[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:14

twinkel schreef:
Kjoetie: gefeliciteerd joh met je baan....
Wat rekenen betreft ben ik "helaas" net zoals jij. Af en toe baal ik er wel van hoor.... Als ik iets moois vind maar ik niet zeker weet of ik het me kan veroorloven dan laat ik het liggen....Dan baal ik flink als thuis blijkt dat ik het wel kon kopen. Haha!

Noah: Succes met de volgende ronde Spannend!! Zal maandag voor je duimen hoor!

Cloris: wat een leuk gezicht zo'n rijtje jonkies. Welke is van jou?

Op foto 1 de 2e van links
Op foto 2 de 3e van links

Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:16

Leuke foto's weer Cloor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:40

kjoetie schreef:
ja ik wilde echt heel graag iets met 2 slaapkamers, maar als ik in Venlo zelf wil wonen wordt dat gewoon echt moeilijk Boos! Tis duur daaro! En om nou in Boxmeer te gaan zitten..dan bespaar ik misschien 50 euro huur, maar dat verrij ik dan weer aan benzine, dus dat schiet niet op.. nou ja, gewoon rustig doorzoeken Lachen komt vast wel weer wat leuks op mijn pad, dat is bij mij meestal zo.. de kansen zijn er wel, moet ze alleen wel grijpen Haha!

Spannend hoor, een huisje en alles uit gaan zoeken. Kijken of je het red ja of nee.. Knipoog Komt vast allemaal goed, en zoals je zegt erkomt vast wel wat leuks op je pad Lachen

Pipi schreef:
Ga nu maar weer naar stal,daar woon ik zo ongeveer deze week Bloos
Erg leuk hoor 2 paarden doen,maar ben toch ernstig blij dat ik er zelf maar 1 heb.
Het begint nu toch wat zwaar te worden om alles in goede banen te leiden.
Ook doordat ik een man heb die onregelmatig werkt en een heel hectisch gezin,ben continue aan het passen en meten,zucht....

Ja, het is wel leuk 2 paarden, maar wat een opgave he! Heb het ook wel is gehad dat ik een tijd meerdere paarden had te doen, goh wat sliep ik toen lekker aan het eind van de dag Knipoog Maar voor jou zal het nog wel zwaarder zijn met een huishouden en gezin Vork

Cloris: Wat een leuke opfok zeg! Ik vind het er ook altijd zo leuk en gezellig uit zien. Allemaal van die kleine donderstralen bij elkaar, met die lieve koppie's. Ze staat er goed bij hoor!

Noah2006 schreef:
goedemiddag allemaal! wat een lading berichten er weer bij, gezellig!
Kjoetie; wanneer ga je beginnen bij je nieuwe baan, en wat voor functie? heel veel succes gewenst Lachen Wel slim dat je alles van te voren uitcalculeerd, anders kom je met je nieuwe huis voor verassingen te staan. Ik ben altijd een impuls koper, waardoor ik mezelf soms in de nesten help haha.
missmuts; ik ga bij klm solliciteren als stewardess, ben door de 1e ronde, heb maandag mijn definitieve gesprek, spannend he Haha!!

Wat leuk zeg dat je al door de 1e ronde heen bent! Erg spannend, hoop dat je een leuke baan krijgt! Ik ga voor je duimen voor maandag *LOL*

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:21

Weer een nieuwe foto van noah, hij wordt al wat groter Haha!. Vandaag was ik samen met hem in een stal gaan zitten. Iedere keer zat hij aan mijn haar te frunniken die eigenwijs.
Afbeelding

@kjoetie; klinkt heel leuk die baan, dat huis komt vanzelf hoor, als je meerdere huizen hebt gezien dan krijg je tenmiste een wat betere indruk.. komt allemaal goed Knipoog.

@twinkel & prinslover; dank jullie wel voor jullie meeleven, als ik door ben zal ik het jullie zeker laten weten!! Twinkel hoe oud is jouw veulen nou? Wat een schatje issie op die foto Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:46

Ah wat een lieverd zeg! Dat kleurtje halster staat ook erg leuk Ja
En die krulletjes in zn vacht, so sweet Lovers

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:54

Cloris: oh gaaf ook een donkere (ik vind donker het mooist Bloos ).
Het paardje naast de jouw heeft wel een enorme bles....Ik vind brede blessen niet geweldig maar deze is wel heel erg gaaf. (juist omdat ie zo ontzettend groot is).
Ach ja. Mijn lievelingetje (Ardino, het veulen van 2005 dat we zelf gefokt hebben), is alles wat ik liever niet wilde hebben, Haha! Bloos . Lichtbruin, bles, hengst en 3 witte beentjes. Maar ja als je eenmaal verliefd bent... telt toch niks meer!

Noah: Be Honest, alias Bietje is geboren op 3 juni. Op dag 219 van de dracht!
Veel te vroeg dus. Achteraf bleek de tumor van zijn mama de reden van vroeggeboorte te zijn. Op 23 augustus is hij wees geworden. Hij wilde geen melk drinken. Vanaf die dag eet hij hooi en nu ook biksjes. Gelukkig heeft ie het gered en wordt nu al een best paardje. Hij is dus het halfbroertje van Ardino.
Bietje is een schimmelhengstje van Odermus R. (KWPN).
Niet echt barok, maar ach mag hier ook wel even toch??

Weet je hoe groot Noah al is? zo in de stal ziet hij er al best groot uit.
Ook al zo'n lekker beertje. Geweldig.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:32

Jongens ik kom alleen ff snel hallo en doeg zeggen, morgen is de overdracht van het huis en ik heb het echt zoooo druk! Ik lees wel mee, maar heb ff geen tijd om op dingen te antwoorden Bloos

Vanaf maandag ben ik ook ff internetloos totdat de nieuwe aanvraag is verwerkt en wij in het nieuwe huis weer internet hebben Huilen Ik zal proberen om het via met werk en de inbelverbinding een beetje bij te houden Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:38

DinkeyGirl schreef:
Jongens ik kom alleen ff snel hallo en doeg zeggen, morgen is de overdracht van het huis en ik heb het echt zoooo druk! Ik lees wel mee, maar heb ff geen tijd om op dingen te antwoorden Bloos

Vanaf maandag ben ik ook ff internetloos totdat de nieuwe aanvraag is verwerkt en wij in het nieuwe huis weer internet hebben Huilen Ik zal proberen om het via met werk en de inbelverbinding een beetje bij te houden Haha!

Dat is goed en slecht nieuws dinkeygirl. Fijn dat het zover is met je huis! Maar wel jammer dat je het zo druk hebt. Balen dat je maandag geen verbinding meer hebt, alvast heel veel succes met bijlezen Knipoog Als je weer tijd hebt wel ff vertellen hoe t met je gaat hoor Ach gut Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:11

Cloris Staat ze in het paradepaardje in de opfok? Of hoe heette het daar ook weer... er liep/loopt een topic van op de kaarmstal denk ik.
Ze staan er wel vreedzaam bij zo met z'n alle, lekkr gezelli! Haha!

T'zijn weer wel een paar pagina's bij te lezen zeg, Pipi ik hoop dat je wat vind dan wordt je m'n eerste paardentand-klant Haha! Een tip, bel de tandarts als ze is aan het wisselen, die haalt geheid ergens een dop af Tong uitsteken Ik heb zo een keer 5 voortandjes en een stel kiezen in 1 keer rijker geworden Haha! Maar misschien heb je meer geluk, van Bianca indertijd vond ik er elke week wel 1 in de wei of op stal (alsof ze ze daar voor mij neerlegde Haha!) dat scheelde een hoop kosten Tong uitsteken
Ik heb Xender toen hij net begon te wisselen op de voet gevolgd, er verdwenen wel voortandjes maar ik vond ze nergens terug. Hij is nu bezig aan z'n kiezen en aangezien hij meer op stal staat hebben we ook meer kans dat er wat gevonden wordt Tong uitsteken
Van Greg zijn er indertijd enkele getrokken want die had een slecht gebit met rotte kiezen. De dag nadat er 2 getrokken zijn is hij ziek geworden, zijn dus hele sentimentele stukken geworden. Ik wil er graag een grote armband van maken (maar dan met een afgezaagde kies want het zijn allemaal volledige met wortel en al) maar ik kan gewoonweg nog niet naar die dingen kíjken dus wacht er nog maar even mee... (en eerst oefenen)
K'heb het er de laatste tijd eigenlijk wel weer erg zwaar mee... Verdrietig

Maar goed, happy thought happy thought Hyper! Hudson begin EINDELIJK zijn voeten fatsoendelijk te geven! Normaal als hij los staat en ik zit aan z'n benen dreigt hij, ik heb hem pas een klap gegeven toen hij ook daadwerkelijk beet (heeft lang geduurd eer hij tot actie over ging Tong uitsteken ) maar sindsdien kan ik alle 4 z'n voeten pakken zonder hem eerst een halster aan te moeten doen. Hij moet dringend naar de smid toe (maar k'wil niet in schandaal vallen met een onopgevoed kreng Tong uitsteken)

DinkeyGirl alvast succes met bijlezen Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:14

missmuts schreef:
Wat leuk, Loola! Ik heb je trouwens net weer een mailtje gestuurd Lachen

Wat voor een functie ga je solliciteren, Noah?

Ik zit elke dag maar te checken, zat er al op te wachten! Haha!
Ik heb echter niets ontvangen Verward

Zal nog is goed kijken...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:44

@DinkeygGirl>Veel succes met het huis en de hele rompslomp eromheen Clown
Wij zijn van de zomer verhuisd en hoegaaf ook,ik ben blij dat ik op orde ben.
Wat een geregel en gedoe zeg.
Vooral het wachten op i-net duurde lang en viel me zwaar Bloos
Maar goed,het is het wel waard.

@Loolapelooza> Bij Mynke komen nu haar nieuwe voortanden tevoorschijn,de kleintjes zitten er ook nog.
Elke dag kijk ik het eerst in haar voerbak of er al één ligt,daarna check ik haar smoeltje.
Ze is zo'n vraatzuchtig mormel dat ik denk dat ze ze gewoon naar binnen werkt Knipoog dat doet ze nl met alles wat voor haar mond komt.
Maar ik hoop met heel m'n hart dat ze ze niet lekker vind en laat liggen Haha!
Dan roep ik jouw hulp in om er iets moois van te maken!

Hier geen nieuws eigenlijk.
Ben blij dat het bijna weekend is,loop zowat op m'n tandvlees en ben zóó moe Slapen
Heerlijk even 2 dagen niet vroeg op.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:04

Prinslover; ja grappig he die krulletjes, ze worden wel iets minder al, ze zitten alleen nog maar op zijn rug en hals Clown

Twinkel; ach wat zielig zeg voor bietje en voor zijn moeder, wat goed dat jullie hem nog op hebben kunnen vangen ! Hij heeft echt een ontzettend cute hoofdje op die foto daar Ja . Noah is denk ik rond de 1.20,( geschat met mezelf ernaast). Zijn ouders zijn ook vrij groot voor friezen, de moeder 1.65 en de vader 1.69. Hoe groot is bietje ongeveer dan?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:48

Loolapelooza schreef:
Hij is nu bezig aan z'n kiezen en aangezien hij meer op stal staat hebben we ook meer kans dat er wat gevonden wordt Tong uitsteken

Naast mijn -5, lijd ik ook nog eens aan chronische kippigheid, dus verwacht er niet te veel van Nerd Clown

Hmm...ik heb vanochtend een melding gekregen dat mijn mail niet was verstuurd...tikfout in het adres Gestoord
Kan het hier ook wel opschrijven: Xender is nog steeds geweldig braaf. Zijn contact met Oeste wordt ook al wat beter. Xen is nu begonnen aan het spelletje billen-bijten Haha!
Daarnaast gaat het longeren met zadel en hoofdstel ook echt heel goed. Helaas was de hoefsmid vandaag ziek. Moet dus weer even afwachten wanneer hij kan komen. Toch wil ik geen ander vragen, want ik heb erg vertrouwen in mijn eigen hoefsmid.

DinkeyGirl: veel succes met verhuizen en alles eromheen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:05

Succes pipi met tandjes vinden Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:45

Haha, iedereen op zoek naar tandjes.....
Loolapelooza: het is dan ook wel echt fantatisch werk hoor!! Ben reuze benieuwd naar je sierraden van tanden.
Ik vind er ook nooit een moet ik eerlijk bekennen, maar zo ja......

Noah: Ik heb geen flauw idee hoe groot Bietje nu is. Zal dit weekend eens een poging doen om m te meten. Hij is door alle trammelant niet echt handzaam, beetje angstig. Kan m wel aaien. De hoefsmid kon er vreemd genoeg ook heel goed bijkomen. Maar echt knuffelen nee dat ziet meneer niet zitten.

Dinkeygirl: Succes met verhuizen. En hopelijk ben je snel weer online.
(laat het aub niet zo lang duren als bij ons.... Haha! Ruim een half jaar niet online. Dat is een ramp als je bokt verslaafd bent Bloos Bloos )

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:16

twinkel schreef:
Haha, iedereen op zoek naar tandjes.....
Loolapelooza: het is dan ook wel echt fantatisch werk hoor!! Ben reuze benieuwd naar je sierraden van tanden.
Ik vind er ook nooit een moet ik eerlijk bekennen, maar zo ja......

Dinkeygirl: Succes met verhuizen. En hopelijk ben je snel weer online.
(laat het aub niet zo lang duren als bij ons.... Haha! Ruim een half jaar niet online. Dat is een ramp als je bokt verslaafd bent Bloos Bloos )

Haha nou ik mag hopen van niet, dan wordt ik echt gek!

Weet iemand nog een goede, gratis te downloaden inbelverbinding? We willen over naar concept ICT of speedlinQ, iemand ervaring mee? Ik wil liever geen speedlinQ want dan wordt onze telefoonlijn overgenomen door hun, en dat wil ik liever niet. Je belt dan dus digitaal via het modem maar als de stroom uitvalt kan je dus ook niet bellen Boos! Het scheelt echer wel weer een hoop centjes Haha!

Lola ik heb hier echt een aantal tanden en kiezen van zowel Dink als Suev, ik vind het echt een heel leuk en origineel idee Pling Laat me maar ff weten als je er goed in bent geworden Haha!

Cloor ik heb het mailtje gehad van Geerteke maar ik wil dr ff goed voor gaan zitten als ik een antwoord schrijf... Kan jij dit even tegen haar zeggen, en dat ik niet weet wanneer ik het kan doen ivm de drukte van de verhuizing?

Nou mensen ik ga werken, vanmiddag om 2u de laatste inspectie en daarna om 14:30 de overdracht Hyper!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:33

Malin; Ik geef het door, enne jij heel veel succes met de verhuizing, gaat goedkomen Cool

Twinkel, het is niet de bedoeling dat ze donker blijft hoor Clown schimmels rule! Cool Haar moeder heeft ook dat donkere en paps is wel al "wit" ze staat daar tussen de Paint-horses, die fokken ze daar dus veel vlekken Haha!

Lolapalooza; Ze staat bij de Eagles Ranch op Texel in de opfok Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:59

Goeiemorgen!

Jullie zijn alweer een eindje op weg zeg! Haha!

Ik zal straks even een poging doen om bij te lezen.
Ga straks eerst even lekker naar de paardjes, het is gelukkig droog!
Heb afgesproken om met een stalgenootje een buitenrit te gaan maken, gezellie!
Ben benieuwd hoe Tulp zich gaat gedragen, ze vindt nog zoveel eng buiten... Cool

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:11

Sandro is zo´n gaaf paard! Daar is mijn oog ook al eens eerder op gevallen op bokt! Haha!
Loola, je hebt het toch ook lekker voor elkaar! Een leuk bedrijfje met je paarden, bij je vader aan het werk als goudsmid. Gewoon leuk allemaal! Ik heb daar wel respect voor. Je lijkt me een enorm creatief mens.

Cloris, heerlijk zoals Alegra daar staat! Als je dat zo ziet moet je eigenlijk alle paarden zo kunnen houden. Lekker in de groep. Waarom doen we dat toch niet in Nederland.... Ze knapt wel zienderogen op. Volgens mij groeit ze ook lekker.

Malin, heel veel plezier!!!! krijgen we ook nog foto´s van je nieuwe stekkie te zien! *\o/*
Noah, wat een schatje! Zo´n heerlijk babyvachtje nog....

Prinslover, stagelopen heb ik nooit gedaan. Ben op mijn 17e gaan werken en daarna een studie in de avonduren gevolgd. Wou wel eens dat ik het anders had gedaan maar ben goed op mijn pootjes terecht gekomen. Ik heb gemist wat voor studie je doet? Ik heb nu wel een hele leuke stagiaire rondlopen! Als je goed begeleid wordt kan het een hele leuke ervaring zijn volgens mij.

Heerlijk, bijna weekend!!!! Een hoop leuke dingen in het verschiet Bloos

Sam is trouwens niet te harden tegenwoordig! Heel lief in de omgang maar in het werk....het is echt net een bronco, hij maakt van die sprongen met een holle rug dat ik dankbaar ben dat ik er niet op zit....ik kijk er helemaal tegenop Ach gut Misschien moet ik hem toch even na laten kijken om er zeker van te zijn dat het niet iets fysieks is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:33

Ach ik vind het super als je je jonge dieren zo kan laten opgroeien, daar leren ze van... Piropo heeft ook zo gestaan in Spanje voor hij werd ingereden, je ziet de krassen nog op zijn rug zitten van toen Clown
Ik zou idd even laten kijken of je zadel nog okej is? en of hij idd geen klachten heeft lichamelijk gezien dan Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:35

Het zadel is boomloos en lag tot een paar weken geleden perfect. Ik hoop niet dat dat het is want ik waarschijnlijk is er geen zadelmaker die ermee uit de voeten kan! Lachen
Hij deed het overigens ook toen ik hem met touwtjes aan het werk zette. Het is vnl als ik hem dus vraag af te buigen vandaar dat ik denk dat er of iets niet lekker zit of dat hij het gewoon heel moeilijk vindt en stijf is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:36

Hij is ook nog maar jong he, dus misschien vind hij het wel moeilijk..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:56

Lusitano schreef:
Het zadel is boomloos en lag tot een paar weken geleden perfect. Ik hoop niet dat dat het is want ik waarschijnlijk is er geen zadelmaker die ermee uit de voeten kan! Lachen
Hij deed het overigens ook toen ik hem met touwtjes aan het werk zette. Het is vnl als ik hem dus vraag af te buigen vandaar dat ik denk dat er of iets niet lekker zit of dat hij het gewoon heel moeilijk vindt en stijf is.

Wat doet hij als je met je duim (zijkant nagel) langs zijn wervelkolom naar achter gaat?
Wat ook goed werkt is even (op dezelfde manier als ik hierboven zeg) over zijn buik gaan met je duim, ook van voor naar achter, je zal zien dat hij dan zijn buik optrekt en dus zijn buikspieren aanspant en zijn rugspieren oprekt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:10

wat een leuke foto's weer hier..

Malin, heel veel plezier met je nieuwe stekkie, misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar ga je precies wonen?

Mijn vriend heeft speedlinQ en is er volgens mij best tevreden over, ik zal hem straks even vragen Lachen

Wat vervelend Lusitano... hopen dat hij alleen maar een beetje stoute puberzin heeft Haha!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:28

cloris: wat leuk hoe je paardje daar staat! Ik denk dat hier in België niet echt veel van die opfokbedrijfjes zijn? De meeste mensen die ik ken houden hun veulen gewoon thuis en laten het opgroeien zonder leeftijdgenootjes! Ik moet wel zeggen dat zo een opfok me dan vele leuker lijkt Lachen Gezellig boeltje!

*Gaat op zoek naar tanden van Pedro* Haha! lijkt me echt tof om een juweeltje van te hebben

Iets wat me nog opviel... Pedro heeft echt zéér kleine tanden vanvoor (hij is nu 3,5) is dit misschien typisch voor lusitano's of is het omdat hij nog moet wisselene ofzo??? Want als ik ze vergelijk met zen buur (paardje van 4,5) is het echt een GROOT verschil!

Vervelend lusitano! maar misschien is het gewoon de periode van het jaar?? Hoewel je best eerst het lichamelijke eens laat nakijken jah...

Dinkey en Malin? succes met verhuizen!