Als Duna groter geweest was, had ik er zelf niet over getwijfeld,....maar jah, lange benen hé!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nombrado schreef:Dank je
Hier een foto van hem (en zijn bouw)
bij dit paard ligt het middelpunt precies in het midden
een super evenwichtige bouw kwa skelet.
[ Afbeelding ]
Kzou er zeker merries mee dekken die een langere rechte rug hebben!
juliaka schreef:Ik zal jullie ook maar weer op de hoogte houden. Ik heb inmiddels contact met Gaby, en ik ben zelf ook al een beetje op zoek. Had al een cruzado gevonden(maar probleem dat het niet puur lusitano is....). En ik heb even met de eigenaresse van Duna contact gehad. Ik ben trouwens ook bij de keuring geweest en vandaag bij het Horse event. Dus ik heb het erg druk met paardjes bekijken.
Jessix schreef:juliaka schreef:Ik zal jullie ook maar weer op de hoogte houden. Ik heb inmiddels contact met Gaby, en ik ben zelf ook al een beetje op zoek. Had al een cruzado gevonden(maar probleem dat het niet puur lusitano is....). En ik heb even met de eigenaresse van Duna contact gehad. Ik ben trouwens ook bij de keuring geweest en vandaag bij het Horse event. Dus ik heb het erg druk met paardjes bekijken.
Waarom moet het puur lusitano zijn dan? wil je ook fokken?
Elisa2 schreef:Cyrina:wat wordt er bedoeld met te weinig bot?
Ik vondt die bruine hengst echt een plaatje..zijn hals was inderdaad wel erg zwaar dus ik kan me voorstellen dat dat TE was,maar qua beweging en natuurlijke verzameling vondt ik hem echt heel fijn.
Cyrina schreef:nombrado schreef:Dank je
Hier een foto van hem (en zijn bouw)
bij dit paard ligt het middelpunt precies in het midden
een super evenwichtige bouw kwa skelet.
[ Afbeelding ]
Kzou er zeker merries mee dekken die een langere rechte rug hebben!
Ik vond het erg jammer dat ik niet kon komen , ik moest werken![]()
Maar bovenstaand paard heeft inderdaad weinig bot. Ik denk dat hij met die pijpomvang bij de PRE APTO keuring ook niet de minimale omvang heeft en dus ook niet goedgekeurd zou worden.
maar hij voldeed compleet aan de maatJessix schreef:@ nombrado, dan vergist de jury zich blijkbaar ook. En twee jaar geleden een compleet andere jury ook.. Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat deze hengst gewoon niet geschikt wordt gevonden als APSL dekhengst.
nombrado schreef:Jessix schreef:@ nombrado, dan vergist de jury zich blijkbaar ook. En twee jaar geleden een compleet andere jury ook.. Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat deze hengst gewoon niet geschikt wordt gevonden als APSL dekhengst.
Wat was het commentaar van de jury? waardoor hij niet goedgekeurd werd?
was het de omvang, de gangen, de hals, ??
Ben er wel benieuwd naar.
Ik zou zeggen, vraag het zijn eigenaresse.
...
nombrado schreef:geen commotie hoor. Meer belangstelling
dat ze een neerwaarts gebouwde wel opnemen als dekhengst
en een zeer barokke niet.
Ben idd benieuwd hoe ze beoordelen vanuit het Lusitano stamboek.
wel grappig....eigenlijk weet niemand waarom niet...
kga me er eens in verdiepen en idd de eigenaar eens vragen
Kheb zelf meer verstand van PRE's
nombrado schreef:de maten waaraan ze moeten voldoen bij de pre is:
Technische karakteristieken van het ras
Hengsten
minimale schofthoogte
1.54
maximale schofthoogte
1.72
Minimale hoogte van de grond tot aan de buikwand
0.82
Lengte van het lichaam
1.54
Borstbreedte
0.40
Borstomtrek
1.81
Knie omtrek
0.33
Kogel omtrek
0.19
Jessix schreef:[quote="juliaka"
Het hoeft niet perse een puur lusitano te zijn, maar ik zou het wel leuker vinden!
Luckystory schreef:De vraag lijkt mij eerder 'waarom wel?'
Wat heeft dat paard dat iemand hem persé als dekhengst zou willen?
Ik zie het niet hoor.
En dat de schimmelhengst neerwaarts gebouwd is, ben ik het ook niet mee eens eigenlijk.
Ik heb die foto's nog eens zitten bekijken en zie dat echt niet. Er zijn zeker dingen die ik daar minder mooi aan vind.
Maar dat neerwaartse zie ik niet. Hoogstens dat hij opgetrokken staat, maar geef dat beest een baal hooi te vreten en dat is weg.
) nombrado schreef:Luckystory schreef:De vraag lijkt mij eerder 'waarom wel?'
Wat heeft dat paard dat iemand hem persé als dekhengst zou willen?
Ik zie het niet hoor.
En dat de schimmelhengst neerwaarts gebouwd is, ben ik het ook niet mee eens eigenlijk.
Ik heb die foto's nog eens zitten bekijken en zie dat echt niet. Er zijn zeker dingen die ik daar minder mooi aan vind.
Maar dat neerwaartse zie ik niet. Hoogstens dat hij opgetrokken staat, maar geef dat beest een baal hooi te vreten en dat is weg.
wat ik al eerder schreef....als dit paard een wat langere merrie met rechtere rug zou dekken, kan je een heel mooi plaatje kunnen krijgen!
door zijn mooie gewelfde rug en zijn vierkants model, is hij (naar mijn idee) juist een type dat een goede bijdrage zou kunnen leveren.
maar goed. Ik zal eens navragen bij Lusitano kenners...Wellicht kunnen zij mij dit vertellen.
(doet voor mij nog steeds niet af, aan dat ik het een mooie hengst vond hoor)