Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Besje

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:43

wow :-) die is echt mooi opgeknapt :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:50

Ze ziet er weer beter uit! Gaat goed met je knappe dame he! ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 22:59

Jaaa, gaat goed :D Ben blij :D
Hoewel DA denkt dat haar huidprobleem een weerstandsval is, dus als dat blijkt, gaat ze weer op de vitamines. Maar als t dat maar is, é ;)

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:09

wat mensen allemaal niet doen voorgeld schandalig!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:06

Je houdt het nie voor mogelijk, manegelover :( Mede daardoor heeft mn Charley het niet gehaald...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:17

van dit soort verhalen wordt ik altijd blij! van zielig paard naar een mooi paard die goed plekje heeft gekregen!
dapper hoor en respect!!!!

ik zeg eerlijk erbij dat ik niet alle paginas heb gelezen. Maar klopt het dat je dus niet op haar kunt rijden?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:22

Is beetje lang geworden, hé, om alle pagina's te lezen ;)

In het begin zag het er niet goed uit, maar nu ziet de hoefsmid en de DA er geen probleem in dat ze rustig wordt bereden.
Draf onder de man mag ze niet doen, enkel rustige ritjes, evt een klein galopje vanuit stap. Maar dat zien we nog wel.
Ik ben van plan om haar dit voorjaar/zomer onder het zadel te brengen.

Mn hoefsmid en 2 DA'en denken dat ze reeds zadelmak is, dat ze daarom soms zo bang is van sommige dingen, sommige bewegingen. Dat, wat ze niet deed/begreep, dat het er maar in geslaan is :(

Ik moet nog altijd foto's van het been laten nemen. Het is er nog steeds nie van gekomen. Mn hoefsmid ziet er t nut niet van in, ze heeft geen last, behelpt zich zonder probs. Maar ik ben ergens toch benieuwd hoe t daar vanbinne uitziet :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:26

ok, dan dubbel respect;-) een paard houden, waar je niet voor de de volle 100% op kan rijden!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:10

Nja, was wel de bedoeling da ik er volop op zou kunnen rijden, maarja, zaak ligt nu anders ;)

Ik ben nog jong, ik zal wel nog aan een goede berijdbare Fries geraken in mn leven :D

Mss ooit t veulen van mijn Ceara *D

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:17

Ze ziet er top uit! Een pluim voor jou! +:)+

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:55

Ze zier er echt super uit. En fijn dat ze steeds beter gaat lopen met haar been. Weet je al wanneer je haar laat dekken? Of laar je haar eerst nog even bijkomen?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:17

Thx :D

Qua gewicht zit ze nu zo goed als ok :) De bespiering mag nog heel wat beter.
Ik zou een veulen van haar voor mezelf willen en ik dénk, héél mss, 2011 (dus geboorte 2012). Moet ik vriendlief wel meekrijgen :P

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:38

Heb je al een friese hengst op het oog?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 22:09

Nee, nog niet. Tips zijn welkom :D

Ik dacht aan Fabe, of iets in die aard.
Iig een hengst die NIET hoger is dan 1.65 m, aangezien Ceara zélf al 1.70 m is. Hengst me veel front en leuk behang :j Geen luxe-type, want dat is Ceara al. Ik persoonlijk hou meer van ietsje meer barok.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:05

Wat ik wel nog wil doen voor ik haar EVT laat dekken... Is, als ik -ein-de-lijk- in t kliniek geraak om foto's van haar been en kaak te laten nemen, ook even haar geslachtsorganen laten checken, denk ik.

Weet iemand of dit kan en of dit überhaupt duur is? Wat gebeurt er dan juist? Iemand raadde mij dat aan ergens hier in t topic en dit lijkt met niet echt een slecht idee. Als daar iets goed mis is, dan begin ik er niet aan, snap je?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:56

Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Maar denk wel dat het mogelijk is. Maar inprincipe moet dat toch wel goed zijn omdat ze Charley heeft gekregen?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:36

Nja, dat is wel waar. Maar Charley was niet goed....

Ik weet het niet... Ik ben mss aan t denken om gewoon een merrieveulen te kopen als het zover is en dan gewoon daarmee verder doen. En Ceara gewoon laten voor wat ze is ivm veulens, nee?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:39

ik heb nog een hele lieve barokke hengst staan!
van 1.60....ik woon alleen niet in de buurt(frankrijk)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:42

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:02

Oef, geerke, wat een práchtbeest is dat, seg :D Wow!
Breng je die niet voor, nee?

:)) en je woont wel wa ver, ja ;) Hoewel, is te zien waar in FR, want ik kan in 45 min in FR staan, hoor, vanaf mn huis (kanten van Lille) ;)

Het is nog niet zeker, want er zijn hééél veel mensen die t me afraden, fokken me Ceara. Ik wil haar of t veulen niet verliezen nl. Dan is t mss beter dat ik gewoon een veulen koop als de tijd daarvoor rijp is :?

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:10

Amigo je bent echt een kanjer! +:)+ Ceara had zich geen beter plekje kunnen wensen :) ! Ik heb net in een uur alle pagina's doorgebladerd en al jouw posts gelezen. Er is veel gebeurd en je hebt veel tegenslagen gehad, maar kijk eens wat heb jij een mooie bloem in je weiland staan, top! Niet veel zouden het je nadoen, maar het jou goed gelukt!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:38

Hierbij nog es enkel foto'kes van de mooiste Fries -voor mij dan toch, ook al weet ik dat dat niet zo is- van België en omstreken *D
Ze is iets of wat verkleurd, maar dat is nu mode, weet je :P

Afbeelding

Afbeelding

En voila, dan roep ik mn liefste schatten tot bij mij en komt er een daverende bende paardenvoeten op je af. Hahaha! Ooooh, wat ben ik toch o zo gek op die gekke paardenbende van me.
http://i45.tinypic.com/2w4w75l.jpg

Ze zijn allen van deze namiddag. Staart begint terug te groeien (gelukkig!) en de sokken ook. Jeuk aan haar poep blijft helaas :( Ik ben nu in contact met iemand om te kijken hoe we dat gaan aanpakken. Gewone medicatie blijkt niet te helpen, dus nu ga ik met kruiden enzo proberen :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:42

voor mij is ze ook mooi hoor!
Mooi groot!
En inderdaad dezelfde kleurspoeling als mijn fries Geerke :D

Heeft ze steeds jeuk aan haar kont?Is het kaal?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:13

Thx :D

Ze heeft sinds november/december jeuk :( Ze had een huidinfectie, die is verholpen met AB. Schraapsel genomen, maar daar kwam niks uit, niks ergs toch, of dat jeuk kon geven. Ze heeft cortisone gekregen tegen de jeuk, dat hielp enkele dagen (normaal moet da enkele maanden werken). Nu is het volop terug.
Midden december dekens eraf gehaald ivm huidinfectie. Huidinfectie is weg, maar jeuk blijft.

Ze bijt/krabt haar haar eraf, vooral aan staart en béétje aan hals/manen. ZE is het niet, is ze op getest en daarbij is het geen ZE-seizoen. Ze heeft t van deze winter. Krachtvoer is het niet, ik heb haar van wortels en appels gehaald (voor zover ze appels kreeg). Het hooi is veranderd.
Ze heeft een kuur Equest Pramox gekregen, omdat wormen ook jeuk kunnen veroorzaken. Maar er zijng een wormen afgekomen, heb de mest tot 3 dagen na de kuur gecheckt.

Ze gaat normaal gezien wel een reinigingskuur krijgen, dus wie weet dat dat helpt. Maar ik weet ook niet meer waar te zoeken, hoor, want voor de rest is ze over gezond. Ze glimt zonder meer, is monter en alert, loopt nog steeds zoals altijd.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:11

Ze voelt zich goed op die foto te zien dat ze naar je toe komen rennen. Wel is ze wat in gewicht achteruit gegaan of niet? Gaat het voor de rest helemaal goed met haar afgezien van het schuren?