Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij die van mij is het dan weer zo dat een zomer/winterstop zorgt voor problemen. Zolang ik 1-2x per maand op wedstrijd ga, blijft hij een beetje relaxt. Ik had van de zomer een verplichte zomerstop, vanwege luchtwegklachten. Was niet echt bevorderlijk voor Gerret. Hij heeft drie maanden nodig gehad om weer in de wedstrijdstemming te komen
). Maar lange manen los vind ik onhandig, dan raken de teugels verstrikt. QueenE schreef:Ik heb mijn pony met sportcoupe ook een keer met losse manen gestart (had me verslapen) en daar kreeg ik geen commentaar op hoor dus ik denk dat dat wel wat mee valt. Maar met lange manen vind ik het gewoon echt rot rijden.
Voor de eerste proef 174 en de voor de tweede 180,5. Wel tevreden, aangezien hij vandaag wat prettiger te rijden was dan normaal. Gelukkig hebben we aankomende woensdag weer les, we moeten weer hard aan de bak
. 
FamkeKolinde schreef:Ik merkte met magnesium geen verschil.
Hier pas volgende week weer een wedstrijdje meepikken. Ben benieuwd
Laura1982 schreef:Hananass hoeveel punten moet je nog?
Ben je al begonnen met de wissel?
Onze travers gaat steeds beter dpuwe heeft een goede bui erg mee werkend op dit moment echt een genot met rijden.
Afgelopen weekend voor de 2e keer officieel M2 gestart, we moeten momenteel nog 8 punten. Ik heb dit keer wel besloten dat ik het rustig aan ga doen. Travers is een sterk punt van die van mij, maar hij vertikt het om op wedstrijd te doen. Daar moeten wij dus nog aan werken
), die doet hij sinds een paar weken gewoon . Ik heb er wel maanden mee geworsteld
Die van mij heeft vooral moeite met de verzamelde galop. Als hij zijn aandacht erbij kan houden, dan gaat het wel goed.
Heb je al een wedstrijd gepland? Caro_MarjaH schreef:Ik heb begin oktober een workshop gehad over mineralen en vitaminen in het voer (heel leerzaam) en toen geleerd dat bij veel voeders de verhouding calcium/fosfor helemaal niet goed is. Dit moet 2:1 zijn en als deze verhouding niet goed is kun je magnesium geven zoveel als je wilt maar dit verdwijnt met dezelfde snelheid weer uit het lichaam. Alleen bij een juiste calcium/fosfor verhouding heeft het zin om magnesium bij te geven.
Misschien heb je hier wat aan.
Het heeft een half jaar geduurd voordat ik een beetje normaal de proef uit kon rijden zonder overal voor weg te springen. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar het blijft een uitdaging evenals de winstpunten. Maar als hij eenmaal zo gaat lopen als dat hij thuis loopt, dan komen die winstpunten vanzelf dus ik houd hoop dat hij zich ooit er bij neer gaat leggen en wat rustiger wordt.
wie weet heb je er wat aan.