[FOTO] trekpaarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:49

Naja, die van mij is dan ook wel 1.80 hoog en hij zet één pas waar mijn tinker er twee in kwijt kan :+ geeft echt een slow-motion gevoel haha. Ook in de galop, dat is alsof je zweeft :))

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:47

Haha het geeft idd een heel ander gevoel!!
Heb eigenlijk nog nooit beenbeschermers gezien bij een trekpaard, zag op de nationale wel 1 met springschoenen, maar die waren vgm ook speciaal gemaakt...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:36

Die van mij is ook 1.79m, maar ook hier echt geen slowmo gevoel

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:11

Kaltblutshop heeft ( dure) peesbeschermers in trekpaardmaat. Ik bandages soms wel eens.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:14

Hier ook geen slowmo. Sterker nog, als meneer op een buitenrit bedenkt dat hij er wel genoeg van heeft en naar huis wil, kan hij zich in een kwart seconde omdraaien en naar huis draven. Voor ik in kan grijpen, zijn we al een aantal meter op weg terug :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 02:27

Heb me al weer een tijdje niet gemeld hier :D maar wat een prachtige peerdjes komen er weer voorbij. Is die van jou nu inmiddels al wat meer op gewicht, Cherell? En wow Elise, die is inderdaad flink gegroeid sinds de laatste foto's die ik zag!

Haha tjaakje, heel herkenbaar dit :P Die die ik rijd kan je ook flink in de maling nemen. Je moet bv. niet net aan je handschoenen zitten pulken met éen arm door de teugels terwijl je langs een terug-paadje komt, tegen de tijd dat je de teugels bij mekaar hebt geraapt zit je al aan de rand van het bos :+)

Hier trouwens wel dat slomo gevoel, omdat ze ruimer gaat lopen als ze sneller gaat ipv pootjes sneller bewegen. 1 galopsprong lijkt een eeuwigheid te duren, maar dan zit je ook wel gelijk 6 meter verderop. Dat zijn die paar druppeltjes arabierenbloed van haar die dan spreken. Ze kan echt knoerthard, maar heb ik al een tijdje niet meer gedaan omdat ze dan t' stuur over wilde nemen. Ben nu weer bezig met steeds kleine stukjes verruimen, vanuit rust aanspringen en veel schakelen. Gaat steeds beter maar t' blijft toch lastig met zo'n enorme tank als ze haar volle gewicht in de strijd gooit.

Als het weer het toe laat zondag ga ik met m'n spiegelreflex aan de gang, en Sjoekie mag model spelen :D Hoop dat ik een fatsoenlijke foto kan maken om in het topic te plaatsen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:37

tjaakje schreef:
Hier ook geen slowmo. Sterker nog, als meneer op een buitenrit bedenkt dat hij er wel genoeg van heeft en naar huis wil, kan hij zich in een kwart seconde omdraaien en naar huis draven. Voor ik in kan grijpen, zijn we al een aantal meter op weg terug :+

Mijn oudste deed dat vroeger ook. Terugdraaien kon niet, dus ik draaide ze dan gewoon door, been erin en weer verder.na een hele tijd had ze dan door dat ze kon galopperen,uit volle galop remmen dicht, 180 gr draaien, nog eens 180 draaien, en weer verder in galop. ( haar favo oefening is aanspringen vanuit stap nl. Ze vind dat gewéldig!). Na een tijdje voel je het aankomen :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:30

Bambolina schreef:
Heb me al weer een tijdje niet gemeld hier :D maar wat een prachtige peerdjes komen er weer voorbij. Is die van jou nu inmiddels al wat meer op gewicht, Cherelle? .

ja ze heeft weer een buikje (gras doet het altijd goed) en zat mooi in de spieren :o .
helaas speelt de artrose weer op dus slinken de spieren langzaam weer (ze staat zo goed als stil p de wei en een beetje aan de hand stappen) .

aankomende donderdag weer foto's laten maken ditmaal wel röntgen .
ze is ook veranderd de laatste maanden vind ik .
ze is wat schichtig (vooral buiten) *dit schijnt door de glucosamine te komen) .
en ze lijkt vermoeid . ze doet heel erg haar best om niets te laten merken , maar ik weet wel beter (en zie ook wel de moeite die ze er voor doet) . :(

maar het is wel weer moeilijk .
soms lijkt er nies aan de hand zoals gisteren avond , maar ze geeft geen voetjes (voor deed ze de laatste tijd wel ) wat dan toch weer duid op pijn .
gisteren wilde ze zelfs gaan liggen . dit deed ze heel voorzichtig (dus niet om dwars te doen) wat voor mij toch veel zegt .
maar soms zit ze ook dicht tegen kreupel aan (nooit echt kreupel bijna altijd atactische/stijf ). :?

vaak ben ik bang dat ik of te ver ben gegaan of dat ik spoken zie omdat ik schijnbaar als enige zie wat er gebeurt .
maar dan denk ik terug aan vorig jaar toen had ik ook gelijk terwijl niemand me geloofde . :x

zo dat is er uit :+ sorry hoor O:)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:22

Hier ook niet echt een typische slowmo.. We hebben zelfs de halve finale bestgaand ohz bereikt tijdens de nationale!! Ze is nu 4 en net een half jaar onder het zadel, dus vind het dit al super!

Afbeelding

En nog een fotootje net voor onze eerste (onderlinge) dressuurproef een aantal weken geleden.

Afbeelding

Edit: Jeetje Cherello, is niet leuk :(:)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:45

Bambolina schreef:
En wow Elise, die is inderdaad flink gegroeid sinds de laatste foto's die ik zag!

Hij word al een echte vent :)
Op dit moment word hij ingereden door bokker HTM. Had het graag zelf willen doen, maar door de zwangerschap daar toch maar vanaf gezien. Alles wat ik naast hem kon doen heb ik geoefend met hem en het echte rijden doet zij nu dus voor mij.
Hij leert echt super snel en doordat hij zo braaf is gaat het ook allemaal erg goed. Volgens mij zou ze volgende week ook gaan beginnen met de beginselen van het slepen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:52

Knapperd! :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:18

Dank je . nog even doorbijten en ik weet meer .

Leuke foto's weer :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:23

Afbeelding

dit was trouwens gisteren .

silvia1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:46

Bij deze 2 foto's van mijn paardje, het is een 3-jarige ruin. Het is een kruising, zijn moeder was een belgisch trekpaard en vader een boulonnais.

Afbeelding
Afbeelding

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:36

leuke foto's allemaal, wij maken op het moment weinig vorderingen, mevrouw staat op rust met een scheurtje in haar hoefbeen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:15

Mooi product .

ennaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:18

Mooie trek paarden hebben jullie komen ze uit belgie

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:23

Kate komt oorspronkelijk uit engeland .
Daarna nederland , duitsland en nu terug in nederland .

silvia1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:30

Mijn ruin komt uit België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:20

Wauw wat is die kruising gaaf!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:27

Mooie foto's hier allemaal! Ik kan echt niet wachten om volgende maand bij misschien mijn toekomstige trekpaard te gaan kijken! Nog maar 21 nachtjes! Kan niet wachten met al die foto's hier <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:54

Leuk helenalena
Knapperd elise!!
Cherello ik vind m zo gaaf!
Waaauuww silvia!!!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:18

In Den Bosch ben ik erachter gekomen dat die van mij meer naar z'n kinketting luistert dan naar z'n bit. Ik had ooit al eens geprobeerd met ongebroken trens te rijden, maar dat was geen succes. Hij liep er keihard doorheen. Vandaag zelf een indian hackamore in elkaar geknutseld en dat werkt super! Ik merk eigenlijk geen verschil met bit behalve dat hij zijn hoofd rustiger heeft. Alleen in spannende situaties (paardetende monsters) is hij ietsje minder goed houdbaar, maar niet onstuurbaar. Ik ben er blij mee!

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:21

Hey! Jij stond volgens mij vlak bij ons! Stom dat ik die link nu pas leg! |o

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:27

Ik mocht niet meerijden met bestgaand, omdat ik met stang reed. Paard is op een trensbit niet te houden, dus sjah, dan maar niet. Maar ik was de enige die in western outfit rondliep. Heb jou niet gezien/herkend.
Maar naar aanleiding van het niet mee mogen rijden wel op zoek gegaan naar andere mogelijkheden dan een stang bit. En dit werkt dus wel.