Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Welshcobfan schreef:Ik vind het zinloos omdat het een oneindige discussie is die totaal niets bijdraagt aan het tegengaan of begrijpen van stierenvechten. Waarbij men vooral niet open staat voor andere ideeen. Ik merk hier een tunnelvisie
Jannepauli schreef:Citaat:Wil je het topic niet vervuilen met dingen die met Spaans stierevechten te maken hebben?
.
Mag ik nu zeggen dat jij dan misschien het forum niet moet vervuilen met topics die het misbruiken van dieren verheerlijken?
Portugees of Spaans, 't is mij om het even en het was mij niet ontgaan. Maar mishandelen blijft mishandelen, al was 't Russisch of Chinees stierenvechten.
en dan ter vergelijking nog 's op z'n portugees..
http://www.youtube.com/watch?v=xWIPqgHTw5Y
wat een 'clean' verschil hé? Shame on you!!
Dit is geen dierenmishandeling, deze stieren vinden het leuk!
of paarden te lang op stal. Welshcobfan schreef:Je moet het ook in via hun cultuur zien. Want de indiers vinden het onbegrijpelijk dat wij koeien opeten en ophokken! Mensen in Afrika die met zn allen in een hutje slapen vinden het pure kindermishandeling dat hier een kind alleen moet slapen en in spanje/portugal is dit een deel van hun cultuur.
Zie ik er de lol van in? nee, maar ik ben er niet mee opgevoed. Kan ik ergens voorstellen dat iemand er wel plezier in heeft, ja.
Overal moeten dieren lijden voor ons. Zolang wij nog gezellig ons vlees naar binnen schuiven zal dat niet veranderen. Zolang wij dieren als huisdieren houden zal dat ook gebeuren. Kijk maar eens hoeveel goudvissen er nog in een kom worden gehoudenof paarden te lang op stal.
Dus een eindeloze discussie waarmee je nergens komt hier. Want niemand vindt het leuk om een dier te zien lijden.
Neemt niet weg dat het voor deze dame best knap is om een plek te bemachtigen tussen de heren! En ja, daar heb ik respect voor! Ongeacht wat ik van haar beroep vind!
Welshcobfan schreef:Of ik nou zeg voor ons of voor de mens, het komt op hetzelfde neer
Redrumfox schreef:Ik weet niet wat ik hiervan vind, op internet staat hier vrijwel geen objectieve informatie over. Ja waarschijnlijk wel in het Spaans maar om dat te begrijpen moet ik eerst mijn Spaanse woordenschat verder uitbreiden. Hier op bokt is ook niets te vinden, aangezien alles óf extreem rechts óf extreem links is.
Overigens wel erg interessant om eens een intervieuw te lezen met een dame die dit als leefstijl heeft.
Redrumfox schreef:Nou dan zal ik wel een chromosoom teveel hebben want ik heb er gewoonweg geen mening over. Ik vind het zielig maar het is ook een deel van de cultuur van bepaalde landen, culturen vind ik stuk voor stuk prachtig (ja ook die waar stierengevechten deel van uit maken) maar ik vind het ook heel sneu voor die beesten, dit is dubbelop dus ik heb er geen duidelijke mening over. Ik kan hier dus helemaal niet ''natuurlijk heel erg goed een mening over hebben'', beetje vreemd dat je dat zegt: ik voel zelf wel aan of ik er wel of niet ''iets'' van vind. Hier heb ik simpelweg geen duidelijke gevoelens bij, daarvoor zou ik er eerst meer over willen weten en dat is niet mogelijk via internet.
Welshcobfan schreef:En wie ben ik ook om dit zo erg af te keuren, ik eet zelf vandaag ook lekker vlees en om nou te zeggen dat mijn kippeborstjes een goed leven hebben gehad? Geen flauw idee!
Cultuur is een lastig iets met positieve en negatieve aspecten, maar ik heb wel respect voor een cultuur. Dat is eeuwenoud en verander je niet 1,2,3. Geef het tijd.

Redrumfox schreef:Ja nou het probleem is dus dat ik niet tot die kennis kom > ik vertrouw internet voor geen meter. Staat meer onzin dan waarheid op. Boeken vertrouw ik wel, maar dat betekent dat ik naar de bieb moet en daar heb ik niet zoveel zin in > moet altijd betalen omdat ik die boeken vergeet terug te brengen en het interesseert me niet genoeg om er moeite voor te doen. Als het nou iets is waar ik wakker van lig, tja dan zou ik wel naar de bibliotheek fietsen maar ik slaap lekker hoor.![]()
Ik kan er verder ook niets aan doen, want ik heb er simpelweg geen mening over. Wil mezelf best iets aanpraten maar dat schiet ook niet op natuurlijk. Het is niet zo dat ik woede op voel borrelen als ik aan stierengevechten denk, maar ik word er ook niet warm van. Nee ik weet het gewoon niet..
Het interesseert me niet bijzonder veel, maar ik wil er wel graag meer over weten zoals ik eerder al liet weten. Die 'drang tot kennis' is alleen niet zo groot dat ik in de kou een roteind naar de bibliotheek ga fietsen..Ninx schreef:Redrumfox schreef:Nou dan zal ik wel een chromosoom teveel hebben want ik heb er gewoonweg geen mening over. Ik vind het zielig maar het is ook een deel van de cultuur van bepaalde landen, culturen vind ik stuk voor stuk prachtig (ja ook die waar stierengevechten deel van uit maken) maar ik vind het ook heel sneu voor die beesten, dit is dubbelop dus ik heb er geen duidelijke mening over. Ik kan hier dus helemaal niet ''natuurlijk heel erg goed een mening over hebben'', beetje vreemd dat je dat zegt: ik voel zelf wel aan of ik er wel of niet ''iets'' van vind. Hier heb ik simpelweg geen duidelijke gevoelens bij, daarvoor zou ik er eerst meer over willen weten en dat is niet mogelijk via internet.
Dus je kunt je ook geen beeld vormen van besnijdenis bij jonge meisjes?
Het verbod op sociaal contact buiten de deur voor vrouwen in bepaalde culturen?
Kinderen uithuwelijken op 7-jarige leeftijd?
Hanen- en hondengevechten?
Het levend villen van honden voor consumptie?
Allemaal cultureel bepaalde gebruiken/ omgangsvormen en consumptiepatronen...... en dus allemaal mooi, en allemaal niet voldoende om je een mening over te vormen?
Eerste stap naar een mening vormen is kennis vergaren, en die is ruim voorhanden... ook op het internet.
Misschien kan iemand zich ergens geen beeld bij vormen, dat je dat niet kan inzien is erg jammer. En om er dan allemaal voorbeelden bij te halen, misschien kan diegene zich daar wél een beeld bij vormen, maar is er bij dit onderwerp nog niet helemaal uit? 
Het zou heel goed zijn om naar een oplossing te zoeken. Maar andere mensen hebben het recht iets anders te denken dan jij, en dat hoeft niet per definitie meteen een misdaad te zijn bij wijze van spreken.
Of in ieder geval geen dingen voor anderen in te vullen.
Waarschijnlijk een nog slechter leven dan de stierenvechtersstieren.

Wildgirl schreef:even een nuance, besnijdenis bij kinderen gaat om mensen, stierenvechten om dieren.....een groot verschil lijkt mij
Redrumfox schreef:Als ik niet geïnteresseerd was zou ik niet in dit topic rondhangen lijkt mij.Het interesseert me niet bijzonder veel, maar ik wil er wel graag meer over weten zoals ik eerder al liet weten. Die 'drang tot kennis' is alleen niet zo groot dat ik in de kou een roteind naar de bibliotheek ga fietsen..
Edit: daar kan het ook aan liggen inderdaad. Wil daar nog even aan toevoegen dat ik door bepaalde omstandigheden moeite heb met het vormen van een mening > ik heb op jongere leeftijd als het ware 'afgeleerd' om gevoelens te tonen en op een gegeven moment herkende ik ze ook niet meer. Hier heb ik soms nog wel eens last van, zou kunnen dat dat nu ook zo is: voel in ieder geval niets bij dit onderwerp.. (dit klinkt erg vreemd natuurlijk maar ik loop echt niet de gek met je te steken, ik meen het serieus)
Fiffill schreef:Maar Ninx, wat je nu voor voorbeelden opnoemt, wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken.Misschien kan iemand zich ergens geen beeld bij vormen, dat je dat niet kan inzien is erg jammer. En om er dan allemaal voorbeelden bij te halen, misschien kan diegene zich daar wél een beeld bij vormen, maar is er bij dit onderwerp nog niet helemaal uit?
Soms zit je nog een beetje in een dubio, om hier meteen zwart op wit je mening neer te knallen kan voor sommige mensen wat moeilijker zijn denk ik.
Ik kan het me voorstellen in ieder geval.