Met mijn fries is het ook geen succes geworden. Die gaat bovenop balkjes staan. En gewone hindernissen loopt ie gewoon doorheen. Dus dat gaan we maar niet meer doen, want hij zal zichzelf echt een keer pijn doen en daar heb ik dan niet zoveel zin.
Karlijnxxx
Geplaatst: 06-09-10 17:23
De fries die ik rijd vind het erg leuk, hij rent op de hindernis af zet netjes af en bedenkt dan halverwege: f*ck... wat moet ik doen met mijn achterbenen? Hij probeert dan achter eroverheen te draven of maakt raar zijsprongetje etc ... Het is best hilarisch om het te zien (hij lijkt wel uit 2 delen te bestaan!). Ik doe het af en toe en het gaat wel steeds beter (vandaag 1 goede sprong over 30 cm!!! (zonder dat de balken eraf gingen)) dus ik ben alweer heel gelukkig!
Haha die van mij had ook een keertje zo'n actie. We hadden een hindernisje opgezet van 30 cm ofzo. Hij komt aan, springt met zijn voorbenen nog redelijk normaal eroverheen en toen stopte hij. Dus staat ie daar met die hindernis onder zich en zijn achterbenen moesten er nog overheen. Uiteindelijk nam hij een hupsje en sprong hij zo met zijn voeten bovenop de balk. Toen had ik zoiets van nah ja, laat maar dit gaat em niet worden met hem.
Ik ben begonnen met balkjes dravn en dan kleine kruisjes dan een keer een laag stijltje en dan elke keer opbouwen. Ik heb ook ongeveer 6 keer privéspringles gehad om de basistechniek te beheersen en dan heel veel oefenen...
Ik heb gisteren ook weer voor het eerst gesprongen na de vakantie en ik kon merken dat jelle het echt gemist had! Hij vond het prachtig en ik denk dat hij nog nooit zo goed zijn best gedaan heeft. Hij wordt alleen zo ontzettend heet Gelukkig niet lomp en vervelend, dus hij is ook wel weer af te koelen, het duurt alleen even Als het goed is gaan ze volgende week de les filmen, dus ik zal eens kijken of ik daarvan iets hierneer kan zetten (geen idee hoe ze het gaan doen, aan 1 stuk of stukjes). Hoop dat ze ook wat fotos maken dan
Antics
Geplaatst: 07-09-10 15:58
Er is hier een Fries op bokt, en die springt ongeveer 1.35!
Ik heb een verzorgpony en bij die eigenaar van mijn verzorgpony heeft ook een fries, die word door anderen gereden. Maar die hield niet van springen. Bomproof paardje, heel lief, bijna automatisch aan de teugel, ze kan heel mooi lopen, gooit mooi hoog op, Kan lekker dressuren
Maar springen?
NEEE!
Ze heeft trouwens een paar x met mij zonder zadel gesprongen over een hindernisje van 20cm.
Raar, dat deed ze beter dan met zadel... Misschien omdat zij een heel zwaar zadel had ofzo?
Geen idee!
Maar met friezen kan je best springen, weet alleen niet hoe je het ze kan leren. Zal wel (ongeveer) hetzelfde zijn als bij andere paarden.
Ja ik denk inderdaad dat leren springen hetzelfde gaat als bij andere paarden. Tenminste, ik ben gewoon met de andere paarden in de springles gegaan en ze leerden het allemaal op dezelfde manier
Wel vet als je met je fries 1.35 kan springen Wij houden het de komende tijd maar even bij 30 tm 60 cm... kunnen wel al 3, 4 of 5 hindernissen achter elkaar!! Werken langzaamaan naar een parcoursje toe. Lijkt me zo leuk om een keer een klein parcoursje te kunnen springen met m!
Chaos
Geplaatst: 07-09-10 16:08
Mijn Friese merrie springt vrij 1.20m. met gemak en onder het zadel een meter. Ze heeft heel fijne techniek en beleeft er enorm veel plezier aan.
Helaas is ze momenteel aan het revalideren van haar zeer ernstige en zware bevalling, maar zal een foto uploaden uit 2007.
.. ..
Met onze 4jarige merrie springen we af en toe ook, zo'n 80cm max. Onze andere merrie springen we ook tot 80cm ong. en de laatste Friese merrie vindt het niet leuk en doet het dus zelden, maar heeft ook een lijntje op 60cm gesprongen.
Overmatig springen kan inderdaad heel belastend zijn voor met name de voorknieen van Friezen.
Maar als je goed traint en rustig opbouwt kijkend naar wat je paard kan, dan kan het geen kwaad hoor!
Fanuilos
Geplaatst: 14-09-10 16:26
From what I know from my friends, their Friesians jump up to 1m. I don't like jumping, so I don't practise it a lot, but when we are making horse trips with my friend, my horse jumps quite eagerly
Id like to see them as well. You should open a topic. Have you baught your Friesian in Holland?
Fanuilos
Geplaatst: 14-09-10 19:33
Yes, he comes from a friend of a friend, he was first brought to Wroclaw in Poland, and then he came to me I will add some pictures later today And, I forgot, some pictures you can see here [RIJ-ITP] Sander - my Friesian :)
Sille87
Geplaatst: 23-09-10 11:23
Mijn fries kan ook niet springen. Balkjes draven gaat wel heel goed.
Ooit is met de kerst, kerstbomen gesprongen nou mevrouw sprong er niet overheen maar ging er gewoon dwars doorheen. Dus tja ik heb me er al bij neergeleggen dat het nooit een spring talent word. Vind ik ook helemaal niet erg want ik ben zelf ook geen spring talent.
Kartine
Geplaatst: 03-10-10 16:55
Ik rijd sinds afgelopen december een friese merrie van 15 jaar. Ze is zozo al een apart geval in haar karakter, maar het schijnt dat ze zeer goed en makkelijk springt. Heb het nog nooit gedaan met dr, maar zou het wel graag een keer willen proberen
we hebben 10 friezen bij ons op stal, en sommige vinden springen helemaal geweldig, en anderen snappen het nut niet om hun benen op te tillen voor een hindernis. Het ligt een beetje aan de aanleg van je fries en of ze het leuk vinden denk ik. al is springen bij ons op stal niet hoger dan emmer, en stoelen hoogte.
mijn instructrice beweert dat het slecht is voor friezen... :S slaat ook nergens op, met tuigers enz kunnen ze toch ook springen, dus met een fries ook heus wel. ik snap ook wel dat je geen 1,50 kan verwachten, maar voor de lol een klein sprongetje !
Gulpje
Geplaatst: 18-10-10 12:00
kim_hester schreef:
mijn instructrice beweert dat het slecht is voor friezen... :S
Want? Worden ze er bruin van dan?
Engeltje
Geplaatst: 18-10-10 12:49
Gulpje schreef:
kim_hester schreef:
mijn instructrice beweert dat het slecht is voor friezen... :S