[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:35

Frank Krijg er nou niet teveel ideeen bij, het was totaal niet seksie. Mijn rug is nog steeds zwaar rot, kreeg net de staldeur niet eens dicht, omdat het in mijn rug schoot. Maar goed, strakjes maar flink insmeren. Ik moet gewoon een sportfysio als vent zien te krijgen :+

Gab Zwaar balen!

Bah, Irm liep vandaag weer op 1 been kreupel in plaats van op 4. Je ziet duidelijk dat ze pijn heeft, helaas kon de ostheopaat echt niet eerder, dus heb haar momenteel even op Quadrisol gezet. Wil de veearts er wel bij halen, maar ze loopt iedere dag anders, en mijn gevoel zegt me echt dat het haar rug is. We zullen zien hoe of wat. Mijn moeder begon er vandaag ook over dat ze het gevoel heeft dat Irma het niet zo heel lang meer doet. Ik had dat gevoel vorige winter al, ondanks dat ze nog relatief jong is, heeft ze toch steeds meer kwalen, en begint het been dat gebroken is geweest haar toch echt op te breken. Aan de ene kant zou ik haar graag met pensioen sturen naar Drenthe (nou ja, niet graag, maar voor Irma is het wel lekker), maar aan de andere kant is haar verzorgster zo gek met haar, dat ze momenteel iedere dag volop aandacht krijgt. En ik wil wel dat ze 100% goed is voor ik haar met pensioen stuur. Het is ook zo moeilijk, Irma staat al 15 jaar op een steenworp afstand, het idee dat ze dadelijk misschien op een uur rijden staat, of er zelfs helemaal niet meer is, is zo onwerkelijk.

Ik ga haar in ieder geval even binnenste buiten laten keren. Ik weet dat de ostheopaat enkel losmaakt, en dat het verder op de training aankomt, maar omdat ze dus geen training meer krijgt, moet ze anders maar gewoon iedere 3 maanden naar de fysio/ostheo.

Zucht, sorry hoor, maar ik weet het echt even niet meer zo goed.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:36

zo waren we helemaal kopleet , vindt het zo mooie kombinatie ben er wel trots op :j
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:37

Mooie combo inderdaad, maar hoeveel kogeldruk mag de BMW hebben?

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:42

_O- weet ik niet helemaal maar die mag best wat trekken moet ik mijn man ff vragen .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:46

Trekken klopt wel, als het een sportuitvoering is mag hij 1800 aan de haak hebben en anders 1300. Kogeldruk bedoel ik de verticale druk op de trekhaak mee. Een trailer geeft al snel 75 kilo kogeldruk, en veel personenauto's redden dit niet, of zitten er net aan, niet echt een fijn idee. Je krijgt niet gelijk het kar op de grond, ezeltje hangend in de lucht verhaal, maar je bent wel onverzekerd als iemand eracht komt.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:50

ik moet wel zeggen dit was onze combinatie ,we hebben nu deze auto maar daar zit geen trek haak achter .willen andere auto hebben dus onzin om hier een trek haak op tezetten .
Afbeelding

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:51

Saida zijn dit de bijpassende beugelriemen??? Of had je deze al? Ik heb namelijk al zulke, maar ik dacht misschien heeft Zaldi wel eentje met een oranje stiksel (suede heb ik al wel gezien maar ik was benieuwd naar de leren versie). :9 Ben nogal een perfectionist..... *D

[quote="_SaidaBanditto -> Mooi zadel! Heb ik ook! :D
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:53

Waarom een mercedes als je BMW hebt gereden?

Mijnbroertje had een oude 320I sport uit '91. Ondanks dat ik nu een bijzonder fijn wagentje heb, mis ik zijn auto nog iedere dag. Ik was gek op dat ding.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:02

ik mis mijn bmw ook hoor een geweldige auto ,maar had 3 ton op de klok staan en dat wou ik niet ik wou een jongere auto hebben met minder kilometers ,en kregn dus een kooper en die wou deze auto inruilen zo doende ,maar deze is ook weer tekoop en dan weer mooie bmw denk ik hoor . moeten maar ff kijken wat we tegen komen .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:16

Pfff,ben aan het wachten,dochter moet zo opgehaald worden van het stappen :P

Wat die pfeiffer betreft; ik ga gewoon net zo door als anders,maar vind het wel prettig te weten dat er een reden is dat ik zo moe en lusteloos ben en ieder griepje mee pak...dacht al dat ik echt een schop onder mn kont moest krijgen :D
Nu heb ik dus wéér een keelontsteking en wéér een anti-biotica kuur...kan volgens mij ook nooit goed zijn steeds die zooi :(
Ikga maar eens even surfen op internet om t kijken wat je kunt doen om je weerstand een beetje te verhogen ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:32

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:17

kan het me ergens niet voorstellen...ze heeft dan iig wel erg snelle resultaten geboekt met de paarden... *kon het verhaal niet helemaal volgen* Maar je neemt niet 2 verwaarloosde paarden op als je er geen tijd en geld voor hebt..
er staat ook:
REDEN VAN DE VERKOOP VAN DEZE SCHATTEN, ZONDER HET ECHTE HENGSTENGEDRAG, DIE JE MET ZEER ZACHTE HAND EN VEEL LIEFDE ECHT ALLES KAN LEREN
Dat is toch geen reden, verder vind de verkooper vertrouwen en rust het belangrijkste voor de paarden, maar nu ze dat dan hebben moeten ze weg. Ik vind het een beetje rare advertentie om eerlijk te zijn

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:15

Vond ik ook al...vaag verhaal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:42

Die advertentie bestaat nu niet meer, maar als ik het van jullie zo lees is het maar een raar verhaal :?

Gab: Is denk ik ook wel goed om juist een vast ritme aan te houden, anders lijkt het me alleen maar erger worden :o

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:36

Ik ga vandaag voor het eerst Baron helamaal alleen doen en rijden *\o/*
ik heb er wel 2 x erop gezeten met uitstappen maar nu ga ik echt rijden :P

Marcel blijft bij Jesse thuis :D

Hihi Jesse heeft een knuffel tijger (tijgertje noemen we hem maar :P ) gekregen van mijn ouders als troost dat ie in het ziekenhuis lag.
Jesse zit tegen hem aan te brabbelen hahahahaha op zijn manier verteld ie zijn verhaal tegen tijgertje _O-
leuk om dat tezien :D

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:10

Machonito veel plezier met het rijden .
fijn dat het wat beter gaat . *D
borderjay kan het ook niet meer lezen .
borderjayvitamine doet goed zeggen ze .
ga zo nog ff lekker naar buiten met djemo en mijn dochter priscilla gaat mee met winnie(moet het wel droog blijven )
fijne dag iedereen

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:07

Zo, vanochtend Centered Riding-lesje gehad hier thuis van Vanda Oosterhuis, was leuk. Weer even wat puntjes op de i qua houding en zit, zij kan het allemaal heel goed vertellen vind ik. Veludo hoefde daarbij niet zo hard te werken en kon mooi weer een beetje oefenen en spelen met zijn bitje. Jaja! Bit! Ben het toch heeeeeeel rustig aan het voor elkaar aan het krijgen dat hij er aan gaat wennen. Tot nu toe natuurlijk bitloos aangereden omdat hij deed of ie dood ging zodra er iets in zijn mond kwam. Hij ging echt liggen en doen of ie stikte := .
Eerst een paar keer een heel licht kunsstof bitje bij het bitloze hoofdstel gehangen, zonder teugels ofzo. De laatste dagen heb ik er een licht (stang)teugeltje aan zitten wat ik eerst kompleet heb laten hangen en nu langzaamaan oppak.

Voor de gelegenheid mijn Divoza-aankopen van de week in gebruik genomen :D , maar helaas is het heel somber weer hier vandaag. Toch twee foto's omdat ik blij ben dat Veludo langzaam gaat opknappen en meer paard aan het worden is. Ik vind z'n kont nog wat puntig maar zijn hals en schouders beginnen ineens echt wel te ontwikkelen.
Geloof alleen wel dat mijn man een probleem met mijn hoofd heeft :+ .

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:33

Oehhhh,wat een gaaf setje is het toch 8-) Alleen komen de kleuren wat dof over door het sombere weer.das jammer...lijkt meer grijs dan bruin zo.
Maar wat gaat hij er goed uit zien! En wat loopt ie lekker ontspannen op die laatste foto,lekker ruim,mooi ingebogen! Ben jaloers :+

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:41

Nahja, het is niet echt een setje natuurlijk maar het past allemaal wel mooi bij elkaar. Ik ben erg van de naturel-kleurtjes geloof ik.

Hey Heidi, had er net overheen gelezen: Wat heerlijk dat je weer echt met de tijd voor jezelf op Barón kunt rijden!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:15

Oeeff wat ziet Veludo er knap uit!!!

Die mensen van die advertentie, hebben al zo veel vreemde advertenties gehad over die paarden. Eerst waren ze fantastisch en kon je ze als dekking boeken (toen stond er nog geen zielig verhaaltje bij.
later zochten ze gratis les, omdat ze zo weinig geld hadden en hun paarden waren zo zielig. En nog veel meer advertenties hebben ze gehad.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:17

Melissa -> Er zijn idd wel minder leuke dingen om te doen dan zoeken naar een leuk paardje en een hond.
Voor een hond zou ik eens naar het asiel toe gaan, die zitten overvol met leuke honden.
Er zit er vast wel eentje bij die jou aanspreekt!
En wat voor paard zoek je? Wat wil je er mee gaan doen?

Frank -> Gelukkig dat er geen bekenden van je werknemers tussen de passagiers zaten!
En idd, lekker veel oefenen met de galop en het komt goed.
Regelmatig balkjes laten draven helpt ook om Des sterker te maken in z'n billen waardoor het aanspringen wat makkelijker gaat. ;)

Sanne -> Iggies weblog is leuk geworden!

Benthe -> Ouderdom komt met gebreken.....
Wat een naar idee hè, dat je nu al weet dat er een moment van afscheid komt.
Je kan je er nog zo op voorbereiden, als het moment daar is is het nog steeds te vroeg......

Banditto -> Ik heb originele Zaldi beugelriemen en stijgbeugels erbij.

Heidi -> Lekker dat je eindelijk weer kan rijden!
Veel plezier!

Karina -> Bruin staat mooi bij jullie!
Fijn dat Veludo het bit steeds beter gaat accepteren, zo zie je maar dat je met veel geduld en rust vrijwel alles voor elkaar krijgt! ;)
Volgens mij moet jij toch eens even aan je man vragen wie of hij nou leuker vindt; Veludo of jou.......

Vanmorgen weer les gehad van Mayke.
Volgens haar loopt Rintske vrij goed, het enige wat haar opviel was haar rechterachterbeen, maar dat gaat ook steeds beter.
Rints gaat steeds beter en krachtiger lopen van achter.
Ze is er ook nog heel even op geweest om te voelen, en vond Rints al veel beter reageren op beendruk.
Toevallig had ik het daar gisteravond ook over met Marieke dat mij dit opviel.
Afgelopen week heb ik er ook best veel opgezeten, normaal rij ik niet meer dan 3x per week op haar omdat ze nog zo jong is. (ze wordt 4 in april)
Nu heb ik wel 6x gereden, maar niet te lang en niet intensief, alleen maar loswerken.

Ik heb nog wat foto's van de laatste 5 min.!

Proberen om stelling naar buiten te krijgen op de volte.
Afbeelding

Mayke helpt me even.
Afbeelding

Stukje achterwaarts.
Afbeelding

Stelling naar binnen vragen.
Afbeelding

Paar pasjes zijwaarts, maar dan vanuit een volte en dat vindt ze nog erg moeilijk.
Afbeelding

Daarna nog even gespeeld in de binnenbak.

Lisanne en Rints.
Afbeelding

Zullen we spelen met de bal?
Afbeelding

Huh, ik vind die bal heus niet eng, hoor!
Afbeelding

Wat ben je nou allemaal aan het doen met die bal?
Afbeelding

Hier een link naar een filmpje op Youtube.

En nog wat leuke foto's die Lisanne heeft gemaakt van Rints en mij...... :+:

Afbeelding

Deze vind ik erg mooi!
Afbeelding

My beautiful girl!
Afbeelding

En nog eentje van dichtbij, vind 'm zó mooi!
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:05

Sanne - igneo zijn website is mooi geworden hoor

Saida - :wow: :~ wat is ze mooi zeg en ze loopt ook lekker zo te zien.
lekker zo door gaan en spam ons maar met foto's hoor

Marielle - bedankt ik ga ook echt genieten morgen even lekker crossen

Karina - leuke foto's ziet er goed uit leuk dekje ook
ik wil ook zo graag ''even'' shoppen ;)

Heidi - was wel weer even lekker zeker om samen met baron bezig te zijn
geniet er lekker van hoor, en ach een tijger knuffel lief hoor

Gab - ik kan de advertentie niet zien maar uit jullie reactie neem ik aan dat het niet echt klopt

banditto - lekker hoor dat je even een sprongetje heb gemaakt en fijn om te lezen dat het zo goed gaat met rijden

benthe - jammer dat irma nu nog op 1 been kreupel loopt hopelijk kan de ostheopaat der wat aan doen want de gedachten dat je der moet missen lijkt me niet fijn :n
als je der al zo lang heb dan wil je daar idd niet aan denken heel veel sterkte

Frank - fijn dat er geen familie leden van je werknemers in dat vliegtuig zaten.
gelukkig wordt het nu langer licht dus dan komen er heus wel foto's van jullie 2

vandaag weer les gehad met me ventje
hij deed weer super zijn best en we oefenen nu veel op de nagefelijheid en het ''aan de teugel''
we hebben weer veel huiswerk mee gekregen maar we kunnen weer voorruit
ben in ieder geval weer super trots op hem :+:

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:10

SAIDA hele erge leuke foto`s hoor ,maar hoe krijg jij je foto`s zo groot ?
kom net weer tereug van een buitenrit van 2 uur het was weer heerlijk djemo en winnie waren in het begin redelijk druk winnie stijgeren , o dacht djemo ik ga ook maar mee doen met gek doen _O- later waren ze lekker ontspannen ging het superrrrrrrrrrrr :j
verder ff niet bij lezen ga eerst ff dochen .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:25

Ben een paar dagen niet op bokt geweest en gelijk alweer meer dan 10 pagina's verder volgens mij :=. Had het een beetje druk met school en gister avond gezellig naar Dirty Dancing geweest :). Was echt een super leuke musical! We zaten eerste rang en konden alles super zien! Onder andere het wasbordje van de hoofdrolspeler :D. Heb echt super genoten!

Heidi: Had nog wel gelezen dat Jesse weer thuis is :), gelukkig maar! Hopelijk knapt ie snel weer helemaal op!
Verder nog veel leuke foto's gezien :).

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:36

fijn marielle dat ej genoten hebt

en saida wat ene super foto`s vooral die laatste drie helemaal geweldig echt mooi die verdient een plekje boven je bed

moet zo naar een feestje vriendin is jarig en heeft een zaaltje gehuurd
maar ben best moe ff douche en aankleden maar als ik maar niet in slaap van in bad hahahahha :D

nou spreek jullie weer morgen reageer ik beter bij