barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:23

janderegelaa schreef:
Esaqar schreef:
Ja zou ook kunnen! Ik heb alleen een probleem dat de mijne de trailer (nog) niet op wil... en omdat wij zelf (nog) geen trailer ter beschikking hebben kan ik het op het moment ook niet oefenen. Dus ik zou niet naar een locatie kunnen komen buiten 5 km. (binnen een straal van 5km valt nog wel te lopen :+)

Misschien eens tijd om hem het te leren? Ook handig als je een keer naar een kliniek moet ofzo.

Zo als ik al zei heb ik nog geen trailer tot mijn beschikking. :P
Verder heb ik haar net een maand.
We moeten eerst even wennen aan elkaar en vertrouwen in elkaar krijgen voordat ik aan de slag ga met het trailerladen.

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:12

Zo is het Esaqar. Alles op zijn tijd.... :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:44

Mooie paardjes, ik ben meestal niet zo'n fan van bonte paarden maar de barock pinto is dan echt wel een uitzondering!
Ik zie dat het om kruisingen gaat met de Fries. Hebben ze wel dezelfde fokrichting? (Focus op hoge dressuur en voor de kar) of zijn deze paarden ook geschikt voor bijvoorbeeld endurance en springen? (Allround).

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:42

Xyris schreef:
Mooie paardjes, ik ben meestal niet zo'n fan van bonte paarden maar de barock pinto is dan echt wel een uitzondering!
Ik zie dat het om kruisingen gaat met de Fries. Hebben ze wel dezelfde fokrichting? (Focus op hoge dressuur en voor de kar) of zijn deze paarden ook geschikt voor bijvoorbeeld endurance en springen? (Allround).

Ze zijn voor van alles gezegd, best wel allaround. Dressuur, endurance, kar, western. Alleen springen is altijd beetje twijfelpuntje van hoeveel fries erin zit, maar een sprongetje kunnen ze allemaal wel :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:34

Afbeelding
Voor het eerst thuis rijden! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:41

Wauw ziet er heel goed uit! Wel blijven posten hier éh ;p

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:47

Mooi paardje LiiNd! Alleen, is het officieel niet de bedoeling dat een barock pinto zwart-wit is? Of geldt dat alleen voor nakomelingen na 2015?

En hoe zit het eigenlijk met de keuringen als je in een land woont waar geen keuringen plaats vinden? Moet je dan naar het betreffende land afreizen om ingeschreven/gechipt te worden (veulens) en oudere paarden te laten keuren?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:59

Hij is mooi. Volgens mij is zwart bont voorkeur. Maar bruinbont mag ook. Die van mij is ook bruin bont. Of zijn de regels veranderd? Heb ik niks van gelezen in het nieuwsblad.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:03

Ahh ik ben ook niet zo heel goed op de hoogte. Dacht misschien is het acceptabel tot het stamboek sluit eind 2015, maar ik kan het verkeerd begrepen hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:06

Bedankt! :D

Amaretto is ingeschreven in de klasse XX van het Barock Pinto. Minder dan 25% fries bloed

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:28

Sluit het stamboek? %) ik mis echt vanalles!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:34

Het stamboek sluit niet hoor. Ze hebben juist sinds dit jaar de regels aangescherpt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:40

Hmm ik denk dat ik de verkeerde termen gebruik dan. Op het moment is het nog een open stamboek, dit doen ze om meer bloedlijnen in het stamboek te krijgen, dus ook merries die niet uit erkende ouders zijn gefokt. Dit is mogelijk tot einde 2015. Het leek mij een logische assumptie om het daarna "gesloten" te noemen ^^. Sorry!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:43

Fokdoel is zwart bont, vanaf dit jaar geldt dat een hengst type BP wordt met een minimaal percentage fries bloed en zwart bont zijn.
Type FB is eigenlijl het zelfde behalve dat er geen zwart bont is, zoals die van mij.
wel kunnen deze hengsten prima bijdragen aan het fokdoel. Als ik mijn hengst een frieze merrie laat dekken kan hier een zwart bonte uit komen. En deze paarden zijn nog steeds barock pinto paarden

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:48

O aha, ik ben weer bij! Tnx! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:22

Ik heb eigenlijk even een vraag dan. Misschien kan iemand me helpen.
Sterre haar moeder is een kwpn'er (naam is bekend bij haar vorige eigenaar) en haar vader is Bonte Bart. Echter is dit nooit ingeschreven in haar paspoort. Dus bij de ouders staat onbekend.
Kan ik haar wel inschrijven voor het stamboek?
Het is een erg mooie (zwart bonte) merrie, lijkt me erg gaaf om er mee op keuring etc te gaan...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:24

Ik denk dat je dan moet opschieten, gezien de sluiting vh stamboek.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:36

Fabster schreef:
Ik denk dat je dan moet opschieten, gezien de sluiting vh stamboek.

Ja dat was ook het eerste wat ik dacht.. vandaar mijn vraag. Hoe kan ik haar inschrijven dan? Zit niet echt in de wereld met stamboeken en zo.. haha..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:38

Ja kan, maar als het veulen niet aan de voet van de moeder loopt (wat ik aanneem) dient er een DNA test gedaan te worden als je wilt dat ze met ouders op de achtergrond geregistreerd wordt. Maar tot eind 2015 kan dat ook zonder. Ik weet alleen niet precies wat de voor- en nadelen zijn van het met en zonder ouders inschrijven (als die er al zijn).

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:42

Xyris schreef:
Ja kan, maar als het veulen niet aan de voet van de moeder loopt (wat ik aanneem) dient er een DNA test gedaan te worden als je wilt dat ze met ouders op de achtergrond geregistreerd wordt. Maar tot eind 2015 kan dat ook zonder. Ik weet alleen niet precies wat de voor- en nadelen zijn van het met en zonder ouders inschrijven (als die er al zijn).

O tof! Ik ga direct even google'en! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:22

Of bellen naar het stamboek. Heb je meteen alle antwoorden én het inschrijfformulier.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:07

Esaqar schreef:
Ik heb eigenlijk even een vraag dan. Misschien kan iemand me helpen.
Sterre haar moeder is een kwpn'er (naam is bekend bij haar vorige eigenaar) en haar vader is Bonte Bart. Echter is dit nooit ingeschreven in haar paspoort. Dus bij de ouders staat onbekend.
Kan ik haar wel inschrijven voor het stamboek?
Het is een erg mooie (zwart bonte) merrie, lijkt me erg gaaf om er mee op keuring etc te gaan...

Kun je geen haren trekken van de ouders? Dan kun je gewoon een vol papier krijgen met afstamming er op.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:09

Ja ik meen dat ze het inderdaad zo doen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:21

Haar moeder is helaas overleden..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:23

Ai dan denk ik dat je haar met ouders onbekend of moeder onbekend moet registreren.