Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:35

Het heeft lang geduurd, maar mijn fries is genezen verklaard voor zn pees. Het ziet er weer goed gaaf uit, mag nu draf wat meer gaan uitbouwen

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:40

geertje3 schreef:
Het heeft lang geduurd, maar mijn fries is genezen verklaard voor zn pees. Het ziet er weer goed gaaf uit, mag nu draf wat meer gaan uitbouwen

Super!! Succes

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:20

Citaat:
Dat was een leuke wedstrijd in Son hè?
Met voor jou super resultaat!
Leuke foto's in je chique jasje

Bedankt Marjolein.

Was zeker een leuke wedstrijd!

Nogmaals gefeliciteerd met je SPORT fries! *\o/*
Laatst bijgewerkt door XxKayleigh op 28-06-17 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:23

Gefeliciteerd Nicoletto!
En fijn Geertje! Nu lekker rustig opbouwen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:34

Wauw geertje wat een onwijs goed nieuws gefeliciteerd!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:42

Mag ik me ook melden in dit topic? Ik ben nog zo'n 'kwpn' overstapper _O-

Vroeger altijd haflingers, maar vanaf mijn 18e niks anders meer gereden dan KWPN'ers. Vanaf maandag ga ik officieel overstappen naar het Friezenwereldje! Ik ben me alvast een beetje aan het inlezen in de keuringen etc. en toen kwam ik op dit topic terecht! Hopelijk vinden jullie het goed als ik af en toe wat mee lees? Als ik foto's heb en/of wedstrijden ga plannen laat ik mezelf horen :j

Ik ben in ieder geval al enorm onder de indruk van jullie prachtige paardjes en goede resultaten!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:16

sowhee ben lang niet actief geweest vanwege school maar heb eindelijk vakantie! Ik kan met trots mededelen dat Hanne en ik zijn opgenomen in het TTC team Zuid-Holland en dat ik de eerste ben die er met een fries is ingekomen sinds de oprichting ervan, ook hebben wij de overstap gemaakt naar het M1! *\o/* tot nu toe gaat dat allemaal super goed en zijn we wss door naar de regio's! ook zijn wij van stal verhuisd waar ze langer buiten kan staan (vooral in de winter) en waar ze lekker naar buiten kan kijken :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:57

Hannelover ik zie je berichtjes af en toe op fb voorbij komen jullie zijn onwijs goed bezig.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:22

Bedankt!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:57

Goed bezig!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:06

Bedankt! :o

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:30

Ik miste je al in de Friese paarden topics. Hanne en jij doen het zo goed! 2 talenten en dat na het commentaar dat je in het begin hebt gekregen!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:48

Bedankt! :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:14

Wat is iedereen goed bezig en wat een mooie resultaten! Char heeft de 2 weken rust gehad en die heb ik deze week weer opgepakt. We zijn nu serieus bezig met de oefeningen voor het M, en ze pakt ze wel heel fijn op. Mag nog wat fine tuning, bij schouderbinnenwaarts moet je wel op de hoefslag blijven lopen aan de achterkant, en als je de contra wat lastig vind moet je niet gaan pootje over springen, maar daar hebben we les voor. Haar draf verbeterd wel echt heel sterk, dus ik voorzie geen grote problemen. Wat ik wel lastig vind is dat ze maar een kwartier heeft waarin ze kan sjouwen, daarvoor is ze te heet en daarna word ze moe en staat ze liever stil. Dat is met losrijden dus wel puzzelen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:17

Hanne, ik kwam jou ook al tegen in het "wie gaat er B starten" topic. Toen was ik al fan van je manier van rijden. Heb het al eens eerder gezegd, maar jullie gaan er echt wel komen.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:18

Ik heb nog een tipje voor dat kont op de hoefslag houden tijdens het schouderbinnewaarts, dat lukte mij eerst ook niet, gewoon naar je buitenkant kijken terwijl je de oefening doet. Stel je rijd een K shouderbinnewaarts tussen E en H recht uit dan kijk je dus naar de linkerkant naar een gebouw oid dat langs de bak staat. Heeft bij super geholpen!

Bedankt! :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:51

We hebben het in de les inderdaad aangepakt vanuit het wijken van de 3e hoefslag, krijg je hetzelfde effect ongeveer. Ga het van de week eens proberen met alleen kijken!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:08

Utixo schreef:
We hebben het in de les inderdaad aangepakt vanuit het wijken van de 3e hoefslag, krijg je hetzelfde effect ongeveer. Ga het van de week eens proberen met alleen kijken!

Probeer trouwens anders voor dat ie eerst te heet is en daarna moe... eens het supplement paskatonic energie.... mijn merrie is er veel beheerster op gaan lopen... die hete energie is on gaan zetten door constante go... heel fijn spul

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:18

Gisteren heerlijk gereden en dat werd beloond met een 1e plaats en 196pt op de laatste M1 selectie wedstrijd! *\o/* daarmee hebben we 3 selectie punten en zijn we dus door naar de regiokampioenschappen *D

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:22

In de pocket hannelover
Hier genieten we even van onze ingelaste wedstrijd stop. We zijn bezig met de travers en keertwendingen ook is Douwe druk met oefenen voor een onderlinge para wedstrijd met een vriendin van mij. Als ik zie hoe braaf hij door de bak gaat ben ik.super trots.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:04

Jazeker! :D

Ook lekker! En een onderlinge para wedstrijd klinkt ook super leuk!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:51

Hannelover, super!
Kusvoorjou, ga ik eens bestellen, dank je wel voor de tip! Ze gebruikt inderdaad haar energie verkeerd, want ze start nu piafferend en groot dravend. In de L hoeft dat nog helemaal niet van me. In de M trouwens ook niet.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:45

Vandaag een sneak preview ontvangen van de fotoshoot met Tjitske van afgelopen maandag <3
Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:20

Bedankt utixo ;)

Mooie foto kayleigh <3

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:09

Gefeliciteerd Hanne, leuk!

Mooie foto, kayleigh, wat een lieve uitstraling heeft ze.

Ik ben ook blij! *\o/*

Zaterdag gestart en fijn gereden. 1e proef wel beter dan de 2e en had een vergelijkbaar gevoel als met ons debuut van 3 weken terug waar we 2x 193 voor hadden. Hij liep wel iets fijner dan toen en ik zat een stuk beter met mijn nieuwe zadel. Had ik 221 en 213! Was wel een erg gulle jury vond ik zelf. Had zelf 10 punten lager gedacht. Jury was in de M2 en M1 niet zo gul dus dan toch wel soort van verdiend. Dus super leuk!

Gisteren ook gestart en 1e proef was niet zo fijn. Hij kreeg kramp in zijn oor ofzo tijdens de eerste eenvoudige wissel dus hij trok en heel zijn hoofd scheef en naar links en toen moest ik nog rechts aanspringen :+ . Is wonderbaarlijk nog gelukt. Had wel een 2 met verzet, en terecht ook. Verder durfde ik daarna in de galop iets minder te rijden. In de 2e proef met het idee van alles of niets gereden en het ging heel fijn! Had 200 en 208 en was het er helemaal mee eens. Vond het wel fijn om even een gemiddelde jury te hebben want ik wist het echt even niet meer. Dus we zijn nu ook alweer Z1+4!