Fries, Z springen ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Fries, Z springen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:55

Mooie foto idd, maar zelfs een B parcour is al 1 - 1.10 en dan idd >10 hindernissen... is net ff anders!

Dus overtuigd? Ehm nee Bloos

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:41

ik heb een vriendin die deze zomer l springen is gestart met haar fries, nog lang geen z maar toch super voor een fries he Afgod Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:46

waarom zou ik overtuigd moeten worden met die foto?
Tot nu toe hebben we alleen maar dingen gehoord van mijn vriendin van, de zus van, de kennis van die en die fries kan dit en dat springen. Nooit rechtstreeks Lachen
Ik neem aan dat het wel duidelijk is, en fries kan never nooit niet Z springen, daar doe je hem géén plezier mee, wil je tot het Z springen komen koop je geen fries maar een springpard.
Een fries is geen springpaard en is er niet op gebouwd ook, waarom zou je er dan mee gaan springen (en dan bedoel ik dat je hem écht als een springpaard traint en rijd)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:54

casperrr ik ebn het helemaal met je eens, ik geloof niet dat friezen hoog springen leuk vinden. als dat wel allemaal mogelijk was had je geen verschillende paarden voor elke discipline! OK dan!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:32

ik durf geeneens balkjes te lopen met dr nu, ze stapt van lompigheid op die balken... niet zo goed voor dr oude blessure!~

nee laat ons maar lekker 20*60-en Tong uitsteken

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:33

Starbreeze schreef:
ik durf geeneens balkjes te lopen met dr nu, ze stapt van lompigheid op die balken... niet zo goed voor dr oude blessure!~

Mijn Fries springt wel over 1.00 en 1.10.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:36

ja maar geen heel parcours Z, daar ging het topic over Knipoog

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:39

Starbreeze schreef:
ja maar geen heel parcours Z, daar ging het topic over Knipoog

Nee. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:44

Starbreeze schreef:

dat deed mijn vorige bijfries idd ook, die liep niet tussen de balkjes door, maar er overheen.. [naam] kan het wel, maar we zijn gevallen, dus daar spring ik ook niet ''hoog'' meer mee. (1m was het hoogst, en daar zijn we de 2e keer ook bij onderuit gegaan)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:44

Citaat:
Berith van het FPF spring regelmatig met haar fries..

Overtuigd?

Nee ook niet Vork .

De gemiddelde warmbloed red het nog niet eens tot de Z. Laat staan een paard wat er helemaal niet voor gemaakt is...

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:50

ik denk niet dat ik zo snel een frie zal zien in een Z parcours.
ik zou het wel gaaf vinden om te zien.
ik denk dat ze hooguit de L kunnen halen
zo heb ik wel haflingers gezien die M sprongen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:57

Ik heb wel eens een parcourtje gesprongen met mijn fries(hengst), de sprongen waren niet hoger dan 1m.
Wat het probleem was, meneer neemt reuze galopsprongen dus korte wendingen lukken voor geen meter, ik geloof best dat friezen een leuk parcourtje kunnen springen maar als het op korte wendingen aankomt houd het denk ik wel op. Denk dat zo'n beetje elke fries een vrij ruime galop heeft waardoor korte draaien bijna onmogelijk zijn, tuurlijk kun je daar wel een beetje op trainen maar een fries is ook niet echt gebouwd om snelle wendingen en hoge sprongen te nemen.
Los springen doet ie super, komt hij behoorlijk hoog maar dit is wel één sprong op een rechte lijn.
Ik zou het ook best wel raar vinden om een fries in een z parcours te zien, ik vind ze gewoon geen uiterlijk hebben voor een springpaard.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:59

nee dat is waar: wendyashley

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:10

SuuZzel schreef:
Berith van het FPF spring regelmatig met haar fries..

Overtuigd?
Afbeelding

Nee ik ben niet overtuigd, want zoals ik hier boven al beschreef kan mijn fries ook leuke sprongen maken maar dan wel rechtuit, net als op deze foto.
Zodra het op wendbaarheid komt zijn friezen gewoon niet geschikt.
Nu worden friezen wel steeds moderner en ranker gefokt maar ze blijven ruime gangen houden.
Mijn fries is best compact en kan redelijk verzameld galloperen maar dan nog krijg ik hem na een sprong niet in een korte wending naar de volgende hindernis. Door zijn zware lichaam en ruime gangen zwaait hij gigantisch uit in een wending, een L parcourtje zou nog gaan maar dan moeten er geen moeilijke wendingen in het parcours zitten.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:56

Zou een fries iets zijn voor een cross?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:58

Ik denk niet dat er veel Friezen zijn die goed kunnen springen, dressuur daarentegen wel. Super een Fries die op hoog niveau loopt, mooi om te zien vind ik zelf. Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:59

wendyashley schreef:
Zou een fries iets zijn voor een cross?

dat denk ik niet.. zelfde als met springen, cross is toch een vrij lange afstand én de hindernissen..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:59

_sientje_ schreef:
Op maneges springen friezen opzich best hoog zon ongeveer m1 ofso dat is dan all bijna z ja:o

das b lieve schat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:00

Armani88 schreef:
_sientje_ schreef:
Op maneges springen friezen opzich best hoog zon ongeveer m1 ofso dat is dan all bijna z ja:o

das b lieve schat

idd! en een meter is bijna Z? hmm.. mochten ze de fries verkopen, kan ik er dus bij vermelden dat deze bijna Z springen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:01

En dan is het vaak op maneges ook nog oefen hoogte, dus niet eens een meter hoog Lachen
En vriendelijke wendingen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:09

Dat van die cross was een grapje, kwam er eigenlijk op omdat friezen niet goed en snel kunnen wenden, ze kunnen best aardig springen maar wel in een rechte lijn, vandaar dat ik dat zei van die cross

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:11

Nu we het toch over crossen hebben. Ik kreeg een keer commentaar van een aantal mensen op bokt, dat ik juist de vooroordelen van een fries in stand hield omdat ik er niet mee wilde crossen want ik vond het geen geschikt paard... Rolleyes
Juist ja.. Hun zeiden dat er een fries cross liep en dat ik dat ook eens moest doen.........

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:20

Friezen & Z springen..? Nee.

Idd, je doet je fries er denk geen plezier mee. Een fries is er simpel weg ook niet voor gebouwd. Wil je hoog gaan springen, koop dan een springpaard. Maar begin niet aan een fries als je Z + wilt gaan springen.

Een fries is niet gefokt om er spring gericht mee te gaan rijden. Ze hebben een te zware bouw ervoor.
je kan 't beter maar gewoon bij het dressuur houden, wat ze overigens wel goed kunnen. Ook heel mooi te zien..!

B parcours zou denk ik nog wel gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:24

casperrr schreef:
Nu we het toch over crossen hebben. Ik kreeg een keer commentaar van een aantal mensen op bokt, dat ik juist de vooroordelen van een fries in stand hield omdat ik er niet mee wilde crossen want ik vond het geen geschikt paard... Rolleyes
Juist ja.. Hun zeiden dat er een fries cross liep en dat ik dat ook eens moest doen.........

tja, je bent realistisch.. ik ben het met je eens, ze zijn er niet op gebouwd.. en ook ik rij en heb altijd friesen gereden..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:19

casperrr schreef:

dat een fries een boerenknol zou zijn, en alleen voor de kar nuttig is... DAT is een vooroordeel.
Dat ze geen springpaarden zijn(op internationaal-niveau)is een feit... Knipoog