[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:04

jus: hahaha ja hoor

lisenka: vreemd? tja als ik opstap is het echt een smalle en langnek. ook de stap is heel anders, de eerste passen moet ik echt moeite doen om zijn ritme te vinden. maar eenmaal goed zitten is lekker zitten op hem. maar die lange dunne hals..... dat went nooit meer denk ik. als ie nageeflijk loopt, kun je je geen fijnere rug onder je wensen. en de snelheid in het bos hè, daar kan er geen een aan tippen. dessie ook niet, zelfs verre van dat, die doet het op z'n gemakkie haha
Laatst bijgewerkt door frankiej op 12-09-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisenka

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:05

Wie gaan er morgen trouwens nog meer naar het HE toe?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:09

jus schreef:
Tsjaaaa muizen gaan nu eenmaal op kaaslucht af _O-

wat wil je hier mee zeggen?
ik stink niet naar kaas, of het moeten mijn sokken zijn!! :Y)

wil je ruiken :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:12

judith bedoelt met name de mijne denk ik. dan zullen het idd de sokken zijn......
nee, ga niet aan sokken ruiken, er zijn grenzen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:14

oh sorry!!!
haha ben een beetje briek in lezen :)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:17

Ja, die hals is heel anders dan.

Ik dacht dat jij wel even aan sokken zou willen ruiken. En als Judith jouw sokken bedoelt .........daar heeft ze natuurlijk in Spanje kennis mee gemaakt.

Vind trouwens wel dat jullie gemeen zijn hoor om op zulke lieve kleine beestjes te trappen met jullie grote voeten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:20

ik ben hier nog een beetje nieuw maar wie is Judith ? :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:21

Lisenka schreef:
Vind trouwens wel dat jullie gemeen zijn hoor om op zulke lieve kleine beestjes te trappen met jullie grote voeten.

ik ben ook gemeen , dus pas maar op of ik stop die muis in je brievenbus :Y)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:21

_Bitje_ schreef:
ik ben hier nog een beetje nieuw maar wie is Judith ? :D

Dat is Jus.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:22

ah oke :)
thanx ..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:23

_Bitje_ schreef:
Lisenka schreef:

ik ben ook gemeen , dus pas maar op of ik stop die muis in je brievenbus :Y)

Mag wel, kan ik nog een keer lachen. Wij hebben zo'n box voor aan de weg en Jan haalt meestal de post eruit. Moet je wel effe zeggen wanneer :D , zet ik het wel op film.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:24

_O-
ik zie hem nu al gillen !!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:34

hahahah lisenka toch, ik lig hier nou al dubbel bij de gedachte aan..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:47

jus schreef:
Citaat:
en wat Frank in zijn handen heeft is gegarandeerd onbetrouwbaar

Hahahaha wat een zinnetje _O-

Heb niet zo veel tijd om te reageren tot snel.

Het was met voorbedachte rade... Haha, ik wou eens weten of mensen hierop zouden reageren haha. Het werkt! :P

Wenda: Haha, nou, zonder zadel heeft Sam me in een halve minuut wel afgeleerd. Die wil niet zonder zadel gereden worden. Echt niet.
Ow? Bij Sam zijn de wolfstanden wel getrokken. Die horen er uit te vallen voor het 3e jaar. Voor zover ik weet is het geen gewoonte in NL om tanden te trekken bij paarden. Daar zou een bond voor dieren dan vast wel weer op tegen zijn. :+ Had ik zeker geweten haha! Bij Sam zaten ze er nog in met zijn 7e (bleek bij een controle). Daarna is ie nooit meer bij een tandarts geweest. De DA checkt hem geloof ik altijd wel even als er een enting in gaat. Een goed paard heeft geen tandarts nodig is mijn mening. Despi is ook één keer bekeken, toen Prince moest. Hij is wel één keer behandeld vorig jaar. Hij at slecht, maar zijn tanden waren bijgehouden door een tandarts die de achterste tanden niet deed. Dat is grondig gedaan en nu eet ie nog steeds prima. Zo lang ze eten, komt er geen tandarts.

Sandra: Je hebt ook heel bijzonder KWPN'ers hoor. Hier staat er één op stal. Heel veel manen en als ie niet schuurt een volle staart. :D Maar idd een PRE is iets heel anders!

Saida: Haha, jaaah! Ik kan het weten hè?
En mijn opa zei vroeger al: Als je wil leren vloeken moet je een geit nemen! Schapen schijnen ook goed te combineren.
Leuk is dat om de instructeur bezig te zien hè? Ik vind het altijd erg leerzaam!

Whahaha, die foto's van die kerels: Greenpeace was gebeld, maar kwam wat later...

Lisenka: We gaan ervoor en ik heb al een zak chips in gepakt. Hopelijk houden we Bas en Belle zoet ermee, zodat we ook de Fransman kunnen zien. Ben reuze benieuwd! Heb er echt zin in!
Goh, 2 meiden gaan op eigen benen verder. Inderdaad, begrijpelijk een dubbel gevoel...
Privaron ziet er goed uit!

Haha, ik ben in staat om het te doen, het is alleen zo sneu voor de postbode... Zet je het filmpje dan wel even hier neer?

Regine: Wouw, mooie foto's!!! En opa is idd een beauty!
Capriola en opa zijn dus van stand. Die verwachten gewoon applaus en nemen dat dan beleefd in ontvangst. haha!

Jellie: en nu maar weer even afwachten. Hopelijk gaat ze er alleen maar meer zin in krijgen!

Lotte: Brrrrr, idd niet zo fris. Zo is mijn pa 's morgens eens in een drol van een hond gaan staan. Had ie mooi onderaan de trap gelegd. Mijn pa zei nog: Het krulde tussen mijn tenen door! En dat van Frank wist ik nog niet. whahaah, had zijn gezicht toen wel eens willen zien. Dat was voor mijn tijd.. :o
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 12-09-09 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:51

idefix4 : dan heb ik nog liever de muis dan de drol :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:03

Nou ff ego dan.

Op mijn hyve staan 49 foto's van mijn geprul op Sam. Ik zal er een paar mooie uitzoeken en hier neerzetten. Ik zet het bewust niet "In the Picture" vanwege de soms echt afbrekende kritiek. Dat laat ik altijd live doen eens per maand op concours door jury's. :+ Ik weet er is nog zat te spijkeren, we rijden immers geen Z en opbouwende, vriendelijke meningen lees ik, maar of ik er wat mee doe is een 2e. :Y)

Sam was in elk geval al veel nageeflijker dan gisteren. En op alle foto's liep hij verbazingwekkend goed op 4 benen. Dat is anders geweest. Liep ie stevig op de voorhand, dus we boeken vooruitgang. Verder zit ik op sommige foto's naar voren. Ik heb moeite met de balans in de draf met lichtrijden en mijn teugels zijn soms te kort. Sam kan me dan echt een beetje uit je balans halen. Maar wat vinden jullie van zijn nieuwe sjabrak?

Dit bedoel ik met te korte teugels.
Afbeelding

Wel wat donker, maar een supermooie actiefoto vind ik zelf... Daar kan ik gerust mee in de L verschijnen! *D

Afbeelding

De galop ging beroerd. Hij was weer enorm tegen de hand, maar hier zie je hoe ie door de bocht kan gaan! Yiehaaa!

Afbeelding

En zo dacht ie over een baas met een fototoestel voor zijn neus.... hahahaha!

Afbeelding

Een portretje... Wat is ie groot hè?

Afbeelding

Zo voorlopig plaats ik even geen foto's meer, want volgens mij ligt de max op drie? ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:03

Tuurlijk zet ik het filmpje hier dan neer.

Privaron wordt helemaal jouw kleur. Als je morgen Elise (eigenaresse van Principia) spreekt, doe haar dan maar de groetjes van mij en geef die supermerrie dan maar een knuffel van mij en vergeet Elske ook niet. Heel veel plezier morgen en de kids zullen het ook wel mooi vinden. Er is zoveel te zien.

Wil ook wel, maar het is zo' n eind rijden en heb het nu even te druk.

Ben ook alweer veel teveel met de keuring bezig. Droomde er vannacht zelfs al van, dat ik te laat was om mee te doen in de rubriek. Ik moest daar nl. nog mijn kiezen laten controleren en dat duurde veel te lang. Slaat dus nergens op. Halley liep gisteren weer heel fijn, dus dat was het in elk geval niet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:10

Haha, nou dat betekent in elk geval dat je niet op die dag naar de tandarts moet gaan... Ik zal Elise de groeten doen als we haar zien. Mijn kleur? Ja, helemaal! Maar ja, ik heb Sam en voorlopig blijft het daar bij. Gaat ze Privaron verkopen dan?

Ben je lid bij de Rabobank? Anders kun je 7 november voor een koopje naar de Efteling... Dat is na de campeonato toch?

Ik duim heel hard voor je en ik vind het balen dat het nu helemaal bij Assen is. Dat is jammergenoeg te ver weg en het is de 26e toch, dan hebben we al feest bij de club in Ammerzoden. De 27e ga ik weer op wedstrijd.

Is de datum voor volgend jaar al bekend? Waar is het dan?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:29

Hoe groot is Sam eigenlijk?

Jammer, dat jullie er niet bij zijn. Voor zover ik weet, wil ze hem houden. Het is ook zo'n supergaaf beestje.

Datum voor volgend jaar is nog niet bekend en locatie ook niet. Dus wie weet, weer in Deurne of zo. Maken we er weer een weekendje vakantie van.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:39

Idefix, nou ziet er toch allemaal keurig uit. Volgens mij ben je zelf al kritisch genoeg en heb je van huis uit al genoeg kritische meekijkers! Maar om toch nog even kritiek te uiten: Wat is dat voor bende achter dat ruitje op foto 4 zeg!

idefix4 schreef:
Wenda: Haha, nou, zonder zadel heeft Sam me in een halve minuut wel afgeleerd. Die wil niet zonder zadel gereden worden. Echt niet.
Ow? Bij Sam zijn de wolfstanden wel getrokken. Die horen er uit te vallen voor het 3e jaar. Voor zover ik weet is het geen gewoonte in NL om tanden te trekken bij paarden. Daar zou een bond voor dieren dan vast wel weer op tegen zijn. :+ Had ik zeker geweten haha! Bij Sam zaten ze er nog in met zijn 7e (bleek bij een controle). Daarna is ie nooit meer bij een tandarts geweest. De DA checkt hem geloof ik altijd wel even als er een enting in gaat. Een goed paard heeft geen tandarts nodig is mijn mening. Despi is ook één keer bekeken, toen Prince moest. Hij is wel één keer behandeld vorig jaar. Hij at slecht, maar zijn tanden waren bijgehouden door een tandarts die de achterste tanden niet deed. Dat is grondig gedaan en nu eet ie nog steeds prima. Zo lang ze eten, komt er geen tandarts.

Maar precies wat je zegt. De wolfstanden blijven soms zitten maar hier wordt er helemaal niet naar gekeken.
Wanneer die eruit zijn is er meer ruimte voor het bit. Die trekken is de gewoonte, andere tanden of kiezen, nee zonder reden wordt er imo geen kies getrokken of het gebit moet te rot voor woorden zijn.

Onze berber is toch zo raar ingereden. Misschien met bijzetteugels. Het is moeilijk voor hem met ruiter op zijn rug ontspannen te rijden. Aan de longe loopt hij prachtig in galop met gestrekte hals en soms zelfs bijna met zijn neus over de grond, heerlijk ontspannen, mooi om te zien, maar met ruiter maakt hij rare dribbelpasjes en snuift hij alles bijelkaar alsof hij zich op wil maken voor een ridderlansgevecht. In gewone stap lopen kan hij wel bij vertrek maar na een galop kan hij niet meer ontspannen.
Zonder daarom te vragen draagt hij zijn hals in de krul, zonder daarom te vragen loopt hij zijwaartse passen. Briesen en zwaar ademen. Zijn blik gespannen en volledig in zijn lijf en niet naar buiten.
Dat wordt hard werken met onze nieuwe aanwinst. Maar mijn hemel wat is hij reuze snel!

Martine Wat is jouw ervaring met jouw Berber Flavio?

Gisteren middag hebben we een wedstrijdje gedaan en ik als recratieve ruiter krijg nu steeds meer zelfvertrouwen in het in de vrije natuur rijden op verschillende paarden. Tornado waarop ik reed heeft engels bloed en heeft zo'n keurige galop. Hij zal echt niet ervandoor gaan in een nerveuze rengalop. Hij had er zoveel zin in en was maar met een kleine aansporing ervandoor. Ik laat hem zelf zijn route kiezen en hij koos er zelf voor over de kleine bosjes die hier groeien te springen, alsof hij dat helemaal leuk vond en erzelf voor koos, maar met moeite kon ik hem erlangs sturen. Oh wat n plezier is dat om de paarden met hun oortjes naar voren zo vrij te zien en met elkaar te zien wedijveren wie het eerst bovenop de heuvel is! En het is schitterend de paarden te zien genieten van het kijken naar de omgeving, vanaf het hoge uitkijkpunt. Ik voelde me echt niet de baas van het paard op dat moment, ik voelde me uitgenodigd dit met hen mee te beleven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:06

Verder even weinig tijd maar ik kan melden dat ik definitief twee dagen op Campeonato PRE aanwezig zal zijn. :Y)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:09

Showww ook even een verslagje van mijn HE dag gisteren. Ik moest er heen om 1 dag in de stand te staan van de vereniging van het Spaanse paard. We hebben daar een mooie stand en hebben elke dag 2 shows in de fokkerij wereld en zijn elke dag in het rassendefile te bewonderen.

In de eerste show van gisteren begonnen Ellen met Picaro als Alta Escuela, Mieke met Isolda als Doma Vaquera met garrocha en Evaline met Barquero als Alta Escuela, het ging hardstikke goed en het is toch altijd mooi om te laten zien hoe merrie en hengst braaf naast elkaar lopen. Helaas was Barquero een beetje onregelmatig (die had zich s'nachts erg druk gemaakt, dus waarschijnlijk wat verstapt) dus die kwam niet helemaal uit de verf, maar ja dat kan gebeuren. Nadat deze 3 geweest waren, kwam Caroline met Bonito binnen en deden hun prix sint george kur op muziek, die ze ook rijdt bij de jong riders. Woowwww die liets zich zien!!!!! Wat nou Spaanse paarden kunnen geen "normale"dressuur....wat een combi!

Caroline en Isolda gingen s'middags ook het rassendefile in, dus weer hengst en merrie naast elkaar en 2 totaal verschillende disiplienes, lekker veelzeidig. Ze zagen er prachtig uit en hadden totaal geen last van stress ofzo.

S'middags hadden we een pas de deux, weer in de fokkerijwereld, dit keer in samenwerking met het lusitano stamboek. Dus Ellen met Picaro PRE Een Tanja met Sombrero Lusitano. Ook daar lieten ze zien dat Iberische paarden heel wat kunnen en het liep heel vloeiend, echt keurig.

Overigens had Tanja ook al met haar Lusitano in de hoofdpiste gereden met haar Lusitano, bij die Italjaan. Ook daar had ze heel goed gereden. De tolk vertelde het standaard praatje dat deze rassen heel goed zijn in verzamel, maar minder ruim zijn en wat hectisch zijn ect ect. Terwijl Tanja net van een keurige piaffe direct weg rijdt in een prachtige kalme uitgestrekte draf, hahaha.

Overigens was die Italjaan verder oersaai vond ik.

Wat ook leuk was, was dat de tribune in de fokkerijwereld nou meestal niet bepaald vol zat...behalve als het Spaanse paard demo had, dan zat alles hutje mutje!!

Dat was vrijdag ook al zo, ook toen hebben ze zich super laten zien.

Verder vond ik het jong riders Quadrille ook mooi om te zien en Pignon was ook leuk.
Maar verder was ik nog nooit eerder op HE geweest en ik moet eerlijk bekennen, ik vind er niet zo heel veel aan......
Tenminste niet voor het geld wat je moet betalen.
27, 50 en dan kost een cola-tje 2,50 en een broodje hamburger 4,50 en dan moet je verdorie zelfs nog betalen als je naar de plee moet!!!!! En dan als laatste nog 5,- om het parkeerterrein te verlaten. Echt pure afzetterij, spijt me zeer, was blij dat ik standhouderskaarten en een parkeerkaart kreeg.

Maar goed dat is mijn mening..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:27

Hoi iedereen. Heb even beetje bijgelezen maar wilde melden dat ik het de komende dagen heel druk heb (woensdag deadline met het werk). Dus kom even een paar dagen niet Bokken en als ik toch de eniging voel geef ik mezelf een ban voor een dag. Want het werk moet echt af!

Groetjes, tot later.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:31

Is inderdaad duur 27,50 € , hier zijn de entrees goedkoper meestal loopt er wel een paard mee van een van mijn leerlingen dus ik betaal eigenlijk nooit , wel vaak moet je apart voor de show betalen maar de meeste heb ik al gezien dus ook niet veel interesse , showtjes zat op stal haha.
Het eten en drinken is ook altijd duur op zulke eventen.

Mijn leerling heeft het matig gedaan op de kampioenschappen , ze had vrijdag 2 fouten , in plaats te stoppen bij G stopte ze bij X en haar paardje schoot weg bij het aangaloperen , maar ze belde mij (ik kon helaas niet mee) en was wel blij hoe het paard gelopen had.

Gisteren ging het niet slecht maar paard voelde niet zo goed als op vrijdag , toch is ze tevreden en ze vertelde dat het de mooiste PRE is van de competitie , deden heel weinig PRE mee , jammer.

Vandaag gingen alleen de eerste 15 door en daar zat ze niet tussen , even genieten dan maar van de rest.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:34

Cyrina: Vind de entree ook heel erg hoog. Wel super dat de show zo goed ging. Is goede reclame voor het ras.

Perlita en Querida zijn vanochtend opgehaald en zijn nu dus op weg naar hun nieuwe huisje. Heb nu wel een beetje een leeg gevoel, maar dat komt wel weer goed.