keona schreef:Hoe zijn jullie lusitano,s in de buurt van vreemde paarden? Vooral de jonge paarden.
Ferro was toen ik hem net uit de opfok had en op zijn nieuwe stal plaatste in de wei heel dominant naar andere paarden, hij wilde alles regelen en alle paarden onder controle hebben, er mocht ook niemand zonder zijn toestemming de wei verlaten, dan was niet zo handig...
Ik denk dat het ook kwam omdat hij toen net gecastreerd was, hij is nu heel gemoedelijk in de wei, bemoeit zich met niks en niemand en komt de dag wel door mijn zijn eigen vriend(en).
Ik ben expres met hem in de verenigingsles gaan rijden vanaf vorig jaar zomer om hem te laten wennen aan het rijden met andere paarden.
In het begin vond hij dat echt heel erg eng, vooral als de andere paarden dicht langs galopperen, dan schoot hij in paniek alle kanten uit...
Inmiddels gaat dat echt veel beter en ben ik ontzettend blij dat ik dat vol heb gehouden!
Buiten rijden doe ik trouwens alleen met een betrouwbaar maatje erbij nog, alleen is hij buiten nog erg onzeker...