Reclamo in ere herstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Reclamo in ere herstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:01

rijden is net goed voor het herstel Ja

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:19

wow dat gaat ineens snel hé. Ik vertrouw erop dat jullie weten wat je doet en dat het rijden goed is voor ze. Gniffel, jij bent hopeloos besmet hoor, valt niets meer aan te doen. ROFL

Dikke pluim !

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:57

Fijn dat het zo goed met ze gaat OK dan!

Hebben jullie nog iets van de oude eigenaars gehoord?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:19

yep .. je bent besmet met het virus Clown

rijden voorspoedigd , mits lichamelijk mogelijk , zeker het herstel Haha!
dus gewoon doen , rekening houdend met de missende bespiering
paarden zijn in de regel erg duidelijk in hun taal met wat ze kunnen en willen
zal je merken dat ze vooruit springen Vork
maar geloof dat jullie heeeel erg goed weten waar je het over hebt Knipoog

helemaal top dat het met deze 2 witte heren zo heerlijk voorspoedig verloopt Vork
keep up the good work OK dan!

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:48

nickyu schreef:
yep .. je bent besmet met het virus Clown

rijden voorspoedigd , mits lichamelijk mogelijk , zeker het herstel Haha!
dus gewoon doen , rekening houdend met de missende bespiering
paarden zijn in de regel erg duidelijk in hun taal met wat ze kunnen en willen
zal je merken dat ze vooruit springen Vork
maar geloof dat jullie heeeel erg goed weten waar je het over hebt Knipoog

helemaal top dat het met deze 2 witte heren zo heerlijk voorspoedig verloopt Vork
keep up the good work OK dan!

inderdaad , wij zijn het met de dierenarts eens , het bevordert niet alleen lichamelijk maar ook het geestenlijke herstel van de paarden , ik heb een hele stal vol staan , ook al beleef ik er veel plezier van , ik doe het niet voor mezelf , omdat ik niet kan/wil wachten , mijn eigen wedstrijdpaarden schieten er al bij in sinds ik met de heren in touw ben , geeft niks ze zijn het waard , maar het lijkt over te komen dat ik er te snel weer op zit dit is echt niet het geval , werk al mijn hele leven met paarden , heb een handelsstal , heb oude systeem duerne gedaan , waarna ik bij eric van de vleuten heb gewerkt naar buitenland vertokken , vervolgens daar de opleiding in warendorf afgerond , rijd grand-prix dressuur en int. gesprongen, dus ik weet best wat een paard wel of niet aan kan , gelukkig zie jij dat ook en dank je voor het vertrouwen

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:53

Cyrina schreef:
hahahah het virus heeft toegeslagen!! Hier kom je nooit meer vanaf

tja... ook ik kan dat alleen maar beamen!

moet mezelf er inderdaad maar gewoon bij neerleggen...

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:56

IKbenEllen schreef:
Fijn dat het zo goed met ze gaat OK dan!

Hebben jullie nog iets van de oude eigenaars gehoord?

nee , ze kan ook maar beter uit mijn buurt blijven... Lijst (aanklacht dierenmishandeling)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:57

och ik ben maar een huppeltje
mijn relaasje was meer naar derden toe
die denken dat het te vroeg is ..
dan voor jullie

en heb buiten mijn witte een andere pony
waar ik lekker mee kan rijden en doen
en een derde die hoog nodig aan het werk moet
maar mijn witje is erg blij dat die weer werken mag Vork
in sommige ogen was dat ook te vroeg

maar je had dat koppie moeten zien toen ik met een zadeltje aan kwam lopen Haha!
verpieteren op een weitje doe ik hem momenteel althans nog geen plezier mee
toen die terug kwam gingen we er vanuit er nooit meer op te kunnen klimmen

en dat was ook de reden van vertrrek ooit, dat we hem met prepensioen geen lol deden
puur voor hem , maar nu die terug is gaat die nooit en te nimmer meer weg

de vonk in de ogen is weer terug en daar doen we het voor Vork
paard heeft weer lol in het leven Cool

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:19

snap ik , vond het gewoon stoer dat je even liet weten dat jij de mening had dat we best wisten wat we deden en idd , vonkies in de ogen ik liep met zadel langs reclamo zijn stal (moest joep hebben) eerst hinniken , en toen ik voorbij liep mooi tegen de deur trappen haha , wie ben ik om dan er niet morgen gewoon weer op te klimmen...hij heeft er duidenlijk gewoon zin in

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:24

en ik ga het misschien volgende week aanschouwen Vingers aflikken
Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:23

stal_kuiper schreef:
nee , ze kan ook maar beter uit mijn buurt blijven... Lijst (aanklacht dierenmishandeling)

Maar loopt er ook een aanklacht dan of laten jullie het hierbij?

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:53

tuurlijk loopt er een aanklacht , een van mij en een van haar buurvrouw die al begin oktober was ingediend en een van mijn dierenarts die het ook niet normaal vond hoe zij de paarden heeft aangetroffen , dus erbei laten zitten? dacht ik niet

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:54

__Nathalie__ schreef:
en ik ga het misschien volgende week aanschouwen Vingers aflikken
Haha!

jaaa hopenlijk heeft je vriend niets gepland , kun je lekker komen rijden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:16

stal_kuiper schreef:
tuurlijk loopt er een aanklacht , een van mij en een van haar buurvrouw die al begin oktober was ingediend en een van mijn dierenarts die het ook niet normaal vond hoe zij de paarden heeft aangetroffen , dus erbei laten zitten? dacht ik niet

Nee tuurlijk niet, je hebt groot gelijk. OK dan!

Maar ik vraag me af wat er mis gaat in een gezin dat je een stal dicht timmert Ziek dus ik was nieuwsgierig Bloos of er een soort van "verklaring" van die mensen was. Want die heben hun paarden toch niet altijd slecht verzorgd, was toch iets van het laatste half jaar?

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:27

dat klopt , de mensen hebben het heus erg zwaar , haar man is overleden en toen is dit er langzaam ingeslopen , aanvankelijk was er een verzorgster die was er 9 mnd terug wegens gezondheid mee gestopt en vervolgens is het bergaf gegaan , toen een van de buren een loslopend paard hebben gevangen en terug op stal gezet hebben begin oktober zagen zij de toen al slechte conditie van het dier en hebben de aid ingesckakeld , om bemoeienis van de dierenbescherming en buren (volgens hun om te voorkomen dat de paarden uitbraken) zijn de stallen dichtgetimmerd , ik moet er bij vermelden dat deze wel open waren op het moment dat ik kwam , werd mij door de inspectiedienst en buren verteld , de dag voordat ik kwam zijn de stallen ook uitgemest aangezien het huis dezelfde dag nog opgeleverd zou worden, ik denk dat er geen kwade en gemene bedoelingen waren , maar dan hadden ze eerder naar een oplossing moeten zoeken, moravita heeft altijd aan hun aangegeven de paarden terug te nemen,ik denk dat ze dit wegens schaamte niet hebben gedaan.
dankzij de dappere dochter van 14 waar ik via bokt contact mee heb gekregen staan ze nu bij mij en worden goed verzorgd.
voordat de mods ook dit topic gaan sluiten wil ik graag alleen via pb vragen hierover beantwoorden , dit topic gaat ALLEEN over het voorspoedige hestel van deze speciale ventjes en wij willen een heksenjacht op vorige eigenaren voorkomen , dat laat ik liever aan de AID over

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:40

Beste mensen , moest lachen over het forum hollands next top horse , maar ga lekker toch reclamo inschrijven , trotse jongen hoort maar eens in het zonnetje gezet , ik maak het profiel deze week , ennuh wel allemaal gaan stemmen he!!!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:53

Mooi om te zien dat het allemaal goed gaat en respect voor de fatsoenlijke wijze waarop je over de vorige eigenaar schrijft. Dat is de enige manier om hier mee om te gaan imo.

Als je nog rijfoto´s hebt dan houden we ons aanbevolen natuurlijk Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:10

Fijn dat het goed gaat met de beide heren en heerlijk ook dat ze weer voorzichtig bereden kunnen worden.
Over dat vonkje in de ogen: wij hebben een paard met cushing dat rond zijn 24e jaar toevallen kreeg en ook regelmatig (om)viel. Dus was het niet veilig meer om hem te bereiden en dachten wij daar voor altijd van af te moeten zien. Nadat hij aan de pergolide is gegaan, verbeterde hij zo sterk dat ik zei tegen mijn vriend, stap er maar eens op echt alleen stappen, hij wil het zo graag "aan het werk met de baas". Je had hem moeten zien met zijn lange krullen en dikke vacht maar oh zo fier en stralend uit de ogen dat hij weer ECHT aan het werk mocht. Het was voor hem echt een straf niet bereden te worden. Wandelen en longeren was maar minderwaardig Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:14

Wat een fijne update en wat fijn ook dat de vorige eigenaars niet worden afgebrand.
Top dat de paarden alweer licht kunnen worden bereden, dit zal de opbouw van spieren in combinatie met goed eten alleen maar bevorderen!!!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:19

stal_kuiper schreef:
Beste mensen , moest lachen over het forum hollands next top horse , maar ga lekker toch reclamo inschrijven , trotse jongen hoort maar eens in het zonnetje gezet , ik maak het profiel deze week , ennuh wel allemaal gaan stemmen he!!!!!

Dat verdient wat meer aandacht!

Waar kan ik stemmen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:42

Ik heb het topic gezien toen er op een korte termijn, ik geloof 3 dagen? een opkoper gezocht werd. Ik had al zo het idee, dit gaat nooit goed zo, wat erg zo, die paarden.

Juist omdat het winter is nu had ik geen hengst kunnen stallen, verwachtte nl al een situatie die niet erg zou kloppen en dat blijkt nu ook wel. Ik baalde er echt van, het idee dat die dieren bij zo maar een opkoper zouden eindigen en een lijdensweg tegemoet zouden gaan.

Het topic erop volgende heb ik gemist.

Wat een ontzettende engel in nood ben je Joke dat je het initiatief hebt genomen ze te gaan halen. Beter zouden ze nooit terecht hebben kunnen komen.

En geloof me maar, ze weten het hoor, dat je ze hebt gered. Je zult heel erg veel plezier met ze krijgen, ze zitten nu al helemaal op hun plaatsje bij je.

Wat een verschil al met die 2 foto's. Voor Moravita ook zo ontzettend fijn dat dit zo geregeld is. Op zo een moment is bokt gelukkig weer een medium dat ook positief kan werken.

Een hele fijne Kerst met je viervoeters. Ik kan mij voorstellen dat je helemaal verkocht bent. Je hebt er 2 vrienden voor het leven bij!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:56

Moderatoropmerking:
Beste Bokkers,
Kunnen we het in dit topic relevant en beleefd houden? Inmiddels is de discussie weer netjes, maar er zijn pagina's voorbijgekomen die niet echt vriendelijk waren. Zoals de discussie hier nu loopt, prima!
Zoals eerder al aangegeven wordt is dit topic bedoeld om het herstel van dit paard te beschrijven. Andere discussies zijn hier niet op zijn plaats, persoonlijke beschuldigingen al helemaal niet.
Vriendelijke groet,
Nickeltje

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:29

Hmmm, vlgs mij is dit topic tot nu toe de beleefdheid zelve? Misschien verkeerde topic?
Nogmaals gefeliciteerd met goede herstel van de 2 witte mannetjes en dat jullie samen nog maar veel (rij)plezier mogen hebben Vork

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:38

Ontzettend fijn om te lezen dat de heren goede vooruitgang maken!

Heel veel succes nog met ze!

Heb je trouwens nog wel contact met de dochter?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:12

fargo schreef:
Hmmm, vlgs mij is dit topic tot nu toe de beleefdheid zelve? Misschien verkeerde topic?
Nogmaals gefeliciteerd met goede herstel van de 2 witte mannetjes en dat jullie samen nog maar veel (rij)plezier mogen hebben Vork

Hier sluit ik me volledig bij aan Knipoog