[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:59

Figo is heel nieuwsgierig en wil altijd vriendjes worden met andere paarden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:31

LiesbethDW schreef:
Figo is heel nieuwsgierig en wil altijd vriendjes worden met andere paarden.

Oke ja gelukkig voor jou,geisha moet niks weten van vreemde paarden.dus word goed trainen.ze schopt bijt en dan komt ook echt het temprament omhoog alsof ze met een stier in de ring staat.pas werd ons gevraagd door iemand die ook kennis van paarden heeft of ze nog hengst was!!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:00

Hahaha of ze hengst was :P Dat wil wel wat zeggen ja!! :oo

Veel plezier vandaag Joyce!! Als 'k vanmiddag geen springles had gehad was ik bij jullie aangesloten met Tamme :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:07

keona schreef:
Hoe zijn jullie lusitano,s in de buurt van vreemde paarden? Vooral de jonge paarden.

Ferro was toen ik hem net uit de opfok had en op zijn nieuwe stal plaatste in de wei heel dominant naar andere paarden, hij wilde alles regelen en alle paarden onder controle hebben, er mocht ook niemand zonder zijn toestemming de wei verlaten, dan was niet zo handig... :D
Ik denk dat het ook kwam omdat hij toen net gecastreerd was, hij is nu heel gemoedelijk in de wei, bemoeit zich met niks en niemand en komt de dag wel door mijn zijn eigen vriend(en).

Ik ben expres met hem in de verenigingsles gaan rijden vanaf vorig jaar zomer om hem te laten wennen aan het rijden met andere paarden.
In het begin vond hij dat echt heel erg eng, vooral als de andere paarden dicht langs galopperen, dan schoot hij in paniek alle kanten uit...

Inmiddels gaat dat echt veel beter en ben ik ontzettend blij dat ik dat vol heb gehouden!
Buiten rijden doe ik trouwens alleen met een betrouwbaar maatje erbij nog, alleen is hij buiten nog erg onzeker...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:26

Het was echt super echt ik wil dit vaker doen jammer dat zelf geen auto en trailer heb maar we hebben echt genoten :D

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:48

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:21

Ziet er heerlijk uit!! :D :D :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:22

xXutopiaXx schreef:
Hahaha of ze hengst was :P Dat wil wel wat zeggen ja!! :oo

Veel plezier vandaag Joyce!! Als 'k vanmiddag geen springles had gehad was ik bij jullie aangesloten met Tamme :P

Jip,ze heeft ook echt hengsten manier wel heel grappig vind ik dat heb er verder ook geen problemen mee.maar waar ze voor gefokt zou zijn dat doel is zeker berijkt.wat een karakter denk dat ze niet zou misstaan bij de stier in de ring.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:18

Gisteren met Tamme weer springwedstrijd gereden :D Knap paard <3 Dit is 70-80cm, wat ik niet zou geloven van de foto's haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:30

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:59

Haha Keona, die vraag, en die reacties van jouw paard komen mij heeeeel bekend voor... Chimanga gaat ook echt een show geven... snurken, schrapen, hals er op en als ze in de buurt komen omspringen en meppen... En als ze er van achteren op aan komt rijden, versnelt ze en wil ze bijten!! Behoorlijk naar hoor, en idd net een Hengst volgens sommige...
Wordt wel steeds beter moet ik zeggen, want ik druk haar er nu ook gewoon doorheen, Ik negeer haar gedrag compleet en zet een moeilijke oefening in oid, dat werkt wel goed!

Wij hebben onze 1e winstpunt te pakken! Zondag voor het eerst op grasbodem gereden en onze tweede wedstrijd in totaal officieel, maar ging kennelijk toch goed genoeg voor een wp! Heel blij mee, maar NOG blijer met het feit dat ze zowel de heen als de terugweg binnen 5 minuten rustig op de trailer stond!! *\o/* Ik wist gewoon niet wat me overkwam! haha

Oooh, ik wil ook naar het strand, lijkt me zo leuki! (ik denk echter dat chim niet heel blij is met de hoeveelheid water die je daar tegen kunt komen....)
Natas, ik had je filmpje gezien, leuk zeg!
Fijn dat Figo, Ferro en Geisha het goed doen!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:13

Hebbe die van ons afgesproken die van mijn stond er ook ineens op :) laadt normaal ook slecht :)
Gefelicteerd met je wistpunt :)

wy hebben van weekend trec zyn `10e geworde echt super we gaan startkaart ervoor aan vragen :)

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:08

Gefeliciteerd met je puntje! :D En nog beter inderdaad; het trailerladen! Top!! :D

En dan te bedenken dat de hengst hier juist hartstikke lief is :')
Gisteren weer springles gehad en mooi compliment gehad van een ruiter die internationaal cross start, helemaal trots!! <3 Hij doet het ook zo goed! En gisteren had hij er echt zin in geloof ik haha, m'n lieve toppertje! :D

Leuke foto's Joyce!! :D En mooi dat je je roeping ook hebt gevonden :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:07

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij zeg! En Tamme, tjah, prachtig gewoon :D
Geeske een winstpunt en paarden die fijn de trailer op gaan, heerlijk allemaal.

Hier lekker vakantie aan het hebben, daarbuiten vaak errug druk.
Enne nieuws: ons bod op een huis (die waar we al langer mee bezig waren) is geaccepteerd :D
Nu dus bezig met de papierhandel en dan hopen we er in het najaar in te kunnen. En dan iets later komen de paarden aan huis :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:50

Wauw Jolijn, Gefeliciteerd!!
Heerlijk hoor, paarden aan huis… Die van mij staan lekker bij min ouders, ook een luxe, maar toen ik daar nog woonde kon ik enorm van dat uitzicht genieten!!
Bij ons zou het mogelijk zijn als we het land bij ons achter erbij kunnen krijgen (wat wel moet kunnen), maar ze staan zo mooi bij mijn ouders dat ik daar gewoon niet aan ga beginnen!

Fijn dat je Trec ook goed ging Joyce!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:37

Gefeliciteerd Jolin ;)

Ja heb gewoon weiland hoef ze niet aan huis te hebben, vind ik niks

Ja super blij krijg ook steeds complimenten over hoe we deden voor de eerste x hihihi

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:31

jolijn wat super zeg, paarden aan huis, ik ben jaloers!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:50

Ik vind aan huis juist wel echt het voordeel hebben dat je echt zelf kunt bepalen hoe alles gaat.. Het voerschema, stalonderhoud, wanneer ze wel en niet op gras staan etc, alles.
Aan de andere kant is het nadeel dat je er dus ook echt altijd zelf verantwoordelijk voor bent ;-)
Daarom kies ik in de winter dus voor een stalling, dan zijn de dagen al zo kort, dan kan ik na mijn werk nog gewoon lekker komen rijden/prutsen en ben ik niet alleen maar in het donker bezig om de boel te onderhouden.

Gisteren op de valreep een clinic Working Equitation meegedaan :+
Te paard zijn we er heen gegaan dus ik had al 3 kwartier stevig gereden, maar ze was daar in de bak eerst totaal niet te houden. Heb de blaren op mijn vingers… Maargoed. Ze deed het verder prima, was wat koppig enz maar luisterde wel en gedroeg zich netjes op het terrein en bij de andere paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:39

Vind ik ook een groot voordeel inderdaad Geeske! En de reistijd die het bespaart en de kosten. En het werk, tjah, ik heb vaak genoeg doe het zelf gestaan en ben daar redelijk snel in vind ik zelf...

WE, gaaf! Zou ik ook nog wel een keer willen maar voor nu ben ik al even tevreden dat we al enige tijd zonder bizarre voorvallen door het rijdende leven gaan :=

Voor de rest een taai weekend, eea is een jaar geleden dit weekend, gisteren bij mijn zus geweest met wat mensen....
Foto's gekeken enzo en dan merkt nog iedereen dat het nog steeds een hoop ongeloof oproept.
Dus veel huilen dit weekend, over 2 uur is het exact een jaar geleden dat we het telefoontje kregen. Onvoorstelbaar en ik wordt er gewoon weer misselijk van...
Dus ik ga zo lekker in bed kruipen tegen ventlief aan ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:09

Een jaar geleden al, de tijd vliegt...

Gefeliciteerd met jullie huis :D

WE lijkt me ook erg leuk idd!

Wij hebben de paarden sinds januari aan huis. Ik vind het heel fijn, voor ik naar mijn werk ga even de paardjes aaien en voeren. En als ik thuiskom komt Sterre vaak naar het hek om me te begroeten.
Maar het brengt ook wel een hoop met zich mee natuurlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:34

Jaloers op al die paarden aan huis, wil ik ook! 8-)

Ik heb een paar weken geleden een snuffelclinic WE gedaan, ook echt superleuk!
Foto's er van staan in mijn onderschrift.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:41

Oh wat gaaf dat TREC :D

Jolijn, wat heerlijk!!

Ik vertrek zondag voor 2 maanden working Student met Django naar Moravita... Zal dus vast met WE in aanraking komen :))

[VD-ITP] Django - Vrijheidsdressuur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:54

succes!

gaat Django mee?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:59

Django mag idd mee :j Vind het zelf superspannend, weet niet hoe hij kan reageren als er straks opeens zoveel meer paarden continue om hem heen zijn en hij Winnie moet missen... Al heb ik het idee dat hij zich énorm makkelijk aanpast en álles leuk vind :j