[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:58

madelief88 schreef:
Ahh oja, die foto van Dizo en Furia... Die twee zijn zo leuk samen, echt qua karakter gewoon exact hetzelfde!
Kunnen onwijs leuk spelen en kusjes geven enzo, te sweet..

Ik denk dat het komt omdat ze alletwee op 26 mei zijn geboren, hetzelfde sterrenbeeld ook Haha!. Zijn idd zo lief samen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:08

Bedankt voor de tips Lachen. Pff word alleen maar banger, vorige heb ik hem geen tik gegeven omdat ik zo verteld stond, nu weggelopen..

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:11

@Madelief, ik heb niet op Xantha gezeten hoor, was maar waar.
Mijn arm gaat nog wel even duren, helaas!!
En nou heb ik vorige week ook nog eens een verkeerde beweging gemaakt wardoor ik weer meer last heb gekregen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:26

Hierbij het lijstje van iedereen van wie ik ondertussen de info heb. Ik ben er naar mijn idee ook een aantal vergeten (Sorry), maar tis erg onoverzichtelijk in mn pb-box &mail..
Dus, sta je er niet tussen stuur dan (nogmaals) zoals ik in bovenstaande post vermeld heb...

Lusitano
Lindy1982
Spokie79
BrankaZ
PatriesjeMR2
x__Ellis
Nouvel
Mies_Apollo
Prinslover
Enamorado
Essssss
Zasread
Dani62
Amable
Saida
Jolynn
Machonito
Peetisgreat
Flamon
Lisenka
Soeske
DinkeyGirl
Lusitano
Lindy1982
Furia

Zijn er al behoorlijk wat, maar ik mis er ook nog zat.

Joh, Esmee, niet meteen zorgen gaan maken hoor! Af en toe moeten de paarden weer even begrijpen wie de baas is, volgende keer hem gewoon wel laten merken wie de baas is. Niet bang zijn.. Ach gut

.... leest terug, ooh je bent er bij gaan zitten Koe (niet erop Bloos )
Haha, denk al gelukkig het gaat beter! Maar helaas.. Pff vervelend zeg Ach gut

Ohja, Jasmijn was dus donderdag mee naar Furia, en ik ging ook Rilona rijden (die ik nu dus wekelijks rijdt). Het is een bloedmooie New Forest met een sterke draf, maar heel lastig te rijden. Ook echt op en top een springpony (baasjes zeiden al dat ik dat ook maar met haar moest gaan doen Nagelbijten / Gniffelen Dat mist ze wel echt dus misschien dat ik een keer het gokje ga wagen!).

Hierbij wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals valt te zien heeft ze erg veel spanning. Ze kan niet goed tegen druk, maar dit moet ze wel leren anders loopt ze alleen in het front zonder haar rug te ontspannen.
Zit nog veel werk aan maar wel leuk! Moest echt wennen aan het leren zadel, zo he, ik blijf voorlopig wel bij mijn wintec Bloos!

Ook nog wat foto's van Furia&Dizo (kwaliteit is niet al te best, raar weertje):

Afbeelding

Kijk hoe lief Furia kijkt!! Echt uber schattig Lovers

Afbeelding

Samen rennen Vork

Afbeelding

Lekker Macho haha!

Afbeelding

haha, Dizo wilde dus erg graag kusjes geven... En furia vond het allemaal wel best Lovers

Afbeelding

Vind deze foto ook echt leuk... Saampjes kijken.

Afbeelding

En Fuurtje nog even knap te wezen...

Afbeelding

En ook nog even de ezel-look Vork Maar wel schattig!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:29

Wat een leuke foto's!!!!! Haha!

Fuur is een lekkerding!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:04

Leuke foto's Haha!

Dat paardje is wel een leuk ding... veel spanning idd, maar daar kan aan gewewrkt worden nietwaar? Knipoog Ik dacht eerst dat ie als duikboot liep..maar n 2 keer kijken zag ik dat alle foto's erg schef genomen waren... ben soms ook zo blond Tong uitsteken

Ik bedoel alleen maar, slaan is geen oplossing..wegjagen wel. Snap dat Ess niet zomaar Fua in elkaar gaat trimmen. Maar een flinke mep.... en dan zeker nog op de buik, nee dat lost helemaal niets op. Slaan op de buik valt bij mij onder dierenmishandeling.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:05

madelief88: hee! Wat voor info zou je willen hebben dan? Sorry als het al gezegt is en ik erover heen heb gekeken! Bloos

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:11

KiMmK schreef:
madelief88: hee! Wat voor info zou je willen hebben dan? Sorry als het al gezegt is en ik erover heen heb gekeken! Bloos

Sigaar Scroll naar boven, dan zie je het staan Knipoog Zoals ook al in mn post staat, lees mijn bovenstaande post.
Niet l.ullig bedoeld maar heb het nu al 5 of 6 keer neergezet in dit topic Knipoog

@Patricia: Ja, het gaat ook steeds beter! Is wel een lang traject denk ik... Maar wel belonend!
Dat meisje van wie ze is is nog maar 9, en galoppeert dus ook niet met haar. De tweede keer dat ik erop zat wilde ze graag galopperen, dat hebben we dan ook de hele tijd gedaan. Nu, de derde keer dus, was ze al veeeel rustiger in galop en wilde ze zelfs terug in draf! Dus er is al wat vooruitgang Pling
Ik ben het opzich wel met je eens, maar vind dat een mep soms toch wel op zn plaats is. Ik bekijk het altijd erg vanuit "de kudde". Dan krijgen die paarden een klappen, niet normaal. Ik denk dat wij met onze 50/60 kilootjes dat niet zovoor elkaar krijgen als een hengst van 400 kilo...
Liever 1 flinke tik dan duizend klapjes...

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:18

madelief88 : haha okee het staat er in blok letters en ik zie het weer niet..
Het is maar goed dat ik dinsdag naar de opticien ga!
Okee ik zal je ff een pb sturen Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:37

Heb je PB ontvangen, dankje Pling
Hmm ja opticien is dan geen slecht idee Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:45

Ik sta nog niet bij het lijstje! Knipoog

Ik zou hem ook geen tik onder z'n buik geven. Net als dat ze die van mij een trap onder z'n buik hebben gegeven toen hij met zijn voorbeen uithaalde bij de paardentandarts. Jammer genoeg was ik er zelf niet bij... Vind ook dat je daar niks mee bereikt.

Maar zou dan eerder gewoon voor hem blijven staan en op het moment dat hij echt over je heen dreigt te lopen een tik op z'n neus. Meer alsof hij hard tegen je hand aan loopt en om hem te overdonderen.

Ben het zeker met Patries eens dat grondwerk je zal helpen! Freestylen heeft zeker ook bij mij en X-tremo geholpen. Nu heeft hij dan ook nog nooit van deze acties gehad, maar hij weet zeker zijn plaats. Hij heeft het een keer geprobeerd om op mij te gaan jagen, maar ik heb de rollen omgedraaid en ben op dezelfde manier op hem terug gaan jagen. Dat was hij snel zat.

Wederzijds respect moet je krijgen, dat is het belangrijkste, maar denk niet dat je dat door geweld kunt afdwingen.

Verder ken ik Anita (Spokie) wel en ik weet ook echt wel dat ze haar tip niet als geweld heeft bedoeld. Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:52

Klap onder de buik is in zo'n geval ook niet zo makkelijk Knipoog Ga liever met je zweep zo wapperen dat op het moment dat hij er door heen loopt hij een klap krijgt. Jij slaat niet, hij kiest ervoor om er tegenaan te lopen, snap je? Probeer dit sowieso niet met je handen op te lossen, maak gebruik van een zweep. Mocht hij echt het gevecht met je aan proberen te gaan heb je echt een zweep nodig om jouw ruimte af te bakenen. Wat ik je ook graag mee wil geven Esmee, is dat je bij het grondwerk vooral moet werken aan het bepalen van jouw eigen ruimte. Als een mens bij je staat, dan blijft die altijd op een bepaalde afstand, dat is ong een halve tot een hele meter. Mensen die meteen tegen je schouder aan komen staan zijn heel vervelend. Paarden die dat doen ook Knipoog Maar van paarden accepteren we veel meer. Leer hem alleen dichtbij te komen als jij dat wilt, dus zorg dat je hem bij je vandaan kan zetten en naar je toe kan halen met hele kleine hulpen. Doe verder los in de bak een keer "plaatsje pik" Loop gewoon naar hem toe, richting zijn borst/buik dus vanaf de zijkant, vastbesloten om daar te gaan staan waar hij staat. Maakt hij geen plaats voor je dan jaag je hem boos bij je vandaan (arm zwaaien, stem "hup! Ga!") op deze manier leert hij om ruimte voor je te maken en dat je in de rangorde boven hem staat. Succes!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:23

Vanwege het natte weer heeft de eigenaresse van Billy (zo heet ie nu) geen foto's gemaakt, morgen maakt ze ze sowieso, ook al regent het maar ze hoop op beter weer Lachen.
Ik ebn zo nieuwsgierig! Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:23

Ik ga helemaal met Daan mee Knipoog
Bedankt iig voor alle leuke reacties, ik leer zeker nog steeds erg veel, erg leuk Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:45

PatriesjeMR2 schreef:
Ik bedoel alleen maar, slaan is geen oplossing..wegjagen wel. Snap dat Ess niet zomaar Fua in elkaar gaat trimmen. Maar een flinke mep.... en dan zeker nog op de buik, nee dat lost helemaal niets op. Slaan op de buik valt bij mij onder dierenmishandeling.

Volgens mij werd er ook in eerste instantie grondwerk aangeraden en als noodgreep die klap.
Zelf ga ik bij het losgooien niet zonder longeerzweep de bak in. Voor Frío heb ik hem eigenlijk alleen nodig om wat mee te klapperen of als verlenging van mijn arm om te voorkomen dat ie in een hoek gaat plakken. Frío is heel respectvol naar mij toe. Zal niet op mij af denderen ondanks hij vreselijk uit zijn dak kan gaan. Paard van een stalgenoot haalde die frats dus wel uit. En na eerst wat overrompeld te zijn was ik erna eigenlijk boos omdat ik het respectloos vond. Heb daarna dus ook de zweep tussen ons ingehouden en als ik hem op mij af zag komen ermee geklapperd. Dat voldeed bij hem al.
Nee, ik hou ook niet van rotklappen geven. Maar ik heb zeker geen zin om door een paard omver gedenderd te worden. Dat respect hebben ze gewoon op te brengen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:04

Wat een leuke foto's van Fuur en Dizo!

Ik sta ook niet in je lijstje,maar heb je wel een pb met foto's gestuurd en vanmiddag nog een aanvullende met geboorte data.
Hebe je die wel alletwee ontvangen?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:07

Jups, zag ze net nog staan...Pling
Ik maak vanavond nog even een meer up-to-date lijstje, maar het is vrij chaotisch in mn pb-box en mail Bloos
Ik zou jullie maar klaarmaken voor de opening luitjes Haha!
Enne, deze pagina's moeten wel maandagavond volgel*ld zijn he?? Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:35

Ow jee, flink doorkleppen dus? Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:51

Hihi, ja wel een beetje dan Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:17

wat een mooie weer van dizo en paardje

es das niet zo mooi van je paardje zorg dat hem de baas blijft hoor voor hij ene loopje met je neemt

ga nu naar me bedje ben bekaf morgen lees ik de rest bij
trste

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:39

Oke, hier dan het definitieve lijstje:

Jolynn
Machonito
Kjoetie
Peetisgreat
Lisenka
Niicole_
Amable
Bienotje
Essss
DinkeyGirl
BrankaZ
Enamorado
Prinslover
Saida
PatriesjeMR2
Zasread
mies_apollo
x__ellis

Soeske
Spokie79
Nouvel
Dani62
Flamon
Furia
Yenneke
KiMmk
Lindy1982
Lusitano
Pipi

Van deze mensen heb ik het dus allemaal al ontvangen, toppie OK dan!
Dat zijn er al een hoop...

Mochten jullie overigens nog ideen of iets wat je graag in de opening terug ziet, pb mij het even, zou toppie zijn thnx Pling

Ga nu lekker slapen Doei!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:41

Heeeeeel erg bedankt voor alle tips!! Haha! Heb ook even op internet gezocht, en met jullie tips ga ik dus morgen even aan de slag, het gaat vast lukken! Met hij rijden is hij gelukkig wel heel braaf en hij hij vandaag goed zijn best gedaan. Hij blijft ook rustig staan als ik errop of erraf wil, dat heb ik hem wel aangeleert. Want ik was 't zat toen die telkens ging lopen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:16

Zo he mensen het is hier wel stil zeg Slapen
Ik ga ook zo slapen...

Ben benieuwd hoe het morgen gaat Esmee! Hou wel je eigen veiligheid in de gaten Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:44

Ga ook maar zo slapen.

Ja, ben ook wel een beetje bang naar vandaag, maar zal de zweep goed bij me houden als die los gaat, en veel grondwerk doen. Het stomme is, morgen gaan we niet naar Fuego.. Maar overmorgen weer een kans! Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:27

Goeiemorgen!
Nou de afspraak met mijn decaan is gemaakt, donderdag dus dan kan ik ook alles vragen wat ik te vragen heb.
Voor de rest vandaag dus niks te doen en daar ga ik stiekem wel een beetje van genieten Haha! Haha!.
Zus komt vanvaond nog eten voordat ze naar Barcelona gaat, kan ze haar geliefde Dizo nog zien Pling.

Vriendlief was vanmorgen om 5 uur al weg, ik ga nu Dizo uitlaten en daarna.. niks doen (wel al een beetje op internet kijken voor een baantje, dus als jullie nog iets weten in omgeving Alkmaar..).