[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:26

Gab - he bah :(:) en nu heb je medicijnen gekregen ? of wat doen ze daar aan

Malin - veel succes bij het kijken naar de trailers hopelijk kom je er met een naar huis ;)

Cindy - veel sterkte :(:) maandag ik zal duimen

Karina - hopelijk heeft ze van deze stomme fout geleerd en gebeurt het niet nog een keer :n

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:47

Gab mag alleen nog maar leuke dingen doen van de dokter :P
Hebben wij besloten 8-)

Ik hoop het ook ja, dat dochter hier wat van leert. Die kan echt nog zo naief zijn, welkom in de grote mensen-wereld :D

Ik ga duimen voor Lipanda hoor. Mooi toch dat het allemaal mogelijk is die onderzoeken.

Naatjuh, die click zelf is geen beloning voor het paard hè, dat maak jij ervan doordat je met hem afspreekt dat het betekent: "Wat je NU doet is heel goed, hiervoor krijg je je beloning!" Het is dus een soort bruggetje, en het werkt alleen als hij vindt dat de beloning die er voor staat voor hem de moeite waard is om er voor te werken. Volgens de gangbare clickerprincipes volgt er op ELKE click een beloning. Het hoeft niet altijd voedsel te zijn, een van mijn honden verdient bijvoorbeeld liever een frisbee die ik weggooi als voer, maar bij paarden werkt dat wel het makkelijkst. En eerlijk gezegd schiet je bij een hond met meer voedselmotivatie harder op als bij een die werkt voor spel... je kunt sneller doorwerken.
Het is wel belangrijk dat je het principe goed snapt voordat je begint, dan heb je ook snel in de gaten dat het juist een prima manier is om hem beleefdheid omtrent voer aannemen aan te leren ;) .

dekke050

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:37

Hoi Die hoi,

T is weer vrijdag, Bijna weekend. Fijn dat het met de meesten hier weer wat beter gaat. Sevilla is ook weer beter, die darmbacterien uit een potje doen wonderen. Was meteen ook behoorlijk druk gisteravond, kwam ook door de spookwind in haar oortjes. Anyways, met freestylen was ze lekker aan het racen, draaien en zelf een keer aan het stijgeren en maaien met haar voorbenen. Heerlijk om te zien dat ze weer lekker in haar vel zit.
Fijn weekend allemaal!

doei sanneII

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:58

Sorry, de tweede link had een hotra moeten zijn van 2350 euro van totaal service uit Bennekom, maar krijg die link steeds niet goed, dan is het de wesco.

Dat is wel interessant volgens mij! Die eerste link Cyrina is ook een mooitje! De wesco vind ik te zwaar, dan kan ik geen groter paard mee nemen ;)

Welke is beter, die oudere atec of de nieuwe hotra? En hoe liggen die achter de auto?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:04

Karina -> Jee wat een muts die dochter van jou, zou de mijne kunnen zijn, die is ook zo strontmakkelijk.......
Hopelijk was je snel genoeg en is er geen geld gepind!

Natalia -> Ik herken wat je zegt, mij vinden de meesten ook maar een rare zoals ik Rintske rij.
Alhoewel ze mij wel in mijn waarde laten gelukkig, het is niet zo dat ze mij daardoor links laten liggen.
Ik zeg altijd maar; het doel is hetzelfde, alleen de weg er naartoe is anders en daar voel ik mij prettiger bij.

Malin -> De linken zijn allebei hetzelfde........
Je zet er wel vaart achter, hè!
Ik ben er ook uit wat betreft wat voor trailer ik wil, en natuuuuuuuurlijk kies ik er weer eentje van een duurdere prijsklasse! :7
Ik heb al van vele kanten informatie gevraagd en aangezien Rints een stevige dame is wil ik een degelijke trailer voor haar.
Ik ga op zoek naar een Bockmann Uno, het liefst een 2e hands voor een leuke prijs, maar ik moet nog wel even verder sparen aangezien die boven het budget zijn wat ik in eerste instantie kwijt wilde.......

Cindy -> Volgens mij heb ik iets gemist of ben ik het vergeten :o maar wat is er aan de hand met Lipanda?

Gabriella -> Pfeiffer? Hoe kan dat nou?
Wat zijn je symptomen dan?

aafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:11

Saida: Lipanda en ik zijn 2 weken terug gevallen vanuit de galop en omdat dit wel eens vaker gebeurd, wilde ik dit laten onderzoek. :( Hiervoor zijn we vorige week naar de kliniek in Heerhugowaard geweest en daar hebben ze ons doorverwezen naar De Lingehoeve kliniek voor een scintigrafie. Ze vertrouwen de rug, bekken en achterhand niet. Haar bespiering van rug naar bil klopt niet, ondanks de training. Ook d'r manier van lopen vanuit d'r achterhand is niet goed! |(

Bedankt dat jullie voor ons duimen, want we zullen dit hard nodig hebben, ben ik bang!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:20

Malin je eigen Suevo kan er bij de wesco wel in dan hoor, als je hem 100 kg laat terug keuren, maar als je echt heel grote paarden wilt meenemen is hij idd te zwaar als je geen E achter B hebt. (We hebben ooit een Belg gehad en die in Emmeloord op de weegschaal gezet en die was maar 750 kilo en echt een behoorlijke jongen, mensen denken al snel dat hun paard erg zwaar is :D ).

Wat er beter is? Dat moet je gewoon even gaan bekijken. Ligt er ook aan hoe er mee omgegaan is/ onderhouden is. ect.
En je kan net als met een auto gewoon een stukje proefrijden, al moet je er wel op bedacht zijn dat een lege trailer anders rijd dan een trailer met paard. De veringen zijn berekend op een paar 100 kilo extra in de kar.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:31

Cindy -> Oja dat van die val kan ik me wel weer herinneren idd.
Ik ga ook heel hard voor jullie duimen!!!
Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:32

Het regent hier echt al de HELE dag :(
Ben het nu zoooo ontzettend zat, denk maar niet dat er ook maar één paard in een schuilstal gaat staan, dus die schurken elke keer die natte lijven tegen je aan waar ze al 6x mee in het losse zand hebben gerolt zodat je helemaal onder de zooi zit, boel begint te blubberen rond de hooibakken omdat de verharding nog niet ligt, natte honden lucht in je hele huis... bah. Wilde eigenlijk nog rijden omdat ik morgenochtend les heb, maar heb er gewoon geen zin in zo, alles wat je vastpakt is zeiknat ;(

Saida, Gab's dochter had al eerder Pfeiffer gehad dus it runs in the family :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:36

karina - hier regent het ook al de hele dag ik begin het nu ook echt zat te worden :( ik wil het mooie weer

Sanne II - fijn dat het nu weer wat beter met der gaat

JOEPIE we gaan naar de bossen zondag met de paardjes :D :D ben benieuwd waar we heen gaan :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:41

Het miezert hier ook al de hele dag, vind er niks aan........
Van mij mag het mooie voorjaarsweer er wel weer aankomen, hoor!
Lekkere temperaturen en 's avonds lang licht, minder mopperende mensen, geen gesodemieter op stal over wie er in de binnenbak mag, paardjes lekker in hun blootje buiten,........... KAN NIET WACHTEN!!!

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:41

hallo allemaal ff een vraagje gaat er nog iemand naar de show bij moravita in april????

cindy: veel succes met lipanda
heidi: gaat alles nog goed met jesse??? blijft zijn eten al binnen???

Vandaag heeft de kleine meid weer les gehad op de shet gaat echt al heel erg goed al zeg ik het zelf hahahaha.
Gisteren voor het eerst sinds 2 jaar weer gereden. In het begin een beetje onwennig maar daarna weer geweldig wat had ik dat gemist zeg. vanaf nu weer 3keer in de week rijden echt heerlijk en weer lekker bezig zijn met paarden.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:54

Cindy veel sux6 en sterkte met je paardje!

Cyrina de henra van 2003 is volgens hun maar 10x gebruikt, izgs maar wel het deurtje al vervangen. Ook ligt er geen rubber of matten op de vloer, daar willen ze 2350 voor. Die weegt 540 dacht ik. Is wel aan de dure kant voor ons maar lijkt in erg goede staat te zijn. De atec weegt 580 en is net de bodem van vervangen, dat zwarte streepje is een takje haha daar had ik al over gebeld. Jullie hotra zou ook een optie zijn, is voor ons erg interessant en die trailer ziet er ook netjes uit.

Ik wil een zo licht mogelijke trailer eigenlijk, wil ook graag het paardje van mijn vriendin (een flinke KWPN'er) kunnen vervoeren zonder problemen maar dat moet haast wel gaan lukken als die belg 750 weegt :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:41

Peet, ook met TomTom kun je verdwalen :j[/quote]

ach niet zo snel hoop ik :D :+

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:44

borderjay schreef:
:( Dacht het al...heb Pfeiffer :(

das niet zo mooi meis rustig aan doen hoor
en goed naar je lichaam luisteren

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:45

Ah das balen Gab! ;( Rustig aan he des te langer loop je er anders mee rond :(:)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:55

cindy heel veel sterkte meis ik denk aan je

nou de foto`s van tsjil ben ik dus weer vergeten was er al bijna en toen kwam ik er8 dat ik de sleutel van het hek vergeten was en me telefoon voor de foto`s
gelukkigf kon ik aanbellen en deden ze het hek van binnen uit open
zo kon ik toch bij me paard gelukkig
hij was weer zo gek als en deur
de hengsten stonden in de molen en hij dacht he ik ben toch ook hengst hahahaahah maffe knol hoor ;)

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:55

Penny: Beterschap

Karina: Oeh dat is niet zo handig van je dochter. Hopelijk heeft ze er van geleerd.

Aafje: ik duim voor je.

Borderay: jeetje wat balen….lijkt me zo’n frustrerende rot ziekte

Vandaag natte knollie uit het land gehaald en de training van gister op verder gegaan (in de binnenbak :9 ). Hij pakte het weer super snel op gaat echt goed! Er stonden wat sprongetjes en ik weet dat hij dat super leuk vindt, dus als beloning en afwisseling hebben we wat sprongetjes gemaakt echt zo lachen hij gaat er dan steeds hoger over heen *D heerlijk om zovel lol te hebben saampies :+: :+: :+:

Morgenochtend gaan we een bos/duin rit maken. Heb er nu al zin in! Fijne avond allemaal!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:29

Karina: ja ik snap wat je bedoeld ,weet ook hoe de clicker werkt, maar omdat hij zo dominant word van voer wou ik het anders proberen, en als ik hem in z'n nek krab is dat al een beloning voor hem, want zo heb ik het hem nu geleerd inplaats van snoepjes en hij werkt graag voor een krabje n z'n nek :D

Saida: vind dat je dat echt mooi hebt gezegd, het doel is inderdaad het zelfde alleen de weg er naartoe is anders +:)+

Gab: bah pfeifer, wil me eigen er ook op laten testen... ik geloof dat je er alleen niks aan kunt doen dan alleen veel rusten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:52

Gab: Ooooh wat een rotnieuws :(:)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:53

@ allemaal...
Haii sorry dat ik niet zo vaak meer reageer maar druk druk druk papa is heel erg overspannen dus die heb ikv erplicht op vakantie gezet dus ben nu alles aleen aan het draaien.. Pfoehh.. Ik weet niet wie er morgen bij de friezen competitie is in oansjerk ofzow maar voor degene die L1 rijd kunnen mij zin zitten bij de jury ik schrijf namenlijk en papa is aan het jureren.. Dus als ik iemand moet kennen graag even zwaaien ;) (ik heb blond haar met zwart xD) duss mabye zie ik degene met een fries hier wel..
Verder ben ik op zoek naar leuk paardje dus jah das niet het ergste wat je kunt doen.. Als iemand iets leuks ziet ;) Ook ben ik opzoek naare leuke hond xD
Groetjes

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:07

Gab: Geeft niet! Lekker uitrusten en goed luisteren naar je eigen lichaam. Gezond eten, veel fruit en niet te vet. Op tijd naar bed, op tijd opstaan, etc. Ik heb het zelf ook paar maandjes terug gehad maar omdat ik zeer goede weerstand heb had ik nauwelijks last van en met verstandig en gezond eten en sporten ben je er gewoon vanaf. Laat het niet tussen je oren gaan zitten! Maar wel voorzichtig doen hè? :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:28

gab, en ook de rest: foto's van des kan nog ff duren, zoals ik al eerder aangaf is het meestal donker als we bezig zijn. er hangt wel een bouwlamp in de bak maar da's niet zoveel. das balen joh pfeiffer. beterschap!
karina: ja ben erg blij met m'n zadel, zat er al over in dat t zou passen na 4 maanden wachten. tis wel een lastig zadel voor opstijgen. (die zweetbladen steken nogal naar buiten als t nieuw is). idd een domme actie van je dochter. wellicht dat ze het nu doorheeft?
benthe: of een bodyprotector tegen schokken helpt, betwijfel ik. hoe gaat t nu met je rug?
ilona: tja, hoe ouder hoe gekker he. haha ik zie jullie al bezig op die mat....
saida: er zaten geen bekenden van mijn werknemers in die boeing. die achternamen zijn overigens erg veel dezelfde in turkije. als ik zo de passagierslijst bekijk met mijn factuur van het uitzendburo....; de galop wordt nog flink oefenen denk ik maar dat komt allemaal wel.
malin: je hebt dus wat te doen, er staan er heel wat overal heen. succes
`
vandaag aan het einde van de middag des en prince ingeladen en naar sam gegaan. eerst met z'n 2-en in de bak, daarna is anouk ook met sam erbij komen rijden. des reageerde eerst wel zo van heeee leuk! maar daarna was ie weer heel braaf. de activiteit was overigens ver te zoekn vandaag, hij had het warempel ook nog warm gekregen. Daarna kwam nog een merrie binnen, dat vond ie wel leuk maar was (aan de hand inmiddels) goed te regeren,

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:58

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:33

borderjay pfeifer, heb ik ook gehad luister echt heeeeel goed naar je lichaam hoor heel erg belangrijk ,ik was op een gegeven moment echt helemaal kapot en een groot gezin en dat moet wel door draaien he!! ga smiddags echt waar rusten het heeft mij heel goed gedaan.
meid heel veel sterkte er mee.
MelisXFeikje wat voor zoek je ?
Banditto had vandaag ook graag ff willen rijden maar ja ,paardjes waren nat en het land laten we het daar maar niet over hebben ;( ik wil weer mooi weer .
tsjillert hoe kun je je foto toestel nou vergeten muts ,wil hem zo graag ff weer zin die zwarte parel van je , en djemo mist hem ook heel erg :+:
peet tom tom _O- seine vindt ze ook zo!! leuk hij vertrouwd die dingen echt niet ,laast wou hij die tom tom uit het raam gooien .( hij is ook niet helemaal goed we moeten er ff mee terug )
masaro fijn voor je dochtertje dat de les weer goed ging *D
dat wordt echt heel veel spier pijn krijgen na 2 jaar niet meer gereden te hebben *D
_Saida_ nou vandaag is het weer hier ook echt 10x niks geweest regen en nog is regen bhaa baal daar zo van ,de zon moet weer komen :j
heikedenise zondag heel veel rij plezier in het bos ,dat zo mooi he om in het bos terijden geweldig lekker relex niks hoef*D
Karina bij ons blijven ze ook altijdt buiten staan ;( en net wat je zeg lekker rollen in de modder plassen :( daar wordt je niet vrolijk van ,en als je dan wil gaan rijden ze zitten helemaal onder de blubber . het zijn soms net varkens _O-
aafjes heel veelsterkte er mee.
karina o wat dom zeg van je dochter , lekker makkelijk zo iets hou je toch goed bij je ?
gelukkig is er niks geen geld opgenomen ? hoop dat ze er van geleerd heeft.
oja jullie hebben het over trailers deze is van ons ook 2ehands gekocht dubbel paards ik hoef geen nieuwe moet je kijken wat die kosten 8)7 daar wordt je niet goed van .
hier foto van onze trailer, heb ik en mijn dochters van mijn man gehad we zij er ook heeeel erg blij mee hoor :+:
Afbeelding