"Fries x ander ras" is hetzelfde als vloeken in d

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: "Fries x ander ras" is hetzelfde als vloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:17

Barb schreef:
Nog 5 weken wachten en dan word mijn Fries x Lippizaner x New Forest geboren

Oke Denk trouwens dat ik dat paardje wat ik dan ga inrijden nog niet gezien hebt over 5 weken, want ze wil hem hierheen halen net voor de ponykampen/trektochten, zodat als die ingereden is die ook nog een beetje meekan doen daarbij, want dan wordt hij gelijk wat makker

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:14

ik vind dat er niks mis is met het kruisen van verschillende rassen, er kunnen hele leuke paardjes uitkomen....
zo is sita dr moeder arabierXhaflinger en haar vader een fries:
Afbeelding

en haar halfzusje heeft dezelfde vader, het ras van de moeder is onbekend...tuigerx??
Afbeelding
nou dit zijn toch geen verkeerde fries kruisingen vind ik zo;)

(ze zijn allebei ongeveer 1,5...)

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:55

Uit kruisingen kunnen hele mooie paarden komen. Bijvoorbeeld het paard van Vlasta, zo'n mooi beest! Of die Haflinger x Fries op de vorige pagina, ik vind ze helemaal geweldig! Ik vind dus dat dat best kan, zo krijg je toch ook paardjes die iets meer geperfectioneerd zijn naar jouw smaak... natuurlijk moet het rastypisch fokken ook blijven bestaan, zodat de echte Friezen nie tin het gedrang komen, maar daar ben ik ook niet bang voor. In mijn ogen kan dit perfect naast elkaar leven, want kruisingen hoeven niks met de in standhouding van het Friese ras te maken te hebben...

@Mies_Apollo: Dat zijn zeker geen verkeerde kruisingen!

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:51

Sander_ schreef:
Uit kruisingen kunnen hele mooie paarden komen. Bijvoorbeeld het paard van Vlasta, zo'n mooi beest!

dank je wel

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:35

ik ben blij dat ze gekruist worden, sommige friezen zijn niet bepaald mijn smaak ( gelukkig dat smaken verschillen) zoals de friezen met een typische zwanenhals.Ik heb zelf een 3 jarige kruising fries andalusier en vind het een pracht dier om te zien, mooie lange manen, actie van een fries alleen met een wit kolletje en een waarschijnlijk blauwschimmel vachtje.Dus idd blij dat er gekruist word,anders had ik onze Shane niet hier in de wei staan.

imhotep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:26

shanetimo schreef:
ik ben blij dat ze gekruist worden, sommige friezen zijn niet bepaald mijn smaak ( gelukkig dat smaken verschillen) zoals de friezen met een typische zwanenhals.Ik heb zelf een 3 jarige kruising fries andalusier en vind het een pracht dier om te zien, mooie lange manen, actie van een fries alleen met een wit kolletje en een waarschijnlijk blauwschimmel vachtje.Dus idd blij dat er gekruist word,anders had ik onze Shane niet hier in de wei staan.

Wat leuk zo'n kruising fries andanlusier, heb je daar een foto van??

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:31

Er zijn al topics over kruizingen met fries geweest. En daar kwamen zeker een paar schitterende paarden voorbij!

Sommige mensen zijn gewoon tegen kruizen en sommige voor. Mij maakt papier helemaal niks uit en ik wil gewoon een leuk paard. En die heb ik nu ook! Het is een kruising friesxkwpn van 15 maanden oud.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:47

RPA --> BKR.

Kleine opmerking : Let erop dat er niet teveel foto's geplaatst worden, dit mag geen verzameltopic worden, want dan komt er een slotje op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:22

Ik vind het weer helemaal niks he, Friezen kruisen! Doe mij maar een raszuivere, maar met smaak valt niet te twisten he

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:05

Wat vinden jullie van de halve fries/kwpn bonte hengst op marktplaats? Dieren en toebehoren, dan paarden en zoeken op Oreo Ik ben helemaal niet voor kruisingen maar ik vind hem geweldig!

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:28

Ja die is leuk! Die heb ik ook al gezien. Wat en geld wordt daarvoor geboden zeg! Zo speciaal is hij nu toch ook weer niet dacht ik?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:51

Ik hou niet echt van friezen sorry ieder zijn eigen smaak)

Ik heb onlangs een tijdje een halfinger x fries gereden. Dat was echt een heel leuk paardje.

Afbeelding

Hij kon ook nog best aardig lopen.

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:46

Stal Okkema had destijds ook een "bonte fries" genaamd Nico. Afstamming is Tamme x Samber. Voor ons natuurlijk erg leuk om te weten, want Tamme was van ons. Nico is in 1999 naar Amerika verkocht en schijnt daar erg goed te fokken.

Afbeelding

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:30

Ja Nico ken ik ook al! Wat een mooitje is dat. Ik las alleen ergens op bokt (weet niet waar en wie het geschreven had) dat er met de afstamming geknoeid was of iets dergelijs.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:40

Het probleem is naar mijn idee dat er gefokt wordt waarbij de veulens niet in aanmerking komen voor een volwaardig PFS papier maar wel te koop aangeboden worden als zijnde een echte fries. Dit is alleen goed voor de geldbuidel van de fokker want de koper wilde over het algemeen een fries hebben en die heeft eigenlijk alleen maar een zwart paard gekocht. Anders is het als koper echt voor dit paard gaat en ook weet dat het geen officiele fries is.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:55

Ocorde schreef:
Stal Okkema had destijds ook een "bonte fries" genaamd Nico. Afstamming is Tamme x Samber. Voor ons natuurlijk erg leuk om te weten, want Tamme was van ons. Nico is in 1999 naar Amerika verkocht en schijnt daar erg goed te fokken.

Afbeelding

Wowwww wat is die mooi zeg

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:59

Oei, die bonte hierboven, en Bonte Willem zijn echt gaaf zeg!!!

Ik ken ook een kruising Friesx Bont paard (geeen idee wat voor ras het is), en daar is me toch een leukerdje uit gekomen. hele leuke driekleurige (papa was zwart bont).

Ik vind kruisingen geen probleem, absoluut niet. Als nou door het vele kruisen het originele ras in gevaar komt..
Maar volgens mij kan er heel wat leuks uit kruisingen komen!

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:10

wij hebben fries X arabier... alleen worden kruisingen niet zo gewaardeert door het stamboek

Samar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:24

Jeany schreef:
wij hebben fries X arabier... alleen worden kruisingen niet zo gewaardeert door het stamboek

Goh, wat raar...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:16

Ocorde schreef:

Echt een geweldig paard Heerlijk karakter ook

Wat ik vind van kruisingen?

Ik denk dat je wel een risico neemt. Er zijn al zoveel paarden die een baasje zoeken en niet iedereen wil een kruising. Bovendien weet je nooit van tevoren wat je krijgt, het is dus een risico.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:17

Samar schreef:
Jeany schreef:

Goh, wat raar...

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:24

hai ik heb een kruising nrps x fries kocht moeders en hij was de zwarte verassing die er uit kwam.hij heeft het karakter van moeders en de uitstraling van haar hoofd.verder is tie zwart (nu bruinig door de zon);lange manen mega dikke staart en zelfs sokken als ik ze zou laten groeien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:30

weet je wel zeker dat de pappa een fries is dan? zou ook tinker o.i.d kunnen zijn..
ik wil mijn merrie ook laten dekken, maar weet nog niet of ik er dan een fries (merrie is ook fries) of een ander ras op gooi... dat andere ras zou dan tinker of rijpaard worden, en dan zal ik wel voor een bont iets gaan..

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:57

het is maar net wat je wilt, en wat het 'dominanste' is.qua kleur enz.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:18

Ik houd over het algemeen niet van Friezen kruizingen. vind ze gewoon niet mooi. Ze hebben het allemaal net niet. Zal niet zeggen dat ze lelijk zijn, Maar heb nog nooit eentje gezien die ik echt mooi vind. maar tis ieder zijn mening. ik zou er nooit een kopen