Wat vinden jullie van springende friezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Wat vinden jullie van springende friezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:14

Ik begrijp eigenlijk ook niet waar deze discussie toe moet leiden. Dat Friezen niet gefokt worden voor de springsport lijkt me duidelijk, dat ze er niet op geselecteerd worden ook. Dat er Friezen zijn die VOOR EEN FRIES apart goed kunnen springen en dat er mensen zijn die dat daar dus ook mee doen is alleen maar hartstikke leuk.
De hoogst springende Friezen lopen op M-niveau dus dat is al best wat, die kunnen dus wel in-uitjes enz. maar net als in alle takken van sport zul je als je met een Fries wilt springen één moeten zoeken die het ook kan en leuk vind en dan nog niet verwachten dat je Z gaat worden....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:50

Tjah... het ging hier om de vraag: wat vinden jullie van springende Friezen?

Ik vind dat het leuk is als afwisseling, maar als je een ambitieus springruiter bent, kan je beter niet voor een Fries gaan, want dan kom je idd niet bij de Z. En als mensen dan beweren dat hun Fries een geweldige techniek heeft en een groot vermogen dan denk ik: laat maar zien!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:07

friezen kunnen niet springen het ziet er altijd zo lekker genant uit Clown , onze twenter die ziet het springen al wel zetten, er stond tijdje geleden een hindernis in de bak ging die daar zelf over heen springen Bloos mjah.. iedereen vraagt altijd of het een kruising is *zie profiel* Clown

maar over het algemeen heb ik zoiets van als je wil springen doe dat dan maar op een ander ras!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:47

Friezen kunnen best springen alleen vind ik het er niet so mooi uitzien dat als je een kwpn of wat voor beest ziet springen. en idd Lotjj>zoek dan maar een ander ras als je EGT wil gaan springen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:11

Ze kunnen tegenwoordig best leuk springen, maar ik zie een Fries liever voor de kar.
Of in de dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:04

Ach, er zijn er genoeg die toch een aardig sprongetje kunnen maken; vind het alleen geen prachtig gezicht, beetje genant Ach gut .
Ik hoef ze niet per se voor de kar te zien (waar ze er wel mooi uitzien trouwens)

ronootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:57

je moet het uitzoeken dat een fries kan springen je bent er nu dus achter gekomen dat het dus wel kan dat friezen wel kunnen springen en mooi ook Knipoog