groninger liefhebbers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haboshof

Re: groninger liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:00

Leo_American schreef:
Wij hebben ook een groninger!
Het is een enter hengst, afstamming Meinhold x Brand.

Lekker koel int koppie, een echte droogkloot!

[edit] Hoe zit het eigenlijk met de keuringen voor het gronings stamboek? Onze enter heeft een papier, maar het lijkt me leuk hem een keer mee te nemen naar een keuring.

Heb jij een enter van Natasha??( van Stieneke gekocht?)
Wij hebben Natas van Terschelling gehaald , opgefokt en later verkocht .
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet. heb je foto's?

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:48

haboshof schreef:
Leo_American schreef:
Wij hebben ook een groninger!
Het is een enter hengst, afstamming Meinhold x Brand.

Lekker koel int koppie, een echte droogkloot!

[edit] Hoe zit het eigenlijk met de keuringen voor het gronings stamboek? Onze enter heeft een papier, maar het lijkt me leuk hem een keer mee te nemen naar een keuring.

Heb jij een enter van Natasha??( van Stieneke gekocht?)
Wij hebben Natas van Terschelling gehaald , opgefokt en later verkocht .
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet. heb je foto's?

Neem aan dat je met Natascha de moeder bedoelt? Ik heb eigenlijk geen idee haha. Zal ik even op het papier moeten kijken. Hij is eigenlijk van een vriendin van mij (officieel), maar de verzorging e.d. van de paarden doen we eigenlijk samen. Vandaar dat ik het mijn paard noem voor t gemak.

Ik heb nu alleen een foto van zn koppie, vanavond ga ik even nieuwe maken.

Afbeelding

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:39

Ik heb alleen een foto van hem als veulen.Staat op onze site. (historie opvang paarden en dan bij Natas) Maar aan de aftekening op zijn hoofd te zien moet het hem wel zijn. Hij heet Melle, klopt dat? Natas is zijn moeder , die is van ons geweest.
Leuk om weer eens wat van hem te zien.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:18

Ja dat klopt! Wat leuk zeg! wat is het adres van de site en heb je ook een foto van zijn moeder?

Ik heb t al gevonden hoor! Leuk die foto's van Melle dat hij net geboren is! Weet jij ook meer over de hengst Brand toevallig? Over Meinhold kan ik vrij veel vinden maar over Brand eigenlijk niks

{edit} Ken jij Arondus ook? Dit was het maatje van Melle bij Stieneke, hij staan ook bij ons en is nog steeds dikke maatjes met Mel

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:46

Het hele verhaal van Natas staat op de site, plus foto's .
Onderaan staat het adres. Wij vangen dieren op die niet goed verzorgd worden door de eigenaren, of van mensen die er niet voor kunnen zorgen wegens ziekte etc. Meest oudjes, maar Natas vonden we aan een dikke kabel op Terschelling. Midden in de duinen, ze was enter en kon alleen rondjes lopen. Ze was doelwit voor alle bierblikjes gooiende vakantiegangers en daardoor behoorlijk gestoord. Maar ze heeft het nu super naar haar zin bij de nieuwe eigenaren.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:51

Ik zie dat je het hebt gevonden. Toen Natas bij ons kwam stond Brandt bij Terpstra op Terschelling. Hij dekt nu nog , geloof ik, bij de ZwaarWarmbloedfokkerij in Duitsland.
het andere veulen ken ik alleen maar omdat ik hem heb gezien bij Stieneke. Maar die is veel luxer. Ik houd van de zware types.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:54

Klopt Aron is een Kwpn'er, maar ze zijn geloof ik op dezelfde dag geboren en hebben altijd bij elkaar gestaan.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:05

Ik had wel gehoord dat de veulens in de buurt waren gebleven, tenminste voor ons redelijk in de buurt.
Ben erg benieuwd hoe Melle uitgroeit.
Voor zover ik weet deed Brandt het goed in de dressuur, misschien dat hij nog terug te vinden is op de site van het IHW(International Heavy Warmblood).

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:09

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:11

Yootha schreef:

Hartelijk dank!! Haha! Haha! Haha!

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:09

Leo_American schreef:
Ik heb t al gevonden hoor! Leuk die foto's van Melle dat hij net geboren is! Weet jij ook meer over de hengst Brand toevallig? Over Meinhold kan ik vrij veel vinden maar over Brand eigenlijk niks

ja brandt hebben wij ook twee keer gehad! en we hadden er destijds twee veulens van aangehouden en dat zijn allebei gigantische paarden geworden.. (zo rond de 1.75) en zwaar.. maar het is al een tijd geleden ( een hele tijd..) dus echt heel veel weet ik er ook niet meer van.. Bloos ( van die hengst... de paarden wel..)

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:39

hallo allemaal!
Na al even op de achtergrond meegegluurd te hebben in dit topic word het tijd mijzelf voor te stellen.

Ik ben nienke en ben dus sinds kort de trotse nieuwe eigenaar van Only Olympus (oberon SL van nimber), een IHW hengstveulen v. Orbaldo II x Earl. Ik wilde alweer bijna groninger zeggen maar dat is geloof ik niet goed toch???
Je ziet, ik moet nog een hoop leren van het groninger ras en de stamboeken die daarbij zitten...
Maar hopelijk kan ik wat leren van jullie.

Hier zijn wat foto`s te vinden van Olympus: viewtopic.php?f=53&t=628114

Verder hebben we een 4 jarige kwpn-ruin v. Elmshorn X Samber. Foto`s staan in mijn profiel.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:19

Afbeelding

Earl.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:02

Yootha: mooie foto van earl! Vingers aflikken
Ik heb nog weinig foto`s en info van de opa`s/oma`s van Olympus dus alles is welkom!!! Haha! Haha! Haha!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:27

Yootha schreef:

Super! Dank je wel!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:36

Ik ben ook een groninger fan sinds ik stage hebt gelopen op "Stal Abtwoude"
Marengo stond daar en die is echt cool, jammer dat hij verkocht is naar Italie voor een springcarierre!!

*edit: typefoutje

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:51

Beste liefhebbers van het groninger paard,

Ik ga pas in 2007 een groninger kopen. Het word mijn eerste paard. Ik probeer me al zo goed mogelijk in te laten lichten.Wat ik overigens balen vind, is dat de site van de groningers het al heel lang niet doet, tenminste niet word bijgewerkt. weet er iemand of er fokkers zijn van groninger paarden met een internetsite? Ik kan ze nl. niet vinden.
Of weet je groninger paarde te koop, die volgend jaar pas weggaan?

Zou helemaal perfect zijn.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:14

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:26

ckhobie schreef:
Beste liefhebbers van het groninger paard,

Ik ga pas in 2007 een groninger kopen. Het word mijn eerste paard. Ik probeer me al zo goed mogelijk in te laten lichten.Wat ik overigens balen vind, is dat de site van de groningers het al heel lang niet doet, tenminste niet word bijgewerkt. weet er iemand of er fokkers zijn van groninger paarden met een internetsite? Ik kan ze nl. niet vinden.
Of weet je groninger paarde te koop, die volgend jaar pas weggaan?

Zou helemaal perfect zijn.

als het goed is dan doet www.hetgroningerpaard.nl het nog wel tenminste, bij mij wel..

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:10

hoi bedankt voor de tip, maar ik kreeg een waarschuwing toen ik mijn berichtje wilde plaatsen op het andere topic, dat er al een hele tijd geen nieuw bericht was geplaatst.

Ik heb iemand gesproken van het stamboek van het groninger paard en het klopt dat de site al enige tijd niet meer kan worden bijgewerkt.
ze hopen hier snel een oplossing voor te vinden. blijft toch jammer..
www.hetgroningerpaard.nl

Ook de site van IHW doet het niet helemaal 100%, had gehoopt dat ze daar ook een link hadden staan met paarden te koop...

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:14

op het topic van het peerd van ome loeks? Daar zijn ze behoorlijk actief dus dat moet een foutje zijn...
Op dat topic zijn veel mensen die jou vast verder kunnen helpen.

fabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:11

Ik ben op zoek naar 3 groningerpaarden, en aangezien hier allemaal mensen zijn met groningers hoop ik dat iemand deze kent en weet waar ze op dit moment zijn. Het gaat om:

Eduard v. Eendracht ongeveer 9 jaar oud, en bles op zijn hoofd voor de rest helemaal donkerbruin/zwart.

Eeper v. Eendracht ongeveer 7 jaar oud, wit kolletje en 1 wit beentje bij z'n achterbenen, voor de rest heel donkerbruin/zwart.

Carmen v. Gerlinus, 4 jaar oud, wit kolletje en wit plekje op haar neus, en een klein beetje wit op haar achterbenen, voor de rest helemaal zwart.

Tevens ben ik benieuwd naar de nakomelingen van de hengst Bolero v. Bascal. Ik hoop dat jullie nakomelingen kennen?!

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:00

Hallo Fabber.
Ik ben nog niet zo lang bekend met het ras dus ik kan je niet verder helpen.
viewtopic.php?f=34&t=467068&p=17624231#p17624231 is de link naar "het peerd van ome loeks". Dat topic is veel actiever als deze en daar zijn veel mensen die jou verder kunnen helpen.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:04

fabber schreef:
Ik ben op zoek naar 3 groningerpaarden, en aangezien hier allemaal mensen zijn met groningers hoop ik dat iemand deze kent en weet waar ze op dit moment zijn. Het gaat om:

Eduard v. Eendracht ongeveer 9 jaar oud, en bles op zijn hoofd voor de rest helemaal donkerbruin/zwart.

Eeper v. Eendracht ongeveer 7 jaar oud, wit kolletje en 1 wit beentje bij z'n achterbenen, voor de rest heel donkerbruin/zwart.

Carmen v. Gerlinus, 4 jaar oud, wit kolletje en wit plekje op haar neus, en een klein beetje wit op haar achterbenen, voor de rest helemaal zwart.

Tevens ben ik benieuwd naar de nakomelingen van de hengst Bolero v. Bascal. Ik hoop dat jullie nakomelingen kennen?!

Eeper is de laatste zoon van onze oude merrie Perdita, die inmiddels is ingeslapen op 29-jarige leeftijd.
Maar volgens mij is hij nadat hij is verkocht richting Zeeland ook afgemaakt, na een ongeluk??

fabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:38

Ik weet dat hij richting Zeeland is verkocht toen hij drie jaar oud was. Daarvan ken ik hem. Vervolgens is hij anderhalfjaar later weer richting brabant verkocht, Wouwse Plantage. Deze mensen wilden hem weer verder door verkopen. En toen is het spoor mij bijster geraakt. Helaas Boos!
Dat van dat ongeluk zegt mij niks, misschien dat dat later is gebeurd?