Iedereen is vrij om te kruizen wat ie wil maar laten we het resultaat van paarden die gekruist worden met de fries geen friezen gaan noemen, maar leuke kruisingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieke_14 schreef:Ik zie wel eens kruisingen die helemaal wit zijn, maar die zijn het dan toch net niet, geen behang aan de benen en net iets andere bouw weet je wel.. Nero is gewoon super.
Misschien is er nog hoop, ooit in de toekomst, ze zijn nu tenslotte ook bezig met Bonte Friezen geloof ik?
Bonita_Bon schreef:Gaan we straks ook voor de zwarte fjord, de donkerbruine haflinger, de palomino Merens en de witte fries. Raskenmerken, boeiuh! Hardstikke leuk om te zien, iets anders hoor, maar er zijn niet voor niets verschillende rassen.... Want nu fokken we de kleur wit erin, straks willen we ook smallere hoeven, daarna een minder weke rug. Oh en natuurlijk iets minder behang, laten we ook voor een schuiner kruis gaan en stippen, stippen willen we ook.. etc
Iedereen is vrij om te kruizen wat ie wil maar laten we het resultaat van paarden die gekruist worden met de fries geen friezen gaan noemen, maar leuke kruisingen
PinkPrincess schreef:nou het geeft zo een beeld van een tinker, en ik vind een fries gewoon ja het hoort zwart. net als spaanse paarden wit horen te zijn die vind ik in de kleur vos bijv heel lelijk XD. maar dat is gewoon mijn mening hihi.. Het paard zelf is mooi maar de kleur past er niet bij.
Overgens vind ik al dat gefok met rassen om iets te krijgen wat beter is dwaal dat het oude juist beter was dan het nieuwe. Ik vind de ouderwedse fries nog het mooiste. die waren super elegant en sterk. mooi voor de koets