[FOTO] Friese paarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:55

Afbeelding
Hier nog even een fotootje van mijn oude dame van vandaag :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:01

Ja we hebben maandag ook echt geluk gehad met het weer!
Was wel blij dat die pony erbij was, anders was ik niet verder als de oprit gekomen :+

Maar wat kan dat een verschil zijn zeg... als er een ander paard bij is!
Ze plakt wel behoorlijk aan de achterkant van de pony, maar na een tijdje ging dat ook beter en werd het minder!

Kan echt niet wachten op het lenteweer.. Lekker zonnetje, jas uit, en lekker genieten van het weer!

Wat een knappe dame Elmira! Ziet er lekker alert en fit uit! :)

Ik ben net terug van de sportschool, echt killing :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:29

Zo steffiee, dat is een flink rondje! :oo En je hoeft je echt niet te verantwoorden voor de martingaal hoor, niks mis mee toch? :)

Elmira, aan het begin kan het inderdaad lastig zijn om haar naar beneden te krijgen. Menno keek ook altijd sterren maar sinds hij begrijpt dat ik hem naar beneden wil zijn zijn rug- en buikspieren echt veel sterker geworden. :) Het kan wat tijd kosten, doordat ze altijd met de nek erop lopen kan het zijn dat de onderhals sterk ontwikkeld is waardoor naar beneden lopen lastig is, maar probeer het eens zo te trainen dat de bovenhals gebruikt wordt ipv de onderhals, dat is veel beter voor haar. :)

Ik zal zo een filmpje uploaden van het steigeren wat ik vanmiddag gefilmd heb! _O_ *\o/*

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:36

Captain schreef:
Zo steffiee, dat is een flink rondje! :oo En je hoeft je echt niet te verantwoorden voor de martingaal hoor, niks mis mee toch? :)

Elmira, aan het begin kan het inderdaad lastig zijn om haar naar beneden te krijgen. Menno keek ook altijd sterren maar sinds hij begrijpt dat ik hem naar beneden wil zijn zijn rug- en buikspieren echt veel sterker geworden. :) Het kan wat tijd kosten, doordat ze altijd met de nek erop lopen kan het zijn dat de onderhals sterk ontwikkeld is waardoor naar beneden lopen lastig is, maar probeer het eens zo te trainen dat de bovenhals gebruikt wordt ipv de onderhals, dat is veel beter voor haar. :)

Ik zal zo een filmpje uploaden van het steigeren wat ik vanmiddag gefilmd heb! _O_ *\o/*

No worries, hier zijn we al mee bezig, al zo'n 10 jaar, ik begrijp dus wat je bedoelt :). Hier meer de vraag of er nog andere trainingsideetjes voor de rug waren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:37

:):) :):) :):)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:49

Wauw!! Dat is gaaf zeg!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:58

<3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:59

Captain schreef:

Hahaha, ik dacht eerst ook dan we een korter rondje zouden gaan :+, op een gegeven moment had ik flink last van mn kont :'), als ik nu op een harde stoel ga zitten voel ik t nog _O-
Ja ik weet het, maar bokt kent bokt he... Al weet ik dat het in dit topic wel mee zal vallen! :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:00

Captain schreef:
[ Video ]

:):) :):) :):)

oooh wat suuuupergaaf zeg *\o/* <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:04

Wauw gaaf captain!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:27

Ooh klinkt als een heel fijn ritje Steffie!! En no worries over je martingaal. Soms heb je hulpstukken nodig en als ze het er goed op doet, who cares ;) Siebe wordt buiten ook met stang gereden en zelf dan merkt mijn tante op dat hij erg sterk wordt. Better safe than sorry. Binnen op een trensje op twee pinken te rijden.

Elmira, hoe oud is je oude dametje? ;)

Ooeh en die schattige Menno met zijn grijze snor. Ik vind hem zoo leuk!!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:45

Ja het was echt heel fijn! :)
Bedankt, wel fijn dat ik er van jullie zulke reacties op krijg, is weer wat van mijn zelfvertrouwen gestegen!
Ik rijd haar met een D-trensje met speelrolletjes, zo'n speelbitje, daar zijn ook de meningen over verdeeld, maar toch ging ze er in het bos toen de tweede keer vandoor, weetniet of dat aan het bitje ligt, of dat ik gewoon niet sterk genoeg ben...

edit;
Dit bitje:
Afbeelding

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:27

@renskep volgende maand wordt ze 22 :j

@steffiee_ is dat niet misschien ook niet een geval van veel kilometers maken? :) Niemand wint het van een paard van 500 kilo he, dus "sterker" kun je eigenlijk nooit zijn.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:49

Elmira, ja ik denk het wel, maar ik kan in feite nooit alleen naar ''buiten'' met haar, dan stopt ze op een gegeven moment, en dan loopt ze ook niet meer verder.
Maar ik schrok wel eventjes, had echt even geen stuur en geen rem meer, gelukkig stopte de bokker en de pony wel toen ze mij zag stuntelen :+, maar ik kneep hem wel eventjes zeg..

Ze moet gewoon wat ''makkelijker'' worden buiten, maar dat vergt idd veel kilometers!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:45

Ik ben ZO TROTS! :D
Moet dit echt even kwijt haha... Rijden ging zo goed vandaag! Wauwie.

Heb dit net op FB gepost:
Na jarenlang trainen, oefenen oefenen oefenen, wederzijds respect en heel veel geduld is het eindelijk mogelijk! Famke die mooi door haar lijf loopt, over haar rug, van achter mooi ondertreed, haar neusje er netjes uit, lekker op haar eigen benen loopt en lengte in de hals toelaat!!
Voorheen was het alleen maar een hoop stress als ik mijn hand toe stak en begon ze te duiken. De laatste tijd ging het in stap onwijs goed. En vandaag leek ze ineens door te hebben dat het fijn is om zo ontspannen en goed door haar lichaam te lopen
Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dit ooit nog te bereiken met Fammie, ze blokkeerde zo snel en schoot zo snel in de stress.. Maar blijkbaar heeft ze nu het vertrouwen en de kracht om juist te gaan lopen. Top knollie! Wat een ENORM verschil met een paar jaar terug... Had hier niet eens van durven dromen!
Natuurlijk is het nog altijd niet perfect, dat zal het ook nooit worden. Er blijven altijd verbeterpunten. En natuurlijk is Famke nog altijd enorm sensibel en blokkeert ze nog steeds weleens uit stress, maar dit geeft toch aan dat het harde werken van ons -als team- niet voor niets is geweest!

Afbeelding

Ik ga ook een topic maken, hoewel de kwaliteit van de foto's niet veel soeps is.. Dat deert mij nu even niet haha! Ben veel te blij. :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:28

KatinkaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:04

Afbeelding

Afbeelding

Onze eigen Katinka :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:11

Ik heb Menno ook weleens met bit buiten gereden hoor ipv bitloos. Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Beter wat extra ijzer er aanhangen voor de veiligheid en dat langzaam afbouwen. :)
Celine, ik ga reageren op je topic! :D

Heb ook een topic aangemaakt van Menno's vorderingen wb het steigeren:
[VD-ITP] Higher and higher and higher!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:34

Oh wat leuk, topicjes! Zal zo beide even bekijken.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:34

Ja, denk dat dat idd ook slim is, wilde haar ook eens (gewoon in de wei wel dan hoor) rijden met een kneveltrensje, gewoon om te kijken of ik haar dan wat makkelijker kan sturen, het is toch een beetje uitproberen wat het beste werkt denk ik :j!

Alleen, nu zeg ik dat wel zo, ben ik mijn tasje met al mijn verschillende bitjes kwijt :')
Ik raak echt alles kwijt de laatste tijd, eerst mijn goeie zonnebril, nu dat tasje met bitjes gaat lekker _O-

Ik ga even in je topic kijken!

Oh, ik wilde trouwens nog vragen of jij (of andere in het topic) misschien tips hebben voor het wandelen. Ik wil vandaag met haar naar een klein plasje toe wandelen en wat foto's maken, alleen ben ik bang dat ik haar bij de buren al niet meer verder krijg... Ik was wel van plan een hoofdstel aan te doen, en een longeerlijn mee te nemen (kan ik die later wegwerken op de foto's)...
Maar wat als ze niet meer verder wil? Toch een zweepje meenemen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:41

Altijd een zweepje meenemen! :j Is het niet voor je paard dan voor een hond oid. Zorg dat je zelfverzekerd bent, jij hebt de leiding zij moet er naar luisteren. Als ze stil gaat staan geen aandacht geven enkel druk op het touw, zodra ze naar voren stapt touw direct laten vieren en uitgebreid belonen met je stem en daarna weer gewoon doorlopen. Mocht het nodig zijn, blijf rechtdoor kijken, neem het touw in je buitenste hand en met de hand het dichtst bij haar geef je een tikje met de zweep iets voor haar flank.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:46

Dankjewel! Nu maar hopen dat we bij het water komen :o!
Ben wel blij dat er in dit topic zoveel geholpen word zeg! :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:27

heb gereageerd Celine, ga nu jou topic bekijken Captain!

succes Steffiee_ :)

vanmiddag met floor weer eens longeren met hulp, man wat is ze vrolijk haha! met spelen in de bak was het altijd alleen draven maar eergisteren kei hard(of noujah hoe hard ze kan in de bak haha) achter me aan galopperen en netjes op afstand stoppen <3 merk al zo veel verschil, of het komt door de behandeling of door het doorkomende lente zonnetje i don't know but I am happy haha!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:44

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:55

Wat een knappe friesjes <3