Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:16

Die greenspot remover heb ik ook nodig haha, zonder deken heb ik een varken. :+

Ze is zo leuk enthousiast, iedere keer als ze me ziet komt ze al naar het hek in de wei om mee te gaan. <3 Al is het volgens mij 10 keer op een dag dan vind ze het nog leuk haha.

Fijn dat hij weer wat beter staat Tarzan, je ziet het wel een beetje aan zijn bovenlijn.

Ik zou hem maar even onder een dekentje zetten voor zaterdag Autumn :D

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:59

*bestelt green spot remover* Goeie tip :D

@Tarzan, ah verdorie, zo kwakkel zijn gezondheid, hopelijk blijft het nog eventjes beter <3

@Autum, ohjeeee :') dat is wel heel erg zijn best gedaan om niet op wedstrijd te moeten! Zou er ook maar even een dekentje op leggen :p

Hier trouwens ook gelukkig (nog) geen ervaring met melanomen, maar wel iets waar ik me zorgen over maak naar de toekomst toe ...

@Flubberboot, veel sterkte, moeilijke keuze, maar wel de juiste als ik het zo hoor.

@Zsazsa, wat een vreselijk verhaal :'(

Hier eigenlijk ook alleen maar positief nieuws te melden! Langzaam maar zeker zit er echt verbetering in onze dressuur, begint steeds vaker stukjes heel fijn te voelen, steeds meer controle over die wiebelige schouders en ik voel ook stilaan die achterhand sterker worden, hier en daar springt ze al een ok overgang stap-galop. Het juist aanspringen gaat ook steeds consequenter goed (dat was linksom héél lang een dingetje)

ENNN, ik heb de eerste foto's gekregen van mijn prinsessenuitje naar Gent!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:53

Prachtig Jenara jullie komen zo uit een sprookje gewandeld <3

Ik had vandaag een vriendin gevraagd om langs te komen en m’n camera in de handen geduwd voor wat spontane foto’s <3
Afbeelding
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:56

Jenara schreef:
*bestelt green spot remover* Goeie tip :D

@Tarzan, ah verdorie, zo kwakkel zijn gezondheid, hopelijk blijft het nog eventjes beter <3

@Autum, ohjeeee :') dat is wel heel erg zijn best gedaan om niet op wedstrijd te moeten! Zou er ook maar even een dekentje op leggen :p

Hier trouwens ook gelukkig (nog) geen ervaring met melanomen, maar wel iets waar ik me zorgen over maak naar de toekomst toe ...

@Flubberboot, veel sterkte, moeilijke keuze, maar wel de juiste als ik het zo hoor.

@Zsazsa, wat een vreselijk verhaal :'(

Hier eigenlijk ook alleen maar positief nieuws te melden! Langzaam maar zeker zit er echt verbetering in onze dressuur, begint steeds vaker stukjes heel fijn te voelen, steeds meer controle over die wiebelige schouders en ik voel ook stilaan die achterhand sterker worden, hier en daar springt ze al een ok overgang stap-galop. Het juist aanspringen gaat ook steeds consequenter goed (dat was linksom héél lang een dingetje)

ENNN, ik heb de eerste foto's gekregen van mijn prinsessenuitje naar Gent!

[ [url=m/bnCmc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/byyZOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BS4Pa0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omgggg wat prachtig weer <3 jaloersmakend zelfs haha

@Tarzan spontane foto's zijn vaak het leukst!

@Autumn ik heb nog voor je gekeken maar is inderdaad al uitverkocht. ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:49

Wat een mega gave foto’s Jenara!

Waardevol Tarzan <3 Hoe gaat hij nu?

Je kan haar gezicht niet zien, maar Neva was het er niet mee eens dat ze even stil moest staan
Afbeelding

Lekker uitstappen met lang teugeltje (en beslagen telefoon camera lens haha)
Afbeelding

Nog even uitwasemen voor de deken op kon, dat deed ze duttend met haar hoofd bij de zadel kasten (stel er wordt snoep gepakt haha)
Afbeelding

_Tarzan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:24

Aangezien ik zoveel mooie foto’s heb laten maken de laatste tijd heb ik wat verzameld in een topic [ITP] Fuego, that one horse who changed my life

Haha je ziet dat Neva het niet eens is inderdaad! Heerlijk hoor zo’n ritje.

Fuego staat er weer redelijk stabiel bij gelukkig maar ik heb voor mijzelf toch de knoop doorgehakt dat ik afscheid moet gaan nemen…

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:24

Haha Jorinda, die oren zeggen genoeg :))
Lekker weer dat ze geschoren is!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:25

_Tarzan schreef:
Aangezien ik zoveel mooie foto’s heb laten maken de laatste tijd heb ik wat verzameld in een topic [ITP] Fuego, that one horse who changed my life

Haha je ziet dat Neva het niet eens is inderdaad! Heerlijk hoor zo’n ritje.

Fuego staat er weer redelijk stabiel bij gelukkig maar ik heb voor mijzelf toch de knoop doorgehakt dat ik afscheid moet gaan nemen…

Dikke knuffel :(:) Heel veel sterkte gewenst Tarzan!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 23:31

:(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 08:19

Heftig..sterkte Tarzan!

Hoe is je wedstrijd gegaan Autumn?

Dat ziet er heerlijk relaxt uit in het bos Jorinda.

Jenara, prachtige foto's! Stond ze nu echt los? Mooie kathedraal ook op de achtergrond.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:10

Elisa2 schreef:
Heftig..sterkte Tarzan!

Hoe is je wedstrijd gegaan Autumn?

Dat ziet er heerlijk relaxt uit in het bos Jorinda.

Jenara, prachtige foto's! Stond ze nu echt los? Mooie kathedraal ook op de achtergrond.

Volgens de jury niet goed :Y) ik had niet verkeerd gereden voor mijn gevoel. Er gebeurde alleen ff teveel langs de bak (mensen die langs de stalgang liepen, voorlezer die zijn blaadje liet vallen toen we langs reden), waardoor hij te veel afgeleid was en het beeld gehaast werd. Jammer want met inrijden liep hij eigenlijk best wel fijn :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:48

Zucht, hij staat weer met 40 koorts en eet weer niet … overleg gehad met de DA, hij gaat een cocktail maken, is rotzooi maar dan staat hij in ieder geval weer even goed zodat we een dag kunnen prikken .. ;( ;( ;(

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:55

_Tarzan schreef:
Zucht, hij staat weer met 40 koorts en eet weer niet … overleg gehad met de DA, hij gaat een cocktail maken, is rotzooi maar dan staat hij in ieder geval weer even goed zodat we een dag kunnen prikken .. ;( ;( ;(

Ach nee toch Tarzan! Sterkte de komende dagen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:49

Potverdorie. Heel veel sterkte..

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:52

_Tarzan schreef:

Wat een ellende zo voor jullie. :(

Sterkte Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:52

Misschien klink ik hard..maar waarom nog uitstellen? Het gaat duidelijk niet goed en een dag later maakt niks meer uit..heel veel sterkte in ieder geval!

Ah jammer Autumn, maar met zulke afleiding snap ik het wel..daar zouden de meeste paarden niet zo fijn van worden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:12

Sterkte Tarzan Y;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:18

Dankjewel allemaal ;( ..

Elisa, ik snap je opmerking wel hoor. Hij heeft alleen geen pijn nu volgens de DA, is ook weer niet z’n lucht maar iets anders wat z’n lichaam triggert, z’n luchtwegen zijn voor de staat waarin hij is eigenlijk gewoon goed.

Ieder ander zou het niet eens opgevallen zijn dat hij weer zo slecht staat, doordat ik hem door en door ken zie ik het meteen. Hij reageert gewoon normaal namelijk.

Ik had zelf deze week al in gedachten om ‘de’ afspraak te maken dus dat gaan we ook doen, hoe moeilijk ook, voor mij is het duidelijk dat zijn lijf ‘klaar’ is ..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:16

Raar maar waar, hij eet weer en koorts is al ietsjes gezakt zonder medicatie.
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het voorbij is maar ben toch blij dat hij zelf al iets hersteld is!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:38

Sorry voor m’n posts, het lijkt erop dat z’n darmen ‘nt falen zijn. Slijm in de mest, weinig tot geen darmgeluiden.
Luchtwegen zijn nu eigenlijk heel goed voor zijn doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:46

Dat klinkt niet best. Heb je al een datum?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:18

Nog niet, m’n DA is vanavond pas weer terug. Ik kijk even hoe hij vanavond/morgen erbij staat en dan ga ik even overleggen met hem.

Ik had wel afgelopen week al voor komende woensdag een afscheidsshoot gepland..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:06

Nou die 40 gr koorts komen ook ergens vandaan. En dit is al de 2e keer in 1 week. Dat is niet goed. Mest hij nog wel goed?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:31

_Tarzan schreef:
Nog niet, m’n DA is vanavond pas weer terug. Ik kijk even hoe hij vanavond/morgen erbij staat en dan ga ik even overleggen met hem.

Ik had wel afgelopen week al voor komende woensdag een afscheidsshoot gepland..

Sorry, dit komt vast heel bruut over maar als het steeds zo slecht gaat waarom dan nog rekken voor nog een fotoshoot?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:55

Ik zeg toch nergens dat ik rek voor een shoot, ik geef alleen aan dat ik deze vorige week al gepland had omdat ik de ernst zelf ook heus wel inzie.
Vanavond heb ik overleg met de DA en gaan we een datum plannen, hij zal vast weten wat hij doet, hij kent Fuego inmiddels nogal goed helaas.

Elisa, hij mest gewoon inderdaad, ziet er ook goed uit, zit alleen slijm in van de darmwand. Wat de precieze trigger is zullen we misschien nooit te weten komen. Ik weet alleen dat het deze keer de luchtwegen niet zijn.

En mocht er nog iemand twijfels hebben over de DA, deze heb ik met opzet gekozen voor Fuego omdat hij juist altijd naar het welzijn van het dier kijkt en niet naar waar hij het meeste geld aan verdiend. Hij zal dan ook altijd z’n eerlijke ongezouten mening geven.