[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:41

Heey

Dankjulliewel :). Ben gelukkig weer bijna beter :).

Kirsty: Welkom :D.

Elize: Leuk dat je er weer bent :D. Fijn dat het weer beter met je gaat :).

Astrid: Beterschap :(:).

Ellis: Heel veel plezier bij je lekkere ventje :D.

Martine: Jeetje, wat ontzettend naar zeg :(:). Heel veel sterkte en veel beterschap voor Mabrouk :(:).

Net heerlijk met Shaddy bezig geweest. Ze werd weer erg vervelend en nu hebben we een poedertje voor der hormonen. Dat moeten we nog tot en met woensdag proberen en als dat helpt dat moeten we dat voortaan door het voer doen.
En volgens mij helpt het want ze was echt ontzettend lief tijdens het poetsen <3. Is echt lang geleden dat ze zo lief was. De laatste keer was volgens mij toen Nouchka nog in der buik zat.
Ze was echt heel lief en knuffelig <3.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 12-02-11 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:42

Lizzytje (heet je zo?) Je had er misschien overheen gelezen,maar ik ben erg benieuwd hoe oud je paard is?
En hoe lang heb je Bueno?

lizzytje88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:43

borderjay: het is lizzy in normal live;) maar sueno is er nu 12. ik weet dan hoort hij er niet zo uit te zien op die leeftijd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:00

lizzytje88 schreef:
borderjay: het is lizzy in normal live;) maar sueno is er nu 12. ik weet dan hoort hij er niet zo uit te zien op die leeftijd.

Hoe lang heb je hem? En heeft hij er altijd zo uit gezien?

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:03

ik heb hem nu 3 jaar toen ik hem kocht was het veel erger. was zijn nek ook hol zeg maar hij heeft er nu tenminste een kap op. wat ik al schreef is dat hij in de zomer snel te dik is en in de winter sneller dun wordt. hij wisseld heel erg met zijn gewicht. hij blijft op het moment redelijk constant gelukkkig maar hij is nu niet dun maar heeft gewoon te weinig spieren. ik ben er nu sinds een maand weer op aan het rijden. voor de winter heb ik ook een 2 maanden gereden. maar de bespiering begint wel al te komen hoor maar is er nog lang niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:32

Astrid: beterschap longontsteking is niet fijn...

Martine: dat klinkt echt niet fijn. Mijn paardje kan sinds november weer wat doen, maar heeft daarvoor ruim een half jaar niets mogen doen vanwege een blessure. (moest eigenlijk 3 maanden stalrust, maar dat doe ik hem niet aan. Dan moet het maar iets langer duren maar wel rustig de wei op.)
Blisteren zal wel tot doel hebben om de bloedsdoorstroming beter op gang te krijgen. Maar dat kan ook op een vriendelijkere manier. (blisteren is in feite toch gewoon letterlijk "blaartrekken"?)
Ik hoop dat t meevalt met hem.

Angela: t zou mooi zijn als je daarmee de oplossing hebt voor shaddy. T klinkt logisch, omdat ze toen ze drachtig was ook zo was. En dat is natuurlijk ook hormonaal.

Lizzy: toen ik Tweedles kreeg, zat er ook geen grammetje vet en nog minder spier op, en liep hij nog korter dan een shet.... Dat is een enorm eind opgeknapt. Helemaal supersportbespiering zal hij wel nooit krijgen maar ik ben dan ook simpel recreatiemiep....
Ik hoop wel dat zijn rug helemaal goed is. Ziet er wat apart uit met die bobbel tussen zijn lendenen en zijn broek. Heb je er al eens fysio of kraker naar laten kijken??

Ellis, je zwarte, is dat ook een Lusitano?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:48

soeske schreef:
Elise, ja, 5 maart :) Komen Goya en ik ff met stokken spelen ;)

Ik wil het wel proberen, want ik vind dat wel gaaf om te zien, maar moet even kijken of het binnen de planning valt!
cloris schreef:
Blisteren is volgens mij in Nederland gelukkig verboden.. (als ik het goed heb hoor).

Elise leuk dat je er weer bent ;)

HAha, ja idd... Nog wezen tentpeggen?

lakshmi schreef:
Maar dus normaal gesproken gaan we de tweede optie doen, kan enkel pas over twee dagen, nu wil ik graag weten, iemand met ervaring hier met zoiets?

Nee ,geen ervaring mee helaas...

En verder iedereen bedankt voor het weer welkom heten ;) ik zat wel stiekem af en toe wat bij te lezen, maar ben zo druk geweest de laatste tijd, dat het allemaal even anders loopt als gepland!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:26

Astrid beterschap :(:) de familie niet aangestoken? Oei longontsteking, hoop het niet dan! Dat is naar :(

Madelief mooie taart!

Saida bedankt voor je berichtje, zo voelde ik het zelf ook al een beetje, ben niet zo'n voorstander van zomaar gedachteloos van alles slikken zonder na te denken over eventuele bij effecten.. Ik hoor hier dus van alle vrouwen die zwanger zijn/kinderen hebben dat ze zo doodziek zijn van dat ijzer slikken steeds, dat het echt de hel is, misselijk erdoor, keiharde zwarte ontlasting, dat klinkt mij nou ook niet echt gezond! Echo's maken ze hier wel ja, hihi gelukkig zijn de doktoren gewoon goed opgeleid verder, alleen qua medicatie zijn ze hier vaak nogal over de top. Maar ja dat heb je in zuid europese landen vaak ook al, dat ze overal zo graag pilletjes en middeltjes voor nemen.. Wij NLers zijn daar gewoon nogal nuchter in geloof ik.

Elise heee! Dat is lang geleden! Je had me nog eens een pb gestuurd, toen heb ik geloof ik nog een heel verhaal teruggestuurd, hebje die nog wel gekregen? Hoe gaat het nu met je? Ga even in je profiel kijken hoe je er nu qua paarden voorstaat ;) Oh wat zie ik nu, je woont samen met je vriend in Zaandam?! Ha vertel, blijkbaar nogal wat gebeurd ;)

Ellis he getver die blubber, gelukkig heb je gisteren nog even lekker kunnen rijden! En hoe was het met je zwartje?

Lizzy dank je :) ach arme Sueno hij heeft wel wat meegemaakt zeg, wel erg lief koppie heeft ie

Suus he getver dat is ook akelig zeg! Gemeen he ;( arme arabiertje ook, gelukkig heeft hij er nu geen last meer van en mogen we er gewoon aankomen, maar echt bij zo'n jong ding al zoiets rots doen omdat ze niet een paar maanden rust gunnen voor zo'n beestje :(

Poppetjes dank je!

Angela dank je en fijn dat het lijkt te werken bij Shaddy.

Femke bedankt, ja het is me wat, we gaan het eerst maar op onderstaande manier proberen alvorens te gaan snijden of branden, he getver wat een rotmanieren gelijk he..

Ik vind blisteren ook niks hoor :( echt middeleeuws.. Nou gelukkig is onze buurman die jaren stalmanager van de nationale stoeterij is geweest nog even langsgekomen, hij vond beide opties van de DA van de gekke en bood gelijk aan ons te komen helpen, heeft ons een lijstje gegeven van welke medicijnen we moeten halen bij de apotheek, dat hebben we gelijk gedaan, en morgenochtend beginnen we, warme kompressen aanleggen op de bobbel en hij komt elke ochtend langs om hem een injectie erin te geven wat de ontsteking in het beenvlies (wat het volgens hem is) af te doen nemen. Heb hier trouwens nog foto's ervan dan hebben jullie een idee hoe het er uitziet:

Afbeelding
Afbeelding

Oh en Denise sorry nou heb ik je nog die foto's van de paarden afzonderlijk niet gestuurd zal effe kijken.

Oh en toen ik naar broek liep om de foto's te maken was Flaaf net weer met de hond aan het spelen, heb hem onderweg ook nog even op de foto gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:05

ik zie ze vanzelf wel verschijnen martine

pff druk bezig met het topic,

dus a.u.b dit weekend nog niet volkletsen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:23

ilona ik heb je via hyves het ''nieuwe'' topic gestuurd omdat het via bokt te groot was

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:01

Jeetje ik heb veel bij te lezen!!

Denise, moest ik nou nog iets sturen? Ik weet nou niet of ik dat al gedaan had haha..
Heb je morgen wedstrijd?

Zo ik mag deze week niet rijden, weer heel erg last van mijn rug. Vandaag zou eigenlijk eerste les zijn bij me nieuwe instructie. Maar omdat ik niet kon rijden ging zij er even op. Wat is het dan altijd fijn om je eigen paardje eens bij een ander te zien lopen he. Je kan dat natuurlijk niet zien als je er zelf op zit. Maar ach als ze eenmaal aan het lopen is is het echt een wereld van verschil! Wel kwam ze nog even vaak in protest maar het gaat al steeds beter :) MAAR de stukken die ze goed liep waren echt mooi. Alleen vind ze het nog steeds leuk om te gaan hinken als het te moeilijk word.. Vooral in het begin maar als ze er eenmaal door heen gezet is geeft ze het hinken toch maar wel op.

Ik las even snel iets over een paardje wat te dun zou zijn? Gewoon lekker mais bijvoeren of gemalen gerst(maar die wel goed nat maken en een paar uur laten staan! Verder is het denk ik gewoon hetzelfde als wat ik met Maheeba heb. Het kweken van spieren.

Ik ga morgen alles bijlezen!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:32

goeiemorgen, even een heel kort berichtje vanuit de achterhoek!

zo ontbijten en dan gaan we begin van de middag bij Ferro kijken, ben echt benieuwd of 'ie alweer veranderd is!
het is inderdaad ook een lusitano... ;)

lizzy, mijn merrie is ook heel lang zo schraal geweest, hoekig kruis, uitstekende schoft en ruggewervels, heeft lang geduurd voor ik het aardig in orde had, maar uiteindelijk met het juiste voer en het juiste werk is ze flink veranderd!
en zij is nu ook al 13 inmiddels...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:34

Goedemorgen dames! Zo lekker weer lesgeven en even bij een klantje kijken die wedstrijd heeft en vanavond naar Friesland om daar de paardjes te pesten...

Heb trouwens wel barstende koppijn zeg! Bah!!!

@ Lahksmi, ja ben idd verhuisd! Wanneer kom jij weer een keer naar Nederland?

Ik weet even niet welke mail jij bedoeld maar ik denk dat ik in die tijd zo overhoop lag, dat het ook enigzins langs me heen is gegaan :o zoals wel meer mails e.d.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:40

Lekker Elise :) ha en vhandig, Zaandam ligt toch weer even dichterbij voor als ik in NL ben. Wij (ik + man) komen waarschijnlijk samen, over een maand of twee. Mocht het dan zo uitkomen voor jou komen we wel even langs. Ben benieuwd, huur je daar een stel stallen ofzo? En snap dat het in die tijd even dermate chaotisch was dat je er niet aan toe kwam, zoiets blijft een hele poos pijn doen natuurlijk ;( hoe zit je nu qua paarden? Wij hebben er ook een paar bij.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:56

Elise, jaa, zou gezellig zijn!
Martine, ooh, fijn dat jullie buurman helpt. Ziet er idd apart uit! Leuk als jullie weer even naar NL komen, laat wel even weten dan he! leuke fotos van Flaaf trouwens! Blijft een knap peerd ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:06

Martine vervelend voor je dat je paard niet rad is maar volg je gevoel, maar je foto's zijn weer mooi.
Nienke ik heb geen advies wat betreft Wobbler syndroom misschien een goede homeophaat raadplegen en je kan ook contact opnemen met Steffie Laarse (kan ook "van de laarse" zijn) zij is zowel dierenarts maar doet ook accupentuur en ostheopathie e.d. je kunt haar wel vinden via google.

Nu heeft mijn moeder foto's gemaakt zaterdag maar het zijn er maar weinig en dan in een binnenbak dus moet zeggen dat ze niet zo mooi zijn geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:10

Jammer dat ze wat bewogen zijn, maar ziet er wel goed uit!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:27

lakshmi schreef:
Lekker Elise :) ha en vhandig, Zaandam ligt toch weer even dichterbij voor als ik in NL ben. Wij (ik + man) komen waarschijnlijk samen, over een maand of twee. Mocht het dan zo uitkomen voor jou komen we wel even langs. Ben benieuwd, huur je daar een stel stallen ofzo? En snap dat het in die tijd even dermate chaotisch was dat je er niet aan toe kwam, zoiets blijft een hele poos pijn doen natuurlijk ;( hoe zit je nu qua paarden? Wij hebben er ook een paar bij.

Nee, ik heb alles nu lekker aan huis staan :+ Met de paarden gaat het lekker, ik ga dit jaar weer lekker op wedstrijd, daar waar mijn planning dit toelaat en ben lekker aan het trainen. Helaas zal ik nooit meer zo'n goede vinden als Sun, maar ja, dat maakt hem ook wel weer extra bijzonder...

Het zou leuk zijn om weer een keer te meeten! Ik moet ook nog steeds jouw kant uit, maar nu ik minder ga werken, gaat dat misschien wel lukken. Moeten we eens een keer goed voor gaan zitten!

We gaan nog wel even verder kletsen via de pb, ben wel benieuwd naar de uitbreidingen bij jou!

@ suus, ja leuk, kunnen we misschien ook wel carpoolen.

Zooo net terug van wedstrijd, lesklantje van mij reed mee en kreeg 2 winstpunten, dus dat is wel weer fijn...

Tis lekker weer hier eindelijk dus ik ben helemaal 'in tha mood' :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:27

Elise - Heej! Kom je ons weer pesten hier? ;)

Lizzytje88 - Niet om je aan te vallen, maar als je paardje zo terug valt in de winter, dan komt ie toch echt wat tekort. :+

Martine - Een gevolg van ijzertabletten is idd harde ontlasting.
Wat bij mij altijd goed hielp is veel water drinken, vaak wel 2 ltr. per dag, en rijpe kiwi's eten. ;)
Zow! Wat een flinke knobbel heeft ie!
Hopelijk helpt het advies van jullie buurman!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:28

_Saida_ schreef:
Elise - Heej! Kom je ons weer pesten hier? ;)

Ja mag het?!

:D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:29

Suelza schreef:
Ja mag het?!

:D

Jij wel! ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:23

Suus en Elise, jullie kennen elkaar dus ook? Dan moeten we anders maar met z'n drieen meeten ;)

Suus ja gelukkig, volgende keer gaan we eens bij hem langs, dat was diezelfde waar we vorige keer misschien nog langs zouden gaan de laatste dag.. Heeft een paar mooie paarden staan ook :j Flaaf je kent hem nu, haha hij was heel stoer aan het rondrennen en stopte gewoon even tussendoor en stond toen even een minuutje met z'n ogen dicht te soezen en ging toen weer verder met stoer doen, gek beest :D

Ingrid dank je die van jou zijn ook leuk, zonde dat ze iets vaag zijn maar ze loopt wel mooi :) lekker postuur heeft ze ook!

Elise dat is helemaal ideaal lekker thuis! Ben benieuwd naar je plekje dan. Maar lekker vol plannen dus. Tja en nooit meer zo een als Sun.. Het komt nu eenmaal niet vaak voor dat je echt zo'n soulmate tegenkomt.. Vond hem ook erg bijzonder toen, echt een heel leuk paard en jullie band zag je ook gelijk. En ja we kunnen wel ff verder via pb.

Saida hihi gelukkig had ik er nog geen last van, de dokter heeft ze vorige week pas voorgeschreven, tabletten van 50mg per dag (hoewel de aanbevolen hoeveelheid veel minder is geloof ik...), in NL doen ze het met bloedtesten he? Haha gelukkig drink ik toch al veel water en verder ook geen frisdrank ofzo, maar kiwi's die zijn hier niet altijd te krijgen helaas! Bij jou toen der tijd alles goed verlopen?
Maffe bobbel he! Als ik alleen ben mag ik er wel gewoon aanzitten trouwens, zolang het maar voorzichtig gebeurd.. Straks komt buurman nog even langs om die injectie te doen en even te kijken gewoon.

Verder alles goed hier, het is wel lekker zonnig alleen weer een beetje winderig, zou eigenlijk die twee meiden langs krijgen, die Flaaf en Zarrouk de arabier nog even naar buiten zouden nemen maar dat gaat niet door, heb zelf ook wel zin in een ritje maar denk dat ik het maar even uitstel, zit ook op die buurman te wachten die nog langs zou komen voor broekie.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:13

Heey

Martine: Hopelijk kan de buurman helpen. Ziet er wel naar uit op de foto's.
Knappe Flaaf <3.

Hosante: Jammer dat de foto's niet zo duidelijk maar het ziet er netjes uit hoor :D.

Vandaag weer heerlijk bij Nouchka geweest :D. Ze verhaart echt enorm nu.
Heb der lekker geborsteld <3. Weer gewoon in de groep en het ging super <3. Ze was echt heel braaf en ze gaf ook weer netjes voetje. Dat vind ze nog wel erg lastig maar ze doet der best <3. Daarna heeft mijn vader nog een stukje met der gewandeld. Dat vind ze ook nog wel lastig maar ze deed het super <3.
Ben zo trots op der <3.

de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:19

Ik heb zo waarschijnlijk toch een meeting met Ellis... in plaats van vanavond vlieg ik zo even op en neer naar stal. :+

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:02

Gezellig Shanna,

Nouchka glimt lekker zeg, ze ziet er mooi uit.

gr. Ingrid.