Andalusier Dekhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

Idra schreef:
Maar dat ligt toch niet aan het feit of die keuring in België of in NL doorgaat, er komt 1 keuringsmeester van Spanje en die bepaalt dan de hele klassering. Dat zou toch ook anders kunnen. Twee keurmeesters lijkt mij een minimum.

Dat moet de organisatie aanvragen. Dat kan bij een bepaald aantal deelnemers en uit hoeveel verschillende landen etc etc.
Maar het moet oo kbetaald worden. Ik weet dat voor Nederland we de status best kunnen hebben om 2 jury's te krijgen. Maar dan worden de kosten nog weer veel hoger en krijg je dan nog wel genoeg deelnemers. Persoonlijk ben ik ook erg voor 2 jury's.. Het is toch al duur, dan kan dat er oo kwel bij :).

Maar niet iedereen denkt daar zo over.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:11

Hey, ik kan je ook aan een paar leuke PRE dekhengsten helpen die in België staan :) (in Wemmel)
http://www.cheval-espagnol-dressage.com ... %A0-vendre
http://www.cheval-espagnol-dressage.com ... os-chevaux

Ze hebben nu 3 dekhengsten; Alegre, Gribaltar en Zujar maar dit jaar zijn er nog 3 Apto goedgekeurd.
Die vind je ook op de link, deze zijn Faro, Maragato en Jet set

Ze hebben ook een zwarte (Faraon) maar weet niet zeker of deze dekt.

Ik heb hier een jaar stage gevolgd en de paarden zijn stuk voor stuk echt schatten en goed van karakter en beweging :)

Je kan hun altijd een mailtje sturen voor de prijzen van dekkingen (KI)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:17

een morfologisch correcte PRE die op keuringen goed scoort hoeft total geen sportpaard te zijn en viceversa , veel aandacht gaat ook naar hoofd en nek en persoonlijke mening van jurylid daarom is het fijne hier de ancce competitie voor PREsportpaarden.

Ik heb het gevoel dat alle nederlanders hun paard maar opgeven voor de keuringen ook de gewone doorsnee PRE gewoon om een leuke dag te hebben.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:21

Dat was vroeger wel zo, maar nu niet meer. Wat ik aan de ene kant wel jammer vind. Want voor jullie is het gewoon om tussen PRE's te zitten. Maar voor ons is het een echte reunie van gelijkgestemde :).

Maar sinds centurion met vrachtwagens vol komt etc. is dat toch wel over, op een enkeling na.

Lobke, dit is Fer Bago; http://yeguadaferrero.com/index.php?opt ... &Itemid=39 (de eerste paard foto's)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:30

jus schreef:
een morfologisch correcte PRE die op keuringen goed scoort hoeft total geen sportpaard te zijn en viceversa , veel aandacht gaat ook naar hoofd en nek en persoonlijke mening van jurylid daarom is het fijne hier de ancce competitie voor PREsportpaarden.

Ik heb het gevoel dat alle nederlanders hun paard maar opgeven voor de keuringen ook de gewone doorsnee PRE gewoon om een leuke dag te hebben.

Maar wat heb je nu aan een mooi paard wat niet kan bewegen of omgekeerd... Een goede beweger met een lelijke bouw?
Het lijkt mij een combi te moeten zijn van de twee.
Maar goed, we gaan hier serieus off topic.

Ik deed inderdaad mee voor de ervaring van mijn jonge paard en om eens te weten te komen hoe hij in de markt ligt bij de ANCCE.
Maar eerlijk, de winnaar van mijn klasse, ik zou met zo'n blokvoet niet eens op de keuring durven verschijnen...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:45

Cyrina schreef:
Dat was vroeger wel zo, maar nu niet meer. Wat ik aan de ene kant wel jammer vind. Want voor jullie is het gewoon om tussen PRE's te zitten. Maar voor ons is het een echte reunie van gelijkgestemde :).

Maar sinds centurion met vrachtwagens vol komt etc. is dat toch wel over, op een enkeling na.

Lobke, dit is Fer Bago; http://yeguadaferrero.com/index.php?opt ... &Itemid=39 (de eerste paard foto's)

dat was het tot 6 jaar geleden wel, maar nu niet meer :o
prijzen zijn veel te hoog om te kunnen deelnemen , plus 3 dagen? Reden waarom het merendeel afhaakt (en de locatie)

nombrado

Re: Andalusier Dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:51

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:52

Idra schreef:
jus schreef:

Maar wat heb je nu aan een mooi paard wat niet kan bewegen of omgekeerd... Een goede beweger met een lelijke bouw?
Het lijkt mij een combi te moeten zijn van de twee.
Maar goed, we gaan hier serieus off topic.

Ik deed inderdaad mee voor de ervaring van mijn jonge paard en om eens te weten te komen hoe hij in de markt ligt bij de ANCCE.
Maar eerlijk, de winnaar van mijn klasse, ik zou met zo'n blokvoet niet eens op de keuring durven verschijnen...

Helemaal mee eens. Ik vind ook dat ze zowel op de keuring als in de wedstrijdring goed mee moeten kunnen doen. En dat van die bokvoet vind ik echt heel apart... Kom je kijken bij de nederlandse?
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 26-08-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:57

nombrado schreef:
Cyrina schreef:

dat was het tot 6 jaar geleden wel, maar nu niet meer :o
prijzen zijn veel te hoog om te kunnen deelnemen , plus 3 dagen? Reden waarom het merendeel afhaakt (en de locatie)

Dat bedoelde ik ook ;) Ging ook verder op het 1 of 2 juryleden. En ik denk dat als we 2 juryleden krijgen en die prijs dus ook betaald moeten worden ook grotere fokkers etc. met minder paarden gaan komen. En krijg je dan de keuring nog wel vol??? Nu zit hij ondanks angsten van het bestuur bijna elk jaar toch helemaal vol (elk jaar geven mensen zich op het laatste moment op en elk jaar is er paniek een maand van te voren :+ ), fokkers kiezen toch wleke er op het laatste moment het beste voor staan..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:59

Citaat:

Snap het wel maar in Spanje doen eigenlijk alleen maar fokkerijen mee en zie je wel meer liefhebbers in de copa ancce dressuur

Een PRE hoort rastypisch te zijn die dat niet zijn worden dus niet serieus genomen op premiekeuringen maar kunnen het goed doen in de sport het ideaalbeeld is natuurlijk beide maar moet wel nog herrinneren dat de meeste PRE niet gefokt worden voor sportdressuur maar nog steeds om hun superkarkter en hogeschooloefeningen , denk niet dat mensen die op feesten rondhobbellen echt interesse hebben in een 60x20 met letters :D

Een paard met een defect mag nooit winnaar worden dus ik zou klacht indienen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 06:35

Klacht indienen, dat is het me niet waard, maar ik zal niet snel teruggaan. Het is ook mijn doel niet die campeonatos, ik heb PREs voor de dressuursport.
Maar de jury deed nog vreemde dingen, zo liet hij bij een bepaalde klasse twee paarden opnieuw lopen. Mag dat zo maar? Eén van die twee werd dan de winnaar. Maar zo hadden die mensen toch een extra kans om hun paard voor te stellen?

Ik denk dat ik er niet zal geraken Cyrina, verbouwingen...

"Niet-rastypisch" is Zarzuelo niet, enkel zijn hoofd is niet rastypisch. Dat is toch maar 1 punt. Ik ben wel benieuwd om de punten te zien die hij per onderdeel heeft gegeven.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 06:53

Dat extra laten lopen is volgens mij omdat ze dan zelfde punten hebben voor beweging en dan nog keer extra de beweging willen beoordelen omdat er een toch beste beweging moet halen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:01

Het extra lopen is idd als de punten al bekend zijn en ze hebben exact gelijke punten voor de beweging. Er moet toch een beste beweger zijn per klasse, dus moeten die 2 opnieuw. De punten die ze hebben gehaald worden niet meer gewijzigd, er wordt alleen een winaar aangewezen.

Toch jammer Lobke, dat het zo een teleurstelling is geworden.. Uiteraard heeft iedereen een net even een andere kijk/ smaak, maar een paard met zo'n fout voorop heb ik nog nooit gezien..... Heel apart...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:10

Jury van morfologisch heeft soms een heel andere kijk ( soms helaas) als wij daarom weten de meeste goede fokkers wel wat voor paard ze mee moeten nemen niet goed eindigen is te kostig vooral in Spanje , groot land om te reizen , je ziet daarom meestal alleen de grote rijke fokkerijen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:22

Daarom moesten wij (het holland/ belgie clubje)stiekem vorig jaar een beetje lachen dat Centurion het niet redde om te winnen in Nederland. Ze hadden 2 subkampioenen en de rest van hun paarden stond zelfs niet eens bovenaan in de secties. Niet aardig van ons natuurlijk en die jongens die voorbrengen zijn hardstikke aardig, kreeg ook nog een complimentje van ze toe nik Cantaor had voorgebracht... maar toch... als hun vrachtwagen vol het terrein op rijdt dan weet je dat daar geen doorsnee paarden vanaf komen en dat ze heel veel keus hebben....en wij niet..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:30

En dat was nog in de jongere secties ook...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:33

1 jonkie en 1 volwassen toch?

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:37

:D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:54

haha, er is nog niks veranderd hier in Nederlandse keuringen hoor ik al ;-)
Eigenlijk raad ik jullie eens aan naar de Sicab te gaan, en daar eens te zien hoe de keuringen gaan.
Wel even iets anders dan hier.....
goed, we zitten in Nederland. Voorheen was het een leuke bijeenkomst, gezellig , iedereen kende iedereen en nu? er is onderling haat en nijd, niemand gunt elkaar iets....niets meer gelijkgestemden.
Iedereen vind zijn eigen paard een winnaar en de beste *gelukkig maar, anders zou het toch maar saai worden*

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:26

Nou ik denk dat je dan weer eens bij ons moet komen, je leest het anders als wij het bedoelen. Het is namelijk juist reuze gezellig iedereen trekt champagneflessen voor iedereen open als iemand ook maar wat gewonnen heeft en hangt bij elkaar om de hals! Tijdens de BBQ met muziek is het een groot feest , waardoor we op zondagochtend noodgedwongen met een drankje moeten beginnen om de iet wat houten kop weer weg te krijgen etc. :) maar oke eerlijk is eerlijk. We vonden het met zijn allen wel leuk dat de nederlandse en Belgische paarden boven die van Spanje stonden. de jury's zijn ook elke keer postief verrast wat we hier hebben.

SICAB is groter, is in Spanje en zie je alleen de kampioenen. Maar het verloop is exact hetzelfde, met dezelfde regels, allen het alcoholverbruik is nog iets groter en daardoor de toiletten savonds nog veel goorder.. hahaha (afgelopen jaar kwam de kots gewoon de wc uitlopen op een gegevenmoment.. Vond het knap dat ze het de volgende dag weer optijd zo schoon hadden. :x

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:34

Sicab is de laatste jaren ook niet meer wat het was vanwege de crisis ze hebben nu zelfs de datum verandert naar een weekend waar feestdagen in vallen

Vorig jaar veel gedoe over jureringen en vriendjespolitiek

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:46

Cyrina schreef:
1 jonkie en 1 volwassen toch?

Euhm die volwassen weet ik niet, wel een 2 jarige hengst, zat toen in mijn sectie.. Een zwarte was dat die was toen 1e..
Wel die mega grote bruine 3jarige hengst ook toch?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:45

jus schreef:
Sicab is de laatste jaren ook niet meer wat het was vanwege de crisis ze hebben nu zelfs de datum verandert naar een weekend waar feestdagen in vallen

Vorig jaar veel gedoe over jureringen en vriendjespolitiek

Bij de show kon je idd echt spreken van crisis en er geen geld voor over hebben
maar tussen de deelnemers heb ik wel degelijk terechte winnaars gezien.
niet alleen morfologie, maar ook in de dressuur.
In een jurysport hoor je altijd iets over "vriendjespolitiek"
mijn vrienden deden niet mee, en ik kon sec kijken naar alle deelnemers...maar zeker terechte winnaars.
Zelfs in de stallen kon ik ze bijna herkennen.
Stond me te vergapen bij een 2 jarige....had niet meegekregen dat ie winnaar was geworden.
stond al op de foto bij mij voordat ie meedeed...en ja winnaar. *\o/* (was voor de keuring helaas al niet te koop ;( )
Op een gegeven moment krijg je er zeker oog voor....
Wil niet zeggen dat ik ze allemaal knap vond, en bijzonder..., er moeten nu eenmaal winnaars zijn op zon evenement.
Ik ben zeker blij, dat spanje de SICAB nog probeert door te zetten in deze crisis. Dit om dit moois niet voorbij te laten gaan.
Dit jaar ben ik er zeker weer bij!

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:18

Klopt jolet, die mega grote 3 jarige. Vond het echt net een tuiger om te zien. Maar was wss wel wat de keurmeester wilde zien. Dus daar doe je niks aan, zoals alles gaat als er een jury is om te beoordelen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:40

De winnaars op de SICAB waren zeker terecht. Maar niet alleen tijdens de show kon je zien dat het crisis is, er was ook gewoon een hal minder aan standjes etc. dan in 2011 en toen was het al rustiger.
Niks aan te doen, trekt vanzelf wel weer aan. Maar voor ons is het heel lastig dat het naar december verplaatst is, denk dus dat ik dit jaar over sla.

maar het is daar zeker niet zo dat daar nooit "gedoe" is wat betreft uitslagen...