Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:13

Ze heeft een afhangend kruis. Denk er wat spieren bij en het is beter, maar dit is idd haar bouw.
Met haar achterbenen is niets mis, buiten dat ze iets of wat recht zijn. Maar dat belemmert haar niet in haar stappen of lopen, zo zei de osteopate.

Moosje

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:05

Ze ziet er stukken beter uit!

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:07

Amigo_tje schreef:
Ze heeft een afhangend kruis. Denk er wat spieren bij en het is beter, maar dit is idd haar bouw.
Met haar achterbenen is niets mis, buiten dat ze iets of wat recht zijn. Maar dat belemmert haar niet in haar stappen of lopen, zo zei de osteopate.

Met name de klassiekere Friezen hadden vaak een afhangend kruis. Het hoort min of meer bij de bouw van de Fries.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:04

Qua bouw is ze nochtans geen klassieke Fries, hoor ;) Ik vind ze meer een modernere bouw hebben, eigenlijk.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:03

Dat is ook wel zo. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat Friezen vroeger vaak een afhangend kruis hadden.
Overigens vind ik het magnifiek om te zien dat Ceara het zo goed doet +:)+

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 22:23

Yrrah schreef:
Dat is ook wel zo. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat Friezen vroeger vaak een afhangend kruis hadden.
Overigens vind ik het magnifiek om te zien dat Ceara het zo goed doet +:)+

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik zie geregeld Friezen met dergelijk kruis. Alleen lijkt het bij mijn muis zoveel erger omdat er geen "vlees en spier" op staat. Maar dat zal ooit wel veranderen,hoor ;)
Thx voor t compliment :D

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:32

... voor mij dan toch 8-)

Ceara is vandaag, helemaal voor het eerst, helemaal zélf spontaan paardig geworden. Ik ben helemaal blij *D

Ze was al ns paardig geweest in november, maar toen stond er wel een hengst naast haar, pal naast haar (met draad tss).

Maar nu, vandaag, is ze dus paardig zonder ook maar een hengst in de nabijheid. Voor de eerste maal, zomaar ineens

Heel wat mensen vertelden me nl dat een paard wat niet goed in zn vel zit en niet gelukkig is, niet paardig wordt. Voor mij dus een héél mooi bewijs dat Ceara écht gelukkig is (zag ik zo ook wel), maar dat ze dus goed in haar vel komt te zitten. Een jaar na Charley, anderhalf jaar dat ze nu bij mij is.
Daarom dus, ik ben helemaal heel erg blij met mijn allerliefste, mooiste paard van de wereld.

Goh, wat ben ik toch helemaal gek op dat paard.
Ze doet écht superlief tegen me de laatste dagen en komt ook steeds mn gezelschap opzoeken.
Zij en ik, helemaal gek op elkaar :+:

Sorry, maar moest dit even kwijt... :o :D

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:01

Wat fijn voor je dat het zo goed gaat :D Super dat ze zo goed in haar vel zit en happy is!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:06

Wat fijn!
Paardig is hengstig neem ik aan?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:38

Hannanas schreef:
Wat fijn!
Paardig is hengstig neem ik aan?

Ja, paardig is idd (Belgisch) hengstig ;)

Thx Aisie :D Ongelooflijk hoe een mens met zoiets kleins zo blij kan zijn, hé?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:52

Super zeg!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:42

Wauw geweldig zeg :D Ik snap heel goed dat je hier super blij mee bent ;).

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 22:53

Voor diegenen die het nog willen weten...

Ik ben helemaal blij, zo ontzettend blij!
2 weken geleden liet ik bloed trekken bij Ceara voor een algemene check-up en ook maar vlug even checken op ZE :j

Vandaag de resultaten gekregen en mn meisje is supergezond :D Het kan gewoon nie beter! Alles is goed, of zelfs beter dan het gemiddelde. Er is één dingetje lager dan t gemiddelde (bilirubine), maar das niets om me zorgen over te maken zei de DA.
Rode en witte bloedcellen zijn goed, ze heeft niks van parasieten in haar lijf en alles werkt meer dan behoren.

Ik ben helemaal blij, zo zijn mn zorgen en tranen indertijd niet voor niets geweest.

En... ze heeft GÉÉN zomereczeem :D WOEHOE!!! Ze geeft wel enige reactie op dazen, vliegen en ander insectgedoe, maar dat is ook niet iets zorgend makend.

Maar voor de rest dus alles supergoed hier en ik zit écht op een roze wolk. Zoooo blij dat mn meisje écht megagezond is nu :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:54

Wow.. jullie zijn van ver gekomen..
Je mag trots zijn op jezelf en je paardje..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:57

Super meid!
Helemaal top!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:07

Wat heerlijk voor je charlotte! Doe je het allemaal niet voor niets.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 23:13

Thx iedereen :D
En eerlijk? Het geeft zo een zalig gevoel, want hoe vaak wil je niet opgeven? Hoe vaak hoor je niet van anderen van "laat dat paard voor wat ze is, koop een goed paard".
Maar velen begrijpen niet wat ik voor dat paard heb gedaan, wat een band wij ondertss samen hebben.

Ze is een gouden paardje, en al is ze niet perfect, voor mij is ze een écht mooie Friezel :D

Aise, ben je e-mailadres kwijt :o Kun je me dat nog es doorgeven, aub?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:17

+:)+ +:)+ Super om te horen!
Hartstikke goed wat jullie bereikt hebben, nu ben ik wel weer benieuwd van een fotootje van nu!
Petje af hoor!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:55

Super dat je zover gekomen bent met haar en steeds toch doorgezet hebt. Je mag inderdaad trots op jezelf zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:57

Amigo_tje schreef:
En eerlijk? Het geeft zo een zalig gevoel, want hoe vaak wil je niet opgeven? Hoe vaak hoor je niet van anderen van "laat dat paard voor wat ze is, koop een goed paard".
Maar velen begrijpen niet wat ik voor dat paard heb gedaan, wat een band wij ondertss samen hebben.

Ze is een gouden paardje, en al is ze niet perfect, voor mij is ze een écht mooie Friezel :D

Aise, ben je e-mailadres kwijt :o Kun je me dat nog es doorgeven, aub?

het is gewoon een goed paard!....ik denk altijd maar...nobody's perfect...
waarom een paard afschrijven omdat er een bult op z'n knie zit?
Ik ben daar gewoon op tegen....als een paard gewoon gelukkig kan leven zonder pijn hoeven ze voor mij niet perfect te zijn...ben ik ook niet.

jij hebt dit paard gewoon gered,zonder jou was ze allang bij de slacht belandt.
En door deze actie heb je een vriendje voor het leven....dit paard zal altijd onthouden dat jij op het juiste moment in haar leven kwam!

Ik heb dat vaak meegemaakt met 'bijna dood' paarden....ze blijven je dankbaar!
Dat merk ik trouwens ook met m'n 6 zwerfhonden....onvoorwaardelijke liefde!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:22

geerke schreef:
het is gewoon een goed paard!....ik denk altijd maar...nobody's perfect...
waarom een paard afschrijven omdat er een bult op z'n knie zit?
Ik ben daar gewoon op tegen....als een paard gewoon gelukkig kan leven zonder pijn hoeven ze voor mij niet perfect te zijn...ben ik ook niet.

jij hebt dit paard gewoon gered,zonder jou was ze allang bij de slacht belandt.
En door deze actie heb je een vriendje voor het leven....dit paard zal altijd onthouden dat jij op het juiste moment in haar leven kwam!

Ik heb dat vaak meegemaakt met 'bijna dood' paarden....ze blijven je dankbaar!
Dat merk ik trouwens ook met m'n 6 zwerfhonden....onvoorwaardelijke liefde!

Geerke, je hebt helemaal gelijk. En Ceara ís me dankbaar, meer dan ooit! Ik heb een reading van haar laten doen en daar heeft ze het gezegd dat als ik haar niet was tegengekomen, dat ze er niet meer was. Ze wou opgeven, want het had toch geen zin meer, vond ze. En dan was ik daar.
Het spijt haar van Charley, dat ie er niet meer is. Ze heeft hem écht graag gezien, maar ze kon gewoon niet geven wat ze zelf niet had.

In de reading wist ze ook dingen te vertellen die niemand anders wist, oa uit mn privé-leven. Heel raar en confronterend, zo zei ze ook dat ik niet zo goed moest zijn. Dat velen teveel misbruik maakten van mij. En dat is wáár, dit kon de reader niet weten, want ik ken haar niet. En dit staat nergens op internet of waar dan ook.

En dan op het laatste vroeg ze me of ik altijd bij haar wou blijven, "ondanks haar mankementjes". Maar voor mij heeft ze geen mankementen (meer), want echt, je zou haar moeten zien crossen en springen in de wei. Nie te doen :D

Dit doet je toch iets, hé, als je paard je vraagt om haar nooit in de steek te laten?

We zijn samen uit een diep dal gekropen en mijn paard staat er nu toch maar mooi. Terwijl iedereen (zélfs ik op een bepaald moment) zei wat een wrak ze was en waar ik toch in godsnaam mn geld in stak. Maar uiteindelijk, als ik ze nu zie, ik heb geen moment spijt meer. Ceara kan lopen, springen, ja, bijna vliegen en ik ben blij dat ze zo gelukkig is.
Zij is mn maatje voor t leven en haar doe ik nooit meer weg, van mn leven niet.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:27

wat leuk dat je een reading hebt gedaan sommige dingen zijn echt fijn om te weten

super dat het zo goed gaat was erg benieuwd vroeg me al een paar weken af hoe het met jullie gaat, dus vandaar even de pb, maar echt onwijs gaaf om te prutsmutsen dat ze super gezond is en dat alleen dankzij jouw goede zorg. enne niemand is perfect.

ben erg benieuwd naar foto's

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:54

Ik heb je hele topic doorgelezen, wauw, je verdiend een lintje.

Je merrie is echt enorm vooruit gegaan, superdesuper gedaan hoor.

En natuurlijk wat sneu voor dat lieve hengstveulen.

Hopelijk wordt die mensen die haar dit hadden aangedaan ooit hard aangepakt, die rot onmensen.

Heel veel geluk en plezier in de toekomst toegewenst.

Ik neem mijn petje voor je af, het was zwaar voor jullie geweest.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:33

Super dat ze helemaal gezond is :D
Komen er binnenkort misschien nog foto's of niet ?? ( ben erg benieuwt hoe ze er nu uit ziet ;))

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:54

Foto's komen nog, hoor, maar is beetje poedersuiker voor de moment. Ik ga kijken of ik zondag wat mooie foto's kan nemen van mn meisje ;)