Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:29

Ik zie wel dat hij moeilijk ademt vermoedelijk door de grote neusgaten op de foto’s. Sterkte Tarzan :+:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:32

Z'n ademhaling is gelukkig stabiel op dit moment, het zijn nu echt de bijwerkingen die funest worden.
Op foto 1 was m'n zoontje voor z'n neus wat 'nt doen en foto 2 waren ze vuurwerk af 'nt steken dus denk dat deze foto's net vertekenen :D Het is zo'n goedzak <3

Dankjewel ineke!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:05

Pagina 500 alweer! Voelt iemand zich geroepen om een nieuw topic aan te maken?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:28

ik begrijp er niks mee van, had echt verwacht dit weekend Fuego te moeten inslapen, nou hij staat er hartstikke fit en blij bij :+
Paard met 9 levens ofzo, ik weet dat elke dag de laatste kan zijn dus we genieten nog even volop samen <3 <3

Braamstruik kaal eten haha
Afbeelding

<3
Afbeelding

en even op pad grasjes eten :D
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:52

_Tarzan schreef:
ik begrijp er niks mee van, had echt verwacht dit weekend Fuego te moeten inslapen, nou hij staat er hartstikke fit en blij bij :+
Paard met 9 levens ofzo, ik weet dat elke dag de laatste kan zijn dus we genieten nog even volop samen <3 <3

Braamstruik kaal eten haha
[ [url=m/g475oF.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
[ [url=m/ooKUkI.jpg]Afbeelding[/url] ]

en even op pad grasjes eten :D
[ [url=m/WPHIuc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn!! Fuego is dan wel een paard maar waarschijnlijk identificeert hij zich als een kat ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:01

Vast te veel naar de kat gekeken (die werd laatst aangereden maar mankeerde ook niks) :')
Ik temperatuur hem 2x per dag en zit er bovenop zodat ik geen verandering over het hoofd zie.
Schijnbaar is hij zelf dus nog niet klaar ofzo ..

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:08

Wat fijn dat Fuego er nog js Tarzan! Open toch dit topic elke dag met spanning moet ik zeggen.

Bedankt voor alle reacties laatst op mijn vraag.
Gisteren is Ruperta ingeslapen.

Het leek wel toen ik de beslissing gemaakt had dat ze echt heel moe leek. Misschien wil je het stiekem eerst nog niet zien? Of ze voelt dat ze niet meer sterk hoeft te zijn? Maar wat gaat het tegen je natuur in om een paard wat niet dood ziek lijkt in te laten slapen. Alleen maar omdat je bang ben dat de klachten uiteindelijk zo erg worden dat ze wel met veel pijn dood gaat.
De dierenarts bevestigde dat ze echt wel pijn heeft aan de lippen, zoveel spanning op de huid en de open plekken onder haar staart.
Ik had met liefde haar nog maanden of langer verzorgd, maar het was genoeg. Ik wil geen hoopje zielig paard.
Afscheid foto’s laten nemen afgelopen zaterdag en haar ogen zeggen genoeg:

Afbeelding

Ik ben gebroken en mis haar. Ik hoop dat ze vrij is van een lichaam van ongemak. Vlak voor het inslapen kregen we een prachtige regenboog cadeau en toen de dierenarts bevestigde dat ze overleden was gingen mijn honden (die uit beeld waren) huilen als wolven.
Ik hoop dat ze weer is zoals ze was toen ze jong was, ze was zo sterk en mooi. In mijn ogen (natuurlijk) de allermooiste merrie

Afbeelding
Dag Rups ❤️

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:30

Och jeetje lovelance, zo snel al afscheid genomen. :(:)
Ik begrijp je helemaal hoe tegenstrijdig het voelt, maar je hebt de beste keuze voor haar gemaakt.

De foto spreekt boekdelen, alsof ze zelf ‘klaar’ is, maar wat een liefde spat er vanaf <3

Ik weet verder niet veel te zeggen, krijg er tranen van in m’n ogen en wil je dan ook een hele dikke virtuele knuffel geven en je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote verlies :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:54

Ah wat triest..maar het enige wat je kon doen met die rottumoren. Ze was inderdaad echt een prachtige merrie! Heel veel sterkte!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:08

Kippenvel van je bericht Lovelance. Er spreekt ook zoveel liefde uit. Heel veel sterkte met dit verlies <3 :knuffel:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:35

Wat een verdrietig nieuws…. Heel veel sterkte. Wat was ze mooi

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:07

Oh wat verdrietig nieuws! En wauw, wat een prachtige foto van jullie samen zeg! Ik krijg er trainen van in mijn ogen... Heel veel sterkte gewenst met dit verlies!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:53

Ah Jasses, ik heb het bericht niet af kunnen lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Ik zit met Wybrun nu ook op de leeftijd (Fries, 25) waarop ze hard achteruit gaan. Hij heeft nu 2 keer een slokdarmverstopping gehad en ik merk dat hij niet graag meer gaat liggen. Ik weet dat de tijd eraan zit te komen en als ik dan jouw verhaal lees dan voel ik het door mijn hele lichaam gaan.
We hopen allemaal dat onze paarden op een mooie lentedag in de wei gaan liggen en niet meer wakker worden maar helaas is dat niet het geval. Het is vreselijk om een keuze te moeten maken om het leven te beëindigen van een dier. Je kunt het niet vragen en je kunt het niet uitleggen aan ze..

Ik vind je vreselijk dapper en ik wens je heel veel sterkte!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:56

Heel veel sterkte lovelance

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 14:42

sterkte.

Bijzonder ook dat de honden gaan huilen.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:17

Wat een verdrietig nieuws :(

Super moeilijke maar dappere beslissing, heel veel sterkte :knuffel:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:58

Hoe is het nu met je lovelance? :(:)

Fuego gaat wonder boven wonder nog steeds goed nu <3

En gisteren kreeg ik telefoon van de staleigenaar dat Rambo vast had gezeten :=
Hij is over het schot gekomen met z'n achterbeen in de stapmolen, hoe hij het gedaan heeft blijft uiteraard een raadsel. Staleigenaar heeft hem met de stalhulpen uit z'n benarde positie moeten helpen, hij kwam zelf niet los, ik heb de DA gebeld en die is meteen gekomen om te hechten.

Hele been open met hechting in een wond, knie kapot en bovenop z'n kop nog 3 hechtingen, echt wat een brokkenpiloot -O-
Gelukkig loopt hij zoals we nu zien goed, been is wel gezwollen en mag alleen wat aan de hand stappen met hem, verder boxrust, net nu die apekop zo goed ging!

Get a horse they said, it would be fun they said! :')
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:14

Ohhh dat meen je niet! Wat een aap _O-

Hier weinig te melden, de lessen gaan goed. Ik stap echt blij af. Hij blijft wel klooien bij de hoeken (ik vraag me af of dat er ooit uitgaat..) maar het is niet meer zo erg als in het begin.
We zijn nu het wijken vanaf de hoefslag aan het oefenen, dat vinden we beide erg moeilijk. Ik omdat ik mijn stelling niet goed doe (nu wel haha) en hij omdat hij zoveel tegelijk moet doen. En alle benen mee en de voorhand en de achterhand :Y) Maar we komen er wel! Het achterwaarts vond hij in het begin ook heel moeilijk, maar dat gaat nu eigenlijk hartstikke goed.
In januari ga ik samen met mijn vriend en Nero 3 dagen naar de Veluwe. Dat is toch stiekem wel een droom! We gaan dan dronebeelden maken <3
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 02-11-23 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:16

Echt he .... Hoe krijgt hij het toch voor elkaar :=
Been ligt wel helemaal open dus duimen dat dat weer helemaal heelt!
De foto is gemaakt van z'n goeie kant zeg maar, de andere kant is beschadigd :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:20

Oei heftig. Wat doen paarden toch domme dingen soms. Beterschap voor Rambo wat een pech.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:24

Echt he, staleigenaar is zich ook helemaal rot geschrokken maar heeft gelukkig heel goed en fijn gehandeld! :=
Dankjewel <3 dat wordt komende 2 weken stappen aan de hand met hem haha

Wat fijn Autumnn dat hij zo goed gaat, of meer dat jullie zo goed gaan :D
en wat cool de veluwe!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:46

Bedankt allemaal voor de super lieve woorden.
@Ania, ik wil jou ook heel veel sterkte wensen voor de beslissing die dichterbij komt. Wat is dit toch het allermoeilijkste stukje van paarden/dieren houden.

Hier probeer ik alles op te pakken en als er verdriet komt, dan mag dat. Zo is 4 voerbakken vullen in plaats van 5 echt een rotmoment van de dag. Verder heb ik er een soort van vrede mee? Al blijft een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat ik te vroeg was. Terwijl ze echt vol zat met tumoren, het was al lang niet meer te vroeg. Te laat, dat was erger geweest voor haar.

Ik zou heel graag weer een jonge merrie kopen uit Spanje. "Helaas" zijn we begonnen aan een enorme verbouwing van de boerderij, dus ik moet nog even geduld hebben.
Ik heb nog een PRE lopen, Jabato, ook zo'n kneusje die veel zorg nodig heeft en aanpassingen in voeding om hem vrolijk genoeg te houden. Voor hem houdt het ook sneller op dan je hoopt ben ik bang. Hij wordt in januari 15.
Ik hoop dus echt de mogelijkheid te hebben om voor die tijd een jong dier te kopen, een nieuwe toekomst met hopelijk weer veel plezier in het houden van paarden. Mocht deze zoektocht toch gaan gebeuren, houd ik jullie op de hoogte.

Ik probeer behalve mee te lezen nu ook wat actiever mee te doen in het topic!

@Tarzan, wat schrikken zeg en wat een pech! Gaat het met de 1 bovenverwachting nog goed, haalt de ander zo'n stunt uit. Sterkte er mee en veel beterschap!

@Autumnn, vakantie naar de Veluwe, dat is zo heerlijk! Ook fijn even zo'n positief bericht tussendoor :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:20

Jemig wat een pech Tarzan! Hopelijk valt de schade mee.

Leuk Atumnn, waar ga je heen op de Veluwe? Zolang als je over het algemeen maar blij afstapt. :-)

Loslaten is inderdaad het moeilijkste wat er is Lovelance. Ik denk niet dat je te vroeg was maar ik snap de gedachte..het juiste moment bepalen blijft zo moeilijk.
Jabato ken ik nog wel van je volgtopic. Hopelijk kun je nog een leuk, jong en gezond dier kopen in de toekomst.

Hier gaat alles goed, pakt het werk goed op maar doe heel rustig en alles spelenderwijs want het koppie is nog erg jong.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:00

Lovelance, ik kan het mij heel goed voorstellen dat het zwaar is. Maar je hebt echt de beste keuze voor haar gemaakt en dat betekend ook dat je heel veel om haar hebt gegeven. En zoals iedereen ook mij altijd zegt, je kunt nooit te vroeg zijn, wel te laat. Maar ook daarbij weet ik als geen ander hoe zwaar die beslissing zal zijn geweest! Nogmaals sterkte de komende tijd :(:)

En ja gaat Fuego gelukkig weer eindelijk goed, ligt de ander er uit, alleen maar pech de laatste tijd!

Dankjewel Elisa, dat hoop ik ook, het zit ingepakt en krijgt antibiotica en boxrust om wildvlees vorming te voorkomen, dus even duimen en afwachten dat hij er toch nog goed vanaf komt! Been en z’n hoofd/hals is wel heel gevoelig, mag absoluut niet in de buurt van z’n hoofd komen dus ik duim ook dat er geen verdere schade is :=

Wat fijn dat het met de jouwe goed gaat, goed om te horen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:11

Hij zal wel bont en blauw zijn letterlijk. Moet even de tijd krijgen om te helen :knuffel: