Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:49

@Tarzan, oef wat heftig zeg, sterkte met die twee moeilijke keuzes! Ik duim ook voor je mee voor nog een goed herfst voor Fuego <3 Prachtige foto's ook van jou en Fuego! En Moritz is ook wel een knapperd zeg! Ben mee benieuwd hoe die uitgroeit.

Hoe is het nog met de rest hier?

Ik heb weer een paar drukke werkweken achter de rug, maar wel gevolgd door een hééééérlijk weekend aan zee met Jenara :D Vorig jaar hebben we dit ook gedaan, het was toen haar eerste keer en ze heeft me toen echt verbaasd. Dit jaar dacht ik: "ja ik weet nu dat ze de zee prima vind, dus gewoon genieten dit jaar", maar WAUW, wat heeft dit paard mij weer omver geblazen <3

Ze is gewoon het hele weekend het stabiele paard geweest waarbij de anderen hun rust konden komen vinden.
We zijn begonnen zaterdag met grondwerk op het strand, waarbij ik haar zonder moeite in draf en zelfs wat galop door de plassen heen kon laten lopen. Het weekend werd georganiseerd door mijn vorige instructrice (die ik heel erg mis) en die gaf me hier en daar leuke extra uitdagingen, zoals achteruit het water in, eerst de plassen, daarna ook gewoon de zee in.
Toen we met de hele groep eens naar de zee en de golfjes gingen kijken, was mevrouw gewoon weg naar Engeland, heb haar zelf moeten stoppen, of ik had zeewater in mijn rijlaarzen :')
En even ter info, alles op touwhalster :D

Dag twee was gewoon heel gezellig, in de namiddag fotoshoot op strand, ben zelf niet supertevreden van de foto's, o.a. ook omdat ik gewoon dressuurmatig wat te weinig had opgewarmd om haar goed te laten lopen.

Laatste dag heb ik een serieuze pennydroom waargemaakt, gewoon op neckrope op het strand gegaloppeerd :D Ik kan echt niet trotser zijn op mijn knappe merrie <3 helemaal verliefd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:00

Wat heerlijk Jenara! Dat ziet er uit als een geslaagd weekendje <3 wat zijn onze Spanjaarden toch zo braaf hé.

Hier gaat het super. Ik ben zo blij met Nero <3 hij doet het allemaal zo goed. We hadden maandag les en wat nieuwe dingen geprobeerd wat hij super oppakt. Hij is zo werkwillig. We rijden ook gewoon lekker in de buitenbak (wat dus voorheen echt niet kon). Hij is nog wel schrikkerig en alert als we door de hoeken rijden, maar ik rij hem gewoon vol vertrouwen daar en dan is het zo over.
Moet je nagaan dat we in het begin alleen maar in het midden op de volte in de buitenbak reden omdat hij anders steeds schrok als we op de hoefslag reden. :Y)

Ook wel schattig want als we klaar zijn met de les loopt Nero vaak uit zichzelf naar m’n instructrice toe om even te knuffelen. Dan staat hij even een paar seconden met zijn hoofd tegen haar aan. Zo lief.

Flubberboot

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:11

Heerlijk Jenara!! Lijkt mij een prachtige ervaring!

Fijn dat het zo goed gaat met Nero Autumn!!

Hier gaat het ook goed met Peetje <3 Hij wordt steeds sterker en sterker en de verzamelde galop hebben we nu al 5 trainingen op kunnen zoeken! Eerder viel hij als het ware uit elkaar en nu blijft hij mooi een geheel als we die verzamelde galop opzoeken <3 Wedstrijden gaan ook lekker! Alleen heb ik het idee dat onze vorige jury niet zo een fan van ons was... Ik heb namelijk nog nooit zo een nette proef neergezet, ook nog nooit zo lage punten gekregen :') Wel een winstpuntje maar nog maar net. Terwijl het echt een nette proef was, alleen 1 volte die niet netjes rond was, rest was lekker voorwaarts en op de letters... Maargoed! Meenemen dat de proef fantastisch ging en door naar de volgende! Teller staat nu op B+9 in 4 wedstrijden dus ik mag niet klagen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:17

Wat een heerlijk gevoel is dat hè Flubberboot. Super tof dat je nog 1 puntje moet! Heb je die wedstrijd al gepland? Ik snap wel wat je zegt hoor, ik merk ook echt aan juryleden wanneer ze wel en niet ‘van Spanjaarden’ houden. Jammer, maar tja, je kan er helaas niks aan veranderen.
Wij gaan volgende week zaterdag voor hopelijk ons laatste L1 puntje!

Is er nog iemand naar dat Iberische kampioenschap geweest trouwens of meegedaan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:13

Ah Tarzan heel duidelijk! Rambo moet gewoon meer werken dan jij hem kan bieden dan lijkt het me een prima besluit.

Jenara, wat een leuke foto's en filmpjes! Ze ziet er super braaf en rustig uit. Lijkt me echt gaaf zo op het strand. En ook fijn dat ze je weer zo'n gevoel geeft ipv wat je voorheen had.

Ik weet nog wel dat Nero zo lastig was Autumn, super wat je met hem hebt bereikt. Volgens mij zijn al die Iberische paarden echt dol op aandacht.

En Peetje gaat ook zo goed, wat fijn om te lezen. Wel jammer als er dan een jury zit die zo laag punt..het blijft een jurysport en psychologisch spelletje vaak.

Het belangrijkste is dat de paarden goed gaan en het fijn doen denk ik.

Mijn kleuter doet het ook goed, vind alleen het Nederlandse herfstweer helemaal 3x niks (regen en wind) en af en toe is ze echt mega ondeugend haha. Maar over het algemeen gaat het gewoon goed en ben ik heel tevreden.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 00:07

Waauw Jenara wat een fantastische ervaring en wat fijn dat ze dan zo vreselijk braaf is!! Kan me voorstellen dat je je helemaal als Penny meisje voelt dan :)

Jammer van de punten flubberboot, blijft idd een jury sport maar als je zelf er maar een goed gevoel bij hebt.
Een stal genoot had het laatst ook met een wedstrijd, eerste proef super netjes gereden maar 2e proef een aantal fouten. Zat 1 punt verschil in beide proeven… dat snap je dan toch niet

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 06:44

Echt genieten Jenara, ik had jullie week al gevold op de socials en het zag er heerlijk uit!
Autumnn, geweldig dat jullie zo goed gaan, het is jullie echt gegund! <3
Flubberboot, wat netjes! En wat balen van zo'n jury zeg! Maar volgende keer beter!
Wat fijn Elisa dat de jouwe het ook goed doet, maar zoveel regen hebben we toch nog niet gehad? :D

Klopt Elisa, hij moet iemand hebben die zich elke dag met hem bezig houdt, al is het maar om te tutten of wandelen of wat dan ook, hij mist die aandacht en beweging echt bij mij.

Ik ga zaterdag naar een paard kijken, niet helemaal gepland zo snel maar zag de advertentie en dat koppie straalde iets uit waardoor ik ga kijken, ze staat hier heel dichtbij dus kan vast geen kwaad. Wel een Spanjaard weer deze keer :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:56

Leuk, ik ben benieuwd! Eens een Spanjaard altijd een Spanjaard haha.

Nou hopelijk vind je gewoon een goede plek voor Rambo waar hij beter op zijn plek is.

Nee, zoveel regen hebben we nog niet gehad dus dat wordt nog wat. :+ Ze is bijna beledigd dat ze niet op stal mag als het regent haha. (gelukkig hebben we wel een schuilstal)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:12

Haha klopt, eens een Spanjaard …
Het is alleen een merrie en ik heb helemaal niks met merries dus ben benieuwd!
Ze staat omschreven als een paard die je vertrouwen geeft en waar je alles mee kan, geschikt voor minder ervaren en onzekere ruiters en buitenritten en die nergens van op kijkt dus dat is wel wat ik zoek, dus laat mij verrassen!

Rambo komt vast goed terecht, daar ga ik wel voor zorgen :)
Ik zie ook al op tegen de regen hoor!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:20

Klinkt wel heel positief, maar pas op dat het niet te rooskleurig omschreven is. Is het een particulier of een handelaar?

Ahja, merries..ze hebben allemaal zo'n verschillend karakter wat los van hun gender staat vind ik. Gewoon kijken of het klikt.

Van mij mag het wel een beetje zo blijven qua weer, niet te koud/ guur en nat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:31

Ze is ook wat ouder dus kan wel kloppen natuurlijk, maar ben zeker voorzichtig.
Ze staat in opdracht van de eigenaar te koop bij een handelaar, alleen heeft deze handelaar normaal een ander kaliber paarden dus ook dat lijkt kloppend, ze staat ook niet te koop op hun FB waar de rest wel op staat.
Ik ga sowieso een tweede keer kijken als ze bevalt en ga niet meteen kopen.

Van mij mag het weer ook zo blijven voorlopig!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:49

Spannend Tarzan! Toch wel weer een vosje he :D ? Maar een merrie? Hoe doe je dat dan, je hebt toch 2 hengsten?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:55

Op pension zetten ipv Rambo :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:37

Spannend Tarzan!!

Ja inderdaad balen van de jury, blijft een jurysport helaas! Ik ben blij met de ervaring en het gevoel!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:19

Wat gaaf Jenara <3 leuk om te lezen en te zien dat jullie een top weekend hebben gehad!

Tarzan wat spannend succes en veel plezier vandaag.
Ik moet wel zeggen dat de meeste paarden toch meer dan 1-2x week aandacht willen en iets willen doen. Zeker de jongere paarden.

Flubberboot jullie gaan goed! Hou dat goede gevoel inderdaad vast. Soms zijn jury’s gewoon raar :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:46

Klopt, daarom ga ik kijken bij een oudere, en je hebt verschil met aandacht en aandacht natuurlijk. Fuego heeft genoeg aan elke dag een aai over z’n bol, Rambo wil het liefst elke keer bezig zijn met je.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:33

Gaaf Jenara en autumn!!

Jammer flubberboot, das echt een nadeel van jury sport, t belangrijkste is dat ke er zelf een goed gevoel bij had.

Oh ik snap je wel Tarzan, heb ook ooit 1 paard gehad waar de klik maar niet echt kwam, uiteindelijk ook verkocht en daar was ie beter op zn plaats.

Solana gaat even niet lekker.
De paarden hebben een andere wei er bij gekregen en ze reageert niet goed op t gras, dunne mest, opgeblazen buik, ze is maar tam en oogt erg moe.
Heb dr nu van t gras afgehaald, hopelijk gaat t snel beter

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:44

Succes morgen Tarzan, ben benieuwd!

Wat naar Rianne, hopelijk gaat het snel beter met Solana.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:55

Nou, ben gaan kijken, was een beetje miscommunicatie dus er was niemand die tijd had om mee te gaan dus heb paard en zadel gekregen en mocht een rondje naar buiten :')

Dus met vriendin die mee was naar buiten en was wel hartstikke braaf, wakker maar braaf, voelde heel vertrouwd en trouw aan de ruiter.

Alleen klopt de advertentie niet helemaal met wat degene vandaag zei :+ Ze was pas 3 maanden hier en was achteraf gezien dus eigenlijk nog niet alleen buiten uitgeprobeerd, ik zo oh nou ze was hartstikke braaf _O-

Leuke oortjes heeft ze wel :D
Afbeelding

Dus ga het even laten bezinken!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:03

Het klonk mij al iets te mooi om waar te zijn. (handel advertentie)

Wellicht nog een keer gaan kijken als paard verder wel aan alle wensen voldoet.

Wat vervelend Rianne, teveel gras in een keer?

Afbeelding

Actie foto van vandaag, ze begint al wat meer bij te trekken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:24

Oef wat een lastige beslissingen Tarzan maar wel de beste denk ik. Zowel voor Fuego als voor Rambo. En wat een super mooie baby! Heel benieuwd of je nog een tweede keer gaat kijken bij de merrie!

Jenara: wat een heerlijke plek! Hopelijk mag er toch iemand anders les komen geven. Lastig als je gevoel iets anders zegt dan hetgeen je instructrice je verteld.

Elisa: wat een leukerd ook!!

Jenara wat heerlijk, ook dat filmpje zonder hoofdstel <3

De rest reageer ik even via de pc. Op telefoon werkt dat toch minder fijn…

Hier alles goed. Ga binnenkort weer starten met dressuur wedstrijden. Wil ook verder met de working equitation maar helaas weinig wedstrijden in de buurt.

Morena groeit ook hard! Sinds een paar maanden hoort ze ook echt bij de kudde. Iedere dag weer genieten als ik op de wei kom en die drie samen zie staan.

Nog een mooie foto van een paar weken terug

Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:45

Mooie foto keeyzie.

Fijn dat de merrie je een vertrouwd gevoel gaf tarzan, ga je nog een keertje kijken? Hopelijk dan wel van hun uit een betere voorbereiding.

Gave actie foto elisa, fijn dat ze wat bij trekt.

Solana staat eigenlijk al de hele zomer op gras, strook begrazing.
Nu is er een ander stuk open gegaan en eigenlijk alle paarden reageren er wel op maar niet zo heftig als solana.
Gelukkig gaat het al beter met haar, dr buik is een stuk geslonken en de mest word weer vaster.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:51

@tarzan, wel stoer van je dat je dat hebt gedaan dan, leuk genoeg om nog een 2e keer te gaan kijken? Hoe oud is ze?

@elisa, wat een leuke actie foto, ze ziet er idd goed uit!

@keeyzie, wat een prachtige foto zo met die kleuren!!

@rianne, zijn de anderen ook Spanjaarden? Heb begrepen dat ze sws wel wat sneller reageren dan bijv kwpners. Ik heb de mijne sinds eind mei dus vandaar dat ik het nog niet ervaren heb.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:04

Klopt Elisa, de advertentie is erg rooskleurig geschreven maar over het brave en betrouwbare is niks gelogen in ieder geval.

Keeyzie wat een ontzettend mooie foto van jullie, wauw <3

Durquia, ze oogde heel braaf en vriendin kon haar het eerste stuk vasthouden dus dacht waarom niet :+

Ik ga het even laten bezinken en dan beslissen of ik nog eens ga kijken.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:59

@durquia, ze is de enige Spaanse, de andere zijn Friezen en een trekpaard.
Denk dat het komt omdat deze wei vorig jaar opnieuw is ingezaaid en de rest niet