[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:16

Karin & Femke welkom!

Femke wat een leukie, hij heeft echt een lief koppie :)

Angela sterkte nog

Denise he getver in de blub, dan is een binnenbak wel fijn! Hier regent het gelukkig niet zo vaak :=

Alicia goed hoor! Het valt me best mee, heb wel eens wat misselijkheid gehad maar lang niet elke dag en ben nog behoorlijk actief ook, en ook gewoon steeds goed gehumeurd haha. Ha jouw manlief is dus wel behulpzaam? Dat is altijd fijn, die van mij is ook gek met kinderen dus ik denk dat ik ook best af en toe een ritje weer kan gaan maken, da's echt geen straf voor hem :D
Wow Dable zo braaf haha, je vertrouwde het niet helemaal? ;) enne, als je weer eens foto's wilt posten, altijd welkom ;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:31

Martine: Goed om te horen! Man, ik ben tot 16, 17 weken echt misselijk geweest. Heb zelfs een emmer in mn auto gehad, mocht ik kostneigingen krijgen.... :=
Ja manlief is zeker behulpzaam, ieder zn eigen avondjes. Hij heeft de maandag en woensdagavond "vrij" dan kan hij doen en laten wat hij wil. Ik dinsdag en donderdagavond. Op vrijdag ben ik max. een uur op stal. In het weekend nemen we onze dingen door en bepalen zo wie wanneer weg kan gaan. En toch zien we elkaar nog veel ;)

Hahaha, ja....was wel een aparte ervaring: geen heethoofd onder mn kont. Ik heb nog net geen thermometer in zn kont gestopt :=

Ik zal, als hij uit de rui is, weer foto's posten. Nu is het vaak te donker om foto's te maken plus hij scheert zichzelf niet....dus heeft hij onwijs veel haargroei. Zelfs lange krullende lokken aan zn benen. Zo niet charmant nu, maar wel erg lief. Daarstraks was hij mn hond helemaal aan het besnuffelen, lekker aan het kriebelen. En mn hond? Die was erg verlegen :j

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:05

Hoi,
Ik wil hier graag meekletsen als dat mag!
Zal me even voorstellen..

Ik ben Kirsty Hartmann, 18 jaartjes jong (07-06-1992) en friezengek in hart en nieren.
Ik woon in een dorpje onder de rook van Rotterdam, genaamd Poortugaal.
Ik doe momenteel een opleiding paardenhouderij MBO niveau 4 wat me wel bevalt. Ik heb op dit moment geen eigen paard/pony of verzorgpaard/pony. Zou het wel heel graag weer willen maar er zijn zo weinig mogelijkheden in de buurt.
Naast paarden vind ik het leuk om naar de bios te gaan, te reizen, fotograveren en te werken.
Mijn ouders zijn gescheiden (al sinds ik geboren ben) en ik woon bij mijn moeder met mijn halfbroertje.
Ohja en ik ben blond maar ben stiekem heel slim en bijdehand! :')

Ik probeer hier nu al 10 minuten een foto van mezelf te plaatsen, maar aangezien mijn rechtermuisknop het niet meer doet, ken ik geen link kopieëren.. kunnen jullie het me vergeven en even in mijn profiel kijken totdat mijn muisknop het weer doet? ;(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:08

Tuurlijk!
Welkom!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:21

Oei, klinkt niet goed! Hier gelukkig erg weinig misselijk dus. Af en toe wat krampjes. Moet je in NL trouwens extra vitaminen en ijzer slikken? Ik krijg hier ook nog magnesium. Maar ze zijn hier nogal makkelijk soms met dingen voorschrijven heb ik het idee, kreeg eerst ook iets om lekker te kunnen slapen zei de gynaecoloog (die begeleid je hier tijdens de hele zwangerschap) maar heb daar de bijsluiter even van doorgelezen en wat gegoogeld en besloot om dat maar te laten liggen, laten we zeggen dat het mij nou niet bepaald goed leek dat tijdens de zwangerschap te slikken (en sowieso waarschijnlijk niet tenzij je ernstige problemen zou hebben...). Daarbij slaap ik best, ok en dan word je een keer wakker om naar de wc te gaan ofzo, dat heb ik liever dan maar weer overal wat voor te slikken zeg!
Ha bij jullie is het dus wel goed geregeld, fijn als die dingen gewoon duidelijk kunnen zijn ook :) hier hebben we ook nog het geluk dat we beiden niet buitenshuis werken dus relatief veel beschikbaar zijn :)
Haha hij is dus echt een hete donder normaal gesproken? Rijd je voornamelijk in de bak nu? Flaaf kan buiten wel heet worden, maar in de bak is hij niet vooruit te branden :=
Oh ja zo'n fluffy paard heeft ook wel wat, maar je ziet het paard soms een beetje moeilijk door al die lange haren he :') daar ben ik wel echt blij mee, hier ontwikkelen ze weinig wintervacht (tja logisch, erg koud word het ook neit natuurlijk), wat een poetsgedoe is dat toch zeg! Wel lekker zacht trouwens :D Haha en een verlegen hondje, lief.

En welkom poppetjes!

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:45

Welkom Kirsty

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:28

Hoi barokkepaarden kenners:)
zouden jullie eens een kijkje willen nemen in het topic uit mijn onderschrift het betreft Maximo
Er zijn allerlei meningen geven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:51

Hoi Kirsty! Leuk!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:22

Lizzytje
Mag ik vragen hoe oud je paard is?
Eerlijk gezegd vind ik hem er érg slecht uit zien...ik denk niet dat ik er op zou gaan zitten als ie in zo'n conditie is :o

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:38

Oh ik baal van mezelf. Ik ben nog steeds ziek. Al wel een stuk beter dan begin van de week, maar hoest mij de longen uit mijn lijf.
Dus ik kan vandaag helaas niet paardjes bewonderen :( Volgende week dan maar.... Jammer!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:53

Nog 8 pagina's... :D

Welkom voor Kirsty, Karin en Femke.
Valt me altijd op dat er aan het einde van een topic altijd een stoot nieuwe mensen komt haha :D

Femke, gaaf paard heb je, ben benieuwd naar zijn kleurtje zomers.
Kirsty, hihi, in je voorstelstukje staat niet waarom je hier komt meekletsen, maar even in je profiel gespot en daar zag ik het al, Friezen ;) Leuk hoor!
Karin, je hebt het precies goed waar dit topic om gaat ;) Welkom!
Angela, beterschap, fijn dat Shaddy weer helemaal goed loopt!
Lizzy, wat zonde van zijn manen zeg! Daarom doe ik dus echt geen deken met hals om bij mijn anda, zonde hoor.
Is ie geschoren? En krijg je les? Vind hem persoonlijk veel te veel achter de loodlijn en opgekropt, dat is Anda-eigen maar zou dat er heel snel uitrijden.. Maar zo te zien is ie al wat ouder vermoed ik, en gaat daar best wat werk inzitten om hem uit die positie te rijden.
Je zegt dat ie voornamelijk spieren mist, maar er mag ook wel wat vet op, dat zie je bij zijn flanken.
Maar veel plezier met hem! Hoe lang heb je hem al?
Alicia: Haha, zo goed dat het je verbaasde, is het zo'n draakje dan? Lekker hoor! Ben benieuwd naar wat foto's :j
Furia verhaart als een gek op dit moment, helft vd haren is er al uit denk ik, ziet er meteen weer 10x knapper uit ;)En sommig haargroei knip ik bij haar, een baard en sokken vind ik niet bij een anda passen haha. :D
Astrid: Balen dat je nog steeds ziek bent! En dat je nu niet naar je evt. toekomstige aanwinst kan..

Gatver het regent hier... Vandaag Furia maar even aan de dubbele longe, en morgen er weer op, can't wait *\o/*
Nog leuke Valentijnsplannen hier? Ik heb gister mooie taart voor mijn vriend gemaakt, voor het eerst zegmaar gedecoreerd.

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:59

Lizzytje88 - Zie ik het nou goed dat de ruggewervel van jouw paardje helemaal uitsteekt?
Als ik jou was zou ik er dan voorlopig niet meer op gaan!
Eerst maar uit laten zoeken wat de oorzaak hiervan is en er aan werken, sterker maken en spieren kweken.
In je profiel ziet zijn rug er veel beter uit op de wandelfoto's.

Martine - Als jij goed gevarieerd eet, en voldoende groenten en fruit binnen krijgt dan heb je in principe geen extra vitamines nodig.
Het kan wel zijn dat je wat licht in je hoofd wordt als je bijv. opstaat, dan zou het kunnen dat je wat ijzertekort hebt.
Kan je eventueel checken door naar de kleur van de binnenkant van je ooglid te kijken.
Is deze erg bleek dan heb je hoogstwaarschijnlijk een tekort.
Is deze mooi roze zoals je gewend bent dan is er niets aan de hand.
Kunnen ze bij jou wel echo's maken?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:08

_Saida_ schreef:
Lizzytje88 - Zie ik het nou goed dat de ruggewervel van jouw paardje helemaal uitsteekt?
Als ik jou was zou ik er dan voorlopig niet meer op gaan!
Eerst maar uit laten zoeken wat de oorzaak hiervan is en er aan werken, sterker maken en spieren kweken.
In je profiel ziet zijn rug er veel beter uit op de wandelfoto's.

Wow, naar aanleiding van Saida's bericht ben ik even in je profiel gaan kijken, daar is ze in veel betere conditie. Is er wat gebeurd tussentijds? Ik ga voor de rest wel helemaal met Saida mee eigenlijk...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:13

Aangezien ik in de beginpost van dit topic sta, kom ik mij maar weer eens melden hier :+

Inmiddels weer redelijk 'back on earth' na alle ellende en weer lekker bezig.

Hoe gaat het met jullie allemaal?!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:18

Limonade schreef:
Oh ik baal van mezelf. Ik ben nog steeds ziek. Al wel een stuk beter dan begin van de week, maar hoest mij de longen uit mijn lijf.
Dus ik kan vandaag helaas niet paardjes bewonderen :( Volgende week dan maar.... Jammer!

Beterschap! Hoesten is echt vervelend, dan voelen je longen zo branderig..

madelief88 schreef:
Kirsty, hihi, in je voorstelstukje staat niet waarom je hier komt meekletsen, maar even in je profiel gespot en daar zag ik het al, Friezen ;) Leuk hoor!

Haha jawel, er stond in dat in friezengek in hart en nieren ben! :) Leuke taart trouwens, waar is hij mee gevuld? :9

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:20

Poppetjes_ schreef:
madelief88 schreef:

Haha jawel, er stond in dat in friezengek in hart en nieren ben! :) Leuke taart trouwens, waar is hij mee gevuld? :9

Oh, 3x over heen gelezen dan :+ Ach, je profiel was ook heel duidelijk :D
Gewoon met frambozenjam en met botercreme afgesmeerd :j

Elise, gezellig dat je hier weer eens komt :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:21

Ja, ik kom jullie weer gezellig vervelen. Ik zal zo even de laatste pagina's bijlezen om te zien hoe het iedereen is vergaan :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:38

Hee Elise, wat leuk dat je weer mee komt praten!
Astrid, he,wat vervelend zeg.. sterkte!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:33

madelief88 schreef:
Oh, 3x over heen gelezen dan :+ Ach, je profiel was ook heel duidelijk :D
Gewoon met frambozenjam en met botercreme afgesmeerd :j

Haha geeft niet! Ja die is wel duidelijk idd ghehe. Ohh lekker! <3

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:48

soeske schreef:
Hee Elise, wat leuk dat je weer mee komt praten!

Haha, ja werd weer hoog tijd he!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:01

Echt wel ;)
Kom je binnenkort wel ff opzoeken op het BH.. Ben je er met Mieke trouwens ook?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:14

soeske schreef:
Echt wel ;)
Kom je binnenkort wel ff opzoeken op het BH.. Ben je er met Mieke trouwens ook?

Oh leuk!!!! Met Mieke? Hmmmm weet ik nog niet!

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:18

hij is voor een hele tijd terug een stuk dunner nog geweest toen heb ik ook niet gereden. maar hij is bij het stuk waar het zadel ligt wel goed daar steekt de rug niet uit. hij heeft er met rijden geen last van. en hij is wel goed op gewicht. je ziet geen ribben enz ik heb hem nu 3 jaar en hij wisselt heel erg met zijn gewicht. in de zomer is hij altijd overdreven rond en in de winter bijna niet dik te krijgen.
hij krijgt nu en kwart muesli coolmix van havens, een kwart basis sportbrok van havens per dag, 1,5 plak voordroog hooi, en een halve schep luzerne ongeveer en 24/7 wei. en het is niet dat er nu helemaal niets meer in de wei staat. dus hij krijgt echt wel genoeg te eten.
in de winter blijft hij heel moeilijk op gewicht. toen ik hem kocht kon ik er helemaal niets meer kon er niet bij in de buurt komen of wat dan ook. en toen was hij echt dun.
ik vind hem zelf ook wel dunner lijken op de foto's dan dat hij zo is hoor. maar idd de rug op de kont steekt wel wat uit. maar daar ben ik me ook echt wel bewust van. die foto's op men profiel trouwens waren in de zomer toen deed ik er nog niets mee. hij was toen veel te dik.

hij is trouwens geschoren ja en de foto's zijn gemaakt tijdens de les in het begin. uiteindelijk loopt hij er ook wel wat meer uit met de neus.
Laatst bijgewerkt door lizzytje88 op 12-02-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:19

Elise, ja, 5 maart :) Komen Goya en ik ff met stokken spelen ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:31

Hoi hoi heel even ego snel, de DA is net geweest voor Mabrouk, hij liep weer kreupel door die klap die hij heeft gehad van Dari een paar maanden terug en het was weer helemaal dik geworden. Op z'n schouder trouwens. Hij dacht eerst dat het pus zou zijn, nou is broek niet de makkelijkste en liet hij hem er niet echt aankomen, moest dus wat verdovends meenemen. Het bleek echter helemaal hard te zijn geworden onder de huid, zat ook geen pus in. Nu gaf hij ons twee opties: blisteren of helemaal onder narcose brengen en opensnijden en precies kijken wat erin zit. Wij zien blisteren niet zitten omdat je dan dus nog niet weet wat er precies inzit, en omdat het sowieso twijfelachtig is dat dat sowieso werkt en daarnaast erg, erg pijnlijk en gemeen is voor het paardje.. Tsja hier wordt het nog als een normale behandeling beschouwd..
Maar dus normaal gesproken gaan we de tweede optie doen, kan enkel pas over twee dagen, nu wil ik graag weten, iemand met ervaring hier met zoiets? Zal zo ook even een topic maken nog en wat foto's ervan maken, misschien dat iemand ook nog alternatieve behandelingen weet.. Maar waarschijnlijk is het dus het bot wat raar aan het uitgroeien is volgens de DA maar om zeker te weten moet het dus opengemaakt worden :'(
Baal zo verschrikkelijk hiervan :'(