Waidida schreef:hoi allemaal!
Ik overweeg om een jong paardje te kopen om zelf op te leiden en er werd mij onder andere een freiberger aangeraden. Nu zijn jullie als eigenaars wel de experten terzake ivm dit ras. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar een 2e Marley van Felinehoi, sommigen kennen haar vast wel van youtube. Kort houd dit in dat ik op zoek ben naar een paardje waar ik eigenlijk alles mee kan, ik wil bv dressuur gaan rijden maar ook een sprongetje maken, eventueel op termijn een crossje meepikken, buitenritten, zonder zadel rijden, noem het maar op.
belangrijk is dus vooral dat ze koel zijn, er mag best wat karakter in zitten (dat is net leuk) maar gewoon niet snel schrikken. en fijn is als het een speels dier is waar ik van alles geks mee kan doen.
De reden dat ik zelf wil gaan opleiden is omdat ik met een paard zit nu welke ik gekocht heb toen ze al 13 was, later bleek dat ze al een heel verleden van mishandeling achter zich heeft en dit blijft haar echt parten spelen waardoor ik overweeg van haar te verkopen. Daarom wil ik nu graag met een 'onbeschreven blad' beginnen, gewoon eentje bij wie ik het van de eerste keer goed kan doen.
denken jullie dat een freibergeer hierbij zou passen? ik woon in belgie, zijn er stallen hier die fribi's fokken/verkopen?
Ik vind eerlijk gezegd een haflinger ook wel goed bij je verhaal passen. Dat zijn van die mafketels die alles leuk vinden maar wel lekker nuchter zijn.