5jarige Friese hengst, kopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:11

Wow, het is echt supergezellig hier he? :')

TS, als ik je berichten zo lees, heb je volgens mij je beslissing al gemaakt. Als het goed voelt en hij is al door een DA die je vertrouwt doorgelicht, doen! Ik denk zelf dat de prijs zo laag is omdat hij nog niet zadelmak is.

Als je hem op proef mag nemen, is dat dan vanaf dat je hem "meeneemt" na je verhuizing? Want ik denk dat je dan pas met hem aan de slag zal/kan gaan en dus echt wat kan zeggen over z'n karakter. Dat zou het enige zijn wat ik nog zou willen weten. Verder klinkt het goed allemaal!

Met een hengst mag je trouwens (met de voorwaarden die voor een hengst uitbrengen gelden) wel in de B starten, tenzij je zelf ZZ-licht (dacht ik) ben geweest. Dan moet je idd met een nieuw paard hoger inschalen.

Seraphim

Especial schreef:
Seraphim schreef:
Er staat ook zo'n enorme stempel op hengsten. Ik heb zelf een Friese hengst van 8 jaar en daar kan ik zo mijn jongste leerling (6jr oud) op zetten, is een schat van een beest :)

Inderdaad.
Ik heb een 4 jarige Oldenburger hengst en een 6 jarige P.R.E. hengst.
Ik zou is moeten filmen hoe braaf ze zijn :+
Staan los op de wasplaats terwijl de merrie's er langs lopen, kan bij wijze van een merrie voor zijn neus zetten en nog doen ze niks.
Kwestie van opvoeding :j

En ook wel een beetje karakter hoor. Die van mij reageert wel op (hengstige) merries, maar staat goed onder appèl. Nou moet ik wel zeggen dat de PRE's echt doodbraaf zijn. Een vriendin van mij werkt op een fokkerij en de hengst moest voor het eerst een aantal merries dekken (dat gaat gewoon natuurlijk), en hij stond recht achter die merrie te kijken zovan :? Hij snapte niet wat de bedoeling was :')

Chaos

geerke schreef:
Weet je uberhaupt wel wat een hengst is en heb je er weleens een van dichtbij gezien? :o?

Ter informatie, wanneer u onder de buik kijkt tussen de benen en er hangen twee ballen ipv van twee spenen dan kunt u er vanuit gaan dat het een Hengst betrefd. :P :P :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:14

Maar heb je dan zulke rot hengsten in handen gehad dat je ervaringen zo negatief zijn? Zo negatief dat je je er zo over opwind en boos erover maakt als iemand een hengst wil aankopen?

Hengsten zijn namelijk super, zeker voor de sport!

Ik zie helemaal 0,0 aanleiding in dit topic om zo te doen gaan steigeren als dat jij nu steeds doet Rocky. :)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 13-07-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

ik zou hem ook nog even hengst houden, lekker uit laten groeien en dan groeit hij misschien nog wat als hengst.
word hij vervelend of krijg jij of hij er problemen mee kan je hem altijd nog ruinen.

en die MRI, is dat niet een beetje overdreven voor dit bedrag? als hij door jou dierenarts is gekeurd klinisch en rontgenologisch. zou ik het doen! het klinkt als een gelukstreffer!
ben wel erg benieuwd wat je gaat doen? en heb je ook foto's?!

Aranel

rOcky_lofz schreef:
ThreeFingers schreef:
Sorry....

proest :D :D :D

Hoe ga je paard noemen TS ? Rocky

Houd nou eens op met die poedersuiker opmerkingen!!!

Sorry hoor maar je roept dit wel over jezelf af. Je laat je lekker uit de tent lokken. Reageer hier gewoon niet meer, dan houden mensen vanzelf op. Als je zo fel blijft, is het alleen maar leuker voor anderen om je belachelijk te maken.

jodyy93: is het niet zo dat ze juist vaak nog even groeien als ze gecastreerd worden? Dat het minder in de bespiering gaat zitten en meer in de groei? Was bij de mijne niet het geval trouwens, die is gewoon een ukje van 1.61 gebleven :+
Laatst bijgewerkt door Aranel op 13-07-12 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:18

vraag me inderdaad nu ook af waar rOcky_lofz al die slechte hengsten ervaring op heeft gedaan? zelf he ik op hengstenhouderij stage gelopen een half jaar, en zolang je streng bent en altijd bedenkt dat het een hengst is en er rekening mee houd dan is er niks aan de hand. het is een paard GEEN monster!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:19

Ik was stille meelezer maar nu is mijn popcorn op. -O-

Ts, gewoon lekker doen! Let maar op jij heb straks voor een spotprijs een gezond en leuk dier onder je kont! Zeker een itp topic openen. :) Gewoon goed blijven opletten in de proefmaand.

We hebben hier op stal een lusitano hengst staan, we hebben verder enkel ruinen overigens, het beest de rust zelve, kan je heerlijk mee kroelen en gisteren zat het 11 jarige verzorgstertje van mijn pony er nog even op. Dit is overigens een hengst die al gedekt heeft. In de stal waarvan ik kwam stonder er 3 pre's, ook hengsten. Werkerlijk heerlijk om mee te werken. Mijn pony is met 5 gecastreerd en heeft nooit een echt ruinenkarakter gekregen, vind het persoonlijk veel fijner dan een ruin of een merrie. De ene hengst is de andere niet. Consequentie is het toverwoord. (geldt voor veel zaken overigens) :)

Jammer dat topics waar het woord 'hengst in voorkomt meteen belaagt worden door jaloerse penny's..... Die dan ook nog eens enge dingen zeggen zoals 'ik hoop dat hij je eens te pakken krijgt'. Wat een rare mensen zitten er tegenwoordig op bokt. :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:20

Ik heb ontiegelijk veel hengsten in handen gehad. Heel veel daarvan waren dekhengsten of onbeleerde jonge hengsten net uit het koppel. De een was wat lastiger dan de ander, maar ik kon er altijd mee omgaan. Ik heb sinds mijn 15e eigenlijk non stop banen en stages gehad op stallen met hengsten. Ik snap dus ook de ophef werkelijk helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 13-07-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:20

@Aranel: ja klopt ze groeien misschien niet de hoogte in maar wel de bespiering vaak!
misschien beetje apart neergezet maar bedoelde dit inderdaad!
maar liever een klein gespierd paard, dan een groot slap paard! zo denk ik dan maar hihi
blijf wel benieuwd naar foto's TS?

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:21

Door dit topic lukt het me nog bijna niet om achter mijn computer vandaan te komen :')

pien_2010

Wat een vermakelijk topic is dit.
TS lijkt me een gelukkig koopje en als jij valt op dat paard zou ik het doen. Vorig jaar was ik op een stal die dat soort friezen verkochten en kreeg te horen dat ze in tegenstelling tot vroeger niet veel geld meer waard waren want dat de totale markt in elkaar gestort is. Dus die prijs kan ook echt wel kloppen lijkt me.
Leuk dat je hem hengst laat. Succes met de wedstrijd sport!

loriene

Waar komt het paard vandaan?
Mag ook via pb.
Hoop niet hier in de buurt?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:22

Moderatoropmerking:
De sfeer in dit topic wordt er niet gezelliger op met alle persoonlijke en off topic-opmerkingen. Er zijn/worden een aantal posts verwijderd; graag op een normale manier verder praten hier!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:25

Maar waarom reageer jij zo fel? Met caps en zoveel uitroeptekens? Niemand zegt dat je ziek bent, maar door op deze manier te reageren, geef je wel die indruk. Je hebt dat zelf in de hand.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:25

geerke schreef:
verwijder er maar nog een :D

Je was me net voor ;)

Tieneke

Re: 5jarige Friese hengst, kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:29

Lijkt... lijkt... Als je zo buitensporig boos reageert, wat moeten anderen daar dan van denken? Ramoontje zegt iets heel anders, 1 persoon van de zovelen in dit topic en je blijft dat zelf naar boven halen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:30

Moderatoropmerking:
De mod-opmerking hierboven heeft blijkbaar niet zoveel effect en omdat er op dezelfde toon wordt verdergegaan hier een tijdelijk slotje. Topic gaat weer terug open als er puin is geruimd, maar zal definitief worden gesloten als er daarna op dezelfde manier wordt verder gepraat