Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:Het feit dat jij het hard vind, hoe ze onderling al met elkaar omgaan, zegt eigenlijk al een beetje, dat je je eigen grens moeilijk durft te bewaken.
grenzen aangeven is wat anders dan agressie
grenzen aangeven is duidelijk zijn hoe ver men bij je mag gaan.
dat bedoel ik met staan voor wie je bent
castano schreef:leuk dat je dit wil leren "de magie van paarden"
besef wel dat Jij hier jezelf leerd kennen, je angsten je grenzen je eigenwaarde en je zelfrespect.
gespiegeld door het paard.
veel plezier XX
GroteVogel schreef:Eens gaan zoeken naar een stoeterij voor hengsten in de buurt en vragen of ik eens mag komen kijken een dagje
nombrado schreef:GroteVogel schreef:Eens gaan zoeken naar een stoeterij voor hengsten in de buurt en vragen of ik eens mag komen kijken een dagje
als je ooit naar spanje gaat, ben je zo welkom bij de fokker waar ik al jaren kom.
dat is voor mij de eerste keer ook zooooooooooon eyeopener geweest.
vooral hoe ze met de hengsten omgaan.
castano schreef:nombrado schreef:
als je ooit naar spanje gaat, ben je zo welkom bij de fokker waar ik al jaren kom.
dat is voor mij de eerste keer ook zooooooooooon eyeopener geweest.
vooral hoe ze met de hengsten omgaan.
vertel..vertel...
GroteVogel schreef:Verder Nombrado, ik las je adver. waarom is een hengst niet meer te castreren als ze zo oud zijn als die van jou? Zijn de hormonen met een bep leeftijd weg?
ElCamino schreef:Wat bij mij als eerste opkomt als ik je titel lees:
Als je dit al moet vragen, waarom begin je dan aan een hengst ???
Zal wel half bokt over me heen krijgen maar naar mijn mening begin je gewoon niet aan hengsten wanneer je geen verstand hebt van de omgang ermee. En hoe je dat dan wel krijgt.... ga eerst een meelopen met iemand met een hengst, en liefst meerdere mensen want er zijn niet zoveel die goed met hengsten om kunnen gaan.
Daarbij vind ik een internetforum nou ook niet de beste keuze voor advies, natuurlijk zitten er mensen bij met kennis van zaken, maar óók een hoop knoeiers...die dénken dat ze ermee om kunnen gaan.Niet beledigend bedoeld naar mensen hier maar in algemene zin van het woord
En hengst houden?? zelfs om medische redenen ( wat ik niet erg geloofwaardig vindt, sorry) gaat je eigen veiligheid boven alles.
Verder ben ik van mening dat hengsten alleen hengst moeten zijn wanneer ze iets toevoegen aan de fokkerij óf wanneer ze "gewoon paard" kunnen zijn.
Ik hoop dat het goedkomt met je en je hengst en wens je in elk geval veel succes ermee.
nombrado schreef:wat een onzinnige post el camino.
Heb jij zelf een slechter ervaring met hengsten ofzo?
moeten alle mannen, die zich niet voortplanten , of niet fokwaardig zijn dan ook maar gecastreerd worden?
GroteVogel schreef:Maarrrrrrr..........
Reageert iedere hengst op merrie's?
In welke zin, proberen los te trekken en erop af? Kun je dit niet gewoon tegen houden?
Ik zie op shows bv gewoon hengsten aan halster tussen de merries staan ( oke een meter ertussen) dit gaat gewoon goed? Is dit dan een kwestie van opvoeden?