Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_R_G_ schreef:Azmay schreef:Ik word nog steeds elke dag meer verliefd op allebei mijn Spaanse![]()
Ik heb wel een vraagje voor de wat meer stamboek kenners hier:
Momenteel bezit ik twee merrie's waarvan er 1 APTA is gekeurd. Mocht ik de andere willen laten keuren, moet dat dan in Nederland gebeuren of mag ik ook naar België? Voor zover ik begrijp is de keuring hier in Friesland en dat vind ik echt veel te ver, dan is het bij de zuiderburen beter te doen. Zeker nu ik mogelijk naar zuid-Limburg vertrek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het uitmaakt waar u uw paard keurt maar ik geloof dat het niet uit maakt. Kan het morgen even na vragen als u wilt?
De keuringslocatie's zijn nog niet bekent, dit hangt af van waar de paarden allemaal vandaan moeten komen. Er zijn altijd meerdere locaties waar de APTO keuring gehouden word.
Afgelopen jaar was hij ook in Berlicum, noord-brabant. mocht de locatie niet verkocht zijn en het passen bij de aanmeldingen is het dit waar waarschijnlijk weer hier. En anders misschien in Heeze.
Maar er worden altijd 3 of meer locaties gezocht
_R_G_ schreef:Azmay, heb je een dna profiel van je paard? Dan kun je heel makkelijk zien welke kleuren je paard fokt en welke hengst je daar voor kunt gebruiken
_R_G_ schreef:Er zit wel veel bruin in inderdaad.
Maar misschien zou het net zo goed wit kunnen worden? Geen idee wat er overheerst.
Paardje waar ik nu mee bezig ben heeft een witte paps en mams, alleen bij vaders kant bruin (bij moeder pas in de laatste rij, en ook maar 1)
En ze is bruin met 4 witte voeten haha, zij kan dan weer bruin, valk en schimmel fokken.
Heel apart om te zien
Dus misschien is bruin dan sowieso wel overheersend?
Zo'n dna profiel kost dan weer 'even' 85 euro dus dat doe je ook niet voor de lol
_R_G_ schreef:Crines, ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig naar een foto van de hengst, in je profiel kan ik de foto's helaas niet zien hihi
_R_G_ schreef:Even snel antwoord op de vraag of papier kan met terugwerkende kracht.
Dat kan door de nieuwe regels niet meer vanaf januari dit jaar.
Althans niet zonder een boete van minimaal 300 euro.
Dus al met al is apto laten keuren gewoon makkelijker en goedkoper
Uitgebreide uitleg kan nog via pb zal niet het hele topic vol spammen.