Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laulau85 schreef:jellie beterschap. Ja ik sta op een manege en iedere zomer is er een week ponykamp. Dan lopen er dus 30 kinderen heel de dag rond. Was dus gisteren heel blij dat ik naar het bos was want toen ik terug kwam werd ik alweer aardig gek haha...
Barroco schreef:Nog de beloofde foto van Furia die flink schrok voor de kar (heftig he..! Waren allemaal wel geschrokken):
zasread schreef:Ik ben nu bij Lisa thuis aan het oppassen/
Haar hond heeft vannacht namelijk 2 puppies gekregen. 1 puppie heeft het helaas niet overleefd.
De andere wel, maar die schopt ze steeds weg en ik weet niet of hij al gedronken heeft, maar ik heb het idee van niet. Iemand ideeen?
borderjay schreef:zasread schreef:Ik ben nu bij Lisa thuis aan het oppassen/
Haar hond heeft vannacht namelijk 2 puppies gekregen. 1 puppie heeft het helaas niet overleefd.
De andere wel, maar die schopt ze steeds weg en ik weet niet of hij al gedronken heeft, maar ik heb het idee van niet. Iemand ideeen?
Kan je het puppie niet aanleggen bij de moeder?(beetje "dwingen"dat het drinkt?)
Moederhond op dr zij,grootste tepel uitzoeken,puppie bekkie iets los murmelen en over tepeltje heen zetten...puppie iets er op blijven drukken(niet te hard natuurlijk) Misschien helpt het dan als je voor die tijd zelf even drupje melk uit het tepeltje drukt.
zasread schreef:Ik ben weer thuis. Vandaag is het net een vervelende situatie. Lisa is net een dag weg, dus ik zou op Amber (de hond) passen. Amber en haar puppy zijn nu bij de dierenarts. De DA heeft de puppy onderzocht. De pup was op zich in orde, maar onderkoelt en moest dringend wat eten. De pup ligt nu in de couveuse bij de DA en als die wat is aangesterkt gaat hij weer proberen Amber en de pup bij elkaar te zetten. Hopelijk neemt ze hem dan wel aan. Er is een foto van Amber gemaakt, die is verder helemaal leeg. Ze krijgt voor de zekerheid nog wel een spuit dat de nageboorte er goed af komt.
Vanmiddag rond 4 uur haalt Lisa ze weer op. Hopelijk kan de pup dan gewoon bij mama drinken.
Amber geeft wel melk, alleen pakte de puppy de speen niet. Ook niet toen ik ging helpen.