[FOTO] trekpaarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:28

Kate word eerdaags ingeslapen ivm artrose en oude breuk .

ik heb tijdelijk geen internet dus kan reageren lang duren

Helene83

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:57

@tjaakie. Mijn paard stond in de zelfde rij als die van jou! Tegen de merries met veulens aan. :j

@cherello. Wat naar! Heel veel sterkte! :(:)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:49

He bah Cherell wat ontzettend rot :( Veel sterkte!!

Knuddefrutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 00:39

Sterkte Cherello, dat is echt heel erg rot :-( Zo'n mooi paard :-(

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:23

Wat ontzettend zonde Cherello... Heel veel sterkte :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:08

Dank jullie wel

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:40

He cherello das geen leuk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd! Jammer van zo'n mooi paard.
Maarja pijn hebben is ook niks... sterkte

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:55

Sterkte cherello, komt er een nieuwe?

Hier weinig nieuws, onze Bretonse dame groeit lekker :)

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:23

ondanks dat ik het moeilijk vind komt er zeker een ander paard .
ik pin me nog niet vast op een ras etc.
maar paardrijden is zowel lichamelijk en geestelijk heel belangrijk voor mijn gezondheid .

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:36

Mocht je voor een Frans trekpaard willen gaan helpen we je graag ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:38

Ik zal het onthouden dank je wel .

TrekpaardC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:14

Ik heb een redelijk rustig 3 jarig paard maar heb hem nu ook een paar maanden gereden met een te klein zadel zelf ben ik 13 jaar en had er totaal geen verstand van maar zaterdag toen ik weer ging rijden begon ze echt te bokken en te racen daarna heb ik gekeken naar het zadel en haar rug en ik schrok me kapot haar rug was een beetje opgezwollen en had twee drukplekken waar de haren wit waren gekleurd ik natuurlijk meteen op internet zoeken wat dit betekent en er kwam uit dat het een hele licht kneuzing was dus heb ik het zadel meteen op zolder gegooid en ben ik al meteen naar zadels gaan kijken (zijn moeilijk te vinden dressuurzadels voor een smal belgisch trekpaard ) weet iemand wat ik kan doen om de pijn te verachten ook als ik een ander zadel heb want die zal ook wel op die plek een beetje druk geven ?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:29

Veel sterkte cherello! Altijd moeilijk, zo'n keuze....

TrekpaardC, ik zou je paard eerst een tijd niet rijden, zodat zijn rug kan helen. Daarna zou je kunnen kijken naar een boomloos zadel van bijvoorbeeld Barefoot. Die zadels verdelen de druk goed, maar doordat er geen boom in zit kunnen ze niet gaan knellen en passen ze makkelijker op brede trekpaarden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:13

Boomloze zadels verdelen de druk van het op de stijgbeugels steunen (met lichtzijden) alleen weer niet geweldig.
Als je de boommaat van je paardje weet, zijn er een boel passende zadels te vinden! Denk bijvoorbeeld aan de wintec zadels, die gaan tot erg wijd. Ook duurdere, zoals Massimo en Sommer gaan makkelijk tot boommaat 37. Maar je schrijft dat zij smal is, dus alleen maar meer keus. Ruitergilde heeft ook fijne zadels (Salto bijvoorbeeld) Deze gaan ook tot boommaat 34.

Maar ik zou zelf ook er echt niet opkruipen zolang ze die plekken heeft. Lekker wandelen, fietsen, spelen, langeren en keutelen. Sterkte!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:02

Door goede inlages te gebruiken en een zadel met vps te kopen word de druk wel goed verdeeld. Dus barefoot is een goed optie voor een trekpaard.maar voorlopig de rug even laten helen

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:10

Niet alle boomloze zadels verdelen de druk goed inderdaad. Zo'n goedkope suede leren in felle kleuren zou ik nooit op m'n paard leggen. Maar merken als Barefoot, Hidalgo en Startrekk zijn kwalitatief goede zadels die een prima drukverdeling hebben, ook bij lichtrijden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:36

Wel opletten dat je zelf goed kunt zitten in een boomloos zadel.
Vooral de barefoot types. Ikzelf kon er niet in zitten ( paard te breed voor mijn heupen, ik zat verkeerd, paard compenseerde mij,en heb ze zo volledig vastgereden, onbewust. Ik heb járen bf gereden en paard liep goed, tot ze twee winters geleden onverklaarbaar mank werd... Osteophaat erbij, opgelost. En met de bf liep ze plots niet meer. Of juist wel, maar niet correct. Met een specialized saddel liep ze plots wél weer...)

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:07

TrekpaardC schreef:
.. ben ik al meteen naar zadels gaan kijken (zijn moeilijk te vinden dressuurzadels voor een smal belgisch trekpaard ) ...

Ben zelf ook opzoek geweest naar een dressuurzadel. Mijn paard is nog volop in de groei, en die van jou met 3 jaar denk ik ook. Barefoot London en de Barefoot Lexington zijn de dressuur modellen van Barefoot én je kunt ze blijven aanpassen op de groei en ontwikkeling van je paard. Met de juiste inlages zoals Suuske ook zegt, zit je IMO gebakken met zo'n zadel. Heb zelf de Barefoot Lexington (heb bij andere paarden altijd dressuurzadels met diepe zit gehad, vind ikzelf prettig) en ben zeer tevreden! Gebruik nu ook voor mijn KWPN een Lexington, ben helemaal om dus :D

Tip: zoek eens wat verschillende (trekpaard) zadels in je buurt om uit te proberen. Heb zelf eerst een Barefoot Arizona geprobeerd en dat vond ik helemaal niet zo fijn, ook en trekpaardzadel geprobeerd (met zo'n geribte zit), maar ook dat beviel voor mij niet zo.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:25

Ik heb voor mijn paard de barefoot cheromee met HD inlages. Zit heerlijk ik wil nooit meer anders.
Heb ook de barefoot cheyenne geprobeerd maar die vond ik niet zo fijn.
Er is zelfs een noeuw dressuur zadel van barefoot uit lijkt meer ol een boomzadel misschien ook nog een optie

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:46

Gisteren lekker een rondje gewandeld met Astor en mijn zus (die natuuuurlijk graag wilde rijden omdat ze daar tegenwoordig zelf niet meer aan toe komt) :(:)

Meneer was al een tijdje niet meer mee geweest, maar super braaf. Liep ook zonder aarzelen over een smal houten brugje (in werkelijkheid wat hoger dan de foto doet vermoeden). Knappe vent <3

Afbeelding

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:28

Wat een gaaf dier heb jij toch <3 prachtig die kleur en die voorpluk

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:13

Mijn paard heeft me flink laten schrikken vandaag. Ik rij naar stal: wel zijn vriendin in de wei, maar van mijn paard geen spoor! Tot ik dichterbij kom. Meneer zocht het even aan lager wal :+

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:02

:= wel heerlijk dat dat kan in je wei

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:06

Haha dat zou die van ons ook zo doen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:50

haha geweldig!!!!!

Armany, leuk hoor zo'n braverd. Maar kijk je wel uit.. zulke bruggetjes zijn niet berekend op het gewicht van een kolosje. Je zal niet de eerste zijn die erdoor zakt. (gewoon een waarschuwing, geen aanval)