[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:41

apart dat veel Spanjaarden/Portugese het water weer niks vinden.

haha ik heb dat ook vaak, weken gaat het beroerd en als je op het punt van opgeven (o.i.d.) staat dan doen ze het ineens toch zo maar even. en dan is het zo hemels !
maar ik denk dat ik dat ook liever heb als het zomaar cadeau krijgen. O:)

Edith: ik heb trouwens siep haar stamboom er even bij gepakt voor de geïnteresseerde :o

V lolke 371
VV. eoge
M aukje paula b.
mv. jelke 367

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 03:40

Ja achja als dat het enige is haha.

Ik denk gewoon het onbekende (paarden etende water) echt heel eng is.

Van de week was ik aan de hand naar het strand. Hij durfde best naast het water te lopen. Maar het daadwerkelijk aanraken... Nee hoor. Grote snuif.
Heb het wel geprobeerd hoor. Maar ga hem er niet in trekken...

Overigens kan ik hem ook alleen wassen met warm water... Met koud water is het echt not done...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 08:54

elke plas gaat 'ie met een grote boog omheen, maar de 2e keer op strand ging hij de zee al in...

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:56

Duijfje , haha luxe paardje. wij zetten ze soms achteruit het water in.
Maar als je er geen probleem mee hebt lekker laten idd.

Dat doet i netjes nouvel.
Ik gok dat plassen vooral erg spiegelen etc.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:25

Leuk dat water!
Ben nog nooit met lette bij buiten water geweest, maar douchen vind ze heerlijk!

Ik had het woensdag met les, moest keer in de middag ipv avond en was lekker weer dus denk ga lekker in de buitenbak. Nou, mevrouw wilde echt niet volop aan het werk en volledig ontspannen. Vandaag ga ik weer, maar neem mooi de binnenbak, kan ik ook de spiegels gebruiken voor sb etc, toch wel fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:51

Leuk Ellis, ik wil ook vaker naar zee :D

Mo houdt zo van water, is echt te grappig.

Twice is er tot nu toe nog niet zo weg van hahaha.

Ff een foto van die aap:

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:50

Okee, ik ga mij ook richten op fotografie heb ik besloten.
Ik heb hier wel een opleiding in gedaan (of dat hoorde bij de grafische opleiding die ik deed dan) maar heb er verder nooit een sport van gemaakt om het echt goed te kunnen. Zonde, want ik ben gek op mooie plaatjes, wordt zelf altijd heel gelukkig van mooie foto's en heb een redelijk creatief oog om plaatjes te schieten al zeg ik t zelf…
Camera is dus in aanschaf, dan ga ik oefenen en dan….. ja, als het dan goed gaat danne, kan ik jullie paardjes vast ook eens op de foto zetten o.i.d. :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:12

Wat leuk! Veel plezier en succes

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:57

Jaaa je bent welkom hoor Geeske :D Ik heb zo'n heerlijk model voor je in de aanbieding :P

Gave foto van Twice!! <3

Ik dek niet met Tamme omdat ik idd nooit naar de keuring ben geweest en vind het dan gewoon niet verstandig om wel veulentjes te maken :P En ik ben nooit naar de keuring geweest, omdat ik hem daar niet goed genoeg voor vind. Ik vind hem prachtig, en met mij ook heel veel mensen, maar als ik kijk naar de hengsten die worden goedgekeurd, is dat wel ff een ander verhaal :P En ik heb hem hengst gehouden omdat ik hem zo lang mogelijk hengst wilde houden voor z'n uiterlijk, en eigenlijk ging het echt perfect, dus nooit reden gehad om hem te castreren :P Nu is hij 9, dus ik geloof niet dat dat ooit nog gaat gebeuren haha :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:43

Zolang Tamme het zo goed uit kan houden is het prima toch?
Qua groei is het inderdaad wel mooi als ze lang hengst blijven, krijgen ze vaak echt wel een ruigere uitstraling van enz…
Heb jij dan eigenlijk nooit problemen met stalling voor hem? (Bij ons staan ook wel hengsten hoor, en als ik heel eerlijk ben is mijn merrie vaak moeilijker te stallen dan die dieren, maargoed)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:03

Nou ik sta vanaf het begin al op een privéstal met hem, daar staat hij samen met mijn Shethengst en verder geen paarden. Of af en toe de paarden van de broer van de boer :P Maar die weet dat er 2 hengsten staan, dus zeurt hij er niet over. Nu staat Splash erbij natuurlijk, ruintje, en die staat naast Tamme in stal, ze kunnen gewoon bij elkaar, schot is borsthoogte, en dat gaat perfect! Dus heb qua stalling echt nergens last van :D En inderdaad.. Als ik Tamme zo al zo'n 7 jaar meemaak, vind ik héél veel paarden, zooooveel lastiger dan mijn 'wilde hengst' :P Haha. Maar feit is wel, als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.. Zitten meestal grotere consequenties aan vast.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:26

Haha oke .
Ik vind idd. als zowel ruiter als paard geen last hebben vooral zo laten.

Wel jammer van het keuren (vind ik persoonlijk).
Ik zou het persoonlijk eens proberen .
Maar dat is ieder voor zich.

Siep is een veulenvoek dus ook nog niks.
Wel veel pref en ster op de stamboom.
Maar met zomereczeem ook geen plannen ... maar wie weet , ik zeg geen nooit.

je mag hier ook oefenen hoor geeske ;)
ik heb nog helemaal geen "goede" fotos van beide :o

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:37

Geef je groot gelijk zolang het goed gaat !!:)
en als je niet mee dekt gaat vaak ook beter ;)
heb op me werk ook 2 hengsten :-)

Je bent hier ook altijd welcome Geeske :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:51

Eerst maar eens een camera en hier wat oefenen :P
Zodra ik denk dat ik mooie plaatjes kan maken, kom ik graag eens ergens langs!!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:35

Tja als Tamme er geen last van heeft (en jij ook niet) waarom zou je dan castreren :)

Camera in de aanschaf is altijd wel pittig! Ook hier ben je welkom : )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:13

cherell0 schreef:
Wel jammer van het keuren (vind ik persoonlijk).
Ik zou het persoonlijk eens proberen .
Maar dat is ieder voor zich.

Ja heb er ook wel over nagedacht, maar het kost ook wel een beetje boel geld :P En dan ben je nog nergens haha. Tamme heeft wel een heel laag inteeltpercentage dus wat dat betreft wel goed voor de fokkerij :P

Eerst vond ik het wel rot, omdat hij dan alleen stond. Op Kevin na dan :P Maar nu staat Splash erbij en kunnen ze ook gewoon met elkaar neuzen en krabben enzo, geen tralies, dus nu kan ik hem helemaal sociaal houden :D <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:24

Lekker joh!
Ik wilde dat Chim helemaal sociaal te houden was… Ze staat nu op een hoekstal en dat gaat vrij aardig, zolang het paard wat wel naast haar staat maar geen contact zoekt.
In het land werd ze bij een andere merrie op een grote weide gezet, deze heeft ze in 10 minuten de pan uit gemept, dus ze staat weer in een eigen paddock helaas…
Net deed ze ineens heel erg aanhankelijk naar een ander (na de les, begon ze ineens naar m te brabbelen en achter hem aan te lopen), die nooit mept oid, dus daar hebben we haar voorzichtig aan laten snuffelen (aan zn achterkant) om te kijken wat haar bedoeling dan eigenlijk was met deze vriendelijke benadering… dan staat ze een tijdje heeeeel geïnteresseerd te snuffelen, maar als hij ook maar iets beweegt dan gaat ze gillen, springt ze 180 graden om en begint als een malle te meppen…!!
Ik snap haar echt niet… wil haar zo graag bij de anderen hebben en haar lekker zien genieten met andere paarden, maar meer dan een 'gedoog-relatie' heeft ze nog nooit gehad en ze is ECHT heel moeilijk te plaatsen bij anderen…

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:28

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:13

mooi filmpje Nouvel !!

leuk topic MachoPablo!!

Ik heb mijn paarden nooit afgeschermd of wattan ook, wel altijd alleen buiten maargoed. Waren altijd hengsten. Zij konden wel de paarden zien/horen/ruiken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:07

Ja ik weet ook nog steeds niet of ik Splash en Tamme wel samen in de wei wil zetten.. Aan de ene kant denk ik dat 't best prima zal gaan, aan de andere kant vraag ik me af wat de toegevoegde waarde zal zijn, aangezien ze elkaar inderdaad ook kunnen zien/horen/ruiken als ze in beide een eigen wei naast elkaar staan :P

Lijkt me wel ontzettend moeilijk dat Chim zo onmogelijk bij andere paarden kan staan.. En dat 't zelfs met rijden naar voren komt.. Lijkt meer op hengstengedrag eigenlijk! Maar volgens mij heb je dat al 's eerder gezegd idd, dat het net een hengst is qua gedrag.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:22

Super grappig, ik sta in de BNB van November met mijn topic over mijn huwelijk :)
Een nieuw onderdeel: De bokker achter het topic, Dan krijg je als bokker een aantal vragen over het maken van jouw topic en het verhaal er achter. Leuk :)

Ja klopt, het is ook wel lastig hoor… en ik baal gewoon dat ze niet kan genieten met andere paarden en daar lol mee kan maken… T is echt jagen, domineren en opjutten… Ze heeft zelfs al eens een paar dek-pogingen ondernomen (in de zin van: ik dek een merrie)
Ik moet wel zeggen dat ze nu ineens hengstig is, iets wat ik echt nooit aan haar merk en nu pist ze er over!
(Staan nu meerdere hengsten op stal, dus er vloeit wat testosteron rond) Maar ook dan is ze als er iemand naar dr kijkt weer heel link, dus dat biedt nu geen voordelen…
Tsja, ik vrees dat ik gewoon echt een A-sociaal paard heb… :(

Past maar gewoon op met Splash en Tamme… ik ben liever iets te lang voorzichtig dan dat je twee kapotte paarden hebt.
Slaan ze nooit richting draad oid? Want dan kun je het idd wel proberen als ze wel eens neus aan neus staan…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:31

Leuk Geeske, ik heb er ook eens ingestaan met mijn gebroken heup :')

Lijkt me lastig inderdaad joh, wat dat betreft ben ik blij dat die van ons gewoon bij elkaar staan nu. Vind ik ook wel fijner, heb ik zelf mooi alles in de hand met ontwormen en dergelijke :o

Ik ben weer met Mo alleen buiten aan het rijden, ben er zo blij mee. Het gaat ook wel gewoon echt ontzettend lekker met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:18

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:14

leuk Chimanga!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:57

Heerlijk dat je weer alleen aan 't buitenrijden bent Jolijn!! :D :D Zo eens in je topic kijken :D

Ja, ben ook inderdaad liever wat langer voorzichtig. Ze slaan nooit naar elkaar, alleen met eten geven zijn ze erg fel. Maar das vooral Splash eigenlijk. Want Tamme is de goedheid zelve, heb echt nog nooit zo'n vredelievend paard meegemaakt :+:
Tof dat je uitgekozen bent! :D Toch leuker dan de gebroken heup van Jolijn :') Haha!