[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:23

Nou, de wedstrijd is gestreden :P
Het begon eigenlijk heel goed, gewoon lekker door het bos naar de locatie gereden, achter mijn vriend aan die op de fiets voor ons uit ging. Daar omgekleed enz en op naar de inrijd-ring. En daar? Ging het eigenlijk in no-time bult afwaarts… er reed iemand bij ons in (de inrijd-piste was erg smal en klein) die M1 ging starten. Je zou denken dat die wel ervaring hebben in de ring, hun paard voor elkaar hebben en wat begrip kunnen hebben voor 'nieuwkomers' met een nerveus paard, maar nee dus. Ze sneed me eerst al gigantisch af, waarbij het rode strikje van chim kennelijk werd gezien als versiering, en Chim zette gelijk de verdediging in dus ik stond in een seconde 180 graden gedraaid op een springend paard. Ik riep nog netjes sorry, want ik vind dat Chim zich hoort te gedragen, maar okee.
Toen begon de spanning al op te bouwen wan vanaf dat moment verdween er geen enkel paard meer van de radar bij Chimanga, dus de concentratie was ver te zoeken.
Begon die zelfde dame ineens als een malle haar paard te meppen, die DAARNA ging springen, rennen en verzetten, en hop, kreeg er gewoon nog wat meppen overheen. Chimanga kan dat geluid helemaal niet verdragen en ging er vandoor. Snel had ik haar wel terug maar het bleef spannend. Nog een ander paard reageerde er ook behoorlijk op, en zij bleef maar iedere keer flink de slag erin houden. Geen idee waarom, maar foei, ik ben blij dat ik dat paard niet ben. Gewoon gênant vond ik het.

Maarja, toen was het hek van de dam en raakte Chim en ik beide behoorlijk gestrest, De proeven waren voor het eerste tussen de witte hekjes, met uitzwaaimogelijkheden :P Ik heb haar redelijk binnen de ring weten te houden en we hebben de beide proeven uitgereden zonder gestaak etc, maar netjes en ontspannen ging het niet.
Dit resulteerde in 159 en 163 punten.

Al met al zullen we daar dus ook aan moeten wennen, dat je de omgeving niet kunt controleren en je daar doorheen moet kunnen rijden, maar dat lukte nu gewoon niet zo.
Ik heb wel lol gehad en ik ben uiteindelijk eigenlijk heel tevreden over hoe Chim het nog opgepakt heeft. Op naar de volgende!

MachoPablo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:59

dat herken ik zo erg, en je hoort voor elkaar uit te kijken, maar sommige ruiters pff hou op zeg !!
soms haar ik die Dressuur sport echt hoor, gisteren ook iemand die alleen kon slaan enzo,

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:12

Pffff jeetje zeg, wat een acties.. :oo Mooi dat je het voor jezelf en Chim toch wel fijn hebt gehad uiteindelijk!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:15

Bij de dressuur is het ook echt extreem,niemand gunt elkaar ook maar iets.en opletten opelkaar waarom alles draait puur om hun zelf.de spring sport is al stukken relaxer,vergeet je iets kun je het best van een andere ruiter iets lenen geen punt.maar het aller relaxte vind ik toch wel de endurance en mendurance sport

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:30

Gisteren weer een toffe crossles gereden! :D Mochten een keer met een groepje met wat hoger niveau meerijden, nou dat hebben we geweten. Wát een werken en damn best heftig!!! Maar m'n zwarte monster flikt het gewoon ff, hij kwam uiteindelijk gewoon mee met die hoge slanke KWPN'ers :P <3

Opsprong :P
Afbeelding

Beste boomstam, dit was de vorige training mijn eindsprong, en nu begonnen we er zowat mee :') :
Afbeelding

Afbeelding

Surfplank 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:32

Mooie foto,s en heel knap dit voor een fries mag je zeker trots op zijn

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:23

Wat super zeg !
Komt zeker goed met jullie,

Zo ben blij dat pab zijn achterhand er weer onder zet :)

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:53

Over actie gesproken, vandaag was het ook weer raak… buitenrit gemaakt en wij moeten als we naar het bos gaan altijd onder 2 tunnels door en over het spoor.,,
tunneltje 1 is een fietstunneltje waar je in een paar passen onderdoor bent, wel spannend, maar haalbaar. Spoor vindt Chimanga eigenlijk helemaal niet eng meer dus krijg ik haar zo overheen (wel opletten waar zij haar voeten gaat zetten, anders krijg je een schok van de rails!!) maar de laatste tunnel, vlak voor het bos, is altijd een echte spannende omdat ie onder een snelweg doorgaat, dus die is gewoon ook langer.
Waren we net zo ver dat we er onderdoor gingen, gebaarde ik aan de voorkant al een auto dat deze moest remmen en wachten tot wij er uit waren, reden er achter ons fietsers die ik vroeg om even afstand te bewaren, dat ging allemaal goed. Bleek dat er achter die fietsers direct een auto mee was gekomen de tunnel in, die dus vlak achter ons reed… kreeg die auto aan het einde van de tunnel een KLAPBAND!!
We schrokken ons werkelijk helemaal te pletter, het galmde ook nog eens flink, en daarna bleef de auto met een flapperende band (wat echt een heel raar geluid maakt) vlak achter ons aan rijden om naar een parkeerplaats te gaan.
Okee, mijn noodrem doet het goed en ik had Chim na 3 sprongen weer bij me, maar daarna was echt ALLES eng en schrok ze van iedere beweging of schaduw…. Heel sneu, flink geschrokken en paard volledig over de zijk.
Toch doorgereden het bos in om doe ontspanning nog op te zoeken, dat heeft heel lang geduurd, maar met veel draven en stukjes galop kon ze haar energie kwijt in andere dingen en ging de terugweg gelukkig goed. Wel heel alert en voorwaarts, en bij de tunnel onwijs gespannen, maar ze heeft alles wel gedaan!!
Tsja, combinatie van ongeduld, idioot gedrag en domme pech… Maar man man man, ik bereidt me altijd op een boel dingen voor, maar dit had ik zelf nog niet tot de mogelijkheden gerekend!

Fijn om jullie allemaal weer zo lekker bezig te zien!
Cross lijkt me ook wel gaaf zeg!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:23

Haha ja jezus!!! Dat verzin je niet!!! :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:40

oef dat wel een samenkomst van inderdaad, schrikken zeg!

en gave springfoto's en andere foto's hierboven!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:56

Whow Schrikken zeg,
Donderdag lekkker over strand rijden en volgendweekend in kootwijk Zinin :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:58

Wel erg braaf dat je je paard zó snel weer terug had!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:15

Ja! ik was daar ook super blij mee, want als ik er aan terug denk, had dat nog heeeeeel anders af kunnen lopen…
Maarja, verder helaas wel flink schrikkerig om alles onderweg, maar ik hoop dat dit bij de volgende rit weer wat minder is.

Strand, hopen dat het weer er ook wat op lijkt dan! Hier is het momenteel vrijwel alleen maar regen.,,

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:28

Nou we kunnen hier nog steeds wel wat regen gebruiken, het blijft hier steeds maar bij wat spetters...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:35

O das dan wel vreemd ja… Ik moet zeggen dat mijn vader ook steeds nog erg optimistisch het land aan het sproeien was, terwijl ik 10 minuten verderop woon en de regen goed zat ben :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:50

al het gras is hier tot bij grond afgegeten en overal bruin en geel, zo droog is het...
om het over de bak maar niet te hebben... :+

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:10

Hier heeft het keihard geregend maandag en gisteren ook nog een beetje. Nu mag het wel weer ff droog blijven :)

Spannende rit Geeske!
Weer goed gedaan van Ferro, he Ellis? :)

Bij ons gaat alles super! Figo reageert heel goed op zijn inspuiting en de glucosamine en is twee weken geleden helemaal losgemaakt door de osteo. Hij loopt goed en soepel :) Gisteren een goede les, en dan heerlijk op ons eentje buiten een klein uitstaprondje gemaakt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:51

LiesbethDW schreef:
Hier heeft het keihard geregend maandag en gisteren ook nog een beetje. Nu mag het wel weer ff droog blijven :)

Spannende rit Geeske!
Weer goed gedaan van Ferro, he Ellis? :)

Bij ons gaat alles super! Figo reageert heel goed op zijn inspuiting en de glucosamine en is twee weken geleden helemaal losgemaakt door de osteo. Hij loopt goed en soepel :) Gisteren een goede les, en dan heerlijk op ons eentje buiten een klein uitstaprondje gemaakt.

Figo gaat volgens mij wel lekker onder het zadel he.
geisha in ieder geval echt super vandaag 2de dressuur les

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:54

Hij gaat prima :) Zeker nu we weten dat hij artrose heeft en hij op de juiste manier behandeld is en wordt. Helemaal blij!

Fijn dat Geisha zo goed gaat!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:13

Fijn dat Figo zo goed gaat! :D

En Geisha! :D

Hier ook vreselijk veel regen.. Echt niet normaal, vandaag eerste dagje dat ik de zon weer zie :P Was er ook wel aardig zat mee ja haha.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:22

xXutopiaXx schreef:
Fijn dat Figo zo goed gaat! :D

En Geisha! :D

Hier ook vreselijk veel regen.. Echt niet normaal, vandaag eerste dagje dat ik de zon weer zie :P Was er ook wel aardig zat mee ja haha.

Hier helaas nog steeds geen zon

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:09

Fijn dat Figo goed reageert op de inspuiting, hopen dat hij er lang goed op blijft!
Ik heb er ook goede ervaringen mee.

En Geisha ook goed, super!

Ferro heeft zondag zijn 2e onderlinge dressuurproefje gelopen, hij heeft het superbraaf gedaan, ben trots op 'm!
Foto's er van staan in het topic in mijn onderschrift voor wie het leuk vindt!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:30

Wat knap! Leuk :D Zat net tijdens het rijden te denken dat ik het ook weer tijd vond voor een dressuurproefje :P Ik ga eens even in je topic kijken!

Hier de hele dag volop zon en zo'n 20 graden, wel lekker! :D Morgen nog lekkerder als het goed is!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:44

Ze geven morgen goed weer op en wij gaan naar strand !!! :D
en mogen de hele dag er op dus ik zeg lekker knallen op strand hellaas me camara de oplader kwijt dus geen foto of filmpjes :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:23

Hoe zijn jullie lusitano,s in de buurt van vreemde paarden? Vooral de jonge paarden.