Gelderse paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:10

*Ziet dit topic nu pas Bloos!*
Ik heb dus ook een Gelder, Lady Dieni (Ahoy×Proloog).
Schat van een paard, (bijna Knipoog) altijd werkwillig, gelukkig bijna geen knieactie onder het zadel, behalve als ze zich erg druk loopt te maken, maar dan gaat ook die staart de lucht in en die hals erop Wow!
Je moet wel consequent zijn, zoals ik anderen ook zie zeggen *herkenbaar Knipoog*, anders loopt ze zo met je weg, maar met beginners is ze weer heel geduldig en braaf Lovers
Gillen is ze ook goed in, ze kan 5 minuten lang heel gezellig neus aan neus staan met een ander paard en van het ene op het andere moment gillen en slaan met d'r voorbeen.. *LOL* Maar dat is ook gewoon merrie-gedrag Tong uitsteken
Ik herken veel in dit topic van wat iedereen heeft geschreven, zal niet alles opnoemen.. Maar bijv. met rijden lengte in de hals houden en zorgen dat ze zich niet vastzet in één houding, die er voor het oog van voren leuk uitziet (met zo'n korte hals lopen ze voor het oog al snel leuk), maar verder geen nut heeft...

*Zoekt nog even wat leuke foto's Schijnheilig*:
Afbeelding

Afbeelding

En Lady toen ze bijna 8 maanden geleden net bij ons was, een onbespierde teddybeer met grasbuik Knipoog (Hier liep ze zich dus druk te maken en heeft ze toch wel wat knieactie):

Afbeelding

En het koppie waar we voor gevallen zijn Lovers
Afbeelding

Volgens mij zou ik nog een heel verhaal kunnen typen verder, maar dan wordt het wel erg lang Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:55

Damn, dag van het gelderse paard 31 juli? Jammer, dan ga ik net naar een wedstijd! Ik had er graag heen gewild...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:11

wij hebben een zichem op stal,maar helaas is dat een "mislukking"...
leuke paarden,die laatste 2.alleen beetje platte croupe en vrij hoge staart-inplant.
nah,ik mag nix zeggen,want als 1 paard een plat kruis en hoge staart inplant heeft,is het mijn renovo wel...en van die lelijke hoge heupbotten...mja,hij is verder wel geweldig hor:))

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:49

Echt een lief koppie op de laatste foto!! Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:55

@ DaphneL: Lenteroos in mijn profiel is ook een Ahoy merrie Lachen

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:40

Ik heb ook een Ahoy van 15 maanden oud.
(Ik zou trouwens zweren dat ik al eerder in dit topic gereageert had,maar ik kan het nergens meer terug vinden).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:27

Was volgens mij een ander gelders topic, maar die ahd niet zo lang stand gehouden (snel weggezakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:46

AnkeD schreef:
Ik kan wel proeven meerijden en met bestgaande meedoen maar niet met het sterpredikaat, is dit jaar alleen voor merries.

Leuk dat je het hebt kunnen regelen OK dan!
Tot 31 juli

Wij hebben 3 Gelderse paarden, Ilindra, Lisavivera en Ustinov.
Ze staan heel uitgebreid met afstamming en foto's in m'n profiel Schijnheilig
31 juli ben ik dus met Lisa in Hengelo voor het sterpredikaat, 2 dressuurproeven en bestgaand.
Als ze de rubriek bestgaand splisten (zijn ze nog over aan het denken) in een jongere en een oudere groep gaat Ustinov ook mee.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:47

Odje, dat had ik eerst ook, maar dat was idd een ander topic volgens mij..

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:26

hahaha.
Ik heb 2 keer vluchtig de pagina´s door gelezen en toen voor de 3de keer maar alles gelezen om mijn naam maar te vinden.

Ontopic:
Tiziano wordt eindelijk een beetje mooi.
Hij was, dat ik hem kocht, nog al oneerlijk verdeeld.
Hele lange benen,klein lijf,joekels van knieen en oren en een klein spits hoofdje.
Zijn rug was kaars recht en zijn kont was over dreven hoekig.
Nu is hij 15 maanden oud en trekt het allemaal een beetje bij.
Zijn half zus was altijd al mooi rond gevormd.
Hoe zit dat met die Ahoytjes?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:47

Lenteroos, van Ahoy, heb ik niet gekent toen ze jong was. Ze is nu volgens mij 11 jaar, en heb haar 1 jaar gekend. Ze is twee jaar geleden verkocht, maar staat nog in de buurt. Maar ze wel verandred zeg!
Hadden ik en mijn vriendin net Lenteroos weten om te toveren van echte boeren knol (zo oogte ze echt) tot een mooi paardje dat zelfs tegen verwachtingen in, dresuur oefeningetjes kon doen. Nu is het weer een boeren knol met dikke benen Verdrietig

Winette onze jaarling van Ranno, is echt lelijk op het moment. Een echte naarling. Ik betwijfel of ze ooit de schoonheids prijs gaat winnen Tong uitsteken Een echte tuiger, geef mij maar het minder houterige maar meer rondere vormen. Mischien komen die bij haar nog wie weet Tong uitsteken
Overigens ookniet echt een lief paardje... Erg aanhalig hoor, maar een beetje te, en vreselijk opdringerig. Ze staan nu helemaal achteraan de twee babys (wietje met vriendinnetje spikkel) en zie ik ze eigenlijknooit meer. Gisteren moesten we ze even vangen, omdat ze met het koeien halen waren ontsnapt, maar verder niet. Wel leuk, kan je ze zien groeien (als je dan weer langs gaat)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:40

Ik ken twee Ahoy's en dat zijn allebei hele fijne paarden. Wel ondeugden. Ze zijn allebei Z2 dressuur geweest en de ene is nog lang niet klaar, dat is echt een super knol. Ze zijn allebei redelijk uitgegroeid, toch neigen ze nog steeds een beetje naar het tuiger-type.
De meeste Gelderse die ik ken had ik linea recta weer terug gestuurd naar waar ze vandaan kwamen op tweejarige leeftijd. OMG, wat een lelijke beesten. Toen ik Vos voor het eerst zag kon ik wel janken. Hoe moest ik daar in vredesnaam ooit dressuur op gaan rijden Haha! Gelukkig groeien de meeste later nog netjes uit, ze groeien ook erg lang door dus voordat ze helemaal "af" zijn, zijn ze al gauw een jaar of 5, 6

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:46

Ik heb enkel Union en Tancreda zien opgroeien tot 3 jarige leeftijd. En Winette nu als jaarling.
Union was (en nog steeds een beetje) net een ponytje, echt een baby face Haha! Terwijl Tancreda met 2 jaar al een prachtige volwassen merrie leek.
Ik denk niet dat Winette zo'n mooie tweejarige als Union en Tancreda wordt, dat betwijfel ik heel erg Lachen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:02

Ellebel schreef:
Ik ken twee Ahoy's en dat zijn allebei hele fijne paarden. Wel ondeugden. Ze zijn allebei Z2 dressuur geweest en de ene is nog lang niet klaar, dat is echt een super knol. Ze zijn allebei redelijk uitgegroeid, toch neigen ze nog steeds een beetje naar het tuiger-type.
De meeste Gelderse die ik ken had ik linea recta weer terug gestuurd naar waar ze vandaan kwamen op tweejarige leeftijd. OMG, wat een lelijke beesten. Toen ik Vos voor het eerst zag kon ik wel janken. Hoe moest ik daar in vredesnaam ooit dressuur op gaan rijden Haha! Gelukkig groeien de meeste later nog netjes uit, ze groeien ook erg lang door dus voordat ze helemaal "af" zijn, zijn ze al gauw een jaar of 5, 6

Hihi zal Ini leuk gevonden hebben. nee zonder gein de mijne heb ik als 2 -jarige puur op de gangen en de klik gekocht want die zag er toen echt niet uit! geef je groot gelijk. Het trekt inderdaad bij, gelukkig maar

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:25

Joh ken je de Vos? Ken ik jou Haha! ?

Ini wist zelf ook wel dat ie er niet uit zag, hij kwam van de wagen en ze zei er heel verontschuldigend bij :"tja, ik weet het, maar niet oordelen tot je hem hebt zien lopen". De hele manege stond er om heen te kijken, iemand plaatste nog de opmerking:"jeeeemig wat heb jij dan voor een pony gekocht".
Ik heb Ini uiteindelijk gelijk moeten geven (zoals gewoonlijk Schijnheilig ) hij is toch nog redelijk netjes uitgegroeid...maar dat duurde wel lang, in zn vijfde levensjaar is ie nog een paar centimeter gegroeid...we dachten dat ie nooit meer op zou houden...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 01:33

Ik weet niet of je mij kent maar ben weleens op de manege geweest. Ini is ook een paar keer afgereisd naar mira's stalletje om ons priveles te geven.
De Vos zoals je hem noemt vindt ik een superpaard, ik heb hem ongeveer een maand geleden zien lopen toen je hem in de zaterdagles reed. Haha! Ik vond hem echt mooi lopen, ik ben eerlijk gezegd helemaal weg van hem. Ik was mee met melissa want ik zou een gelpad van iemand overkopen die niet kwam opdagen. Pb anders maar even.

effe ontopic: Ik geloof dat gelderse paarden me wel liggen, toen de GVR vanmiddag begon uit te proberen had ik zoiets van; he dit is bekend (lees typisch gelders) Ik heb daarna een stuk relaxter en zelfverzekerder gereden. Ik kwam er ook achter dat mijn paard niet de enige is die op deze manier uitprobeert. extra dicht langs de bakrand lopen, net doen of waterplassen eng zijn en er daarna door banjeren alsof het het mooiste is wat bestaat. *grinnik*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:08

Wie gaan er allemaal naar de Gelderse paardendag? Ik kan hetlaas niet gaan Verdrietig Waar ik tohc ook wel flink van baal... Maar goed, het is niet anders.
Gaan er nog mensen mét paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:24

Tancreda4 schreef:
Wie gaan er allemaal naar de Gelderse paardendag?

Wij gaan zowiezo met Lisa voor het sterpredikaat, de competitie en bestgaand.
Als bestgaand gesplits wordt in 2 groepen nemen we Ustinov waarschijnlijk ook mee, ligt een beetje aan het progamma.
We hebben een blauwe Korando met een blauwe Ifor Williams en een foto van Lisa en mij staat in m'n profiel.
Ben benieuwd wie we allemaal gaan tegenkomen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:20

timilon schreef:
zo ken ik nog een gelderse,een blonde vos van donau:zo trots als een pauw als je hem beloonde,ging met zn koppie scheef en van die grote ogen en die oortjes helemaal stijf naar voren.machtig,zulke paarden!

Ja, da's de mijne. Ik ben helemaal verliefd en trots. 100% gelder en 100% goudeerlijk.
Gisteren gingen we spelen, longeren zonder longeerlijn, volgen, rondjes om me heen draaien, vooruit, achteruit zelfs toen de rest van de kudde langs denderde op weg naar het voer bleef zijn aandacht bij mij, en alles los. Zoals timilion al schrijft, oortjes naar voren en o zo'n grote ogen.

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:26

hee nog een foto van patser in de wei
was even lekker aan het rennen
even foto's genomen
hoe vinden jullie mijn patsertje (soms een watje Knipoog)
Afbeelding

nog 1tje
Afbeelding

Deze foto's zijn nog niet zo oud
en wat vinden jullie ?? Cool

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:42

AnkeD wat heb jij een onwijs leuk dier! Kwijl Kwijl Kwijl

GB_SP die van jou vooral die eerste foto vind ik ook erg mooi

Heeft er iemand trouwens wat meer info voor mij over de dag vh gelders paard?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:50

gb_sp die van jou is echt gaaf!!!!!!!!!!!!!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:19

Heeeeey, ik zit dit topic ook nu pas.
Hier mag mijn tanker natuurlijk ook niet ontbreken!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Pride, ik moet zeggen: hij is niet de makkelijkste om te rijden. Het is nogal een drammer en ik hoef vast niet te melden dat ie vreselijk sterk is als hij wil!
Maar desondanks heeft ie een enorm goed karakter en werkt hij graag!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:36

Eindelijk mijn eigen Gelderse Haha!
Regilio is half gelders, rest waarschijnlijk kwpn. Foto's staan bij ITP. Ik ben helemaal gelukkig. Het is ook echt een fantastisch paard

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:17

hoihoi,

Jullie weten alles van gelderse paarden! is dat ff handig *LOL* . Ik heb dus ergens anders een topic geopend om erachter te komen of mijn paard misschien meer voor gelders doorkan dan als tuiger. Ik heb t KWPN gemaild, maar daar krijg ik een standaard antwoord van terug: je moet eerst naar een keuring en daar beslist de jury of de bloedvoering wel voldoende is Verward . Oke komt ie: Stella is een merrie van Indurain*Factor, Indurain is 87,5 % gelders en Factor 75%, weten jullie of dit genoeg is? Ik zou dolgraag met haar naar een gelderse keuring willen, omdat ik denk dat ze als tuiger absoluut nergens op slaat (behalve de ramsneus...)
\Even een foto ter illustratie:
Afbeelding
Afbeelding

Ze kan super springen en ze is heel erg braaf. Wat denken jullie als experts??