maralyn schreef:Ik gaf magnesium omdat ze enorm groeide vanuit het niets. Achteraf was het ook wel logisch dat ze ineens groeide, dat doe ik liever op PB.
Omdat ze zo hard ineens groeide, in spieren, tussen haar oren en hoogte, kreeg ze enorme krampen.
Vooral met hengstigheid, wat toch wel veel vroeg van haar, trok het dwars door haar lendenen. Wat resulteerde in een rodeo. Ze schrok altijd hevig, en geen rem op te krijgen. Ze was ook erg rillerig.
In overleg met een dierenarts zijn we gaan kijken, wat kan het zijn? Ze kon de spanning in haar spieren niet kwijt, dit krampte en doordat dit krampte, kreeg ze al snel last van vluchtdrang. Dit hoor je dus wel vaker.
Ik ben begonnen met 40 gram. Na 2 weken 30 gram. En toen kwam er een verschil uit! Ze is wél nog 2 cm de hoogte in gegaan. En vergelijk de eerste foto eens met de laatste. Je herkent haar niet meer eruit terug.
Ze is van 1 a 2 x in de week (vorige eigenaar) na 3 a 4 x in de week werken gegaan. Dit wel met beleid hoor! De eerste maand bij ons, was het veel wandel werk en loslaat in de bak werk.
Waarvan 1 dag in de week, een uurtje mennen.
2 dagen rijden en 1 longeren.
nu wisselen we dit vaak af...
Edit, ik lees ook merk.
Merk van deze poeder heb ik niet.
Ik regel dit vanuit de dressuurstal waar ik les.
Ik betaal werkelijk waar maar 1.80 per kilo magnesium.
Heb 3 kilo besteld, en daar kan ik bijna een jaar mee doen.
Het zou ook de bedoeling zijn, om op den duur over te gaan op 10 gram per dag.
Maar dit pakte ze niet lekker op, dus houd ik het op 20. Wat ze niet meer nodig heeft, scheid ze uit via haar urine.
Ook heb ik via de dierenarts gekeken, en via ruitersportzaken.
Maar algauw kwam ik tussen de 15 euro en 30 euro per kilo uit. En dan niet te spreken over
Pavo Nerv Control.
Tijdens stage kwam ik met de hoofdstalruiter en stalruiter in gesprek over magnesium.
De stalruiter komt vaak bij een ruitersportzaak, die het voor 80 cent per kilo in kan kopen.
Hij vond het niet nodig dat het zo duur was, dus heeft er maar 1 euro erbij op gedaan.
Het rare is nog: Het is exact hetzelfde spul, precies dezelfde poeder met dezelfde bestanddelen als van bijvoorbeeld een welkoop. Maar omdat ze het in een zak doen, ipv een plastick doosje met naam. Kunnen zij het zo goedkoop houden.
Via PB kan ik je wel meer info sturen...
Als je wil graag, mijn paard kan ook heel schieterig zijn. En het schijnt dat friesen ook meer verzuring krijgen dan andere rassen en magnesium voorkomt Dat op zekere hoogte.