Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crines schreef:Bedankt voor het meedenken.
Zadel zou goed moeten liggen. Is helemaal nagekeken en goedgekeurd door de osteo.
Het is een Bates Innova met Cair, dus vulling die drukt kan ook al uitgesloten worden.
Ik longeer hem altijd even vooraf. Aan de longe is eigenlijk een weerspiegeling van onder zadel. Hij wil alleen maar bokken en rondspringen als een konijn. Echt voorwaarts gaan doet hij niet. Als ik de longeerzweep erbij haal en hem echt ga aanporren, dan kan ik hem tot een middengalopje bewegen, maar dat is het dan ook. En van zodra ik de druk eraf haal, gaat hij terug trager lopen. Of het zadel dan op zijn rug ligt of niet, dat maakt niets uit.
Echt volle gas vooruit heb ik hem nog nooit toe kunnen bewegen. (heb ik hem ooit wel eens een zeldzaamheid in de weide zien doen).
Ik heb nooit echt het gevoel dat hij zelf vooruit wil. Heel zelden eens wel (en dan is dat meestal als er een grote stoere ruin hem passeert en hij niet wil onderdoen). Een dik jaar terug had ik hem zover dat hij zelf begon aan te trekken wanneer ik hem bijvoorbeeld om een middendraf vroeg. Daar valt nu weinig of niets meer van te merken.
De ene keer gaat hij wel vooruit, de andere keer begint hij al te bokken als ene gek van zodra ik nog maar durf denken om mijn kuitspier aan te spannen. Helaas komt die tweede reactie meer en meer voor tot op het punt van nu, waarbij hij de helft van de keren uit z'n dak gaat![]()
Dat hij geen energie genoeg heeft, dat kan ik me niet voorstellen: het bokken kost hem immers pakken meer energie dan een correcte reactie op mijn simpel verzoek om voorwaarts te gaan.
Wanneer het weer wat begint te dooien en ik wat meer tijd heb, wil ik een nieuwe lesgever proberen (die ervaring heeft met PRE's en jonge hengsten).
Elisa2 schreef:Wat heeft Kim met haar buik dan? Haha, altijd handig om van de gelegenheid gebruik te maken.
Dankje..nou als je vriend interesse heeft..