Hier nog even een fotootje van mijn oude dame van vandaag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En je hoeft je echt niet te verantwoorden voor de martingaal hoor, niks mis mee toch? 
Het kan wat tijd kosten, doordat ze altijd met de nek erop lopen kan het zijn dat de onderhals sterk ontwikkeld is waardoor naar beneden lopen lastig is, maar probeer het eens zo te trainen dat de bovenhals gebruikt wordt ipv de onderhals, dat is veel beter voor haar. 
Captain schreef:Zo steffiee, dat is een flink rondje!En je hoeft je echt niet te verantwoorden voor de martingaal hoor, niks mis mee toch?
Elmira, aan het begin kan het inderdaad lastig zijn om haar naar beneden te krijgen. Menno keek ook altijd sterren maar sinds hij begrijpt dat ik hem naar beneden wil zijn zijn rug- en buikspieren echt veel sterker geworden.Het kan wat tijd kosten, doordat ze altijd met de nek erop lopen kan het zijn dat de onderhals sterk ontwikkeld is waardoor naar beneden lopen lastig is, maar probeer het eens zo te trainen dat de bovenhals gebruikt wordt ipv de onderhals, dat is veel beter voor haar.
Ik zal zo een filmpje uploaden van het steigeren wat ik vanmiddag gefilmd heb!![]()
. Hier meer de vraag of er nog andere trainingsideetjes voor de rug waren. Captain schreef:Zo steffiee, dat is een flink rondje!En je hoeft je echt niet te verantwoorden voor de martingaal hoor, niks mis mee toch?
Elmira, aan het begin kan het inderdaad lastig zijn om haar naar beneden te krijgen. Menno keek ook altijd sterren maar sinds hij begrijpt dat ik hem naar beneden wil zijn zijn rug- en buikspieren echt veel sterker geworden.Het kan wat tijd kosten, doordat ze altijd met de nek erop lopen kan het zijn dat de onderhals sterk ontwikkeld is waardoor naar beneden lopen lastig is, maar probeer het eens zo te trainen dat de bovenhals gebruikt wordt ipv de onderhals, dat is veel beter voor haar.
Ik zal zo een filmpje uploaden van het steigeren wat ik vanmiddag gefilmd heb!![]()
, op een gegeven moment had ik flink last van mn kont
, als ik nu op een harde stoel ga zitten voel ik t nog 
Siebe wordt buiten ook met stang gereden en zelf dan merkt mijn tante op dat hij erg sterk wordt. Better safe than sorry. Binnen op een trensje op twee pinken te rijden.

Niemand wint het van een paard van 500 kilo he, dus "sterker" kun je eigenlijk nooit zijn.
, maar ik kneep hem wel eventjes zeg..

!

Is het niet voor je paard dan voor een hond oid. Zorg dat je zelfverzekerd bent, jij hebt de leiding zij moet er naar luisteren. Als ze stil gaat staan geen aandacht geven enkel druk op het touw, zodra ze naar voren stapt touw direct laten vieren en uitgebreid belonen met je stem en daarna weer gewoon doorlopen. Mocht het nodig zijn, blijf rechtdoor kijken, neem het touw in je buitenste hand en met de hand het dichtst bij haar geef je een tikje met de zweep iets voor haar flank.
!

merk al zo veel verschil, of het komt door de behandeling of door het doorkomende lente zonnetje i don't know but I am happy haha!