[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:20

Jaaa ben echt blij met hem!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even je hoofd kantelen hahaha, vervelend dat tinypic die dingen niet draait :P
Wat ik ermee van plan ben, hangt eigenlijk van het beestje af. Het is echt een springkanon en dat vind hij zelf ook heel erg leuk, maar z'n lijf moet het wel aankunnen. Hij is ook hoog afgericht in de dressuur en daar hoop ik ook een hoop van te mogen leren, maar ook dat hangt er vanaf hoe z'n lijfje het gaat houden. Hij is al 16 en de laatste 2 jaar heeft hij in het manegewerk gelopen.. Maar voor nu geloof ik dat hij wel lekker gaat! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:15

Ja heb me naam veranderd was beetje zat..
Wat heerlijk dat zo goed gaat met spalsh

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:43

Leuk zo'n rally Joijn!

En blij met je nieuwe paardje, super toch?!

Ik vond HE ook wat tegenvallen… ik heb het super leuk gehad en heel erg gezellig en nieuwe dingen gekocht etc, maar ik vond de meeste shows echt te veel met vrijheidsdressuur en dan nog niet eens super netjes uitgevoerd…. Dat was wat jammer. Maargoed.
Prima dagje gehad, heerlijk weer…!

Morgen proefkapsel en trouwjurk opnieuw passen :p nu wordt t wel heel echt allemaal hoor

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:45

Ik heb vrijdag een erg leuke dag gehad op HE, super mooi weer en lekker rond gekeken.
De topper vond ik Alizee Froment met haar bitloze en later hoofdstelloze grand prix kür, super mooi gereden, kon de slotacht niet aan tippen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:30

Jaaa die vond ik ook zooo mooi, prachtig paard ook <3 Dat je zo 'simpel' je paard op zo'n niveau kan rijden, petje af :j

Oehh dan wordt het inderdaad wel heel echt Geeske!! :D Leuk leuk!! Veel plezier morgen! :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:35

Jaaaa klopt! Die was erg sterk vrijdag. de slotact vond ik knap maar veel minder 'fijn' gaan.

Dankje!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:42

Jammer jullie niet gezien hebben :)

Weten jullie iets inplaats rijden en longeren te doen,
Hellas nog steeds na sleep op m'n ongeluk en ontiegelijk veel pijn, Donderdag Eindelijk Fysio hoop dat die wat ken betekenen, :O
en dinsdag Vliegen voor 2 weken Turkije :O

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:19

Hmm, ja vaak moet je met die klachten niet te lang wachten, anders werkt fysio ook vrijwel niet meer (of duurt t veel langer voor het werkt).
Bij mij werkt het toch altijd het beste om toch gewoon door te sporten, bewegen etc. Ik druk mezelf meestal door de pijn heen en dan komt het weer los, maar ik smeer ook gerust arnica-gel oid van het paard op mijn eigen schouders :P
Paard bezig houden - vrij springen? Stukken wandelen buiten?
2 weken Turkije, wel een heerlijke periode uitgekozen om hier het weer te missen! Lekker uit de regen weg!
Wij zitten wat over een huwelijksreis in… zijn nog toch vrij veel landen waar ik het toch niet helemaal aandurf nu… -O-

Iemand van jullie ervaring met een Myler bit?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:36

Ja ik ging ook altijd door, met sporten en werken enzo maar toch maar naar me lichaam gaan luisteren de pijn werdt alleen maar erger inplaats minder.
Ja wij zijn aan wei verbonden die nu zeik en zeik nat is stukje is betegeld maar daar staan ze vrijwel nooit ,, is idd al snel wandelen of buitenrit dat gaat niet met de pijn, doe wel maar weet toch dat weer zeer doet, Wordt beetje moedeloos soms van :(

Ja ik wilde niet mee maarja ik moest wel :( 2 weken zonder me paardjes is wel lang haha normaal al niet langer als 2 dagen ;) maar idd even regen uit heerlijk :D
aan strand liggen en wilde elke ochtend/avond gaan hardlopen op strand whaha *als de pijn weg is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:54

Ik heb een Myler voor mo! Bevalt heel goed.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:02

Hmmm snap ik Geeske, wat betreft bestemming voor jullie huwelijksreis.. Ik ben ook een beetje terughoudend in op vakantie gaan nu.. Zijn genoeg mooie bestemmingen dichtbij, voor goeie prijzen. Maar wil ik daar nu wel zitten...

Met die bitten heb ik geen ervaring. Heb altijd een simpel D-trensje en met inrijden een knevel.

Je deed toch ook vrijheidsdressuur Joyce, geen idee om dat nu weer op te pakken?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:29

Blessures zijn ruk... Ik heb door mijn hypermobiliteit ook vaak van die stomme dingen :(
Met rijden is het soms ook rot, door chronische peesontstekingen in mijn schouders heb ik minder kracht, en dat is soms echt niet fijn als paard lief weer onder me uit dendert en schijt aan me heeft, zoals gisteren. Uiteindelijk instructrice er even op en weer even de rem geïnstalleerd en toen kon ik ook makkelijker Door sluiten en kwam ze al weer op het achterbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:09

Ik ben wel creatief geworden door al mijn botbreuken daarin haha!
Rechter been blijft voor mij ook een dingetje maar dat is dan maar zo!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:43

Hypermobiel, dat is inderdaad weer een heel andere uitdaging om mee om te gaan ja…

Jolijn, welk level heb je?
Ik heb 2 weken proef, maar door dit gigantische klote-weer, zit ik er nog niet het iedere dag op!!

Hmm, mijn proefkapsel van gisteren viel uiteindelijk behoorlijk tegen… nu geen idee wat ik met mijn haar wil, maar ook niet bij welke kapper!! Balen, maargoed.
Het betere nieuws is dat ik net een Onbepaalde-tijd contract heb gekregen van mn werk! :D Halverwege mijn jaarcontract omgezet… hoppa!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:00

Ik heb geloof ik de level 2, voor paarden die juist lastig contact aannemen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:47

Klopt natas ik kom niet veder hellaas :( wil graag leren ligggen hihi ^^

Aagh net van de Fysio vandaan,, Heb nu alleen meer last hoop dat morgen weer beter gaat !:D

Lijkt me echt vervelend dat je die kracht niet heb,,
wel gelukkig dat je zo snel weer een rem heb :)

Lijkt me echtt moeilijk alles regelen voor de trouwerij enz en welk kapsel je nodig heb,
Maar wel beter dat je een Jaar contract is omgezet ombepaalbaretijd :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:08

Jolijn, ik heb idd ook level 2… daar zit een lichte tongboog in om ze meer vrijheid te geven. Chim heeft altijd zo onwijs veel slijm dat ik het idee krijg dat ze er in kan stikken! Dus nu heeft ze meer ruimte en is het kwijlen veel minder (schuimen is natuurlijk wel goed, maar bij haar liep t er echt aan alle kanten uit, waar ze zelf weer last van had)
Waarom heb jij gekozen voor Myler? En heb je eerst anders gehad? Verschillen? :Y)

Alles regelen is uiteindelijk idd wel heel veel, maar ik ben gelukkig niet iemand die alles tot in detail al had uitgedacht, dus dan kun je veel beter kijken naar wat mogelijk is en werken met wat er qua locatie e.d. haalbaar is. Valt het ook niet snel tegen :+ Maar van die dingen als kapsels vind ik echt moeilijk… normaal heb ik een hele uitgesproken mening maar hierbij word ik best onzeker omdat ik alles voor iedereen goed en leuk vil doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:33

Ik kwam ze op indoor Brabant tegen en besloot te proberen omdat mo dus weinig tot geen contact aanneemt. Had hiervoor een argentaan enkelgebroken bustrensje. Er is zeker wat verbetering maar blijft lastig voor haar om met contactteugel te rijden. Maar dat is eigenlijk met alle druk, lichamelijk en geestelijk.

Oh ik vind het wel leuk om alles te regelen maar ben ook niet echt een meisje meisje dus goed is ook gewoon meteen goed bij mij, niet heel veel twijfels.

Heb het kapsel al helemaal in mijn hoofd zitten sinds ik mijn jurk heb gevonden haha!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:49

Ik vond het voorbereiden echt zo ontzettend leuk! Echt een prinsessen dag <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:28

Haha, ik ben ook niet echt een meisje meisje, en dat maakt het juist lastig vind ik, want iedereen is er zo op ingesteld dat je constant weet wat je wilt, het al 100x in je hoofd hebt zitten en dat je heel de tijd aan het giebelen bent enz.. Zo ben ik juist heelemaal niet dus bijvoorbeeld bij een kapper dan stoor ik me echt aan dat 'geklooi' en dat 'girl-talk' met mensen die ik niet ken :P
Als het goed is is het idd goed. Mijn jurk had ik zo gevonden! Maar met mijn haar kan ik zelf niets meer dan er een staart in knopen, terwijl ik heel dik, lang en krullend haar heb, dus voor vele mensen juist geweldig! Dan valt het bij een kapper wel weer tegen dat die eigenlijk geen initiatief toont om er wat mee te doen…

Ik vind het wel leuk om mee bezig te zijn, maar ik merk wel dat het behoorlijk wat tijd en energie vreet, wat in een super drukke periode op mijn werk eigenlijk gewoon slecht uit komt. Dan heb ik nog meer aan mijn hoofd zegmaar!
Maar, als alles straks samen komt, denk ik echt wel dat het mijn droomdag gaat zijn hoor!!

Hmm, tot nu toe pakt Chim dit bit nog niet geweldig op. Ze is zo lomp in alle communicatie (zoals jullie weten ook in gedrag naar andere paarden etc) dat ik constant hoop dat het met 'minder' ook kan, maar bij haar is juist veel druk nodig (wat ik niet geef en ook niet wil geven trouwens)… Ik had gehoopt dat ze vanzelf wat gevoeliger zou zijn op dit bit, maar dat heb ik nog niet gemerkt.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:38

Ik heb een dubbel gebroken kopertrensje, werkt voor Django en mij super! Al zijn we vooral veel bezig geweest met het werken in de hand en longeren op kaptoom :)

Mijn trainingstijd bij Moravita zit er helaas al weer op, maar heb enorme stappen gemaakt met Django... Morgen weer richting Brabant :)

Afbeelding

Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:30

Wauw!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:28

mooi!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:42

Heel gaaf zeg!
Ik zou ook wel wat meer aan de hand willen werken,,, ik weet alleen echt niet waar ik moet starten. Longeren gaat goed, en stukje parelli ook, maar ik weet zelf nooit zo goed wat ik met mijn lijf aan moet als ik er naast sta, en chim wordt echt overdreven fanatiek dat ze alle trucjes al uit de kast haalt voor er iets gevraagd wordt :P
Dit ziet er echt super uit!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:44

Ik heb dat ook. Nu als de pijn te erg is train wel aan de hand maar nieuwe ringen aan leren ik weet niet hoe hij is zo fantiek hij leer zich zelf ook veel aan