[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:42

Quilo is wel een rastypische Lusitano hoor... kampioen van nederland geweest Knipoog

Er zijn bij de Lusitano's ook verschillende bloedlijnen en types waardoor je net als bij de Andalusiers verschillen ziet.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:08

Madelief: Haha, dat met je vriend.. Tong uitsteken Wat een gedoe ook altijd!! Nouja, iig goed dat het nu weer lekker gaat Haha! Haha! . Zondag al je wedstrijd, spannend zeg!! En er komen weer mooie foto's lees ik Vingers aflikken Ik moet Fuur ook zeker nog een keer IRL zien hoor Ja . En mobiel-loos is echt k.lote. Je voelt je echt wel "kaal" zonder zo'n ding ROFL

Is er ook een foto van Quilo en Amazone? Ben wel erg benieuwd Ja

Argie: Hee, welkom! Ook zo'n barokke paardengek Haha! Leuke paarden zijn het he! Je mocht een mooi paard voor rijden zie ik Wow! Maar ik begrijp dat ze zoveel vroegen.. Nagelbijten / Gniffelen

Amable: Dankje wel voor de titel, staat toch wat beter zo Haha!

Malin: Supeerrrr!! Ik hoop dat alles rond komt met de les, zou toch wel fijn zijn! Als ik zie hoe goed het bij Yenneke ook gaat met Willy! Ik zal voor je duimen donderdag a.s... Voor mij ook een spannende dag trouwens, tussen evaluatie gesprek voor me stage. Gelukkig gaat het nu wat beter, maar ze waren niet echt tevreden Nagelbijten / Gniffelen *Ik ben niet zo snel van begrip met dingen oppakken zeg maar Bloos *

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:59

Een mooie foto vindt ik zelf de foto die op het boek van Miriam de Nieuwe Weme staat..:
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

madelief88

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:03

frankiej schreef:
hier wat foto's van de Iberische paardendagen in Bunschoten...het was mooi om te zien allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

Hiero, dat is m Haha!
Patricia durf jij dan de uitdaging enkele typische Lusitano kenmerken op te noemen waardoor je kan zien dat dit geen andalusier is Haha! ? Zeg trouwens niet dat het geen Lusitano is hoor Knipoog Alleen dat ik nu dus echt verward bent wat betreft anda/lusitano.
Mocht iemand nog een foto van de zijkant hebben, is het misschien wat makkelijker.
Iedereen die het wil wagen, please try want ik ben erg nieuwsgierig Haha!

Ilona : Haha! Haha! Tong uitsteken Mannen Knipoog (en vrouwen Bloos )
Ja heb zin in de wedstrijd Haha! En je moet inderdaad komen! Haha! Gezellig Knipoog
Ja ben errug benieuwd wat voor sfeervolle plaatjes Paoline gaat maken maar gaat helemaal goed komen!!

Oo patricia was me voor met foto's Knipoog Dat zijn echt prachtige foto's, die laatste is net een sprookje!!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:05

Grapjas Tong uitsteken ... er zijn geen typische Lusitano kenmerken die een Andalusier niet heeft en andersom Knipoog

Je ziet wel vaak meer ramshoofden bij Lusitano bv.. maar hoeft niet. Daarentegen kan een Andalusier dit ook hebben. Beide rassen komen uit hetzelfde stamboek dus da's ook niet vreemd.

Denk dat je beter tussen verschillende bloedlijnen kan vergelijken als tussen beide rassen. Je hebt verschillende types Lusitano en je hebt verschillende types Andalusier. En natuurlijk de Crusado's Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:24

Zooo eerst even over Paarden van de Zon, prachtige foto's hoor!!! Echt super Haha!.
Volgende keer ben ik er ook zeker! Jammer dat de meeting niet helemaal gelukt was.

Michelle, Shannon is leuk Ja. Ben nieuwsgierig of alles goed zal verlopen met inrijden dit keer. Ik moet je nog steeds even de foto's mailen Bloos van laatst, maar vergeet het aldoor!! Zal zo even kijken of ik er nog tijd voor heb. En gaat Apollo dekken, gaaf zeg!! Jammer dat ik geen merrie koop, anders had ie er zeker op gemogen Haha!.

Saida, ja gaat snel!!! Vandaag de afspraak gemaakt Haha!! Pff.. als er iets niet goed zit om dan een rontologische keuring te doen.. Hangt er heel erg van af natuurlijk wat het is. Hangt namelijk een flink prijskaartje aan, en aangezien hij niet zoveel kost.. Dan ben ik aan alle keuringen enz ruim meer dan de helft kwijt van wat hij kost. Maar ik hoop gewoon dat hij goedgekeurd word, weet het anders ook niet. Vervelend van dat wildvlees, ik hoop dat dat knappe mannetje snel weer helemaal in orde is. Is het niet wat voor jou Clown? En gefeliciteerd met Grytsje natuurlijk Knipoog.

Patricia, fijn dat je mannetjes weer goed lopen!

Karina, nog gefeliciteerd met Veludo zn verjaardag Lachen.

Esmee, je moet idd meer van je laten horen hoor Tong uitsteken. Bevalt het hier weer? Arme Fue, die zal jou ook wel missen, wanneer kwam hij ook alweer deze kant op?

Ilona, jaaaaaaaaaaaaaaaaa super spannend he!!! Als hij goedgekeurd is, dan haal ik hem pas dat weekend erop hierheen (3/4 mei), aangezien ik dat weekje ervoor (28 tm 2) nog op vakantie ben, had ik al een tijdje terug geboekt met mn vriendinnen. Mobielloos, ik kan dat echt niet.. Word ik helemaal gek denk ik. Erg triest eigelijk Clown, maar goed.

Heidi, haha Baronnetje moest even laten zien dat hij de baas was. Jullie zagen er wel prachtig uit zo op de foto!

Carmuh, oehhh mooie foto's!!1 Knappe man hoor. Die laatste, steigert ie dan? Lijkt net of ie zich heeft opgericht zo met zn borst en koppie.

Ellis, mooie foto hoor. Echt zon mooi hoofdstel ook.. Dat bruin vind ik echt prachtig.

ArGieVai, heee uit het poel-topic idd.. Maarem, jij had toch die jonge hengst Armani, of vergis ik me nu met iemand anders? Wil je er dan een Andalusier bij of gaat Armani weg? Leuk dat je geintresseerd bent in Andalusier, hoe komt dat zo? Knappe knol die Negro Ja. Er is overigens zo'n stal in Belgie, Claudia Larssen (heet zij dacht ik), ze heeft ook wel eens wat paarden op mp staan, die heeft vaak zwarte andalusiers, zowel met papier als zonder papier dacht ik.. Weet de site zo even niet.

Malin, succes donderdag, snap dat je nerveus bent. Je laat het ons weten he.. Ik duim met je mee!

Amable, heeeeeeeee titel is aangepast, toppie! Handig zon mod Knipoog. Ja lastig altijd met Andalusiers en Lusitano's, ik zou ook echt niet het verschil kunnen zeggen. Haha grappig dat van Jauke Tong uitsteken

Patricia, ahh het verschil zit hem dus alleen in de bloedlijnen, dan vind ik hem helemaal duidelijk Ja. Geen overheersende uiterlijke kenmerken, toppie, sta ik tenminste niet voor schut als ik weer eens een Lusitano een Andalusier noem Nagelbijten / Gniffelen.

Zoooo.. dat was even bijgereageerd van de laatste tijd.
En goed nieuws: de afspraak voor de klinische keuring staat!! Go jij! Go jij! Vandaag de kliniek gebeld,
vrijdag de 25e om half 2.. word steeds zenuwachtiger hier..
Bij dierenkliniek Den Ham, die Peet had gezegd. Ziet er erg goed uit en had ook nog een andere gebeld maar die was duurder. Ik heb ook echt zin om hem weer te zien!

Nog eventjes wat fotoos van Billy die ik nog niet geplaatst had en ook wel leuk zijn Lachen.

Zn schattige koppie..
Afbeelding

Leuke witte kont heeft ie al he Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Lekker rennen,
Afbeelding

En nog eentje.. pittig he Lachen.
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:05

Jasmijn: Leuk dat je weer in het topic bent, miste je al een beetje Bloos Knipoog Leuke foto's van die wilde billy van je Haha! Haha! Lekkerding is het hoor! Hij is nu nog puppy, maar die zou nog eens lekker kunnen uitzwaren Haha! Zou dat niet geweldig zijn Tong uitsteken Super spannend de 25e al verwacht ik geen problemen!

Madelief & patries: Whoehoe wat een lekkerding zeg Lovers Snap dat iedereen dat paard gaaf vind!! En ze rijd hem ook heel leuk! Die laatste foto van Patries.. wauwww.. Kwijl

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:09

Ilona: Dat besef ik me soms ook wel, het is eigenlijk te erg voor woorden dat ik me geen leven meer kan voorstellen zonder computer, internet en mobiel!

Madelief: Chawwa is ook heel aardig Haha! Ik ben nog even bij haar in Quilo bij de stallen geweest samen met Aline. Was erg gezellig en wat is Quilo toch een schatje Lovers

Malin: We hopen dan maar dat alles goed is!

Jasmijn: Spannend!!!!!!! Ik hoop echt zo voor je dat hij wordt goedgekeurd.

Ik ga zo eens even de mooiste foto's van zondag er uit zoeken en dan mogen jullie ze bekijken Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:56

Even een voorproefje, ik moet namelijk koken en daarna ga ik naar Johan Haha!

Heidi, een beetje Tipsie Knipoog

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:57

Quilo is zeker mooi, en heel lief ook!! En Chawwa ook! Knipoog
Als Xantha ooit een veulentje zou krijgen, zou hij de vader wel eens kunnen zijn.

Wat ik een typisch andalusier kenmerk vind is dat ze vaker een wat platte kruis hebben
De lusitano heeft een lagere staartinplant.
Persoonlijk (Is mijn mening, is niet mijn bedoeling hiermee iemand te beledigen of zo) vind ik de Andalusier meer gefokt op het modernere uiterlijk en de Lusitano is nog meer zoals hij oorspronkelijk was!(behalve de maat, ze worden steeds groter) Knipoog

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:07

Ligt ook weer aan naar welke bloedlijnen je kijkt Tong uitsteken

Jasmijn: Spannend!!! Zal voor jullie duimen Haha! Haha!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:16

DinkeyGirl schreef:
Verder ben ik aardig nerveus aan het worden, Steffi komt as donderdag en probeer er rustig onder te blijven, maar diep van binnen zit er toch een stemmetje dat zegt "wat als het nou wel iets ergs is?" Nou ja afwachten maar, ik hou jullie op de hoogte!

Steffi behandelde Chinouc ook.Deed ze echt super!Zonder haar was ik er denk ik nooit echt achter gekomen wat er mis was.
ne de eerste keer dat ze was geweest zat ik echt in een dikke dip.De eerste keer kwamen er zoveel dingen uit dat ik echt dacht..volgens mij kan ik haar beter wegbrengen.Maar binnen 2 weken had ik een ander paard.
Dus wat ik wil zeggen..schrik niet te erg na de eerste behandeling Ach gut
Succes alvast!Ik ben erg benieuwd wat eruit komt!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:20

DinkeyGirl schreef:
Argievai ja er zijn veel mensen van dit topic heengeweest, als je even op de vorige blz kijkt staat daar een link met foto's van de verkooppaarden. Onze eigen Lobke heeft ook meegereden!

Heb je mijn mail nog ontvangen Haha! ?
Veel succes donderdag en super dat Willy je les kan komen geven!!

Hier alvast enkele foto's van mij en Lustroso (die dus inderdaad TE KOOP is) zaterdag in Bunschoten. Let niet op de vest, die moest ik aan maar is veel te groot voor mij en het zadel zat voor geen meter Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quilo en Chawwa zijn echt een superstel, je kan wel zien dat ze erg blij zijn met elkaar Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:27

zo Indra jij zit op een kwijl beesje zeg wat een mooi Lovers

Zasread: hahahha een foto van mij hahahah na 1 slok al Tipsie hahahah de rest heb ik maar naar binnen gegoten via mijn bh zo tussen mijn b..... hahhhaahhaa Tong uitsteken Haha! hahahaha
Ik zie er wel tipsie uit hier hahahaha.
Ik drink nooit en ik dacht ik neem 1 slok om te proeven nou dat kan je goed zien op deze foto hahahaha.

Zodar marcel klaar is met uit zoeken dan kan ik de foto's plaatsen Haha!

verder veel leuke foto's voorbij zien komen met allemaal mooie knappe paardjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:43

DinkeyGirl schreef:
Ik heb goed nieuws, Willy gaat mij zeer waarschijnlijk weer lesgeven, hij heeft iemand bij mij in de buurt gevonden die zijn hulp ook nodig heeft, dus mailde hij mij. Donderdag avond ga ik bij zijn les van Eef en Enno kijken en dan gaan we het een en ander bespreken. Ikke = happy Hyper!

Joehoe!!! Go jij! Go jij!
Leuk Malin, kan je weer lekker aan de slag!!

Prinslover schreef:
... Als ik zie hoe goed het bij [naam verwijderd] ook gaat met Willy! Ik zal voor je duimen donderdag a.s...

Leuk dat je dat schrijft Iloon! Word er 'n beetje verlegen van.. Knipoog

Lobke Wow, mooi manneke mocht je voorstellen! Als ik al die knappe barokkies voorbij zie komen denk ik elke keer doe mij die maar, maar helaas. Heb er al twee die ik moet onderhouden. Misschien over een paar jaar.. Bloos

Heidi was dus overduidelijk niet de BOB afgelopen weekend! Haha! Die lust wel een Koffie (of thee)! zo te zien !!

Zoooooo en ik had me net toch een geluk!!! Ik was bijna thuis en ik haalde een auto in met 70km/u waar je 50 mocht rijden. Toen moest ik stoppen voor het stoplicht en trok ik weer lekker op toen het licht weer op groen stond. Reed toen een stukje denk ruim 60km/u, kon niet veel harder door bochtjes in de weg en toen sloeg ik af op de rotonde naar de straat waar ik woon. Vanaf het inhalen van de auto reed er een zwarte auto achter mij aan en ook op de rotonde en ook bij mij de straat in. Ja hoor..... politie...!!!

Raampje open, agent 'mevrouw, u weet vast wel waarom ik nu hier sta.'
Ik met mijn allerliefste glimlach: Ja, ik haalde iets te hard in.
Agent: Ja en vervolgens reed u ook behoorlijk hard.
Ik: Nou ik denk zo'n 70km/u.
Agent: Ja, dus 20km te hard op een stuk waar je 50 mag rijden.
Ik: En dan gaat er nog correctie af.
Agent: Ja, en dat is 3km dus reed u nog 67km/u.
Ik: Ehm... ja.... En ik zag de boete al in mijn gedachten..
Agent: Bij deze geef ik je een waarschuwing. Houd er rekening mee de volgende keer.

Pfffffffffffffffffffffttt gelukkig!!!! Jeetje, ik zag m'n geld al opgaan aan zo'n stomme boete!
Kwam natuurlijk omdat ik zo lief naar hem lachte, een mooie grote zonnebril op had en hij gewoon niet tegen al dat vrouwelijke schoon op kon.... ahum ahum Haha! Clown Schijnheilig

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:48

Idra schreef:
Heb je mijn mail nog ontvangen Haha! ?
Veel succes donderdag en super dat Willy je les kan komen geven!!

Wat een gave foto's! Ja had je mail nog gehad maar wou dr ff rustig voor gaan zitten om die te beantwoorden Lachen Maar in ieder geval wel erg bedankt voor het nakijken van de brief. Ik denk dat honrado meer "honourable" betekend (weet ff te NL woord niet Bloos ) maar dat moet ik nog even opzoeken. Ik weet ook niet meer hoe ik het bedoelde want het is al best lang geleden dat ik die brief heb geschreven haha Haha!

Jasmijn leuke Billy foto's, spannend hoor!

LOL Yenneke ik lig hier in een deuk door jouw berichtje hahaha jij hebt idd wel geluk gehad!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:02

Yenneke: hahahaha als ik de bob was dan... was het nog niet veilig op de weg hahahahaha heb geen rijbewijs hahahah Tong uitsteken
1 voordeel ze kunnen nooit me rijbewijs afpakken Tong uitsteken Clown

poehoe jij had geluk zeg komt vast door je mooie glimlach hahahah Haha!

Furia: succes en heel spannend met de keuring OK dan! Hyper!

Ilona: ach ze zeuren altijd daar hoor op je stage plek ze zeuren ook over mij hoor maar zonder je kunnen ze niet Haha! Bloos

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:27

zasread, ik heb jou inderdaad niet (bewust Cool ) gezien...
Jammer!
Heb je mij zien rijden, of achterop de wagen gezien?
Gave foto alvast van zondag!
Nog meer mooie gemaakt?! Pling

Mies_Apollo, leuke foto!
Fijn dat het nu weer beter gaat met Shannon en dat ze nu rustiger lijkt te worden!

_Saida_ , nog gefeliciteerd met Grytsje! Pling
Ben benieuwd naar jullie foto's!
(hoop dat je alleen de fatsoenlijke van mij plaatst... Haha! )
Erg leuk dat je me even aansprak, was jammer dat we een beetje druk waren, maar toch zeker leuk om je gezien en gesproken te hebben! Knipoog

PatriesjeMR2, fijn dat het met de mannen beter gaat!

Karina, ook nog gefeliciteerd met Veludo en sterkte met hem!

Es, fijn dat het met Fuego beter gaat!
nu wachten tot 'ie weer bij je is...

Machonito, mooie foto's van jullie! Pling
Super dat Marcel het ook zo goed heeft gedaan!
Ik heb nog een stukje van de proef gezien, prachtig hoor!

Carmuh, prachtige Fries zeg!

Prinslover, dank je!
Een vriendin van mijn stalgenootje was ook mee, en die heeft heel veel foto's gemaakt! Pling
Ik ga straks even kijken wat nog leuk is om evt. hier neer te zetten... Knipoog
Balen van je mobiel zeg! Boos!

madelief88, wat leuk dat je ons hebt gezien!
Jammer genoeg geen gelegenheid gehad om jouw te zien en te spreken...
Dat is wel jammer als je zelf zo druk bent op zo'n dag, dan heb je te weinig tijd om lekker rond te kijken...
Ik zat inderdaad achter op de wagen bij het span.
Tulp liep ervoor met haar maatje Rifa (waar ze in de proeven ook zo naar liep te gillen... Boos! ), dat is trouwens een halfzusje van Fifi, dus toch een beetje goed gezien! Knipoog (Fifi is alleen helemaal wit en Rifa nog niet)
Met Rifa heb ik ook mee gelopen in de raspresentatie aan de hand.
(daar kwam ik dizzy nog tegen die er ook in liep! Cool )

Fijn dat Fuur lekker gaat!
En alvast succes met je wedstrijden!
Ga je ook de barokke wedstrijden starten?

DinkeyGirl, fijn dat je weer les kunt krijgen!
En veel succes als Steffi komt!

ArGieVai, stoer dier op de foto zeg! Cool

Furia, leuke foto's!
Succes met de keuring alvast!

Idra, geweldig dier zeg op die foto's!!

Yenneke, jee da's inderdaad wel een beetje boel geluk hebben! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:33

Ow Saida idd nog gefeliciteerd met Grytsje!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Die foto's van Cipke waren ook te schattig!

En Karina met Veludo natuurlijk Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Heb je het over de lies laten doen of ook gewoon hakkie takkie?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:19

Ilona, jaa, stage is leuk, ben nu net half uurtje thuis, waren nog ff wat schapen die moesten lammeren en de boer was weg.. Druk dus, maar wel leuk. Ben op zich wel aan t trainen met de mannen, maar door drukte lekker buitenrijden en weekends wat trainen ja.
Madelief, vaak hebben lusitano's het brandmerk op de rechterbil en PRE's op de linkerbil :p (zit volgens mij ook weer verschil in met crusado's maar goed..)
Leuke fotos weer voorbij zien komen
Yenneke, haha, dat is geluk hebben!
Zo, zal nu eerst douchen, me dagje wel weer gehad..

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:23

soeske, klinkt inderdaad druk, maar wel heel leuk!
nu het langer licht is en straks hopelijk steeds mooier weer komt rijden ook wel weer! Knipoog

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:25

Afbeelding
hoi Doei! ben ff aan het probeeren of ik foto"s op het forum krijgt .... Pling
van mijn trots djemo

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:34

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4QPWDK3.jpg[dj
djemo voor de spiegel hij vindt het helemaal geweldig zoding Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
zo ff lekker in de buitenbak
Afbeelding
rollen wat kan dat toch fijn zijn Go jij! Go jij!
Afbeelding
Ja daar wordt je niet schooner van Nagelbijten / Gniffelen maar hij vindt het super buiten

jes jes het is me toch gelukt eindelijk de foto"s er op Nagelbijten / Gniffelen

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:36

Djemo, het is gelukt hoor! Knipoog
Leuke foto, mooi setje ook!

hier nog een paar plaatjes van mijn strijdlustige proef zondag... Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:47

Wat was je resultaat ook al weer? Zitten mooie foto's/stukjes tussen!

Idra, wat leuk dat je er ook was. En wat een grappig dier had je te rijden. Waren er eigenlijk veel verkooppaarden? Ik heb ze niet meer kunnen zien.