[FOTO] trekpaarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:53

Oh hij was ff lekker aan het afkoelen! Hihihi

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:43

Het was ook warm zat en ze krijgen allebei al een behoorlijke wintervacht. Kan me voorstellen dat hij het warm had.

AnneBrands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:12

Hallo trekpaardenliefhebbers!!
Ik zoek een trekpaard die geboren is in 2006 met de naam Freek van de Zandwijk.
Wij hebben hem als 1,5 jarige ruin gekregen en hebben hem toen hij 3 jaar was verkocht naar Texel.
Daar is hij inmiddels ook weg.
ik wil graag weten waar hij nu is om hem een keer op te kunnen zoeken.
Het enige wat we weten is dat hij naar Friesland is verkocht.
Heeft iemand hier enig idee?

Alvast super bedankt!!

Anne Brands

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:00

pipo schreef:
Armany, leuk hoor zo'n braverd. Maar kijk je wel uit.. zulke bruggetjes zijn niet berekend op het gewicht van een kolosje. Je zal niet de eerste zijn die erdoor zakt. (gewoon een waarschuwing, geen aanval)

brr, moet er niet aan denken inderdaad := Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dit brugje kende ik (en wordt door diverse ruiters gebruikt weet ik).

@tjaakje, wauw...dat wil ik ook in de weide :D maar kan me helemaal voorstellen dat je een hartverzakking krijgt als je je joekel 'kwijt' bent

alwinlove123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:02

ALLEMAAL MOOI

alwinlove123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:13

Mogen er ook shires en Clyde sdales

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:40

Vraagje voor alle mensen met paarden met grote voeten.....hoe doen jullie het met bekappen/beslaan. Doen jullie het zelf, laten jullie het doen, gebruiken jullie een bekapstal?

Wij zijn op dit moment bezig met Doucette haar voeten en haar voorvoegen gaan al best aardig maar haar achtervoeten vind ze nog erg lastig om omhoog te houden voor langere tijd. Nu willen wij het bekappen zo veel mogelijk in eigen hand houden en oefenen dus gestaag door maar ben toch wel benieuwd naar hoe anderen dat doen en zien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:50

Hier komt de hoefsmid en doet het uit de hand. Maar Gerrit is verhuisd naar mijn dochter en die moest toch wel wat moeite doen om een hoefsmid te vinden die het uit de hand wil doen. Er was er zelfs 1 bij die voordat ze uitgesproken was zei "begin ik niet aan" en kwakte de hoorn erop. Bij een vorig trekpaard kwam er 1 met bekapstal omdat ze dat zo gewend was en erg moeilijk met de voeten was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:52

Wij hebben ook een smid die het uit de hand doet :j Maar er zijn er heel veel die er idd gewoon niet aan beginnen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:08

Wij hebben een hoefstal maar de smid kent die niet dus beslaat haar uit de hand. Dat gaat best goed maar achter moet ze soms even haar voet neerzetten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:18

Nu is onze douchette ook nog jong en moet het nog leren, maar na 2 voorhoeven ben ik kapot :z
Het zal ook wel gewoon een kwestie van tijd zijn want verder kan je er bijna alles mee.
D'r voorhoeven kan ik nu al redelijk tussen m'n benen klemmen zonder dat ze gaat liggen of weg springt, en kan dan aardig uit de voeten met m'n vijl.
Maar d'r achterbenen kan ik nog niet zo veel mee, terwijl d'r hoeven eigenlijk wel echt nodig zijn.
Ze slaat niet echt gericht, maar vind het niet fijn als ik d'r been vast houd.

Ze staat er ook gewoon bij als ik de rest doe (in de wei) en kan dus wel zien dat er niets aan de hand is, en ze staat er ook met d'r neus bovenop.

Gewoon maar oefenen denk ik.
En ik kan me heel goed voorstellen dat smeden geen trekpaarden willen doen. Maar het maakt het voor veel mensen wel lastig :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:21

Sjoek ook uit de hand, over het algemeen doet ze dat netjes. Achter wil ze nog wel is een beetje op je gaan leunen of hoef uit je hand trekken, maar is meer een kwestie van haar de juiste hoeveelheid steun geven. Nu is zij ook wel van het wat lichtere type trekpaard. Ze heeft gelukkig ook een zeer goede hoefsmid.

Een trekpaard zou ik niet zelf durven bekappen, aangezien ze van nature snel hoefproblemen hebben. Ik weet wel een beetje hoe het moet maar zou toch bang zijn dat ik er iets aan verpest. Nu zou bij Sjoek zelf bekappen sowieso niet gaan ivm speciaal beslag.

alwinlove123 schreef:
Mogen er ook shires en Clyde sdales

Waarom niet :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:25

Ik doe onze andere 3 paarden ook zelf, maar ik heb het ook bij m'n opleiding gehad (oke, is wel een aantal jaar geleden maar toch) dus dat scheelt wel.

Ze staan hier ook zonder ijzers dus hoef ze alleen maar te bekappen.

Hier liggen nogal wat stenen in de wei dus soms breekt er hier en daar wel wat af maar het herstelt zich meestal wel weer snel.
De vorm van de hoeven is daardoor alleen niet zo mooi glad en gelijk als dat het bij het gemiddelde paard in nl is :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:16

kate werd ook uit de hand bekapt door een super smid .(was als ik het me goed herinner hoefstal gewend)
helaas was dit door de pijn die ze had geen makkie .(ze ging liggen en slaan etc. dit heeft dus ook zwaar mee gewogen in mijn eind beslissing).

maar hij doet geen nl-belg. trekpaarden , onderandere door hun bouw .
hij is zelf niet heel groot en kan zichzelf dus lastig tussen die korter gebouwde brede benen vouwen :D (zijn woorden :P )

wat betreft shire's en clydesdale , waarom niet ?
er staat trekpaarden , niet welke trekpaarden precies ;) .
kate was/is ook een shire . :o

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:01

Hier word Teun ook uit de hand gedaan. Oude smid was gestopt en het heeft heel wat moeite gekost om een andere te vinden die het uit de hand doet. Teun tilt al zijn voeten goed op, maar als het te lang duurt gaat hij hangen. We gaan nu oefenen met zijn hoef op een standaart te leggen, zodat we niet meer hoeven te tillen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:44

Zo'n standaard wil ik ook nog een keer maken maar moet even kijken welke maten het handigste zijn :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:30

Wij willen deze namaken. Kopen kan ook, maar aangezien mijn vriend lasser is en hij het zelf veel goedkoper (en precies de goede maat) kan maken, doen we het liever zelf.

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:41

Zoiets wil ik ook maken maar dan zonder plastic, dat valt immers niet te lassen ;)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:17

Dat word bij ons ook gewoon ijzer ja :P Het lapje leer om zijn hoef op te leggen maak ik wel van leer.

Wil even nog een leuke foto delen van mijn vriend die samen met onze Teun les krijgt in slepen.
Hij heeft ook een rijles gehad (aangezien ik door mijn zwangerschap niet meer mag rijden), maar vond dit toch een heel stuk leuker dan rijden.

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:29

dat bruin staat hem heel mooi , leuke foto ook zeker .

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:33

Jaaaa *\o/* paarden aan het werk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:17

Hier worden de paarden door de eigenaar zelf bekapt en beslagen. Hij heeft wel een hoefstal staan waar ze in gaan.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 02:12

Teun is echt zo leuk!!

Vandaag eindelijk 'mijn' (in bruikleen) goede camera is meegenomen naar stal en weer is foto's gemaakt van mijn bijrijd Percheron merrie, Blue Sugar ofwel Sjoekie. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:08

Paardenvacht en appeltjes, altijd zo mooi! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:01

Wauw, wat is Sjoekie leuk! <3