Barokke agenda

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vicky

Re: Barokke agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:22

Leuk in Aalsmeer ga ik starten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:53

Excaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:57

9 maart 2008

DEMONSTRATIE
FREESTYLE EN ACADEMISCHE RIJKUNST.

- u wilt een hele mooie band opbouwen met uw paard.
- u wilt zonder geweld trainen
- u wilt geen hulpmiddelen, zoals slofteugel, bijzet en dergelijke
- u wilt leren hoe je werkelijk met hulpmiddelen, zoals bit,
sporen en zweep om moet gaan.
- u wilt op een paardvriendelijke en verantwoordelijke manier
trainen.
- u heeft genoeg van spierpijn, rugpijn en dergelijke van u en uw
paard.

De demonstratie wordt verzorgd door Marion van de Klundert van www. paardenbasis.nl en door Angela Remie van http://www.avalonsruiterbegeleiding.nl
De volgende thema's worden oa behandeld:

GEDRAG-LOSWERKEN-GRONDWERK-DUBBELE LIJNEN-RIJDEN-BUIGING-
ONDERTREDEND ACHTERBEEN- ALLE ZIJGANGEN-WERKPIROUETTE-
VOORBEREIDING VOOR DE PIAF.

Lokatie:
Van lanschotstraat 6
4885 AC Achtmaal

Entree : 15 euro p.p incl. 1 consumptie
Tijd : 13.30 tot 16.30

Graag opgeven bij:
Marion van de Klundert
info@paardenbasis.nl
Angela Remie
avalonsbegeleiding@live.nl

De demonstratie vind plaats in een buitenbak, dus zorg voor warme kleding.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:11

Iberische paarden, Andalusiers, Lusitano's Crusado's ( kruisingen hiermee) Je kunt ze komen bewonderen op 12 en 13 april aanstaande bij stal Groenendaal in Bunschoten. Maar nog beter doe ook mee!! Kijk bij www.paardenvandezon.com

of stuur even een mailtje.

ER zijn genoeg shows op beide dagen, maar je kunt natuurlijk ook zelf op zondag 13 apriul mee doen met je barokke paard. Wat denk je van een leuke kur op muziek, waarbij het nu ook toegestaan is om zelf eens een mooie barokke outfit aan te trekken. Je paard op te tomen met een mooi showtuig en samen op door jouw gekozen muziek het publiek te laten zien hoeveel plezier je samen met je barokke . paard kunt beleven aan het rijden

Zeg nu niet dat kan ik niet, mijn paard is lang nog geen Z-dressuur. Onzin!! Ook voor beginners zijn er nu de mogelijkheden om te rijden. De makkelijkste kur vraagt alleen stap, draf en galop op de rechte llijn en op voltes. ER wordt op 4 verschillende niveaus een proef uitgeschreven. Je mag zelf bepalen welk niveau bij jou en je paard past. EN je mag ook oefeningen laten zien die niet tot de verplichte figuren behoren, denk maar eens aan Spaanse pas, knielen, buigen, maar ook piaffe en passage. Als je alles maar netjes afwerkt!!

Dit is je kans om eens heel wat anders met je barokke paard te doen!!

Kijk voor de voorwaarden/ proeven op www.paardenvandezon.com of stuur me een mailtje of bel gewoon even.

ER zijn ook officiele dresuurproeven goedgekeurd door KNHS, met een speciale starters klasse voor diegene die nog geen startkaart hebben en het eens uit willen proberen. Maar ook officiele mogelijkheid om met een hengst voor punten te rijden Ook al ben je nog niet met een ander paard L2 geklasseerd. Tijdens deze wedstrijden kun je toch genoeg punten bij elkaar sprokkelen zodat je later in de L-dressuur bij de KNHS met je paard verder kunt rijden. kijk voor info op de site.

Verder is er ook een mogelijkheid om echte Doma Vaquera proeven te rijden met je paard. Op de site kun je alle informatie en een contact telefoonnummer hiervoor vinden

En wil je wel lekker met je paard rond rijden maar beslist geen proeven rijden, kom dan met je paard naar de Feria, neem een glaasje sherry op je paard en klets gezellig wat met alle bekenden die je tegen zult komen.

Of wat denk je van de rubriek paradepaarden. Misschien is dat wel wat voor je!!

En kun je echt niet komen rijden, dan kom je toch zeker kijken naar al die mooie barokke Andalusiers en Lusitano's op 12 en 13 april 2008 bij stal Groenendaal in Bunschoten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gruyt102@planet.nl

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:34

Weet iemand misschien wanneer een barokke wedstrijd in Zuid-Holland is?? Als je het weer, zou je dan een berichtje naar me willen sturen?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:42

Volgens mij vallen de Gelderse Paarden ook onder de klassieke rassen binnen dit topic, zoniet dan hoor ik het wel van de moderators!

We hebben nog de volgende evenementen:

5 april 2008: Dressuurwedstrijd Gelders Paard te Didam (gld), mogelijkheid tot springen oefenparcourtje en mogelijkheid om groen (zonder startkaart) te starten. Meer info op www.startlijsten.nl of pb Agnes75.

26 juli 2008: Dag van het Gelders Paard te Hengelo (gld), met dressuurwedstrijd, menwedstrijd, keuring, div. demonstraties met Gelderse Paarden, bekendmaking Gelders Paard van het Jaar enz.Een leuke en gezellige dag voor iedereen die liefhebber is van Gelderse Paarden!!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:07

Afbeelding

Dit is de agenda voor de barokke wedstrijden voor dit jaar georganiseerd door "dag van het barokke paard". Helaas is het blijkbaar niet meer in Wassenaar...

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:46

jammer dat Wassenaar vd lijst af is, zuid-holland is überhaubt niet echt vd partij helaas Ach gut

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:51

charmar schreef:
jammer dat Wassenaar vd lijst af is, zuid-holland is überhaubt niet echt vd partij helaas Ach gut

Dat terwijl voorgaande jaren Zuid-Holland juist goed voorzien was. Misschien een soort straf of zo. Knipoog Ik weet wel dat ze toen op zoek waren naar lokaties meer verdeeld over het land, maar ze kunnen ons toch ook wel een wedstrijdje gunnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:24

Volgens mij is de 2e keer Maarsbergen ipv Wassenaar...

Inderdaad jammer, Wassenaar was voor ons ook de dichtstbijzijnde...

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 00:06

Nederlandse en Belgische hengsten show tijdens de ALV van de lipizzaner vereniging

Tijdens de Algemene Leden Vergadering op 26 april a.s. zal er een spetterende show worden gegeven door de Nederlandse en Belgische goedgekeurde dekhengsten!

Het belgisch stamboek was zo vriendelijk om op de uitnodiging te reageren en een gehele show te geven met hun goedgekeurde dekhengsten. Naast het feit dat dit voor de fokkers uiterst interessant is is het ook voor de niet fokkerij gerichte paardenfan een enorm leuke show om te zien.

Enkele paarden zullen onder het zadel worden getoont, anderen achter de wagen en enkele aan de hand. Kortom een show welke goed laat zien hoe multi-inzetbaar het lipizzanerras is!!

Om half 12 begint de show. Rond 14:00 uur zal de ALV dan beginnen.
Lokatie: Stal Nimmerdor, Kerkweg 3, 3832RH te Leusden
Meer informatie www.lipizzaner.nl

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:27

Tessebes schreef:
charmar schreef:

Dat terwijl voorgaande jaren Zuid-Holland juist goed voorzien was. Misschien een soort straf of zo. Knipoog Ik weet wel dat ze toen op zoek waren naar lokaties meer verdeeld over het land, maar ze kunnen ons toch ook wel een wedstrijdje gunnen.

Op zoek naar locaties? bij wie wat waar zou je dit eigenlijk ter sprake kunnen brengen? of een voorstel doen? Ik stel voor om eens een barokke wedstrijd bij ons op stal te geven, ruimte en plek zat én het is in Zuid-Holland Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:44

In september van dit jaar zal in Leusden de eerste Lange Teugel Dag plaatsvinden.
Samen met Hanneke Reitsma ben ik een dag aan het organiseren voor Barokke paarden en het werk aan de lange teugel. Het zal een dag worden met een wedstrijd gedeelte en een informatief gedeelte.
Het beloofd een mooie dag te worden waar bekende namen uit binnen- en hopelijk buitenland aan mee zullen werken.

De exacte datum is op dit moment nog niet bekend maar wordt zo spoedig mogelijk vermeld als bekend is wanneer wij van de gekozen locatie gebruik kunnen maken.

http://lange-teugel-dag.8m.com

Bo0tJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:13

6 juli: Friese Paardendag!
(including mine!)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:26

Bo0tJuH schreef:
(including mine!)

Heb je misschien wat meer informatie?
Over waar het is enzo!

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:32

Anniekskie schreef:
Bo0tJuH schreef:
(including mine!)

Heb je misschien wat meer informatie?
Over waar het is enzo!

In Hoofddorp bij stal de Cruuq Knipoog
Meer info: http://www.friesepaarden.nl

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:49

De lange teugel Dag vind plaats op zaterdag 4 oktober op Stal Nimmerdor te Leusden

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:17

regine schreef:
De lange teugel Dag vind plaats op zaterdag 4 oktober op Stal Nimmerdor te Leusden

Oef, dat is voor mij wel heel ver weg Verdrietig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:07

Voor mij helaas ook.. Komt wel weer Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:47

26 en 27 juli aanstaande, een heel weekend Working Equitation met onder andere het Doma Vaquera en trailparcours rijden. Er worden er nog meer gepland waarin het werken met koeien ook aan bod gaat komen. Locatie: 't Balingehof te Oosterstreek.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:05

Zaterdag 16 augustus wedstrijd Working Equitation in Slootdorp (in kop van Noord-Holland vlakbij afsluitdijk). Kijk voor meer info op http://www.trecnoordholland.tk onder het kopje WE. Dus heb je meegedaan aan de bovengenoemde clinic bij Balingehof kom dan het geleerde in praktijk brengen!

De wedstrijds staat open voor alle rassen en alle niveaus.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:57

Zondag 14 september de lusitano-keuring in Bunschoten.

Het zal weer een top dag worden met een hoop prachtige paarden!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:22

stipje

Favorite

Re: barokke agenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:09

Foogul schreef:
Ja, ik heb er weer een paar:

2 september, zaterdag
Dressuurwedstrijd Barokke paarden Renswoude
samen met stamboek Arabieren

1 oktober, zondag
Dressuurwedstrijd Barokke paarden
Diamanthal Balkbrug
inlichtingen: http://www.nemosbern.nl/

1 oktober, zondag
Dressuurwedstrijd Barokke paarden
Leusden
stal Nimmerdor

5 november, zondag
Dressuurwedstrijd Barokke paarden Indoor
Hoofddorp

Voor de dressuurwedstrijden in Renswoude, Leusden en Hoofddorp kun je bij mij het telefoonnummer voor inlichtingen en opgave opvragen Ja

heej ik ben hier nieuw mee heb altijd gewoon manege wedstrijden gedaan maar nu heb ik een friese hengst waar ik heel graag wedstrijden wil gaan doen heb je mischien wat meer informatie over hoofddorp voor mijn

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:04

Ik heb nog een paar plaatsen vrij op de lange teugel dag in Leusden,

3 plaatsen bij de beginners clinic gegeven door Hanneke Reitsma
1 plek in de masterclass gegeven door Piet Bakker
en ook weer 3 plekken bij de clinic door Jacqueline Poot met haar klassiek afgerichte schoolpaarden.

Kosten voor deelname 25 euro.

http://lange-teugel-dag.8m.com