[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:26

Vanmiddag weer gereden en nu was de bak weer veilig.... Haha!
Geen idee wat er dus gister was, nu is het igg weer over.

Ook nog heerlijk met Bailando bezig geweest. Eerst eff lange teugel geoefend, ging goed. Toe wilde ik hem nog eff aan de dubbele longe doen.. maar een touw achter z'n billen vindt ie niet wat... hij bleef braaf staan Tong uitsteken
Toen nog eff een oefeningetje geleerd... achteruit op commando. Had ie vlug door Haha!

Verder vooral veel geknuffeld met beide heren... heerlijk zo'n zaterdagje Lovers Haha!

Een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:57

Ik ga zo bijlezen, maar eerst!

Super mamie!!! Go jij! Go jij! ik heb de liefste moeder ter wereld!
Ik heb vandaag met Encanto zn eigenaar gesproken over hoe en wat, en we vinden het allebei niet eerlijk tegenover Encanto om hem zomaar op te geven. De eigenaar houd hem en gaat hem laten keuren zodat hij nog als dekhengst kan blijven, en hij gewoon lekker bij ons kan blijven. Mocht hij afgekeurd worden (zn artrose is niet erfelijk) dan zien we nog.
Ik mag niet met hem in de bak rijden en alleen buitenritjes stappen, nu kwam mn moeder met het idee waarom ik me niet meer in vd ging verdiepen met hem Lachen
het enige positieve al dit vreselijke is dat mn keuze nu makkelijker is en Encanto toch bij me blijft, de eigenaar en ik zijn allebei nog al uit ons doen en willen allebei niet dat hij zomaar weggaat.
Dus beetje opluchting.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:07

Alles gebeurd met een reden... waarschijnlijk heeft het zo moeten zijn.

Ik hoop dat je toch nog veel van Encanto kan genieten!!
En ik ben benieuwd wat voor Andalusier je aan gaat schaffen strakjes.. Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:40

Ilona, jaa, ze hebben een paar spaanse kanjers staan Knipoog Vanmiddag ff fotos gemaakt, dat ik op Gitano rijdt, zal ff goeie uitzoeken, zijn niet van goede kwaliteit
Mies, super zeg!
Patries, leuke fotos!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:51

Hier zijn we dan weer uit de meelees hoek.
Ik lees dat er weer wat veulens zijn geboren! Bij deze mijn felicitaties Haha!

Even weer ego zijn Bloos haha Duivel

Nou ben laatst weer even wezen rijden, dit ging eindelijk weer eens een keer echt goed! We zaten de laatste tijd een beetje in een dip, hij liep wat onregelmatig en ook zat ik niet lekker in het zadel.
Maar na zondag ging het weer eens goed! Hij zat goed op zijn achterhand en liet voor mooi los zodat ik met weinig teugeldruk weg kon rijden. Ook was hij goed aan de hulpen en luisterde al bij een kleine kuitdruk Haha!
Uiteindelijk stapte ik af met een jawel BIG smile haha Haha!

Okee volgens mij ben ik een beetje erg enthousiast Bloos , mijn moeder denkt denk ik ook al van hé mens hou toch is je mond! *LOL*

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:08

Spokie -> Veel succes met je nieuwe baan!
Kan me dat gevoel goed voorstellen!
Nu proberen dat vast te houden!

Patricia -> Leuke foto's weer van je mannen!

Michelle -> Dat is idd een heel goed idee van je moeder!
Zo kunnen jullie toch nog leuk met hem aan het werk zonder hem al te veel te belasten.
En voor Encanto is het zo ook veel leuker dan om alleen als dekhengst dienst te doen.

Kim -> De laatste week lees ik van meerderen dat hun paarden het licht hebben gezien en zo lekker lopen.
Zal het aan het voorjaar liggen ofzo? Knipoog

Gisteravond kwam ik op stal en zag dat Grytsje een kale plek in haar manen had.
Dus ik kijken; zie ik dat ze een hele vlecht eruit heeft getrokken!
Ik ben bang dat ze er mee is blijven hangen, want ik heb de vlecht gevonden en je kan duidelijk zien dat het met wortel en al eruit is getrokken.
Ik baal als een stekker, want voordat het weer is bijgegroeid.............

Er is vanmorgen nog een fries veulentje geboren!
Weer een hengstje.

Het gaat al beter met Cipke zijn been, hij kan gelukkig al zelf overeind komen.
Wel met moeite, maar het lukt hem.
Grytsje was een beetje chagrijnig vandaag, het was voor anderen nog moeilijker om een glimp van het veulen te zien dan gisteren, want ze ging er steeds voor staan.
Van de boer hoorde ik dat het gisteren iets te druk is geweest voor haar en Cipke, want ze waren bekaf gisteravond.
Dus vandaar dat ze zo reageerde, logisch.
De merries met veulens werden vandaag nog scherper in de gaten gehouden en kinderen werden steeds weggestuurd om het zo rustig mogelijk te houden voor de paarden.
Ik heb weer wat nieuwe foto's!

De versierde stal.
Afbeelding

Op zoek naar de melkbar.
Afbeelding

Dat flapoortje..... Lovers
Afbeelding

Mijn stoere ventje.
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:44

Ahh, wat een schatje. En Grytsje is gewoon een goede moeder dat ze haar kleine beschermd Knipoog

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:53

Wat een schatje! Hierbij ook een foto van mij met Llano (iets minder schattig haha):

Afbeelding Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:55

Esmee, je bedoelde mij denk ik je berichtje op de vorige blz Knipoog. Deed de beet van Fue pijn? Ik hoop het niet Ach gut.

Mossel gefeliciteerd met je rijbewijs!!

Sanne, ja ik weet het niet, ik wil het nog wel doen maar ik heb nu heel erg mijn twijfels en ga eerst met mn pa&ma praten, want ik denk dat ik deze opleiding ook echt niet meer wil doen.. Ik voel me er gewoon echt niet op mijn plaats en vind het allemaal veel te vaag&zweverig, dit had ik niet verwacht. Maar ik zie ontzettend op om met mn ouders te praten, want die willen echt niet dat ik stop met mn opleiding maar desnoods zeg ik dat ik ze later wel terugbetaal als ik een baan etc heb.
Afgrijselijk he, projectgroepjes, ik haat het echt! Jij sterkte met die jongen.

Michelle
, he wat een naar nieuws eerst, maar gelukkig dat er een positieve draai aan is gekomen. En je hebt idd een lieve mam zeg!

Malin, dank je. Ja ik hoop ook echt dat dit wat word met het paardje!

Patricia, balen dat het niet goed ging met Ensueno.. Maar goed iedereen heeft wel van die dip-periodes, kom je ook weer sterker uit! Mooie foto's! Ik kwijl altijd bij Ensueno!

Spokie
, gaaf een nieuwe baan! dan zit je vlak bij waar ik nu op school zit ik loop elke dag langs het lumc Haha! Haha!

Ilona **zwaai** nog iets leuks te vertellen? Ik heb idd ook zin in de foto's! Ik heb wel enig idee dat het miss een beetje een opknapproject is, aangezien zijn huidige eigenarrese hem heeft gekocht van een handelaar omdat ze het sneu vond, en nu op zoek is naar een leuk baasje. Maar ik ben benieuwd!!

Suzanne
; hoorde ik daar foto's? Haha! Haha!

Saida, wat een prachtkereltje!

Jaja.. heb ik nog wat boeiends te vertellen, eigelijk niet. Nouja ik zit dus te denken om te switchen naar HBO Bedrijfskunde&Agribusiness.. Lijkt me ook erg leuk, je kan dan ook directeur worden bij bijv, een dierentuin en dat lijkt me wel gaaf. En dan is het tenminste niet allemaal zo vaaaaaaaaaaaag want ik ben die vaagheid van psychologie helemaal zat, en ik had dat echt niet verwacht.
Mooie is dat deze opleiding ook nog in mn hometown in Alkmaar zit ook. Ik heb gewoon het al voor feb moeten doen, hadden mn ouders tenminste deels geld teruggekregen maar toen durfde ik dat niet, maar ik word hier echt niet happier van. Elke keer als ik huiswerk doe of mn boeken inkijk staat het huilen me nader bij dan het lachen, en ik krijg ook het idee dat ik dom ben omdat ik al die vaagheid niet snap terwijl ik de havo lachend heb gehaald..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:58

bijna hahahaha Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:00

Jasmijn, als je nog twijfelt is het misschien goed om eens met een decaan te praten. Die kunnen je helpen om te bekijken wat bij je past.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:08

bij deze. Gitano, andalusier hengst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:10

Saida natuurlijk wil ik dat een keer Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:13

oh suus wat een lekker ding is die gitano! Waar is dat?

Saida. Weer een lief veulentje er bij. Ahhhhh.

patries. Leuke foto;s van je 2 kanjers!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:15

Bij Balingehof, loop ik stage Lachen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:17

oh gaaf!!!
Is die gitano in training of staat hij te koop bij monya?

Ik heb even wat gemist geloof ik haha. Kon even niks terug vinden.
Staat Faraon er nog? Die zou ik eerst misschien kopen voordat ik enno kocht. Ik heb als eerste op hem gezeten hier in nederland hihi om even te voelen hoe hij reed..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:27

Gitano is te koop, is ook het les paard zeg maar als je les neemt bij John en Monya. Gitano staat ook niet op de site geloof ik. Er staan wel meer knapperds niet op de site haha.
Faraon is er nog steeds, de knapperd Knipoog Heb er nog niet op gereden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:15

Soeske: Gave foto's zeg Ja Hij is echt wel knap! Wel lastig ontspannen naar beneden te rijden of niet? Hij lijkt me niet echt makkelijk zo vanaf de foto. Wel een leukerd!

Ess: En nog wat leuks gevonden voor je 50 euro Knipoog

Saida: Haha, die stal, echt leuk hoor zo versierd! Ook weer mooie foto's van het kleine ventje. Wat een klein schatje is het nog, zo klein. Wat gaat er eigenlijk met hem gebeuren? Word ie verkocht of mag die blijven?

Patries: Wat een knappe mannen heb jij ook! Haha! Ensueno lijkt me echt een brave knuffelbeer, en Bailando een dondersteen af en toe... Teminste zo lijkt het vanaf de foto Haha!

Jasmijn: Verdiep je goed in welke opleiding je graag wilt. Je moet wel iets doen wat je echt leuk vind. Jammer als je daarvoor moet stoppen, maar als je je niet happy voelt, dan is het misschien maar beter. En over ht paardje Haha! Een opknapper kan errug leuk worden hoor met de juiste zorg en liefde Ja Ik hoop echt dat het wat voor je is!

Verder is het hier rustig bij mn vriend. Weinig te doen op het moment wel jammer. Ik wil er graag nog even uit, want de hele avond thuis zitten vind ik altijd zo ongezellig. Dus hoop eigenlijk nog op wat leuks, al is het ergens even wat drinken ofzo.. Maarja, dat zit er waarschijnlijk niet meer in helaas...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:36

ja, is lastig. was ook nog maar de 3e keer dat ik er op zat. Maar hij is inderdaad lastig naar beneden te rijden, kan wel, maar is wel lastig ja.. Jammer dat je niet zoveel meer gaat doen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:40

Ja, dat ga ik ook zeker doen! Maar deze opleiding die ik net zei, lijkt me echt heel leuk, want ik wou toendertijd al naar Dronten paardenhouderij en manegement doen (alleen vond ik te ver weg), en deze opleiding lijkt erop, alleen dan wat breder en dat vind ik juist heel fijn, want dan kan ik ook kiezen wat ik ga doen (kan bv een dierenbedrijf managen, maar ook hoofd van een dierentuin zijn).
Dus lijkt me gaaf.
Je kan nu toch nog wel wat gaan doen? Bowlen of naar de bios ofzo, of even naar een kroegje Tong uitsteken Avond is nog jong! Ik ben zelf niet zo'n stapper haha.. (kroegjes enzo dan, bios, etentje etc. juist wel!)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:23

@ Ilona: Ja daar ben ik ook bang voor..

@ Patricia: Leeeeeeuke foto's Haha!.

@ Michelle: Dat klinkt al beter Haha!!! Wat leuk!!

@ Kim: Fijn dat 't zo lekker ging.

@ Saida: Wat super jammer zeg van de manen.. Gefeliciteert, nog een veulentje erbij. En wat is je veulen een schatje zeg, echt waar!

@ Manjafiek: Llano is een lekkerding!

@ Jasmijn: Oh hihi Nagelbijten / Gniffelen.

@ Soeske: Wat een knapperd. Is 't moelijk om hem ontspannen te krijgen? Hij loopt een beetje opgekropt.

Vergeef me als ik je vergeten ben. Vandaag weer naar Fuego gegaan. Heb daarvoor voor 70 euro weer wat spulletjes gekocht (Me bestelling is nog steeds niet aangekomen) en daarbij ook wat voor peesblessures. Een soort klei wat je er op moet laten zitten en na een dag weer erraf moet spuiten. Dat heb ik dus na het rijden errop gedaan. Rijden ging wel lekker, alleen de galop ging een beetje raar.. Het voele iig heel raar aan terwijl mijn moeder zei dat hij gewoon normaal galopeerde. Misschien lag het wel omdat ik een nieuw singelbontje had gekocht en dus voor het eerst om had gedaan.. Ff wennen denk ik. Pees is al minder en gaat steeds beter. Heb zo'n ophang lickit gekocht ook voor in stal.. Hij wist niet hoe het werkte en beet de hele tijd in het plastig, gekkerd. Kijken of er morgen aan gelikt is.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 01:09

Friso weer in de bak !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem toch wel echt veeel te dik hoor Gaaaap

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:13

hihih friso is een zandpaardje

en verder veel mooie foto`s gezien

mies goed dat je VD gaat doen met je kanjer

heb gisteren een heerlijk bosrit gemaakt en tsjillert had de kans om de benen te strekken maar hij bleef heel rustig in de galop ik dacht ga nu maar Clown maar hij had er niet zo heel veel behoefte aan
maar we hebben echt genoten van de rit als afloop nog lekekr door de waterbak maar in draf had hij wel zoiets he ik wordt nat ,,,,,,,,,,watje hoor die fries,,,,,,,

nee zonder gekheid hij is zo braafffffffffffffffff ben ook zo verliefd op mijn zwarte vent Vingers aflikken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:40

Ellis... op deze foto lijkt hij idd wel wat aan de dikke kant...

Soeske... lekker ding is dat. Lijkt me idd geen makkelijk paard om te rijden. Ook al op de simulator geweest?? Haha!

Saido... hij lijkt al gegroeid!! 't is een lekker knuffeltje hoor. Leuk als die veulens op stal...kunnen ze straks ook leuk spelen samen.

Furia: Lastig als je je opleiding niet leuk meer vindt, idd een goed idee om eens met de decaan erover te spreken.

Ess... als je denkt dat er wat met Fue zijn pees is, beter niet rijden maar alleen stappen. Als er idd wat mee is, zal dat door belasting niet beter worden.

Peet... lekker buitenritje zo te horen..was ook heerlijk weer gisteren.

Manjafiek... erg leuke foto met Llano... Haha!

Ensueño is idd een knuffelbeer Haha!.
Gelukkig is hij weer wat afgevallen, maar er mag nog meer kilootjes af. Wel erg lastig om een paard af te laten vallen als hij bijna geen eten krijg (2x daags een handje biks, verder veel ruwvoer natuurlijk maar dat gaan we niet minderen). Gelukkig strakjes de tijd verzet en dan kan ik eindelijk ook 's avonds weer met hem aan het werk. Denk overigens als het weer wat beter is en ik hem weer eens kan wassen dat hij strakjes bijna wit is Tong uitsteken
Bailando is idd heel anders... af en toe ondeugend, maar toch wel weer een dikke knuffelkont.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:05

Leuke foto's van Friso, ik vind hem niet echt te dik hoor.

Peet, fijn dat je een leuke bosrit hebt gemaakt!

Ensueno afvallen? Ga hem zo nog eens goed bekijken dan Knipoog. Hij heeft ook echt zo'n knuffelhoofdje Ja.

Oh, ik vroeg me alvast af (altijd handig om te weten), weten jullie een opfok/wei in Noordholland? Is maar weinig te vinden via internet.