rijden we er wel weer rustig uit. T is niet kreupel, maar ook net niet echt lekker.
Al met al niets ernstigs, maar wel even wat om in de gaten te houden.

Vandaag heb ik even lekker een ritje gemaakt van een minuut of 40, met stappen draven en galloperen aan de lange teugel, en daarna wat doorbuigen over de rug, neus naar beneden en laag. Daarna liep hij al weer wat beter.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:28

Martine -> Wat een mooi plekje is het waar jij woont dan! Wauw!
Wat zijn jullie straks van plan te gaan doen met alle paardjes?
Met mij gaat het wel goed, hoor! ;)
Ik geniet van de steeds mooiere dagen die er zijn, al is het vandaag net herfst.
Ben met Rintske laatst naar het strand geweest samen met Beda en Piropo, dat was echt een geweldige ervaring!
Met rijden gaat ze ook heel fijn, de basis begint er stukje bij beetje in te komen, ook bij mij. ;)
En volgende week gaan we saampjes een weekendje de bossen en het meer in het DrentsFriese Wold onveilig maken, samen met nog 25 andere friese paarden en 1 bruintje.
Daar heb ik echt heel veel zin in!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:13

Angela fijn dat Shaddy zo braaf was bij de hoefsmid! Ga ff je topic kijken :)

Ilona thanks :) met Chico alles goed?

Femke balen dat Tweety even niet zo lekker in z'n vel zit, maar hij komt er vast wel weer overheen :(:) Gelukkig dat het na het rijden al weer wat beter ging :)

Saida thanks! we hebben er wel heel veel veranderd, er stond eerst echt niets op dat stuk van het land. Zal eens een vergelijkfoto maken precies :) met de paarden... Allereerst ben ik nu bezig met papieren voor ze, DNA onderzoek gaan ze dan doen om te kijken of er geregistreerde paarden inzitten, zo niet dan zijn er nog wat andere opties. Dan zijn er gelijk meer mogelijkheden, qua fokken hier maar ook eventueel exporteren naar Europa. Verder heb ik veel mensen die vragen naar ruitervakanties, maar daar zijn we nu in ieder geval nog niet klaar voor en daarbij wil ik zoiets sowieso niet op grote schaal organiseren. Daar komt natuurlijk heel veel bij kijken, wil me daar ook niet zomaar instorten. Misschien ooit wel hoor, maar wil er dan wel echt klaar voor zijn :D
Heerlijk joh dat jullie zo aan het genieten zijn, had de foto's nog gezien hier, zag er super uit inderdaad :D zoiets gaan jullie vaker organiseren dus?! Lekker volgende week alweer op stap, gaaf zo met een groep! Haha wel foto's maken hoor! Jullie storten je dus lekker op het buitenrijden he.. En ach als het weer er naar is kan je er maar beter van profiteren ook :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:26

Goedemorgen dames :wave:

Ellis – wow wat een gave foto, en wat een mooie hengstenvlecht, hoe krijg je hem zo mooi en strak.
En je andere foto is ook heel mooi, zal zo even in je topic reageren

Beda – jammer dat PI zo aan het muiten is, hopelijk rij je snel weer een keer een wedstrijd zonder PI zijn streken

Wat betreft het puberen, wanneer zijn ze eigenlijk uitgepubert want heike van mij is echt heel laat begonnen met puberen

Alicia – bhv cursus is goed gegaan en jullie lekker naar euro Disney super hoor
En mooie foto’s ziet er goed uit :j

Martine – oeh 25 graden stuur even wat hierheen idd, ik wil ook zon
En goed smeren hoor, verbranden is echt niet fijn

Angela – de hoefsmid geweest dus de paardjes hebben weer nieuwe hoefjes ;)
Zal zo even in je topic reageren

Femke – hopelijk is tweety weer snel uit zijn voorjaarsdip en kan je snel weer lekker trainen

Saida – oeh lekker een weekendje naar de bossen, heerlijk