Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Claudia78 schreef:Ja, hier ook zo`n drama met mijn fries hoor.
Ook al veel zadels geprobeerd. Vaak schuiven ze of wippen ze van achteren.
De Lander die ik nu test word hem waarschijnlijk ook niet. Hij schuift en klappert achter. Volgens Marcel heeft mijn paard veel beweging in zijn rug maar het kan ook komen omdat hij net een maatje te krap is. testzadel is een 32 en hij moet 33 hebben. Opzich reageerd mijn paard wel heel goed op dit zadel. Meestal laat hij wel merken dat hij het niks vind. De zaldi Lusintanus lag volgens Marcel toch mooier en vooral van achteren stabieler.
Deze ga ik aankomende week nog testen. Ben benieuwd. Ik zou het zadeldrama ook wel eens achter ons willen laten.
Citaat:Ik rij * op een Zaldi Lusitanus. Dat heeft de boom en kussens van de New Kent, maar met wat portugese blingbling en zweetblad.
Erretje schreef:Startrekk boomloos en dus Deuber kan ik overigens alleen maar positief over zijn en mijn paard ook, lag heel goed, alleen ik had moeite met het zadel. Doordat haar bewegingen extra doorkomen en ze dus iets overbouwd is werd ik nog erger naar voren gegooid en uit balans gegooid met als gevolg dat zij daar ook weer negatief op reageerde.
Hij sloot mooi aan en door de halve kussens zaten haar spekkies ook niet in de weg.
Een Deuber Maxima of een Duett met een leren boom staat ook absoluut op mijn test-lijstje! Ik hoop dat ik daar dan meer steun op vind dan op de StarTrekk Boomloos.
Jesser schreef:Ik heb een pre met erg kort ruggetje, en rondgeribt. Zeer lastig om daar een goed zadel voor te vinden. Gelukkig en ik ben er erg blij mee, heb ik een StarTrekk Dressuur, wat inderdaad in het begin voor mijzelf even zoeken was omdat ik de eerste week wat naar voren ging. Echter ik ben gewend om close contact met mijn paard te hebben daar ik ook een Zaldi Cabriola Rejoneo zadel heb. En daar voel je alle bewegingen. Met beide zadels ben ik zeer tevreden en het belangrijkste, ze liggen goed op mijn paardje met z'n zeer lastige rug..
Ben overigens wel blij met een bontje voor Op de Startrekk dressuur. Het zadel is zonder wel wat glad en met bontje zit ie heerlijk, als een huis, heb hetzelfde gevoel met dit zadel als mijn cabriola Rejoneo, waar je echt bomproof in zit.
Beide door Callista en Marcel aangepast en het vaquero zadel nieuw gekocht. Het dressuurzadel is 2ehands.
Claudia78 schreef:Nou, ik weet het niet meer....![]()
Ik heb de lander dus getest...schuift naar voren...de Zaldi Lusitanus schuift naar voren...Gisteren is Marcel nog geweest met een Zaldi San Jorge.
Erg fijn zadeltje om op te zitten. Maarrrr.....Mijn paard stapte weg en schoof meteen op zijn schouder. Na genoeg alle zadels schuiven hem op zijn schouder. Nou moet ik weer opzoek
Ik heb de lander dus getest...schuift naar voren...de Zaldi Lusitanus schuift naar voren...Gisteren is Marcel nog geweest met een Zaldi San Jorge.
Erg fijn zadeltje om op te zitten. Maarrrr.....Mijn paard stapte weg en schoof meteen op zijn schouder. Na genoeg alle zadels schuiven hem op zijn schouder. Nou moet ik weer opzoek