Maar respect!
Motivatie met dit weer is ook wel wat ver te zoeken, of juist niet, als je een dikke bui op je kop krijgt of harder moet lopen, dan was ik ook harder gaan lopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fredt schreef:De indoorcompetitie vond ik altijd te ver weg, maar ik zie nu op de website dat ze ook wat meer zuidelijke locaties hebben toegevoegd dit keer. Ik ga het eens overwegen. Werkt deze competitie hetzelfde als de Post Kogeko in de zomer?
Sanet schreef:Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen, als je wilt rijden, dan maakt het inteelt percentage geen moer uitJe paard is al geboren en erfelijke afwijkingen vanwege inteelt (denk aan misvormingen, onvolledig skelet etc) is natuurlijk al uitgesloten.
Als je wilt fokken, dan wordt aangeraden om het onder de 5% te laten blijven. Maar er zijn paarden waarbij lijnteelt wordt toegepast (opa x kleinzoon), waar het inteelt hoger is om zo goed genetisch materiaal te verankeren.
AmoorM schreef:Sanet schreef:Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen, als je wilt rijden, dan maakt het inteelt percentage geen moer uitJe paard is al geboren en erfelijke afwijkingen vanwege inteelt (denk aan misvormingen, onvolledig skelet etc) is natuurlijk al uitgesloten.
Als je wilt fokken, dan wordt aangeraden om het onder de 5% te laten blijven. Maar er zijn paarden waarbij lijnteelt wordt toegepast (opa x kleinzoon), waar het inteelt hoger is om zo goed genetisch materiaal te verankeren.
Mag dat? Opa/oma x kleinzoon/dochter?
Sanet schreef:Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen, als je wilt rijden, dan maakt het inteelt percentage geen moer uitJe paard is al geboren en erfelijke afwijkingen vanwege inteelt (denk aan misvormingen, onvolledig skelet etc) is natuurlijk al uitgesloten.
AmoorM schreef:Voeren jullie naast basisbrok nog andere brok?
Mijn paard krijgt 2 kilo basis brok en sportfit muesli (zoals bericht eerder gezegd)
Maar 2 kilo is best veel en dan is het alleen nog maar basis. Dus niet echt gevarieerd.. Wat zouden jullie doen? Ik wil wat meer rijden, dressuurmatig. Dus ze gaat ook wat meer bewegen.