Pipi schreef:@Loolapelooza> Bij Mynke komen nu haar nieuwe voortanden tevoorschijn,de kleintjes zitten er ook nog.
Elke dag kijk ik het eerst in haar voerbak of er al één ligt,daarna check ik haar smoeltje.
Ze is zo'n vraatzuchtig mormel dat ik denk dat ze ze gewoon naar binnen werkt

dat doet ze nl met alles wat voor haar mond komt.
Maar ik hoop met heel m'n hart dat ze ze niet lekker vind en laat liggen
Dan roep ik jouw hulp in om er iets moois van te maken!
Van die grote dikke winterpenen voeren als ze wisselen wil ook wel eens helpen, of wilgentakken 
missmuts schreef:Naast mijn -5, lijd ik ook nog eens aan chronische kippigheid, dus verwacht er niet te veel van
Hmm...ik heb vanochtend een melding gekregen dat mijn mail niet was verstuurd...tikfout in het adres
Kan het hier ook wel opschrijven: Xender is nog steeds geweldig braaf. Zijn contact met Oeste wordt ook al wat beter. Xen is nu begonnen aan het spelletje billen-bijten
Daarnaast gaat het longeren met zadel en hoofdstel ook echt heel goed. Helaas was de hoefsmid vandaag ziek. Moet dus weer even afwachten wanneer hij kan komen. Toch wil ik geen ander vragen, want ik heb erg vertrouwen in mijn eigen hoefsmid.
Wat heb ik toch een brave knol
Hij krijgt praatjes dus, dat is goed want das een teken dat hij zich op z'n gemakt voelt dan.
Hij is dus ook nog steeds rustig ondanks hij meer op stal staat?
twinkel schreef:Haha, iedereen op zoek naar tandjes.....
Loolapelooza: het is dan ook wel echt fantatisch werk hoor!! Ben reuze benieuwd naar je sierraden van tanden.
Ik vind er ook nooit een moet ik eerlijk bekennen, maar zo ja......
Ja ben zelf ook benieuwd
Ben eerst aan m'n skills aan het werken maar heb wel een hele hoop ideeën al! 
DinkeyGirl schreef:Lola ik heb hier echt een aantal tanden en kiezen van zowel Dink als Suev, ik vind het echt een heel leuk en origineel idee

Laat me maar ff weten als je er goed in bent geworden

Doe ik! 
Lusitano schreef:Sandro is zo´n gaaf paard! Daar is mijn oog ook al eens eerder op gevallen op bokt!
Loola, je hebt het toch ook lekker voor elkaar! Een leuk bedrijfje met je paarden, bij je vader aan het werk als goudsmid. Gewoon leuk allemaal! Ik heb daar wel respect voor. Je lijkt me een enorm creatief mens.
Amai dank je

Citaat:
Sam is trouwens niet te harden tegenwoordig! Heel lief in de omgang maar in het werk....het is echt net een bronco, hij maakt van die sprongen met een holle rug dat ik dankbaar ben dat ik er niet op zit....ik kijk er helemaal tegenop

Misschien moet ik hem toch even na laten kijken om er zeker van te zijn dat het niet iets fysieks is.
Nakijken kan nooit kwaad, maar misschien is hij als je er straks weer op gaat terug voorzichtig en braaf met je?
Ja je weet het natuurlijk nooit hé maar de zotste knol kan soms de braafste donder worden vanaf de moment je erop gaat.
Hij is natuurlijk ook nog jong, mijn ene merrie wordt trouwens erg lastig en "eng" als ze ergens een gebrek aan heeft (voeding) Misschien krijgt Sam té rijke voeding en wordt hij daar een kamikaze piloot van?
Ik weet nog dat ik daar met Xender behoorlijk mee heb afgezien, die stond op een pensionstal en kreeg 2 kilo pavo SPORTBROK per dag...
Hij galopeerde letterlijk tegen de muren op in z'n stal en liep uuuuuuuuuuren rondjes te rennen in het weiland... Had ik er een zadel opgelegt en op gaan zitten had ik mee kunnen doen aan zo een paardenren dwars doorheen de woestijn...
wednesday schreef:*Gaat op zoek naar tanden van Pedro*

lijkt me echt tof om een juweeltje van te hebben
Iets wat me nog opviel... Pedro heeft echt zéér kleine tanden vanvoor (hij is nu 3,5) is dit misschien typisch voor lusitano's of is het omdat hij nog moet wisselene ofzo??? Want als ik ze vergelijk met zen buur (paardje van 4,5) is het echt een GROOT verschil!
Niet typisch Lusitano, gewoon typisch paard dat zijn melktandjes, ze beginnen meestal te wisselen rond hun 3e en dat duurt dan eigenlijk best lang eer ze helemaal rond zijn. (een jaar of soms ook langer)
Picassox schreef:Loolapelooza, wat een schitterende hangertjes en 'kunstwerkjes' maakt jouw pa!
Zijn ze ook te koop?

Ja hoor, je kan een hele hoop (niet alles staat op de website) bekijken en ook bestellen via internet
www.juwelenarnaud.be is het adres
Citaat:
Zó, pfff, even alles weer bijgelezen dus.
Update Picas' bloedlip.Zijn tandvlees is niet meer zo dik, en ik heb 'm gister even weer een bitje in gedaan. Gelukkig hoefde het niet gehecht te worden, de wond op z'n lip was toch wel heel veel groter dan we hadden gedacht. Hij heeft echt een klein hoekje uit z'n lip, en dat zal waarschijnlijk zo blijven.

Jammer van z'n mooie bekkie, maar ik ben allang blij dat hij geen tanden heeft verloren.
Nou goed nieuws dus, littekens staan wel gaaf moet je maar denken
Maar moest jij eigenlijk niet studeren of is die periode om?

Noah2006 schreef:hallo allemaal! het is weer heerlijk weekend...
Loolapelooza wat leuk dat je ook met kiesjes dingen kan verwerken in de sieraden. vanaf hoeveel maanden gaan ze ongv wisselen?? dan ik ook tandjes gaan zoeken haha
Meestal rond hun 3e JAAR dat ze beginnen maar dan duurt het nog wel een hele tijd eer de eerste er ook daadwerkelijk uit valt.
Beste is een tandarts te bellen, die haalt geheid wat uit de mond dat in de weg zit 
cojolly schreef:Er was vandaag en gisteren een clinic van Antoine de Bodt bij ons op stal, en een vrouw haar paard was kreupel geworden, door dat ze zich verstapte, ik heb haar toen Rod aangeboden om de clinic af te maken, dat ging echt heel goed Rod is van natuure al een uitslover, hij ging me toch strekken in de draf, dat ik echt zoiets had van wouw is dat mijn paard, ik denk wel dat hij nu morgen met barstende spierpijn staat, maar was erg leuk om te zien.
Ja das altijd leuk als je peerd zich loopt uit te sloven en je het zelf allemaal goed kunt zien 
Er was zeker geen fotograaf in de buurt?