Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:20

Gezellig dat je er ook bij bent!!

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:57

laulau85: Ziet er wel netjes uit hoor (beter als die van mij)
Maar ja kan wel zien dat hij het te warm vond :P
voor het mooie mag alles nog iets actiever denk ik.

Wel een goed idee om het te filmen en hier neer te zetten, ga ik ook maar ff proberen denk ik :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:09

Ja hij was echt heel traag. We vonden het allebei te benauwd dat was ook de reden dat we niet waren gaan rijden haha..

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:15

Hallo, ben ik weer even! Heb ik iedereen die nog op email zat te wachten nu beantwoord?? Ik ben een beetje de tel kwijt namelijk... Inmiddels is het aantal voorbrengpaarden opgelopen tot 13 dus dat wordt flink doorrennen in het weekend!

Laulau goed begin, misschien iets vlotter laten stappen (maar niet overhaast maken), de galop is ok (springt hij mooier opwaarts als hij wat actiever is of is dat hetzelfde?) en de draf moet veel spectaculairder maar dat zeg je zelf ook al. Je hebt hem wel mooi stabiel op een recht op de lange lijn in draf dat is echt de BASIS voor als je wilt dat je paard super gaat draven!!! Je hebt een Grelo-nakomeling dus de mooie gangen zitten er in, nu aan jou om ze eruit te halen op ieder moment dat jij wilt!
Sturen degene die willen dat ik hun paard voorbreng nog filmpjes op (voorbrengen en opstellen) zodat ik advies kan geven? Ik heb nog niets ontvangen en de keuring is al over een maand! Omdat ik zelf pas 2 weken van tevoren in Nederland ben, wil ik jullie graag op deze manier helpen dus stuur maar op zou ik zeggen!

Ik vlieg 26 augustus op Eindhoven en dan ga ik de volgende dag naar de keuring in Belgie om daar een hengst te presenteren. Dan 's avonds naar huis (Nieuwkoop) en dan zondag mijn trainingspaarden ontvangen zodat ik nog tijd heb om ze klaar te stomen voor de keuring. Ik ben ook gevraagd om te gaan vertalen bij Sebastian Fernandez. In ieder geval een halve dag op de lesdagen voor aanvang Horse Event en wellicht ook op Horse Event als ik tenminste niet in de ring sta om paarden voor te brengen (bijv. tijdens de zadelrubrieken hengsten+merries). Ik heb er zin in!!
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 07-08-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:20

unamie schreef:
Bij mij gaan de voltes al een stuk gecontroleerder alleen het stuk daarna rechtuit gaat mis
Ze durft niet voluit te gaan en draait telkens naar me toe
Het ging gisteren wel iets beter maar het lijkt nog nergens naar :=

Hoi Karin, Je moet Labrusca eerst leren in een rustig draftempo rechtuit te gaan en daarna als dat goed gaat, de druk pas opvoeren! Wat betreft het naar je toedraaien. Kijk eens of het uitmaakt als je je positie ten opzichte van haar veranderd. Wat doet ze dan?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:25

alegre schreef:
Bij mij gaan de voltes nu ook een stuk beter. Rechtuit ben ik nog maar niet aan begonnen. Ik was al super blij dat ik gewoon een mooie ronde gecontroleerde volte kreeg en dat de bedoeling nu duidelijk is. De twee jarige snapte het gelukkig wel gelijk. Met haar wil ik eigenlijk niet te veel oefenen omdat ze nog zo jong is.

Heel goed, niet de trainingsintensiteit te hoog gooien met de 2-jarige maar het wordt nu alleen wel tijd om het rechtuit te gaan leren want je hebt nog net 1 maand. Dit is ook waarom ik meestal zo'n 3 maanden van te voren begin met dingen aan te leren aan jonge paarden. Zodat je de intensiteit laag kan houden. Als ik jou was, zou ik nu toch wel 3x per week gaan oefenen. Niets is vervelender dan een een jong paard op vreemd terrein die de regels van het spel niet kent!
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 07-08-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:28

Thanx voor je tips. Ja hij springt in galop normaal meer. En de draf kan hij ook beter. De buitenbak is ook best zwaar om echt lekker vrij te kunnen lopen. Is namelijk de enige bak waar losgegooid en gelongeerd mag worden...
Maar we blijven gewoon vrolijk oefenen tot hij het kan dromen en wie weet krijg ik dan nog eeb beetje conditie haha..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:40

Gaat er ook nog iemand naar de keuring in Belgie?? Neeroeteren dit jaar..

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:42

laulau85 schreef:
Thanx voor je tips. Ja hij springt in galop normaal meer. En de draf kan hij ook beter. De buitenbak is ook best zwaar om echt lekker vrij te kunnen lopen. Is namelijk de enige bak waar losgegooid en gelongeerd mag worden...
Maar we blijven gewoon vrolijk oefenen tot hij het kan dromen en wie weet krijg ik dan nog eeb beetje conditie haha..

Graag gedaan. Het oefenen in een zware bak heeft alleen maar voordelen:

1: Je krijgt een gratis workout/conditie en 2: als ze op een zware bodem goed kunnen lopen, vliegen ze op een lichte bodem!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:42

@Faya_barock
Bedankt voor de filmpjes
Het voorbrengen vind ik er vrij hectisch uitzien
Paard is wordt erg gespannen door die drukke meneer

@Laulau85
Wat een makke beer heb jij zeg :D
Op de keuring zelf zullen ze door de indrukken wel wat meer voorwaarts zijn
Zo'n lange zweep hoef ik niet te proberen bij mijn merrie want dan wordt het net Duindigt :+
Ik neem een kort dresuurzweepje mee
Wat ik nog heel moelijk vind is 4-kant staan
zodra ik haar voorbenen wil corrigeren gaat ze juist minder goed staan :o

@Esmir
Leuk dat je ook meedoet 8-)

@ Elskevree
Bedankt voor de tip ga er mee aan de slag
Heb nog een maand om aan mijn conditie te werken }>

Pff ze lag trouwens vandaag vast onder het hek!
Ze heeft alle ruimte en gaat ze net dáár liggen rollen..
Buiten wat schaafwondjes verder niets gezien
Morgen even kijken hoe ze loopt..

edit:typfouten
Laatst bijgewerkt door unamie op 07-08-11 22:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:44

Yep, ik ga naar Neeroeteren. Weet jij hoe het werkt daar? Moeten de paarden verplicht overnachten of kunnen ze zaterdagochtend aangemeld worden? Ik wil nog steeds dat Promesa mee gaat doen maar Judith ziet het overnachten niet zitten...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:48

Elske haha ja mijn conditie is echt beroerd dus kan geen kwaad. Maar toch oefen ik liever soms in de binnenbak want dat mag met slecht weer wel haha...

Unamie normaal is hij een stuk minder sloom en lijkt het net een rodeostier maar hij had er echt geen zin in... En een zweep is hij totaal niet van onder de indruk die eet hij liever op zo gauw hij erbij kan haha...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:51

Gezelli Elske!!!
Ja, volgens mij is de keuring za-ochtend, en de morfologie van de merrie's is zondag.. Ik begreep dat ze het terrein niet meer af mogen idd.. Promesa is inderdaad een bloedmooie merrie.. Ik kwam Judith laatst tegen en toen zei ze ook dat ze haar liever niet daar liet.. Zonde!!

En ik hoorde dat je merrietje een fijn nieuw thuis gevonden heeft!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:44

Laura, je basis is goed zo. Beter dit wat je nu kan uitbouwen, dan een rennerig stressig paard omdat er aan het begin te veel druk op heeft gestaan.

Ik heb als zweep een menzweep, dus met een korte slag.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:53

Ja die ga ik ook halen want mocht niet langer zijn dan 1,80 toch?
Maar als ik daar mee oefen en hij weet dat ik er niet bij zou kunnen dan staat hij stil ben ik bang haha.... Dus die bewaren we voor de dag zelf haha

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:07

Labrusca net gemasseerd en daarna laten bewegen
Ze is nu overal weer lekker bol 8-)
Gelijk ook wat oefenkunstjes meegepakt
Op het rechte stuk ging het nu een stuk beter ze liet zowaar een paar mooie passen zien
en ze loopt gelukkig niet kreupel door het hek incident van gisteren _/-\o_

@laulau85
Dat rustige daar zou ik erg blij mee zijn, dan kun je zelf rustig de druk wat opvoeren
waarschijnlijk is het ook niet zo warm in september

Labrusca gaat met een kleinste aanwijzing al rennen daar kun je dan wordt het al snel hectisch
en dat ziet er met zo'n weggedrukte rug erbij gewoon niet zo goed uit :P
Het scheelt natuurlijk ook een stuk dat paarden die al onder zadel lopen beter aan te sturen zijn dan jonge onbeleerde paarden
We hopen er maar het beste van :D

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:42

Weetje wat mij trouwens opvalt op die voorbreng filmpjes uit spanje,
dat alle paarden zo gejaagd zijn en dat de voorbrenger hier vaak ook voor zorgt.
soms vindt ik het paard echt heel bang overkomen...

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:16

Mirol3: klopt helemaal wat je ziet! In Spanje wordt het paard in de meeste gevallen eerst achtelijk opgejaagd en daarna gaan ze gestresst de rechte lijn op...

Gelukkig heeft Labrusca niets overgehouden aan haar avontuur!

Laulau, Het langste wat is toegestaan is 1.80 maar dat INCLUSIEF slag!! Iets om goed op te letten bij de aanschaf. :-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:18

Ja inderdaad van met slag wist ik.

Weten jullie trouwens of je tijdens de dressuurproef met zweepje mag rijden?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:40

Nee, zweep mag niet, sporen wel.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:57

Oke dan worden het sporen haha

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:01

dat is dan iets nieuws! Ik heb in het verleden altijd met zweep mogen rijden. Sterker nog vind ik wel zo veilig met jonge hengsten.

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:28

@esmir; ben het behoorlijk met je eens, ik rij onze meneer ook met zweepje om af en toe even zn hormonen weg te kietelen..
Wie rijdt zn jonge hengst zelf?(
Ben zelf nog erg in dubio, heb Oreo pas 9 wkn en we zijn nog niet helemaal een combinatie..zelf doen is fantastisch maar als t mis gaat.... |(

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:01

esmir schreef:
dat is dan iets nieuws! Ik heb in het verleden altijd met zweep mogen rijden. Sterker nog vind ik wel zo veilig met jonge hengsten.

Kan zijn dat het met de jonkies nog wel mag (nooit aan meegedaan), maar de volwassen weet ik zeker van niet.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:06

Mijn plan is om alles zelf te doen, zowel het voorbrengen als het rijden. Heb 2 jaar geleden wel al een keer mee gedaan, in Assen, maar toen was ie 3 dus hoefde ik niet te rijden. Ook wij zijn nog niet super ver want ben pas dit jaar begonnen met hem door te rijden vanaf april dit jaar met de nodige pauzes ivm het weer en het niet beschikken over een binnenbak. Als je idd niet met zweep mag rijden zal ik nog wel ff met sporen moeten oefenen ben ik bang.
Moet wel zeggen dat ik er niet super veel van verwacht en vooral meedoe om ervaring op te doen en gewoon om het naar m'n zin te hebben tussen al die mooie paarden.
We gaan gewoon onze best doen meer dan dat kunnen we niet doen denk ik zo.